/spanien/barcelona/forum/22448.aspx/spanien/barcelona/forum/22448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona COLLBLANC
2007-08-30 11:23
FC BARCELONA-Inter sågs av 98.599 åskådare en helt otrolig notering.Vid den om och tillbyggnad som nu sker hoppas jag att Nou Camp byggs ut till 100.000 åskådare.
Real Madrid Jangis
2007-08-30 11:19
Ni är verkligen grymma när ni får offensiven att funka. Det här var perfekt för era lirare,skit samma om det inte gällde nåt. Vet inte hur snacket gått i spanien, men efter 0-0 såg man ju kritik här hemma överallt vilket kändes lite löjligt när det ändå var en premiär på bortaplan.

Nu har nog Bilbao en tung kväll i helgen framför sig. Hoppas inte dock :p
Barcelona Carles 5 Puyol
2007-08-30 11:14
Dryga 98.500 på Camp Nou, vilken siffra.

Och vilken underbar fotboll vi spelade, man log hela mtachen igenom tills Eto'o fick ont, hoppas att det inte är allvarligt.

D.E.P. Antonio Puerta
Barcelona Mackan
2007-08-30 10:29
Jag väljer Iniesta före Deco alla dagar i veckan...
Basselusken
2007-08-30 10:20
Med tanke på ynkliga 0-0 mot Racing och 5-0 igår så har vi fått upp självförtroendet igen. Sedan tror jag även att man är revansh sugna så Bilbao får se upp. Jag menar vi är ändå F.C Barcelona och ligan har bara börjat. Man Utd gick liga dåligt som i år för några år sedan. I slutet av säsongen hade man tatt en trippel.. Det skall vi oxå lyckas med i år!
Barcelona COLLBLANC
2007-08-30 09:37
Vi åker ner och ser matcherna mot Bilbao & Sevilla. Vi hoppas verkligen få se Dos Santos han är ju ruggigt bra....Fast i o f får vi inte det finns ju alltid Messi Eto"o Deco Ronaldinho Abidal Henry.....
Barcelona Myrran
2007-08-30 08:37
Giovani Dos Santos, G2S

Uhm, dos Santos kommer säkerligen få sin chans i ligan. Du vet att det bara har varit en omgång i ligan än så länge?
Barcelona La Pulga
2007-08-30 08:27
Någon som har information om hur det gick med Eto'os skadan? Hoppas att det inte är så allvarligt.
Vilken tur att vi inte köpte Chivo,Geovanni Hade lekstugan med ,vid straff sitionen han hängde inte med i vädning,och 2-0 mål han var på läktare och köpte korv.
skönt att se en stabil mittfältar som Yaya,inte ens adriano kunde rubba honom i när kampen.

Barcelona Giovani Dos Santos, G2S
2007-08-30 08:12
Tror ni G2S får spela mot Bilbao? Han gör ju mål i hela tiden, så konstigt om han aldrig får spela i ligan
Real Madrid singelpling
2007-08-30 08:10
Barcelona spelade bra offensivt igår..undrar hur deffensiven skulle klara sig mot ett kämpande lag..för övrigt så imonerade superalangen och de nya nyförvärven som vanligt:)
Barcelona barca style
2007-08-30 08:05
det enda jag vill säga om vi spelar som vi gjorde igår kväll då e vi oslagbar 5:0 det hade inte jag förväntat men hoppas nu att vi visar samma form mot Bilbao i helgen
Barcelona Ronaldinho_Messi
2007-08-30 07:23
Skönt att vi vann mot Inter^^
Barcelona Belletti #2
2007-08-30 07:18
Har nån alla målen??
Barcelona Barcanist
2007-08-30 07:16
Real Madrid Kungen 10000
2007-08-30 06:54
Det var bra spelat igår, fastän det var en match som inte var viktig. Men man hyllade Puerta iaf.
Barca var bra, men man ska inte glömma att vi var bra i försäsongen också, och kolla, 0-0 mot Santander. Det är i serien det och CL det gäller.

jag tänkte kolla upp hur många spelare som var borta hos inter resp. barca. rätt många:

Inter: Barca:
Puyol
Julio Cesar Milito
Maicon Valdes
Materazzi
Maxwell
Vieira
Figo
Stankovic
Suazo
Zlatan

Fast milito och valdes var uttagna. Annars imponerar toure..
Barcelona SeRDaRo
2007-08-30 03:40
El Capitan

ja riktigt sakt. jag tycker värkligen inte nån kan peta deco och xavi i mittfältet där jag anser dom givna precis som jag tror alla anser. om du värkliken läste det jag skrev så jämförde jag inte iniesta eller yaya och deco jag snacka om varför deco just nu sitter på bänken och inte iniesta och yaya.
jag säger det nu också, det är bara för att dom är hungriga och på väg upp i kariären som deco var för några år sen.

angående mig och sergio är slut snackat, och jag fick mitt svar, du behöver inte skriva mer om det.
du kan bara gå ner i forumet och lässa så kan du fatta att allt är slut snackat.

jag gillar ablsut inte din ps och det är värkligen oprofsigt att komma som en super hjälte till sergio jag tror han kan klara sig själv.

om jag var du skulle jag redigera inlägg och ta bort ps värkligen inget som passar till här.
Barcelona El Capitán
2007-08-30 02:56
SerDaRo//

Det går inte riktigt att jämföra Iniesta och Yaya på pivote-platsen då den positionen kräver en viss typ av egenskaper. Med Yaya har de senaste matcherna (försäsongen) sett riktigt säkera ut på mittfältet och hans defensiva kvaliteér är bevisade. Även idag märkte vi att han inte bara är en bollvinnare, utan även en pivote att räkna med i anfallet.

Iniesta är självklart ett kraftigare vapen i anfallet och det är därför Barça har valt att dela in det med två mer offensiva mittfältare (Deco, Iniesta eller Xavi) för att sedan ha en stark pivote (Yaya, Edmilson, även Xavi också ibland).

Hursomhelst, jag tycker inte att det går att jämföra vilka spelare som är bäst, utan vem som kan tillföra laget mest genom sina insatser på plan.

Sedan kan jag försäkra dig att Sergio inte är ett medgångsfan, så det tjänar inget till att anklaga folk.

PS, Sergio (Ramos) =), jag ringer dig imon på morgonen. Jag och Samuel skulle köpa bollskor, du kanske vill hänga med?
Barcelona el Flaco
2007-08-30 01:28
Jag skulle helle vilja se Deco spela istället för Iniesta. Det känns tryggare med portugisen då man vet att han är en naturlig ledare på planen och en mästare på att både fördela bollar och vinna tillbaka den.
Barcelona SeRDaRo
2007-08-30 01:21
sergio du är forsatt välkomen. och vill se dig skriva i Barcas forum mer. :D

tycker faktis att vi inte ska göra samma fel som real madrid gjorde. dom blev av med sin balans spelare makalele och efter det har dom haft det svårt i vissa matcher. så vi kanske inte ser deco mer värd än yaya toure för han visar sin bästa fotbolls just nu kanske är dumt att bänka han. men jag tycker ändå att deco är 10 gånger viktigare än många i mittfältet och mycket viktigare än iniesta . då deco lämnar barcelona kommer vi fatta vad vi blivit av med.

sen varför iniesta är bätre och yaya torue, så ser jag det väldigt logisk då iniesta är en väldigt ung fotbolls spelare och vill bevisa sig och är väldigt hungrig i alla situationer. samma sak gäller yaya då han kommit till en högre nivå i sin kariär och vill bevisa att han kan behålla den. dåliga tider kommer komma för dom med men när är det omöjligt att säga.
Barcelona Sergio
2007-08-30 01:08
För det första har det för deco sedan sin fantastiska säsong 04/05 bara gått ned för, Iniesta har ju de senaste 2 säsongerna imponerat rejält och xavi var ju 06/07 tillbaka i sin gamla vanliga form. Knattarna hanterade anfallet bra men det behövdes mer balans menade man och därmed var man tvungen att peta en av dem för att få in Touré... Själv tycker jag det är rätt att det är deco och inte någon av xavi eller iniesta som ska bänkas...
Barcelona Barcc
2007-08-30 01:03
Skön vinst. Har inte sett många matcher i år och såg heller ej denna. Den jag såg var B München som kändes helt okej. Nu verkar det som Eto'o är skada och det ger ju plats för den (för mig) givna trion Ronaldinho-Henry-Messi. Henry har varit skadebenägen stora delar av senare år, men alla vet vilken fantastisk lirare det är om han bara får hålla sig frisk.

Min fråga till er som följt Barcelona minutiöst:
Varför är Deco petad? Att Yaya är given pivoté förstår jag efter hans briljanta insatser i Monaco och även i landslaget. Honom har jag aldrig tvivlat på. Likså har Xavis passningsspel varit en dimension i vårt anfallsspel. Men vad är det som gör att Iniesta petar Deco? Jag ser bara inte det... Ni som sett försäsongen kanske kan förklara. Som sagt, har inte bevakat vårt kära Barcelona alltför nära denna försäsong.
Barcelona Sergio
2007-08-30 01:01
Okej jag förstår din reaktion... Jag är ganska ny på det här forumet, däremot brukar jag vara inne på svenskafans ganska ofta dessutom brukar jag läsa vad folk skriver på forumet, anledning till att jag inte skrivit själv är att det brukar finnas folk som muckar gräl och antyder dumma saker, men jag förstår din reaktion. Jag antar att min profil med 9 inlägg som ut som någon pro ronaldinho som hade älskat milan lika mycket om han hade spelat där. Kan försäkra dig att så inte är fallet
Barcelona barca__elve
2007-08-30 01:00
men vilken tid???
Barcelona SeRDaRo
2007-08-30 00:59
barca_elve

nu på torsdag:D
Barcelona barca__elve
2007-08-30 00:58
vet någon när champions league grupp spel lottas??
Barcelona SeRDaRo
2007-08-30 00:51
sergio jag accepterar det du säger fullständigt, jag kanske var lite petig där men jag hadde inte skrivit det om det inte hadde varit 9 inlägg totalt i forumet för din del. känns lite konstig att du kommer in i forumet och skriver massa bra saker om barcelona och tolkar på det sättet du skrev då blir man lite missnöjd. du kanske skulle ha nivån lite lågt min vänn.
Barcelona Sergio
2007-08-30 00:46
Men komigen serdardo medgångsfan? Du grundar idn tolkning av ett inlägg som du totalt har missuppfattat. Vad jag menade var (helt sjukt att jag ska behöva förklara bokstavligen vad jag menade, dagisvarning) att naturligtvis är det alltid härligt att vara cule, MEN det är man är lyckligare när det går bra för laget, därmed är det härligare... Inte härligt som i att det suger att vara barçafan när det går dåligt... Jag älskar Barça och inte bara för sättet de spelar på utan för deras enorma historia och för deras sociala insatser runt om i världen. SÅ kom inte här och döm min karaktär efter ett inlägg med 2 meningar... Tack det var allt
Barcelona Camparn på nou
2007-08-30 00:44
Den här matchen var precis vad jag behövde. Njuta av en bra match från Barça och se vår nya stjärna Giovani Dos Santos briljera. Jag kunde koppla bort sorgen och tankarna runt Puerta för en stund.

Bojans två vackra mål imorse bådar inte annat än mycket gott framöver. En oerhört spännande spelare.
Yayas insats på planen idag var imponerande

Vila i frid Antonio Puerta
Barcelona Duda
2007-08-30 00:41
Om du ska tatuera dig, varför inte göra vårat emblem på bröstet, precis där de sitter på tröjan? Det hade jag tänkt göra, vet inte om jag vågar bara...
Barcelona Tomba11
2007-08-30 00:38
Bra att de kom igång med målskyttet, det var väl den största behållningen av den här matchen. Låt oss se mer av detta i nästa ligamatch, tack.
Annons: