/spanien/barcelona/forum/22442.aspx/spanien/barcelona/forum/22442.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2007-08-31 13:38
La Cibeles//

Jag har faktiskt inte läst något om Alves under hela sommaren i de katalanska tidningarna. Det har aldrig ryktats att han skulle vara på väg till oss. Sen med tanke på hans prislapp så kan man utesluta att han ska hamna på Camp Nou inom de närmaste 10 timmarna. Som Rambla nämner här nedan för mig, truppen har varit spikad för länge sen. Har du hört/läst om Madrid ska gå efter Alves?
Barcelona Rambla
2007-08-31 13:33
Barcelona ser till att bli av med lite överflödiga spelare idag (läs Motta och Ezquerro). Vilket borde ha varit fixat sen tidigare. Problemet var att Gio hade ett klausul i sitt kontrakt att gå på fri transfer om han gick till Feyenoord. Med tanke på det så vill Motta och Ezquerro också lämna på fri transfer och har ägnat sommaren att tjata om det. Lite dåligt att ledningen inte kunnat lösa detta tidigare och väntar till den sista dagen.

Barcelona gör inte några sista minuten värvningar så som t ex Madrid alltid gör, speciellt de senaste säsongerna. Truppen har varit spikad sen värvningen av Gaby Milito, förutom då de spelare som man vill bli av med. Nu ser det ut som att Gudjohnsen trots allt kommer att stanna i och med Samus skada.

Giovani är het och i en fantastisk form. Han är hela tiden rörlig till skillnad mot vissa mer etablerade stjärnor.
Barcelona el Flaco
2007-08-31 13:29
La Cibeles//

Det verkar inte som det. Det är snarare Ezquerro och Motta som klubben försöker göra sig av med. En spelare som det ryktades om att vi var intresserade av var Angel från Celta, men han har nu gått till Villareal så min gissning är nej, att vi inte köper in någon ny spelare.
Barcelona Sóm més que un club
2007-08-31 13:28
Tror precis som Rambla att allting ordnar sig om man hela tiden har rörelse i laget och hela tiden söka ytor och luckra upp försvaret.
Tror lite att Ronnies problem ibland är självförtroendet och inte fysiken. Allt för ofta söker han en passning i sidled eller bakât där han tidigare jämt hade ett offensivt drag planerat när han fick bollen. Hoppas att Intermatchen fick igâng honom ordentligt.
Barcelona FCB10
2007-08-31 13:26
nån som vet vart dem visar supercupfinalen?
och vilken tid dem stänger transferfönsret?

Tack!
Real Madrid Jangis
2007-08-31 13:24
Rambla

Håller med. Rörelse är A & O för alla lag. Tränarna får ibland lite väl mycket skit. Klart han inte tränar dom att stå still. Något ansvar måste spelarna ta.

Tror barca kör över bilbao tyvärr. Övrigt så tror jag inte Eto's skada drabbar er så hårt. Giovanni(stavning) ser otroligt rolig ut och Henry kan han.
Barcelona Rambla
2007-08-31 13:13
Det är enligt mig inte bara Rijkaard som bör ha kritik efter matchen mot Racing. De flesta spelarna spelade ju fotboll stillastående. Speciellt Ronaldinho som hamnade långt ner på vänsterkanten bakom Henry. Rörelse är A & O för att Barças fotboll ska fungera. Jag tror knappast att det är Rijkaard som talar om för spelarna att stå stilla.
Barcelona L.Messi19
2007-08-31 13:12
Hoppas Bilbaos källa stämmer.. Att Ezquerro lämnar ikväll.
Barcelona Sóm més que un club
2007-08-31 13:08
Rijkaard fick stenhârd kritik i katalansk media efter Racing matchen.
Dels för det taktiska och bytene men mest för attityden efterât. "Es lo que hay" (Det är vad som finns) var ett uttalande som inte togs emot med vänlighet.
Nâgot mildrat efter Gamper men mot Atletic mâste man visa tempo och inte spela handboll pâ fotbollsplanen. Tror inte att Rijkaard sitter löst pâ nâgot sätt men om han vill läsa tidningen pâ mândag skall han nog se till att fâ ett heltaggat lag pâ plan.
Barcelona barca style
2007-08-31 12:58
idag kommer Tiago Motta skriva på för Atletico madrid
Barcelona COLLBLANC
2007-08-31 12:25
Jag skrev inte att Frank får sparken,Jag skrev sitter löst till.Frank hade ganska många tveksamma byten förra säsongen och en hel del kritik med all rätt för sitt taktiska spel.Vet mkt väl att Frank inte får foten på två matcher.Många minns vilket liv det var när vi satt på Nou Camp spel var i bland så krampaktigt.Dock vill jag mena på att fortsätter spelet från förra säsongen vilket vi såg i repris i söndags.Så tror jag Frank ryker efter ett par omgångar.Sitter på Nou Camp på söndag hoppas på en tydligt vändning och tre poäng
Barcelona Saman.
2007-08-31 12:22
Då blev det ingen Angel som backup då han gick till Villareal. Tyckte att han behövdes eller åtminstone någon annan likvärdig spelare.
Barcelona G2S #27
2007-08-31 11:53
Ämne: Att vi inte har en b....

Jag instämmer till fullo. Tänk om Zambro blir skada inför en viktig match, då är enda alternativet Oleguer. (för in vågar väl mister spela Puyol där?)

CL-gruppen blir riktigt tuff att ta sig vidare ifrån
Barcelona G2S #27
2007-08-31 11:51
Barcelona Sersari
2007-08-31 11:48
Jag tror att TV4+ sänder matchen mot Athletic Bilbao. Det står på deras tv-tablå att de ska sända en match kl.19. Vi får hoppas på att det är vår match. Någon som har lite mer info om tv-sändningarna?
Barcelona Barcelonito
2007-08-31 11:13
Att vi inte har en bättre ersättare till Zambrotta än Oleguer oroar mig även om jag tycker om honom.

CL gruppen är mycket bra för Barca. Nu måste de kämpa och kan absolut inte underskatta nåt lag i gruppen och därför kommer de vara mer förberedda när de går vidare från gruppen.
Barcelona Puyol5
2007-08-31 10:27
COLLBLANC

Ganska grovt medgångstänkt det där! Efter alla dessa år med framgångar som Rijkaard givit hos tror du han får sparken efter två matcher utan vinst? Helt ärligt, skäms du inte att säga så? Den glädje rijkaard giviv oss, den framgång vi fått med honom, är det tacken du tycker vi ska ge?
Barcelona COLLBLANC
2007-08-31 10:17
Tappar vi poäng på söndag är det nog så att FRANK sitter mycket löst till.Det finns inte i en Barca supporters fantasi att vi förlorar på söndag.
Athletic oskar
2007-08-31 09:56
Två revansch sugna lag du får se på söndag.

Skulle vi skrälla hem alla tre poängen så lär det bli en jobbig vecka i Barcelona..

Jag har för mig att det var liknande förutsättningar även förra säsongen i mötet på Camp Nou.. Då var det Barca som vann..

Väl mött
Barcelona COLLBLANC
2007-08-31 09:50
Då var det packat och klart.I morgon bär det av till Barcelona.Det blir vårt femte besök och vi längtar verkligen ner igen.Vi hoppas på lika sprudlande fotboll som i Gamper matchen.Även om vi nu utgår från att motståndet blir hårdare kräver vi SEGER.
Las Palmas Pio pio
2007-08-31 09:41
Nu har rätten i Spanien avfärdat dom metoderna Audovisual Sport tog i helgen och villa ha tills någon lösning i tv-kriget uppnåddes. Detta KAN innebära att det sänder Barcelona till helgen, men vi får helt enkelt avvakta.
Real Madrid RM fanatico
2007-08-31 00:23
Sho alla Barca fans.

Jag tycker ni har värvat bra och har en mycket intressant trupp med några unga grabbar som verkligen vill slå sig in i laget.

Min personliga åsikt är att ni har för många forwards. Gudjohnsen och Ezquerro är kandidaterna att lämna. Hoppas ni satsar på era egna produkter något som real inte vågar att göra vilket är synd för spansk fotboll och alla talanger som finns.

Hoppas på en Rolig säsong. Peace
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-08-30 23:59
Visst fick vi inte den lättaste gruppen men samtidigt så är den betydligt lättare än året innan, Barca och Lyon går vidare från denna grupp.

Jag tror faktist på full pott dessutom.

:D
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-08-30 23:48
Real Madrid fick betydligt lättare grupp än Barcelona.
Bremen, Lazio och Olympiakos är inga svåra lag om man jämför med ligamästarna Lyon och Stuttgart. Endast Olympiakos och Rangers är jämförbara.
Men Barcas grupp är kanske lättare då man är världens bästa klubb ;)

Visca El BarcA !
Barcelona Oleguer # 23
2007-08-30 23:47
Sahandinho:
Visst, Puyol är hjärtat, men Oleguer hade offrat nästan allt för Barcelona.

Edit: Oleguer # 23 a.k.a. II Barça II :-).
Barcelona Rambla
2007-08-30 23:46
Kapten11:

Oleguer får ofötjänt mycket skit av alla, även av mig. Sansar man sig lite och ser förnuftigt på hans insatser så är han helt okej. Hur många andra spelare får hela tiden hoppa mellan att spela mittback och högerback? Okej, många kommer ihåg sista matchen och att han missade en offsidefälla. Lite orättvist, då de la Pena fick slå den passningen helt utan press av någon barcaspelare. Nog om det nu.

Jag hoppas att Marc Crosas tas upp i truppen nu om Motta försvinner. Låt han få avlasta Yaya och Marquez i tex CdR och i matcher som redan är avgjorda i ligan. Troligtvis lär det väl inte ske då han med säkerhet kommer att spela med Barça B vilket är slöseri. Hoppas åtminstone att han får fortsätta träna med a-truppen.
Barcelona Sahandinho
2007-08-30 23:43
Tänker inte ta upp Oleguer men därimot så tycker jag inte att han är barcelonas hjärta, lite längre ner står han... måste väll ändå vara Puyol själv som är det, om man blundar riktigt hårt och inte försöker tänka på Xavi.

Vila i Frid Antonio Puerta, Sevillas unga Ängel
Barcelona II Barça II [Descansa en paz, Antonio Puerta]
2007-08-30 23:38
Jag är trött på all snack om Oleguer. För att hedra en hjälte kommer jag från och med idag byta namn.
Han och Puyol är Barcelonas hjärta. Må han avsluta sin karriär i Barcelona. En sann hjälte!

Visca el Barça i Oleguer!
Barcelona Kapten11
2007-08-30 23:32
Utan att försöka sätta igång det här Oleguer-gnället igen, så känns det inte så bra att vi i och med Mottas flytt bara har Touré och Rafa som pivotes. Det öppnar ju för en hel del speltid för Oleguer under tiden som Puyol är borta.
Barcelona Rambla
2007-08-30 23:22
Ämne: Rambla

Ville han ....
Hade Motta fått bestämma så hade han stannat karriären ut i Barça, så mycket älskar han klubben och staden. Dessvärre så vill han ju också få spela vilket han nog inte hade fått göra i dagens Barça. Jag tror dock inte att han kommer att få så mycket speltid i Atlético heller, så därför hade det varit bättre att byta liga eller gå till en mindre klubb i Spanien.
Annons: