/spanien/barcelona/forum/2245.aspx/spanien/barcelona/forum/2245.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Yellow cake
2015-07-14 19:28
@L.A.M Nr 10:

Men då kändes det ju som att Kroos var den självklare ersättaren. Tror du underskattar Bayerns talanger. Jag tror inte man bara kan köpa in en spelare utifrån, det är nåt helt annat när man är fostrad i klubben. Jag tror att det finns en anledning till att de bästa lagen jag sett har haft en bas av spelare från egna leden, läs Ajax 94-96, Man Utd99-02, Barca under Xavi, Messi, Puyol m.fl. och även Bayern för några år sen när de totalt utklassade oss i CL när man bara ville gråta
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-14 19:14
Yellow Cake Fortfarande inte alls samma status som Xavi och Iniesta. Visst, det var en av deras egna och han hade presterat bra fotboll men han var inte oersättlig. Statusmässigt tror jag nog han kan jämföras med försäljningen av Thiago, det är nog nästan fler cules som ångrar det än Bayernfans ångrar att Kroos fick gå, kan jag tänka mig. Scweinsteiger har haft en fantastisk karriär i Bayern. Är dock inte fullt insatt i vad som hänt mellan honom och Pep, om det är något bråk eller att han bara vill ha en startplats. Sett till kvalitet är det kanske inget större tapp, man har och kan köpa andra mittfältare som kan göra det minst lika bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-07-14 19:01
[QUOTE=Yellow cakeä]Detta har säkert tagits upp, Qmen vad tycker ni om att Schweinsteiger och Kroos lämnat Bayern under Pep. Jag vet inte historien, kanske ville 1eedspelarna prova lyckan på annat håll. Men det är typ motsvarande att en tysk tränare kommer till Barca och sålde av Xavi och Iniesta [/QUOTE]
Barcelona Mido
2015-07-14 17:56
Jag såg schemat nyss, och jag tycker att det spelar ingen roll väl? Alla kommer att möta alla till slut. Men jag hoppas och tror att LE luftar truppen under hösten även om vi ligger några poäng bakom våra rivaler. För att efter julen då börjar allvaret, då kan man ha den starkaste elvan på plan,,, jag tjatade om det under peps och tatas tid tills LE tog över, å där slapp vi skadorna och elände.. Så jag ber er att ha tålamod till februari mars.. I fotbollen kan allt hända, och det har vi bevittnat förra säsongen, trippeln!
Barcelona Yellow cake
2015-07-14 17:47
@L.A.M Nr 10:
Fast Kroos kändes ju mkt mer bidragande till Bayern jämfört med Thiago i Barca. Thiago var en talang, men Kroos var ju starkt starkt bidragande till trippeln
Barcelona Diar Shekha
2015-07-14 17:40
L.A.M Nr 10

Jag har tyvärr inte fått samma känsla angående våra talanger som får testa på i A-laget. En som Marc Bartra tex har vi väntat länge på att han ska slå genom men enligt mig är han inte bättre än så, man kan ju självklart diskutera hur vida han får mycket speltid eller inte men Bartra har nu haft 3 tränare i A-laget och han har inte lyckats imponera tillräckligt på någon av de. Det är fortfarande bänken som gäller..

Sen håller jag med dig om att det var lite för tidigt att testa Sandro och Munir, sen i ärlighetens namn vet jag faktisk inte om någon i B-laget är ens redo för de stora grabbarna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-14 17:25
Yellow Cake

Jämföra Kroos med Xavi och Iniesta? Skulle snarare vara Thiago i sådana fall, och det var ju precis det som hände i Barcelona. Att Schweinsteiger lämnar har väl att göra med att han blir äldre samtidigt som han inte passar in på spelartypen Pep vill ha på mittfältet. Han har väl dessutom varit skadedrabbad. Tycker hur som helst att det är en riktigt bra spelare, blir intressant att se honom i United.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-14 17:19
Diar Shekha

Fast många av spelarna har ju redan visat att de åtminstone skulle ha en chans i A-laget. Att Adama kunde prestera så som han gjorde trots ett oorganiserat lag utan struktur vittnar om att han har en sällsynt talang. Samper har verkligen inte gjort bort sig när han spelat med A-laget heller. Spelare som Grimaldo och Dongou är svårt att veta var de står men de har helt klart potentialen. Halilovic har ju varit ordinarie i kroatiska ligan och spelat landslagsfotboll.

La Masía har varit på nedgång under en tid men det betyder inte att man inte kan utnyttja den talang vi har i klubben. Om Lucho ska ha någon form av kritik så är det sättet han hanterar ungdomarna. Jag tycker varken Munir eller Sandro var redo för A-lagsfotboll i fjol, åtminstone inte för så stora roller. Det gick lite för fort för dem och deras utveckling har inte på några sätt tagit fart efter detta. istället för att enbart satsa och lita på 2 spelare bör man sträva efter att samtliga talangfulla och i flera års tid hårt jobbande B-lagsspelare får sina chanser att visa sina kvalitéer. Men vi vet ju hur det kommer att sluta. Samper hamnar i Celta Vigo, Halilovic får inte chansen och lämnar för en annan liga och Munir blir den klubben väljer att satsa på och slutar som Bojan. Nä, det behöver inte sluta så illa men tränarna efter Pep har verkligen lämnat mycket i övrigt att önska när det gäller sättet de tar hand om talangerna.
Barcelona Andresito
2015-07-14 17:19
[QUOTE=Zyzz]Spelar ingen roll vilka Real får möta först. De blir titellösa i slutändan ändå! Den här säsongen har vi MSN redan från start...vilka ska kunna stoppa oss? Endast skador om ni frågar mig. [/QUOTE] Inte för att vara sån, men exakt så lät det inför förra säsongen i Puertan. Det är nu det är upp till bevis, att visa ödmjukhet och att kämpa till sig ännu fler titlar. Det är så lätt att bli bekväm bara för att senaste säsongen gick bra och att vi har en bra offensiv.
Barcelona petersays
2015-07-14 17:18
@Diar Shekha:

Stämmer. Busquets och Pedro var dom senaste spelarna från b-laget som varit hyfsat ordinarie.
Barcelona Yellow cake
2015-07-14 17:09
Detta har säkert tagits upp, men vad tycker ni om att Schweinsteiger och Kroos lämnat Bayern under Pep.

Jag vet inte historien, kanske ville spelarna prova lyckan på annat håll. Men det är typ motsvarande att en tysk tränare kommer till Barca och sålde av Xavi och Iniesta
Barcelona Diar Shekha
2015-07-14 17:04
Ang det här med att Lucho inte blev imponerad av någon B-lagsspelare i fjol. Självklart gör det ont att höra det för det här är ju beviset på var La Masia tagit vägen. Vi kan skylla på Eusebio(även om han är värdelös) hela dan pga Barca B's katastrofala säsong men spelarna har ett ansvar också och det var inte många av de som imponerade. Avståndet mellan A-laget och B-laget har ökat ännu mer och det är skrämmande, när var det senast en spelare från B-laget slog igenom stort i A-laget? Kommer faktisk inte på någon sen Guardiola lämna.
Barcelona Nesto
2015-07-14 16:26
Ja, har inte Lucho förtroende för ungdomarna eller ingen intention att låta de spela under säongen så måste ledningen skicka ut dom på lån direkt.

Samper,Adama,Munir och Grimaldo måste ut och utvecklas och anpassa sig till primera tempo nu.
Sandro kan vara bra att ha kvar och rotera med i CdR..

Dongou verkar ha stannat i utvecklingen och ska han ha en framtid hos oss eller om vi ska kunn få en slant för honom så är det bäst om även han lämnar på lån.

Är det något vi måste förbättra är det just utlåningar. Vissa klubbar har 10-20 spelare utlånade per säsong medans vi hellre låter ungdomarna spela i lägre divisioner.
Barcelona Diar Shekha
2015-07-14 16:19
Real Madrid har en liknande schema som oss, dvs möter nästan alla topplag hemma under våren. Skönt att ha sista El Clasicot på Camp Nou.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-14 15:51
känner mig väldigt tjatig nu, jag hoppas verkligen inte att ni ska tro att jag är emot Lucho. men jag ser grova brister på hur han ser på spelare. han fick fråga om samper och adama. o han svara jag gör det som är bäst för mitt lag. o sen säger han att han inte var nöjd med deras prestation i b laget. snälla lucho kollade du ens på b laget förra året? adama gjorde allt o var överlägset bäst i laget!! samper tappade i slutet men alal ggr han spelade i a laget så var han grym!!.

jag vill att nån ställer frågan till lucho. vad gjorde munir o vad gjorde adama förra året i b laget? jag blir så lessss
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-14 15:42
knas att vi har atletico efter landskamper haha
Barcelona Zellick
2015-07-14 15:35
LE presskonferens kom upp idag. Fråga om Samper och Adama runt 19 minuter, varför dom inte tränar med A-laget. LE är inte imponerad av B-laget baserat på senaste säsongen och ser inte ut att vilja använda fler än eventuellt Sandro och Munir. Extremt trist om han inte ser Sampers talang. Halilovic nämns inte något om, har han varit med och tränat med A-laget? Edit: Dom snackar om Denis suarez också men dom får inte ta tillbaka honom förens efter transferban och frågan är om det ens är intressant då.
Barcelona Zellick
2015-07-14 15:04
Småaktigt att hela tiden kalla Real för "äckel" med mera. Fokusera hellre på det egna laget. Alla möter som sagt alla ändå till slut.

Jag hoppas och tror man fortsätter på den inslagna vägen, ger truppen mer tid tillsammans och försiktigt får med de nya ansiktena. Alla verkar glada och fortsatt motiverade.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-14 14:56
I de sex första bortamatcherna möter vi Athletic, Atlético, Celta, Sevilla, Getafe och Real Madrid. 5/6 av dessa får ändå ses som svåra. På hemmaplan brukar vi vara starka och där bör vi kunna ta full pott fram tills El Clásico. När man ser spelschemat känner man att det viktigaste är att vi hänger på Real för att sedan leda serien efter mötet på Bernabeu. 1-2 poängtapp är inte hela världen, även om det lär bli livat på forumet om vi ens är nära på att tappa poäng någon match.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-07-14 14:50
Perfekt schema! Vi möter alla stora lag på hemmaplan den andra delen av säsongen. Får vi en bra start blir det svårt att stoppa oss efter januari med nyförvärven och det här schemat.
Barcelona Zyzz
2015-07-14 14:40
Spelar ingen roll vilka Real får möta först. De blir titellösa i slutändan ändå! Den här säsongen har vi MSN redan från start...vilka ska kunna stoppa oss? Endast skador om ni frågar mig.
Barcelona Erik Satie
2015-07-14 14:38
Haha. Spännande schema. Såklart får äcklen en svinenkel start. Men men, alla skall möta alla.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-14 14:35
här har ni hela schemat sjukt svår inledning fan. simoene hade rätt och d här är bara början. helt bäddat för real franco
Barcelona Liunil Masse
2015-07-14 13:53
Så jävla tråkigt att möta samma lag tre gånger på raken alltså. Real Madrid inledde mot nykomlingar förra säsongen och nu kommer man göra det igen, otippat. Tuff inledning vi kommer ha med många svåra matcher men vi kommer greja det!
Barcelona Neymar N11
2015-07-14 13:52
Vi möter Athletic , Malaga och Atletico Madrid i dom 3 första matcherna i ligan. Real har Sporting Betis och Espanyol stor skillnad.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-14 13:49
Det som är så bra med att ha vunnit trippeln är att man får ordentligt med med matcher innan ligasäsongen drar igång. Och då inte några sketna träningsmatcher utan namn på tröjan mot blåbärsgäng utan kvalificerat motstånd, detta år i form av Sevilla och Athletic x2 i möten som garanterat kommer se ut som riktiga tävlingsmatcher(eftersom det är riktiga tävlingsmatcher).

Gick även in på hemsidan och såg att vi ska möta LA Galaxy, Man U, Chelsea och Fiorentina vilket bäddar för bra fotbollsmatcher och ordentlig träning för spelarna. Vill självklart traditionsenligt se våra talanger få chansen men även att startspelarna kan komma igång inför säsongen. Otroligt hur man kan längta så mycket till säsongsstarten. Vi avslutade förra säsongen med ett fantastiskt spel och oavsett vem som blir ny president kommer LE vara kvar samtidigt som vi hittills värvat smart. Ser framemot att se både Arda och Vidal träningsspela, därefter får man tyvärr vänta ett bra tag innan man får se dem in action men de kommer fortfarande att redan nästa säsong kunna bidra till laget. Arda i synnerhet då.
Arda Turanismo
2015-07-14 13:38
Våra kommande motståndare under Augusti månad 11 Augusti: Sevilla (europeiska supercupfinalen 14 Augusti: Athletic Bilbao på bortaplan (spanska supercupfinalen) 17 Augusti: Athletic Bilbao på Camp Nou (spanska supercupfinalen) 23 Augusti: Athletic Bilbao på bortaplan (La Liga) 26 Augusti: Getafe på bortaplan (La Liga) 30 Augusti: Málaga på Camp Nou (La Liga)
Arda Turanismo
2015-07-14 13:33
Barça will play their 10th Liga game (which would clash with Club World Cup in December) on August 26.

---

Hmm....

Hur kommer det sig att LFP inte låter oss spela den 10 matchomgången i Januari precis som Real Madrid fick göra under förra säsongen?
Barcelona Blaugrana91
2015-07-14 13:22
[QUOTE=Den vise mannen]Är det ngn som har koll på hur vår ekonomi ser ut. Skulder, omsättning o vinst mm. Finns det sammanställt ngn stans. Även för andra klubbar. [/QUOTE] Klubben har inte presenterat årets resultat ännu, men Bartomeu sa att klubbens omsättning kommer landa på över €600M, dvs mer än någon annan klubb. Återstår att se om det stämmer.
Barcelona 11-9-10
2015-07-14 13:20
Suarez verkar ha gått ner några kilon Arda fortsätter att le Och så satans skumt att se träningsbilder utan xavi
Annons: