/spanien/barcelona/forum/22428.aspx/spanien/barcelona/forum/22428.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona#7
2007-09-02 21:07
Om det inte hade blivit straff och om Toure's Skott i ribban inte hade dömts mål.. asså barcelona skulle pressa bilbao ännu mer om dom inte hade fått straff. Dom hade inte tagit ut Ronaldinho,Henry eller Deco
Barcelona Savve
2007-09-02 21:06
Pinsamt med folk som klagar på att domaren ger Barca fördelar, han är ju helt borta mot slutet av matchen med underliga domslut åt båda håll. Ser man inte det är man extremt partisk. Sen blir det mål vid två av de tveksamma i vår fördel, men det ändrar inte på något.

Abidal imponerar för övrigt.
Barcelona Woods
KungYeste

Tack själv! Som sagt, synd att domarinsatsen är mindre lyckad idag. Kan inte förstå att han väljer att döma mål där, vore lättare att låta bli. Det var inga protester alls från Barcelona-håll innan domaren bestämde sig.

Jag har aldrig sett ett lag dominera så som Barcelona gjorde i första halvlek, helt sjukt! Och jag verkligen älskade det aggresiva och höga försvarsspel vi hade då också. Det var otroligt!

Så att säga att det är en rättvis seger är nästan ett understatement! Vi borde vunnit med minst 4-0!
Barcelona hOmbres
fan tippade 3-0 haha:P

härligt spel av barcelona för det mesta men en katastrofal domarinsats.

Ps VET NÅGON VART MAN KÖPER BILJETTER TILL SEVILLA MATCHEN BILLIGT!!??
Barcelona Saman..
2007-09-02 21:05
Ämne: Ämne: Ämne....
Du skämmer nog ut ordet "IQ" med dina inlägg
Barcelona Gaucho 10
2007-09-02 21:04
Abidal och Touré var bäst
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-09-02 21:04
Ghazza. Håller med i ALLA punkter ! Ja, Marquez röda var billigt men detta bara för att Bilbao berövades på ett mål.
Bilbaos röda är klart. Stoppar kontring genom att slänga upp dobbarna på Gio's högra knä.

Bra match annars (av Barca) =)

FORCA BARCA !!
Barcelona Hoodie
2007-09-02 21:02
Jaha, skönt med första segern. Barca spelar bitvis strålande vacker fotboll och att dom förtjänade att vinna är det inget snack om. Men man måste ju ändå påpeka att domaren vara rena parodin. En helt horribelt dömd straff och Yayas mål då...Tro fan att det måste vara hopplöst att vara Bilbao-spelare... Men likväl, bitvis strålande spel och 3 pinnar att lägga till samlingen. Forca Barca!!
Barcelona Savve
Klassisk spansk domarinsats, tappar matchen helt i onödan mot slutet. Tourés mål går inte att avgöra om den är inne eller inte på de oskarpa tv-bilderna, tyckte överlag kvalitén på bilderna var sämre än vanligt. Smidigt av Bilbao att försöka sänka Gio med en man mer... Flertalet skumma avblåsningar åt båda hållen i slutet. Tappade räkningen på alla gånger Bilbaospelarna hängde i Messis tröja utan att få kort.

Tre relativt säkra poäng iaf, men nonchalant spel och släpper in Bilbao i matchen helt i onödan mot slutet, precis som förra säsongen. Mer fokus i backlinjen och framför mål tack. Tycker vi saknar en striker när vi spelar som idag med henry långt ut på kanten och Dinho för långt ner. Hellre Henry i en ren Eto'o-roll.

Tipset gick in också, synd dock för det var ett onödigt mål bakåt.

Johe. Gråt mig en flod.
Barcelona Ghazza
2007-09-02 21:01
Jag tycker att vi gör en bra första halvlek. I den andra går tempot ner rejält och vi är inte lika aggressiva. Konstiga domslut ikväll...

*Det ska inte vara straff
*Yayas skott ska inte vara mål (Herregud vilket tryck den mannen har i BÅDA fötterna)
*Rafas andra gula tycker jag är fel. Det skulle inte bli ett rent friläge och han kan inte bara försvinna.
*Deras röda känns ganska solklart. Och nu säger jag det inte bara för att jag är Culé. Bara genom att bromsa kontringen utan att gå på bollen är gult. Här gör han det med dobbarna i knähöjd.

Annars tycker jag att Abidal var riktigt grym idag. Speciellt offensivt.

Var det bara jag, eller såg Iniesta solbränd ut? =)
Barcelona Kalle.
Ursäkta, vem skall vara tyst? Detta är ett Barcelona forum.
Barcelona Ronaldinhooo :)
Bra match! Men blir så jävla förbannad, varför spelar Márquez-Oleguer mittbackar? Milito är ju 1000 gånger bättre än Oleguer, låt Milito spela tillsammans med Márquez eller Thuram! snälla
Barcelona Giovani Dos Santos
Giovani Dos Santos, jag älskar kille fy fan vad bra han var!!!!
Barcelona Ronaldinhooo :)
Bra match! Men blir så jävla förbannad, varför spelar Márquez-Oleguer mittbackar? Milito är ju 1000 gånger bättre än Oleguer, låt Milito spela tillsammans med Márquez eller Thuram! snälla
Barcelona L.Messi19
Sure det var ett par billiga mål men vem tycker att Barca var bara värda ett poäng i den matchen?

Svara med hjärnan och inte med hjärtat.
Barcelona Giovani Dos Santos
Giovani Dos Santos, jag älskar kille fy fan vad bra han var!!!!
Real Madrid Johe
2007-09-02 21:00
Saman, sluta skämma ut iranier och var bara tyst.
Athletic KungYeste
Tack för god match, synd bara att skämt till visselblåsare förstör spänningen i en sån här match. En del Barcafans försvarar sig tyvärr gällande domarens misstag med att det jämnar ut sig vilket ju faktiskt är fel om man jämför med de "mindre" lagen. Tyvärr är det dagens sanning att "stor"-lagen får mer domslut med sig i många av matcherna mot de lite mindre lagen.
Resultatet i sig är väl inte mycket att säga om men sättet ni vinner matchen på luktar illa hela vägen upp till förbundet. Jag tror och hoppas att vi går stärkta ur den här matchen och förhoppningsvis är Del Horno, Orbaiz, Yeste och Etxeberria med när ni gästar San Mames i vår och då blir det andra bullar ;)

AUPA!
Barcelona the culé
3poäng vär väll det viktiga inför omgången och det fick vi. i första halvleken visade vi vad vi kan och bilbao hadde inte bollen.

domarna var helt kassa i dag hadde vi inte fått en straff och felaktigt mål så hade vi gort mål på riktigt och då hadde vi sluppigt allt skit snack som kommer att komma om att vi får fördlear utav domaren.
Las Palmas Pio pio
2007-09-02 20:59
Svarten har ändå skrivit det bästa inlägget här..
Barcelona Saman..
2007-09-02 20:59
HAHA säger en snubbe som har skrivt minst 10 ggr att det inte var straff vid 2-0 målet. Vi har läst dina inlägg nu..du kan nu logga ut från vår sida.
2007-09-02 20:58
Mm Hierro. Han kanske tänkte mästarna i fotboll inte på tabellen.

Kom in alla fans från alla håll och skyll på oss för att domaren sög. Han tänkte nog : Dom här killarna spelar fantastiskt. Jag kan nog ge dom ett par mål ;)
Jag bryr mig faktiskt inte. Det står 3-1 i målprotokollet. Bara tacka och ta emot ! =)
Real Madrid Johe
Ämne: Saman..

Nej men v....
Kamelen, läs vad jag skriver i stället för att snacka sk*t, jag sa faktiskt att de flesta spelarna inte har mycket heder i sånna här situationer, och då menar jag inte de flesta Barcelonaspelarna, jag tror inte att många, om någon i Real hade sagt något till domaren, och det är det som är problemet i toppfotbollen, spelarna skyr inga medel för att vinna, det här faller in i samma kategori som filmingar, maskningar och dylikt. Jag diskuterar bara, det verkar som vissa här inte kan acceptera det, utan känner sig provocerade, det här är väl ett forum, och vill ni inte ha fans från andra lag som ska komma hit, så gör det exlusivt för Barcafans.
Laban
Man kunde tro att kvällens match var hämtad från Serie A där Juventus var regissör,,,
Barcelona Magicó
Nauticus

Skämtar du?
Barcelona Engen
2007-09-02 20:57
Ämne: hörde ni mästarans f....
Ja det var ju vi som vann förra året. 2006 alltså. Ni vann 2007. Men jag förstår vad du menar;)
Barcelona Nauticus
Spelade riktigt bra ikväll, det här ser bra ut.
Barcelona Joey
omg asså.... rekryterat domaren från division 3, men skönt med 3 poäng.. o herregud vilka bössor han har toure, höger foten mot inter och vänster idag...helt sjuk
Delarocha RIP Puerta
Vi vann ju förra året. Mästarna därav. Det var bara önsketänkande.
Annons: