/spanien/barcelona/forum/22441.aspx/spanien/barcelona/forum/22441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kimmpa_fcb
2007-08-30 22:50
Jag tror det blir så här:

Lyon Hemma 3p
Lyon Borta 1/3p
Stuttgart Hemma 3p
Stuttgart Borta 1/3p
Rangers Hemma 3p
Rangers Borta 3p

Det verkar inte så omöjligt att få det resultatet.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-08-30 22:46
Stänger transfer imorn? Hur blir det med Ezquerro Motta Marquez?
Barcelona Rambla
2007-08-30 22:34
Vår lottning är bra ur en synpunkt. Det håller oss på tårna. Ingen underskattning här inte. Dessutom så kan jag se Lyon, Stuttgart och Rangers plocka poäng av varandra också. Bara bra för oss.
Real Madrid Shi
2007-08-30 22:29
Ni fick svår lottning som vanligt senaste 3 åren, vi fick en mellan lottning som senaste åren och Milan, Liverpool och Arsenal fick pinsamt lätt lottning som vanligt...
Las Palmas Pio pio
2007-08-30 22:02
FCB10

Men det enda källan som gäller nu är Fotbollskanalen. Och där står det för tillfället att har bara klart med två matcher. Och dessa är Villareal - Madrid och Levante - Murcia..Men det jobbar på lösa detta, så vi får väl se...
Barcelona FCB10
2007-08-30 21:56
dem kommer visa Barca matchen. det står så ju iallafall på europatipset. på tv4+ visar dem den
Las Palmas Pio pio
2007-08-30 21:16
barca style

Det var bara försäsongsmatcherna som skulle visas på TVE. Det har inga fler rättigheter för Barcelonamatcher!
Barcelona barca style
2007-08-30 20:52
e det nån som vet om barcs match mot bilbao kommer att visas i knalen tve internacional
Barcelona Vampíro
2007-08-30 20:52
Jag hoppas på att vi blir klara med någon omgång kvar det hade vart bra att inte hamna i samma situation som ifjol. Spelarna blir bara utslitna speciellt nu när vi inte har fyra superforwards tillgängliga. Eto'o kommer nog tillbaka i november och gruppspelet slutar i början utav december. Om nu vi blir klara innan den sista omgången så är det ju perfekt läge för Bojan att göra CL-debut.
Barcelona COLLBLANC
2007-08-30 20:45
Solklart ska vi gå vidare.Rangers blir sist tar sina ev poäng hemma.Lästa att Motta nu är riktigt förbannad på Barca att han inte får fribrev.Jag vill ha honom kvar.så blir det inte.Tycker vi släpper honom gratis.Laporta tänker med plånboken precis som i går kväll.
Barcelona Rambla
2007-08-30 20:35
Här är spelschemat. Vi börjar hemma mot Lyon. Sedan två raka bortamatcher. Som förra säsongen. Skit att två raka bortamatcher. Tappar vi poäng där så blir det som sist där vi är piskade att vinna sista hemma mot Stuttgart.
Barcelona sthlminho87
2007-08-30 20:28
Vad skoj att dem inte visar Barca i helgen.,.!
Barcelona MESSIIII
2007-08-30 20:03
någon som vet varrt man kan streama uefacup matcherna
Barcelona Vampíro
2007-08-30 19:59
Gruppen klar då. Lyon, franskamästare men dem har tappat några nyckelspelare inte minst deras vänsterkant med Abidal och Malouda sen så har dem bytt tränare. Men Lyon är alltid svåra på bortaplan fråga bara madrid :P.

Stuttgart är också dem regerande mästare, jag är inte så påläst på tysk fotboll men jag skulle gissa på att dem spelar ungefär samma fotboll som Werder Bremen.

Rangers är kanske inte det mest namnkunniga laget men dem är ett typiskt brittiskt lag dem kämpar och sliter i 90 minuter med hjälp av publiken. Vi ska inte underskatta något av lagen men med den truppen som vi har nu så tycker jag att Barça ändå ska ta första platsen. Det lär bli tufft men även underhållande, så länge laget spelar så som dem kan spela så kan vi se fram emot ett härligt gruppspel med många underhållande matcher.
Barcelona little_master
2007-08-30 19:58
FCB--10

Tack så mkt :)
Barcelona FCB--10
2007-08-30 19:54
Ämne: Ursäkta att jag komm....
Här har du.
Barcelona Rambla
2007-08-30 19:48
..och även att penyes Valencianistes, till skillnad från Real Madrids och Barcelonas, inte bara är glamourösa utan att deras också är bildade på solid grund med stadgar och regler.

Vilken pappskalle. Som om inte penyes från Barcelona och Real Madrid har stadgar och regler. Snacka om att ha behov av att framhäva sig själv över andra. Pffft..
Barcelona Nauticus (Visca Antonio Purta)
2007-08-30 19:46
Jag är bara glad att vi slapp Chelsea igen, brukar bli så jobbigt. Men i den här gruppen ska vi som sämst komma två.
Barcelona little_master
Ursäkta att jag kommer in och stör eran diskution:)
vill bara ha hjälp med att hitta en sida där man kan översätta spanska till engelska, om någon kan den så e jag tacksam, har glömt bort namnet på den
Barcelona Captain Fantastic!
Börjar inte vi borta mot Rangers i första omgången? Om så, så borde det inte vara allt för tufft med tanke på att det är varmare och mer behgligt i Skottland då än under December te x. Ingen underskattning ska ske, men det ska vara spelarna som håller koll på detta :D

De ända svårare matcherna (Som vi ändå kan ta tre säkra poäng i) är Stuttgart borta och Lyon borta, men spelar vi det fantasi spel vi hade mot Inter (Och nu vet jag att de hade ett B-betonat lag, men jag syftar på vårt eget spel, passningsspel, löpningar o.s.v) borde alla matcher vinnas.

Synd att vi inte fick Lazio, jag hade gärna sett Barca skola de i hur man spelar fotboll. Speciellt efter ett sådant hybris-uttalande...Oh boy, vissa människor lever helt klart inte med fötterna på jorden :)
Barcelona Duda
2007-08-30 19:45
Pio Pio /
Självklart, det är inte lätt att möta något lag på deras hemmaplan. Ville bara påpeka att Rangers såg riktig tafatt ut och visade knappt någon kvalité. Jag har sett bättre upplagor av Rangers förr :)
Las Palmas Pio pio
2007-08-30 19:42
Duda

Som både jag och Rambla skrev så är det aldrig lätt att möta dom på hemmaplan. Det har en fanatisk publik och det kan springa sönder ett helt lag....Rent kvalitésmässigt så är ju Barcelona ljusår bättre än Rangers, men det gäller att bevisa de också..
Barcelona Duda
2007-08-30 19:41
Såg bara kvalmatcherna mot Röda Stjärnan och då var Rangers riktigt sämst. Ärligt talat borde vi äta upp dom, allt annat vore skandal.
Barcelona Rambla
2007-08-30 19:31
Skotska lag vinner aldrig på klass, utan på hårt slit i 90 min och en fanatisk publik. Det blir tufft i Glasgow, tro inget annat.

Tur vi inte fick Lazio, läste att en av deras spelare sa i en intervju att Lazio skulle krossa Barça. :D
Las Palmas Pio pio
2007-08-30 19:16
Rambla:

Frågan är hur mkt tur ska Real Madrid ha i lottningarna? Det är något ofattbart har aldrig sett dom hamna i en svår grupp..Visst Bremen - ingen Klose -, Lazio - mkt namn - men det är inte samma Lazio än för 6-7 år sen och Olympiakos - ingen Rivaldo lr Castillo.. =)

Nu när vi ändå är inne, vet inte om ni kommer ihåg att det var lite diskussion med någon merengue här inne om Balboas och alla canteranos vara eller icke vara i a-laget. Han kallade mig mer lr mindre lögnare för att jag skrev att Balboa ingick inte i Schusters planer..Något som har bekräftats idag! ;-) Se länk.

Barcelonas grupp? Ja, Stuttgart är underskattad fast de vann tyska ligaguldet förra året - SKALL EJ GLÖMMAS! - det har ett ungt lag och spelar offensiv fotboll så det kan bli skoj. Tycker Lyon har tappat lite nu med den nye tränaren Perrin, det har gått från en glasklar 4-3-3 till en rak 4-4-2 och det har märkts i ligaspelet oxå...Och Rangers? Aldrig lätt att åka till Glasgow och mötta skotska lag...
Real Madrid Rea|M@driD
2007-08-30 19:12
Grattis till gruppen, bara Lyon som är bra. Vi fick också en ganska lätt grupp :). Lycka Till.
Barcelona Rambla
2007-08-30 19:12
Se det så här, är vi i den form vi kan vara i så är det inga lag vi ska frukta. Där emot, är vi i halvtaskig form så får vi problem mot alla lag på bortaplan.
Barcelona Savve
2007-08-30 19:11
B, C, G och E är ju de klart tuffaste grupperna, där vår och grupp B sticker ut mest. Tufft för Rosenborg.

Vi ska ju ändå räknas som favoriter, speciellt som Lyon försvagats lite det senaste året. Men inga lätta matcher direkt.
Barcelona MESSIIII
Ska bli roligt att se hur Abidal kommer spela mot sitt gammla lag
Barcelona Myrran
Kanske den ända culén som är glad över att vi har fått Lyon. Äntligen ett lag som inte, troligen, kommer backa hem med 10 man i försvar för att bilda en köttmur. Troligen kommer dem låta Barca föra spelet men kommer inte vara som Liverpool förhoppningsvis. Stuttgart måste vi ju klara även om dem är bra. Mot Rangers ska det bara vara 6 säkra poäng inget snack om saken.

Lite kul att Roma och Man U hamnade i samma grupp. Får Roma revansch eller kör Man U över dem igen? Lättast grupp fick ju Liverpool och Milan garanterat.
Annons: