/spanien/barcelona/forum/22433.aspx/spanien/barcelona/forum/22433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-24 13:52
Ämne: iniesta , ronadlinho....
Ja, den var ruskigt vacker! Den finten kom automatiskt, helt underbart att han ryckte förbi en så snabb och stark back som Ramos. Ronaldinho kommer bli den bäste igen, jag är övertygad.
Barcelona T#11
2007-12-24 13:49
iniesta , ronadlinho , yaya bäst i barca helt enkel, resten var under all kritik. Annars måste vi vara det mest ineffektivaste laget jag sett, hade real fått de chanser hade de vunnit med mer.

vill bara säga, 80 meters passningen som ronaldinho tar ner och gör bort ramos och passar snett in var helt underbart att skåda.
Men som snagt vi är för ineffektiva.
Real Madrid BeckhamDavid
2007-12-24 13:48
Ämne: BeckhamDavid

Robe....
Vart var målet?
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-24 13:46
Alfelt på Aftonbladet skrev enligt mig en riktigt bra krönika (länktips). Bland annat skriver han dessa ord om Ronaldinho, som jag själv försökte uttrycka mig om igår: "Jag vill ha så mycket mer av spanska ligan. För mig har den sen mitten av 1990-talet symboliserat allt som är positivt med fotboll. Fart, teknik, lekfullhet – att vinna med stil.

Barcelona försöker fortfarande spela den sortens fotboll men räckte inte till. Utan Messi hade man behövt en spelare med Henke Larssons förmåga att direktspela fram farten i anfallsspelet. Nu blev det start-stopp, stampa på boll och hoppas på att Ronaldinhos geni plötsligt skulle återvända.

Ronaldinho går en match mot sin egen legend just nu. Det syns varenda gång han får bollen. I varje moment hinner han tänka ”vad skulle jag gjort nu?” och blir då de där få avgörande sekunderna för sen i sina aktioner. Dribblingen blir inte lika självklar som tidigare. Rycket tvekande.
För Barcelona finns det förmodligen bara två möjligheter. Antingen säljer man Ronaldinho och cashar in en enorm summa euro från Milan eller Chelsea.

Eller så kickar man Frank Rijkaard.

Jag hade gjort det senare. Rijkaard har kört fast och har väldigt starka viljor mot sig numera. Barcelona behöver en nytändning internt i truppen. Rijkaard kan inte ge det längre.

Hoppas bara att Barça inte letar upp en ny Capello. Är man mer än en klubb räcker inte ett vinnande spel."

Är det någon som ska bort är det Rijkaard. Han kan inte ändra lagets spelstil under en match när vi kört fast. Det har visat sig många gånger den här säsongen, framför allt på bortaplan. Rijkaard gjorde INGET åt Reals höga och effektiva press och många gånger fick vi bara skicka iväg bollar och hoppas på det bästa. Det går inte om man är Barcelona. Ett av våra signum är att vi lekandes lätt kan spela oss ur små ytor med säkerhet som inga andra lag besitter. Med de spelare vi har måste Rijkaard kunna hitta ett sätt att lösa det problemet. Jag tycker dock inte vi ska sparka honom än, ge han säsongen ut och se om han visar prov på en mer taktisk sida. Fortsätter detta behöver vi en ny tränare nästa säsong.
Barcelona Abbe_
2007-12-24 13:45
BeckhamDavid

Roberto Carlos!
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-12-24 13:39
Sälj Ezquerro! Hahaha...
Real Madrid BeckhamDavid
2007-12-24 13:36
Messi!
Barcelona Ghazza
Barca Barca,

Frågan är om vi vill det, att bara ge Messi bollen när det låser sig och vänta på målen. Vi är Barça, världens vackraste klubb som spelar världens vackraste fotboll när det stämmer.

FC Barcelona 2007 - Som Més Que Un Club, utan tvekan. Men det ska fan också vara Més Que Un Messi!
Barcelona lundell
Vad säger supportrarna i slutet?
R Madriid
2007-12-24 13:35
ja é inget real fan eller la liga fan , men ja tycker ni behöver en crouch som kan utmana reals mittbackar i luften ! Tack för mig :)
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-12-24 13:31
Jag tycker den som snackar skit om Giovani ska bara vara tyst. Han är den forward som kämpar som ett djur tillsammans med Eto'o. Det är sånna spelare som man vill se på planen som kämpar konstant hela tiden.

Jag tycker det var ett stort misstag att inte låta Iniesta spela på Ronaldinhos Position och att inte Gudjohnsen som har varit riktigt bra de senaste matcherna.Iniesta får mkt mer uträttat än Ronaldinho för tillfället.

Från och med nu vill jag se Giovani starta ute på högern tills Messi kommer tillbaks.

Ligan är inte avgjord för real kan tappa 7p hur lätt som helst. ;)
Barcelona Barca Barca
2007-12-24 13:30
Tompa//
Jag håller med dig helt o hållet. Men du får tänka på, har man bara Messi i laget så kan allt hända. Vi säger att ingeting funkar, spelet är låst, så räcker det med en typsikt messi-"ryck" där han kanske gör bort 2-3 försvarare och skjuter men Iker räddar. Bara en sån prestation hade fått igång spelarna att börja tro igen. Men ingenting hände, det kändes som ingen äns vågade ta ansvaret att ta tag i spelet. Sen måste vi mittfältarna skjuta mer, då det finns risk för retur eller att den studsar precis innan målvakten. Kolla Inters 2-1 mål...

Aja Iniestas show där på slutet gav åtminstånde lite hopp:) Nu kanske vi kan koncetrara oss på CL lite mer...
Barcelona dawod21
2007-12-24 13:25
UT MED RIJKARD, IN MED MORINHO!

frank rijkard har gjort sitt för FCB, ska det bli mer titlar framöver så är det inte rijkard som står för dom!
Lukas.RP
2007-12-24 13:06
Ämne: Och snälla culés slu....
Även det ett härligt citat som också finns i den videon.

Citat är en bra grej för att börja tro igen!

Mycket bra krönika btw Victor, kudos.
Barcelona Ghazza
2007-12-24 12:59
Och snälla culés sluta aldrig tro!

"Glory gives herself only to those who have always dreamed of her." - Charles De Gaulle

Blev lite mycket citat, men de känns passande ;)
Lukas.RP
2007-12-24 12:56
Ämne: Lukas.RP.
Är man re....Själv anser jag inte att det ska speciellt mycket till för att vi ska vända detta. Få igång bortaspelet så är allt realistiskt! Det är trots allt en HALV säsong kvar och som jag har sagt tidigare, även Real Madrid kommer att hamna i en formsvacka samt åka på tunga skador, var så säker!

Nu börjar alla spelare i truppen friskna till, därför kan vi börja om på nytt.

Hoppet är det ända vi har, överge det inte. Det här vänder vi på!

Edit: Ghazza, jo jag tänker alltid på det när det går dåligt. Jag har den videon på datan. :-)
Barcelona Ghazza
2007-12-24 12:55
Lukas.RP,

Älskar det citatet, som förövrigt finns i början av denna videon =)
Äh, vafan bryt ner er och kom igen. Hela Madrid har spelat på en sjukt hög nivå hela säsongen, medans vi har varit i en svacka. Det är omöjligt för ett lag att bibehålla formen en hel serie, tro mig.

Madrid kommer tappa sina poäng, det är jag övertygad om. Men jag vill inte lägga för stor vikt vid Madrid. För oss är det enda som gäller att hitta harmonin och spelet igen.

Efter regn kommer alltid solsken, tänk på det ;)
Barcelona roooonaldinho
2007-12-24 12:55
ronaldinho var inte i form alla mål som han gjorde var på frisparkar eller straffar.

förra säsongen spelade vi som ett lag men det gjorde vi inte igår.

ta förlusten som en väckar klocka till laget att dom inte ska spela ensamma sjäviska dom måste spela hel hjärta som ett lag som en riktig stor familje
Barcelona Barça-fan
2007-12-24 12:50
Lukas.RP.
Är man realistisk så ska det till väldigt mycket för att Barca ska vända det här. Men jag hoppas naturligtvis att du har rätt.

Det här med skador är ju ett annat problem vi har och jag vägrar tro på att det beror på tillfälligheter. Vi har hela tiden för många spelare på skadelistan samtidigt för att det ska vara hälsosamt. Vi är helt enkelt för klena fysisk på vissa positioner. Lite mer fys-träning kanske skulle vara på sin plats?

Det är halva ligaspelet kvar och vi ligger sju poäng bakom RM. Ja, då ska det mycket till om vi ska ikapp. Isåfall så måste något drastiskt ske och det måste ske NU. Det går inte bara att säga att vi kommer vända på det här oavsett vad. RM är i grymt bra form just nu och de har flytet på sin sida (ingen tillfällighet), samtidigt som vi underpresterar i match efter match. Så vad pekar egentligen mot att vi vänder?

Jag vill ha förändring och jag vill ha det nu, för detta börja bli riktigt tröttsamt att beskåda!
Barcelona roooonaldinho
Cristocea

om dom hade fått starta och ändå hade vi torskat så skulle du klaga över reijkard hur han kan starta med bojan och do santos.
du skulle säket säga att dom är för unga och att dom inte håller måttet.

kom igen nu va e ni för fans vi spelade dålig och vi erskämmer det
Lukas.RP
Ämne: Lukas.RP

ja men ....
Jo, men då hade vi en Ronaldinho i bra form. Till skillnad från nu, vi har fått dras med skador på oerhört skickliga spelare, klart att det skadar laget. Med alla spelare friska och krya så är jag ganska säker på att vi t ex hade haft ett bättre bortaspel, då vi kunnat utgå från en bredare trupp.
Barcelona roooonaldinho
2007-12-24 12:47
Lukas.RP

ja men när ett stor lag som barca så måste vi klara oss utan dom stora spelare t.ex messi deco etoo.

förra säsongen när både etoo och messi var skadad så klarade vi oss utmärkt vi låg etta mer än halva säsongen.
det jag försöker säga är att man inte ska skylla på skador o sånt för att vi har en bra trupp som kan ersätta den som är skadad
Barcelona Cristocea
2007-12-24 12:46
Tycker att både Dos Santos och Bojan borde ha startat.
Lukas.RP
2007-12-24 12:32
Ämne: roooonaldinho.
Jag ....
Du har möjligtvis inte tänkt på att vi har råkat ut för ovanligt många skador. Självklart går det inte att skylla på det, men jag tycker att vi har gjort det bra med tanke på skadelistan om man ser till tabellen. Åh snälla, säg inte att ligan är körd. Hur många omgånger är det inte kvar liksom? Tror du inte Madrid kommer drabbas av tuffa skador?

Ni ska se att vi står som segrare i slutändan.

What is defeat? Nothing but the first step to something better" Wendell Phillips.
Barcelona Barça-fan
2007-12-24 12:27
roooonaldinho.
Jag tror tyvärr det redan är kört om man ska vara realistisk. Men jag hoppas naturligtvis på att det vänder. Säsongen hittills har varit rena rama bergodalbanan och man har slitits mellan hopp och förtvivlan. Det måste till en dramatisk förändring i Barca om man ska vända den negativa trenden.

Vi har - enligt min åsikt - Spaniens i särklass bästa trupp och endå spelar vi som vi gör. Det är ett grovt underbetyg till Rijkaard. Det är trots allt han som ytterst bär ansvaret för att kunna motivera spelare och tillföra förändring när spelet inte fungerar. Det har vi hittills saknat denna säsong.
Barcelona Edwin
2007-12-24 12:21
Ämne: grabbar förlorar vi ....
roooonaldinho//
Dagens bästa inlägg.
Så måste vi tänka. Det är bara vinster som gäller nu framöver. Annars har vi inte en chans.
Barcelona roooonaldinho
2007-12-24 12:16
grabbar förlorar vi en match till i ligan så är ligan körd.
vi måste vinna över allt till och med i santiago om vi vill ha ligan
Lukas.RP
2007-12-24 12:15
"What is defeat? Nothing but the first step to something better" Wendell Phillips.

Feliz navidad y visca el Barça!
Barcelona Ghazza
2007-12-24 12:11
Tack Viktor Gredin, för en alldeles lysande krönika. Det är precis som du skriver, känslan av att ”esset i rockärmen” fattas har funnits i snart två år. Jag vet inte riktigt vad som ska göras. Kanske är det dags att sälja ett par spelar. Kanske är det dags för Mister att gå Kanske är det bara att ge det lite tid. Frågorna är många och svaren är få...
Barcelona c.gälman
2007-12-24 12:03
Sådna när matcher saknar jag Kluivert, han kunde iaf utmana världsbackar på huvudet tillskillnad från dagens anfallare/mittfältare i Barca.
Annons: