/spanien/barcelona/forum/22436.aspx/spanien/barcelona/forum/22436.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-04 23:36
Lonestar

Stämmer, plus att vi har: Fran Merida(arsenal) och Gerard Pique(Man Utd) där i england också som spås lysande framtider
Barcelona Lonestar
2007-11-04 23:34
Det är väldigt kul att se att Iniesta börjar få det beröm han förtjänar.

Även roligt att se att Barcelona kan ta fram egna spelare av den digniteten. Rätta mig om jag har fel, men visst kommer både Iniesta och Xavi (Fabregas) från egna ledet?
Barcelona r.Hyder
2007-11-04 23:32
Håller med om att Iniesta är rejält underskattad utanför Barça-kretsar dvs. Undrar hur hyllad han hade varit om han spelat som han gör nu i exempelvis Arsenal eller liknande?
adiiL
2007-11-04 23:32
Enligt mig går, just nu, Iniesta före Kaka och Fabregas.
2007-11-04 23:30
Kaka i milan..njaa? Inte i dagsläget och jag tycker inte man kan grunda det hela genom CL guldet... Messi är så grymt unik, det finns inte många som spelar samma fotboll som han.
Håller med om Iniesta och Fabregas, men jag tycker det finns så många av dom spel typerna.
Iniesta gillar jag skarpt, han är så jävulskt bra, världens mest underskattade spelare? dock börjar han få välförtjänta hyllningar nu!

Messi får absolut min röst! :)

Edit: stavfel
Barcelona r.Hyder
2007-11-04 23:28
Lonestar

Rätt. Dock måste jag säga att Kaka inte levererat lika mycket för Milan som Messi och Fabregas gjort för sina respektiv lag. Men det har ju mycket med att Milan är i en rejäl svacka att göra. Kaká är fortfarande en världsspelare. Min röst går ändå till Messí. Följt av Fabregas, Kaká och Iniesta :)
Barcelona Lonestar
2007-11-04 23:26
Ingen tvekan att Messi är kung för tillfället.

MEN att utnämna honom till världens bästa för tillfället är att ta i. Iniesta tillför Barcelona i princip lika mycket. Fabegras tillför Arsenal, förutom lika många mål som Messi, assist på assist. Kaka i Milan...

Men top 5, absolut!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-11-04 23:26
Kapten11

Ronaldinho var absolut inte i form under vm, han var slutkörd,stillastående och gick på halvfart om något.

När Ronnie är i form eller visar glimtvis av sin form då är det inte många positioner han inte klarar av.

Lionel Andrés Messi

Jag uppfatta också att det var åt de som kritiserat Ronnie som han gjorde målgesten mot. SKön var den, Ronnie meddelar att han är på gång på allvar nu.

:)
Barcelona Lionel Andrés Messi
2007-11-04 23:21
Ronnies målgest på sitt andra mål, tror det var menat till alla som kritiserar honom.
Barcelona Kapten11
2007-11-04 23:09
Barcelonito

Ronnies blick för spelet är fantastisk, men han klarar inte av att göra det han tänker för tillfället, se bara på hans passningsspel, som var briljant förr, idag slår han bort varenda djupledspass.

Ronnie spelade ju som inner i VM, det gick ju faktiskt inget vidare, och då var han väl i form?
Barcelona Afr3M
2007-11-04 23:05
--
Barcelona Afr3M
2007-11-04 23:05
Någon som vet vart man kan hitta billiga paketresor till barcelona!!
ska då kolla på barca match?
2007-11-04 23:01
Leo Messi
Världens bästa dribblare, kanske till och med spelare! Ja, enligt mitt tycke så saknar han helt och hållet motstycke. Det bara inte går att ta bollen ifrån han. *Det enda som jag är rädd för är att motståndarna snart tröttnar att bli förlöjligade med en rejäl skada på Messi som följd…

*Klockrent, det märktes redan idag lite, Betis spelarna var rejält uppretad på Leo ett tag!

Han är idag Världens absolut bästa spelare, ingen är i närheten idag! Måste också säga att det var rejält synd att han inte fick göra mål på sin solo-raid... Ännu ett Maradona mål.

Visca Barça y Leo!!
Barcelona Barcelonito
2007-11-04 22:55
Kapten11

Högre upp på planen har Dinho bara en utväg ibland. Medans Iniesta i mitten kan gå hemåt, höger eller vänster. Och det är hårdare uppvaktning högre upp på plan. Iniesta får oftast vända upp först och sen göra något. Dinho får oftast inte den möjligheten. Så med Dinhos teknik och blick för spelet borde han klara det bättre än nån annan.
Barcelona ooggyy
2007-11-04 22:53
Bäst idag var Ronaldinhos målgest efter 3-0-målet, helt oslagbar!
Barcelona Kapten11
2007-11-04 22:50
Jag tror inte att det hade varit en bra idé att i dagens läge låta Ronnie ta exempelvis Iniestas plats, eftersom att han tappar boll långt mycket mer än Iniesta, vilket skapar oerhörda sår bakåt.
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-11-04 22:48
Ämne: Om någon i Barcelona....
Ronaldinho kan också göra distansskott! Vem minns inte målen mot Sevilla 2003/2004 och Valencia 2004/2005?
Barcelona Captain Fantastic!
2007-11-04 22:47
Vår gamla striker Bakero kommer tydligen att dela tränarbänk med Koeman i Valencia. Något förvånande tycker jag...

Varför växer allt oroligare känslor inom mig inför vårt stundande möte med Valencia om några veckor?

Det känns inte bra att möta ett lag som Valencia på Mestalla tränandes av gamla Barca-rävar, som själva är tränande i den absoluta totalfotbollen av den kanske bästa fotbollsläraren som någonsnin funnits...
Barcelona Rambla
2007-11-04 22:46
Barcelonito:

Intressant tanke. Det innebär dock att du måste offra någon av Deco eller Xavi ur startelvan Fast å andra sidan, när alla är friska så får ju någon av trion Xavi, Deco eller Iniesta stiga åt sidan, då Yaya är given som pivote. Jag själv skulle vilja testa lite andra spelsystem mot vissa motståndare. Ett 4-4-2 hade inte varit dumt. Iniesta/Ronaldinho, Deco/Xavi, Yaya och Messi på mittfältet, och Samu och Henry på topp. Det hade varit intressant att se. :D
Barcelona Barcelona#7
2007-11-04 22:43
Barcelona Barcelona#7
2007-11-04 22:43
Om någon i Barcelona ska skjuta Distansskott så ska det vara Toure,Xavi eller Iniesta.
Barcelona Kapten11
2007-11-04 22:40
Dagens insats var mycket bra, en klar kvalitétshöjning.

Men nånting jag verkligen saknar är distansskyttet. Det behövs mot den här typen av handbollsförsvar som vi möter i var och varannan match. Då blir motståndarförsvaren tvungna att lyfta och därmed får vi bättre ytor att spela på djupet.

I övrigt så var Iniesta och Messi naturligtvis bäst, men även Puyol och Henry får plus i min bok.

Nu piskar vi Rangers!
Barcelona Barcelonito
2007-11-04 22:40
Jag tycker ändå att han oftast spelar bollen bra. Däremot är han inte så värst bra mot sämre lag på bortaplan.

En annan intressant grej skulle vara att byta plats på Iniesta och Ronaldinho en sån här match då vi lätt kan försvara oss med 7 spelare. Då får Dinho mer boll i mitten, blir mer delaktig och samtidigt får vi mer fart på kanten genom Iniesta. Tror att det skulle funka bra. Eller va säger ni?
Barcelona Rambla
2007-11-04 22:35
Cruiff sa också här om veckan att Messi måste bli mer av en lagspelare, titta upp och spela bollen till medspelare som står i bra lägen.
Barcelona Barcelonito
2007-11-04 22:27
Rambla

jo jag uppfattar dig rätt. Det jag menar är att vi tycker att Ronaldinho blir för bollkär just när han stannar stilla med bollen och dräller. Men sen säger vi alla att vi saknar Dinhos ryck med bollen som han gjorde innan så bra. Det är ju just det Messi och Iniesta gör så bra just nu; Det som Ronaldinho brukade göra. Jag tycker att det behövs väldigt mycket att de gör det. Oftast leder det inte till mål men då ser vi iaf att något med fart händer.

Ta tex. matchen mot Valladolid. Messi släppte bollen fort hela tiden och försökte inte rycka nån gång. Då blir hela Barca stillastående och Barca spelar handbollspel runt straffområdet. Lite mer av det Iniesta och Messi gjorde idag så hade vi vunnit mot Valladolid.

Cruyf hade rätt när han sa att Messi måste bli mognare för några månader sen. Det räcker inte med att spela bra mot storlagen och på hemmaplan. Han måste prestera bättre på bortaplan mot smålagen som ligger långt nere i tabellen.
Barcelona SaM__-
2007-11-04 22:26
Ja vad säger man!..

Bra match och det viktigaste var nog att glädjen fanns hos spelarna. Men jag håller med somliga här inne att vi inte ska stirra oss blinda och tro att exempelvis Ronnie har hittat formen etc. Men helt klart ser det mycket bättre ut än i torsdags. Något som jag kräver nästan är, som bla Rambla har varit inne på, att vi måste ha den där pressen över hela planen i vårt försvarsspel. Vi har visat prov på det i några matcher i år( Sevilla, Zaragoza, Lyon ex). Men gäller att vi hittar det spelet oftare som säsongen 05/06. Jaja, ska bli intressant att följa vårt kära barca på onsdag mor Rangers då vi ska sätta dit försvarsugna britter :)
Real Madrid Davv15
2007-11-04 22:25
Tycker man ska sluta kritisera Ronaldinho när han spelar som nu, fast än han inte bjuder på världsklass fintar osv. så har han ett fantastiskt passningsspel, varenda liten yta han får hittar han alltid någon att passa. Jag ser hellre Ronaldinho för den han är nu istället för att jämföra honom med hur han var förut.
Barcelona Rambla
2007-11-04 22:18
Barcelonito:

Jag skrev aldrig att Messi eller Iniesta blir för stillastående. Herregud, det är ju tvärtom, de rör på sig mer än några andra på planen. Det jag påpekade var att de ibland (märk väl, ibland) inte släpper bollen när det finns läge att spela den för att sedan få tillbaka den när de fortfarande har farten uppe.
Barcelona Tompa
2007-11-04 22:13
Till att börja med - skönt att det blev en riktigt stabil seger. Betis var aldrig nära att hota oss.

Sen till Ronaldinho. Jag har verkligen tvivlat starkt på att vi någonsin får se den magiske Dinho vi alla njöt av 2004-2006. Men efter målet i veckan och nu två frisparksstrutar i kväll finns det onekligen en hel del som tyder på att formen är på väg uppåt igen. Kvällens insats och då i synnerhet andra halvlek var det klart bästa jag sett från Ronaldinho i höst.
Barcelona Barcelonito
2007-11-04 22:08
Håller inte med Rambla om Messi och Iniesta. Ronaldinho kan bli stillastående med boll, det stämmer. Men Messi och Iniesta är som bäst när de driver bollen med fart och tar egna initiativ och passar sedan vidare när de har öppnat försvaret. Det är ju det som är Barcas bästa spel just nu. Utan det skulle vi inte ha nåt anfallspel överhuvudtaget. Iniesta och Messi var planens bästa spelare idag mycket tack vare deras bolldrivande i hög fart.
Annons: