/spanien/barcelona/forum/22458.aspx/spanien/barcelona/forum/22458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-08-28 23:18
jag skrev en liten sak om/till Puerta och som alla är jag jätte lädsen!

Antonio José Puerta Pérez, or Antonio Puerta as you are known as, you are one of the best left sided footballers in both the defence and midfield, if not the best!!
you are why it is worth watching football, you play with such pasion that its unbelievable, sadly you are leaving us from this world today after the biggest tragic incident of football, you have a wife who is eight month pregnant and she and your whole family deserves all the respect that they can get!
you are the baby face assasin who will be remembered for the uefa cup final 2007 when you had a brilliant match and this is why you got rated 10 and that is fantastic
I am a Barcelona supporter and sadly you did not join our club but this does not mean that i like you any less, by the way i will be at the Camp nou next month when barcelona will play sevilla and i will be wearing my Fc barcelona shirt while having your name : Antonio Puerta on it with pride.
El classico is on the 23rd of December, but whats the point if you are not alive?, this means much more than anything, and thats why footballers should dedicate their goals to you, and i will stand there applauding them.
Sadly many people will remember you for this and not for your spectacular footballing displays.
Thank you and R.I.P

och en sak till, vet ni om Barca-Inter spelar imorgon?
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-28 23:12
R.I.P Antonio Puerta
Tror ej matchen spelas imorn för det som har hänt idag:( Är väldigt nere!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-08-28 23:06
Vila i Fred Antonio :/
Villarreal barcafillan , RIP Antonio Puerta
2007-08-28 22:56
jag tycker de hade varit fint om någon i barca redaktionen kunde skriva en minnes-artikel till antonio puerta, eller vad tycker ni?

sen hade jag inte haft något emot en veckas uppehåll i la liga.

RIP ANTONIO
Puyiii [Animo Antonio Puerta]
2007-08-28 22:52
R.I.P ANTONIO PUERTA!
Villarreal barcafillan
2007-08-28 22:51
börjar nästan gråta när jag ser denna film.
såå talangfull och så ung.. :'(
finns inga ord

vila i frid antonio!
Delarocha Animo Puerta!
2007-08-28 22:35
Aj aj aj då. Nåt liknanade sker här?
Verkar inte vara lika allvarligt men det är ju allvarligt i sig att spelare bara kollapsar.
Se länktips
Barcelona Tompa
2007-08-28 22:34
Verkligen djupt, djupt tragiskt.

Vila i frid Antonio Puerta
Barcelona # Denniz |
2007-08-28 22:25
Det e rent utav förjävligt:(

R.I.P Antonio Puerta
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-08-28 22:11
R.I.P. Antonio
Barcelona Abbe_ (Que en paz descanse Antonio)
2007-08-28 22:07
Ja, det är fruktansvärt!
Barcelona Klint
2007-08-28 22:04
Inte varit inne på internet på hela dagen och så kommer man hem och läser att Puerta har avlidit. Fy fan vad hemskt alltså. Vad är fotboll en dag som denna?

Vila i frid Puerta.
Barcelona Rambla [Descans en Pau Antonio]
2007-08-28 21:53
Gornic:

AS startade ryktesspridningen, de skriver alltid skit och fantasirykten om Barcelona just för att de hoppas att sånt kan störa laget. Precis som tidningen Sport gör det samma ibland om Real Madrid.

Brittisk media och all annan media i Europa tar självklart tag i nyheten och skriver upp den stort.

Sport har bara skrivit och delgivit ungefär det som engelska tidningar har skrivit de senaste dagarna.
Barcelona Leo_Messi19 (R.I.P Puerta)
2007-08-28 21:52
Hej förjävligt de här med Puerta. Vila i frid.
Som någon skrev här förut ( om det blir match imorgon) så hoppas jag att folk hyllar antonio, han var en fantastik fotbollsspelare och människa. R.I.P
Real Madrid Gornic
2007-08-28 21:48
Okej.. Vet att AS är värsta skvallertidningen i Spanien, men tydligen så har Sport även nappat på ryktena och herr Ambramovich sägs vara villig att betala klausulen. Tänkte att det kan ligga någon logik i det hela då ryssen sa nej till Alves.. Men som sagt. Spansk media är ju inte så tillförlitlig..
Barcelona Rambla [Descans en Pau Antonio]
2007-08-28 21:43
De enda ryktena som stämmer är att det är AS som vanligt är de som startade att sprida dessa falska rykten.

Laporta har talat idag. Vill de ha Ronaldinho så är det bara att lägga upp summan som motsvarar hans utköpsklausul, 125 miljoner euro.
Barcelona Abbe_ (Que en paz descanse Antonio)
2007-08-28 21:40
Txiki har sagt att det inte kommer att komma några förstärkningar nu.
Ronaldinho till Chelsea? Det tänker jag inte ens svara på!
Real Madrid Gornic
2007-08-28 21:34
Någon som vet om det ligger någon sanning i rykterna kring Ronaldinhos flytt till Chelsea samt Alves flytt till Barca?

RIP Puerta
Barcelona Mackan
2007-08-28 21:06
Puerta befinner sig just nu i fullständig frid!

Djupaste önskningar till familjen & alla nära människor
Barcelona Abbe_ (Animo Antonio)
2007-08-28 21:06
Det här är totalt overkligt, det finns liksom inte på kartan. :-(
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-08-28 21:00
Dokumänteran folk har sett är " Uppdrag Granskning - Dödsfall inom fotboll" som gick på SVT.

Den visades i vintras typ och är väldigt intressant. Smärtstillande medel som spelare bara mosar i sig för att kunna träna och spela. Detta får biverkningar såklart. Skulle tro att det är så i alla elitklubbar. Spelarna vill spela till 100 % och likaså tränarna/presidenter gör vad som helst för att få bästa laget.

Ansvaret tycker jag till största del ligger hos FIFA/UEFA som skall ta till sig och utbilda läkare, tränare och spelare för att stoppa utskrifter av smärtstillande. Dessa tabletter är dessutom receptbelagda från person till person vilket gör det ännu mer irriterande att klubbläkare skriver ut till hela laget osv.

R.I.P Puerta and his Family
Barcelona MessiMessi
2007-08-28 20:39
Salcini:jag tycker att dom borde skanderas hans namn och sen en hyllning till hans fru, det är hemskt 22 år gammal och så hann han inte ens få träffa sin första son/dotter Vila I Frid Puerta. Kommer att minnas honom som en jättebra fotbollsspelare som hade en lång lysande framtid framöver sig
Barcelona Salcini
2007-08-28 20:20
Ifall nu Gamper-matchen spelas imorgon så måste man på något sätt hylla den tragiskt avlidne Antonio Puerta. Men frågan är på vilket sätt han hyllas, tyst minut?Det har sin stämning men man skulle nog bli mer tårögd, vare sig man var en god vän eller en supporter till ett annat lag, om han istället verkligen hyllades. Lyft Antonio Puerta till skyarna imorgon genom att hans namn skanderas på ett fullsatt Camp Nou. Eller rikta en hyllning till hans gravida hustru på liknande sätt, visa att hon har vårt stöd!
Barcelona Daninho [Antonio Puerta, descanse en paz..]
2007-08-28 20:07
ngn som vet om matchen går på tv elr dylikt imorrn?
fast vet inte om jag är så sugen på att se fotboll..

är helt tagen av vad som hänt Antonio Puerta
Sevilla Andres_Palop_1
2007-08-28 20:02
tragiskt med antonio Puerta. Han skulle ju desutom bli pappa om 3 månader
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-08-28 19:52
Rambla

Ja, jag såg det nyss. Fint av våran kapten kung Puyol
Barcelona FCBarcelona_
2007-08-28 19:49
Väldigt tråkigt att det första jag läser när jag kommer hem från jobbet är att Puerta har avlidit.

R.I.P !

I länktips är en liten artikel.
Aja så här får man väl inte göra egentligen men
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=56194&a=829319
Barcelona Rambla
2007-08-28 19:48
Jesús Olmo har blivit utlånad till Racing Club de Ferrol som spelar i Segunda A.

Riktigt fina kondoleanser från FC Barcelona och Puyol på websidan.

You have our sympathy. I know these are very difficult moments. FC Barcelona is with you”.
Barcelona Barca#1
2007-08-28 19:47
RIP ANTONIO PUERTA!
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-08-28 19:40
Ämne: Otroligt tråkigt med....
Jag vet inte om tv rättigheterna är klara. Vi kommer ändå se barca för att den spelas kl 21:00.

RIP Antonio Puerta!
Annons: