/spanien/barcelona/forum/2242.aspx/spanien/barcelona/forum/2242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2015-07-06 23:15
Jag börjar bli riktigt rädd nu inför presidentvalet. När förvaltningsstyrelsen, som egentligen bara ska vara där för att vattna blommorna och sortera posten, tar sig friheter att värva spelare som klar gynnar en kandidat känns det shady. Man ska inte underskatta den hjälpen en presidentkandidat får från klubben efter att ha nyligen suttit vid maktpositionen. I det här fallet är det inte bara juntan som sitter nu och drar i trådar men även vissa medier som väldigt tydligt dansar efter Bartomeus vissla.

Jag var hur lugnt som helst från några månader sen. Det är jag inte nu. Hoppas att Laporta skärper sig och levererar under resterande av valkampanjen. Kommer inte kunna stå ut med Barto i ännu en mandatperiod.
Barcelona Smogen
2015-07-06 23:15
desarmerat ska det stå i inlägget under, inte didarmerat... :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2015-07-06 23:13
Turan är ju et genialiskt drag av Bartomeu. Ett av motståndarnas största vapen i valet är ju att kunna locka med nya värvningar. Nu är det vapnet helt didarmerat. Antingen så fortsätter motståndarna att locka med Pogba eller Veratti, men det låger ju både ihåligt och vårdslöst om alla pengar för transfers redan lagts på Turan. Vad gör man då? Jo, säger att man säljer Turan för att kunna värva någon annan. Men det blir ju politiskt självmord då man nu sprider ut att det är Luchos värvning. Ska man sälja en spelare som vår trippel vinnande tränare vill ha? Knappast. Som sagt, smart drag av Barromeu....tyvärr.
Barcelona Barcelonismo*
2015-07-06 23:12
Vissa härinne verkar få det till någon slags tabu om man stödjer Bartomeu och Co. Vafan Alla får ha sin egen åsikt angående honom och det är bara att inse att han är väldigt populär här i Barcelona vilket ni kommer inse efter valet. Och folk som dömer ut värvningen av Arda utan att ens ha någon aning om vad Lucho har för planer för honom ni kan ju hoppa direkt. Beast !!
Barcelona enkos
2015-07-06 23:10
@Messidinho_10:

Det ryktas på att Arda kommer under hösten att spela för Galatasaray och hålla sig i form
Barcelona Junta Dimision
2015-07-06 23:10
@enkos:

De är inte en sponsor längre i och med att vi har kontrakt med Qatar Airways.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-06 23:09
Om vi för en gångs skull skiter i vem som är och kommer att bli president går det inte att bortse från vad Arda kan tillföra laget. Fantastisk teknik, grym både på att hålla boll och ta sig förbi spelare. Har spelat under Simeone och slappnar inte av en sekund på planen, ligger rätt i defensiven och är jobbig och aggressiv att möta i närkamper. Tror han kommer att kunna kombinera fint med MSN, Iniesta och Rakitic då han har en bra spelhjärna och kan släppa bollen i rätt läge. För mig kommer det sportsliga alltid att gå först och även om presidentvalet naturligtvis kommer att avgöra våra närmaste sex år både ekonomiskt, politiskt och sportsligt så är våra chanser att nästkommande säsonger fortsätta att leverera resultat väldigt stora i och med en sammansvetsad spelartrupp med kvalitet på varje position, kryddat med namn som Arda. Rafinha kommer att få jobba, hittills tycker jag han visat upp en bra attityd men att hans prestationer lämnar en del i övrigt att önska. Nästa säsong kommer han att tävla på samma villkor som de andra. Vi vet inte om Iniesta kommer dippa eller komma tillbaka i fullt slag och Arda är trots allt ny, även om jag är övertygad om att turken kommer att prestera sett till mina rätt högt ställda förväntningar. I och med Luchos rotationssystem kommer Rafinha få sina chanser. Vill även se att Samper får rotera en del med Busi nästa säsong. Denis stannar väl i Sevilla och Halilovic kan få en säsong till i B-laget. Skulle dock vara kul att se honom få prova på La Liga eller CL. En högerback och en mittfältare. I mina ögon är det i princip det vi behövde, möjligtvis en anfallsreserv men bra att vi gjort klart med nyförvärv tidigt in på Silly Season. Missförstå mig inte, jag bryr mig väldigt mycket om vem som vinner valet men att vi har en trupp som är redo att försvara alla titlar nästa säsong, spelare som representerar klubben på allra bästa sätt, spelar vår fotboll och är allmänt sköna profiler och att LE har en sammansvetsad och målmedveten grupp att jobba med är för mig det absolut viktigaste. Detta känner jag att Arda kan bidra till.
Barcelona enkos
2015-07-06 23:07
Barca kommer tjäna de pengar de betalat för Arda ganska snabbt. Arda är Turkiets i stort sett den enda stora stjärna utomlands och med tanke på hur galna turkar är i fotboll och ett så stort land med över 60 mil invånare där många kommer köpa Barcas tröjor och åka på matcher. . Sen att Barcelonas sponsor är Turkish Airlines underlättar det hela....
Barcelona Yellow cake
2015-07-06 23:07
Kom att tänka på Barcas nyförvärv förra säsongen och hur de i avgörande moment bidrog till alla titlar förra året, Rakitic öppnar målskyttet i CL-finalen och Suarez gör ett mål. Suarez och Matthieu gör varsitt mål i segern mot Real Madrid i ligan. Den matchen hade förmodligen störst betydelse för ligastriden. Sjukt att de var så avgörande!!!
Barcelona Vampíro
2015-07-06 23:03
[QUOTE=Barc6]Vampiro. Känns som LE har tänkt att han ska spela på mittfältet där han kan lasta av Iniesta och Rakitic. Arda är dessutom bättre i det defensiva än Iniesta och det verkar vara det som LE är intresserad av! [/QUOTE] Hm med tanke på att det var vår svagaste lagdel så får det en att fundera. Trodde att man skulle satsa på en skicklig playmaker som kan hålla i bollen(Deco, Xavi, Thiago) men Arda är knappast det. Bra grovjobbare/kantspringare men hans passningspel är inte vad Barcelona är vana vid.
Barcelona Messidinho_10
2015-07-06 23:03
Frågan är vad Arda ska göra under 5-6 månader tills han får spela för oss, utlåning? Får han spela träningsmatcher?
Barcelona Barc6
2015-07-06 22:55
Vampiro. Känns som LE har tänkt att han ska spela på mittfältet där han kan lasta av Iniesta och Rakitic. Arda är dessutom bättre i det defensiva än Iniesta och det verkar vara det som LE är intresserad av!
Barcelona A good coach is everything!
2015-07-06 22:52
Junta Dimension // Aa förstår nog det. Men det borde väl finnas alternativ. Då menar jag även för hålla spelarn i form. Att inte spela någon match på 6 månader är aldrig optimalt ! Edit: Sorry för mina fel skrivningar. Skriver från mobilen
Barcelona LennyRomario
2015-07-06 22:50
"limited to the acts necessary and essential for the maintenance of normal club activities and the protection of the club’s interests”.

Det krävs välvilliga tolkningar för att få det till att man måste värva Arda Turan NU. Kan vi inte bara sluta skämma ut oss ständigt och jämnt.

Och de i Puertan som skrev att Suarez och Neymar inte passade in i Barcas stil behöver väl inte skämmas? Vi har ju ändrat stil.

Och sen stoltheten över hur många och bra värv vi gör. Förstår inte den. Allt som behövs är ju pengar.

För 5 år sen hatade folk oss för att de var avundsjuka. Nu förtjänar vi hatet.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-06 22:48
@A good coach is everything!:

Att ta Arda tillbaka på lån är nog det sista Atletico vill göra, vi får se hur det blir helt enkelt.
Barcelona Vampíro
2015-07-06 22:47
Förresten är det tänkt att han ska spela på mittfältet? För han är knappast någon spelfördelare utan snarare en yttermittfältare, många frågetecken.
Barcelona Vampíro
2015-07-06 22:44
Arda Turan really? Som Xavis ersättare? Meh, inget som gör mig särskilt exalterad.
Barcelona A good coach is everything!
2015-07-06 22:43
Kan man inte låna ut Arda till ATM tills han går lira igen ?? Galet tråkigt för en spelet att bara fit men inte lira! Fan va jobbig känsla att vi måste vänta 6 jävla månader innan vi ser Arda! Känns som Suarez all over !!
Barcelona 11-9-10
2015-07-06 22:41
Varför darrar real forumet haha Vi har två spelare som vill till Barcelona så mycket att dom avstår 6 månaders spel och endast tränar
Barcelona papillon
2015-07-06 22:30
Junta Dimision

Funkar inte heller att få allt man pekar på.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Tiki-Taka
2015-07-06 22:28
Tar arda före Koke! Arda är mer lämpad för Barca, bättre bollkontroll, vision och teknik. Sen är han ett djur att möta som motståndare!
Barcelona Maestro Xavi
2015-07-06 22:22
@Acrobat:

Lustigt att läsa det med tanke på hur bra vår defensiv fungerade gentemot Real madrid, en klubb som tydligen endast vill värva spelare som aguero.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-06 22:22
@papillon:

Gick ju sådär när Bartomeu försökte värva Marquinhos, Pogba och Koke.
Barcelona Acrobat
2015-07-06 22:21
Det är en person på Puertan som skriver att vi gör massa värvningar och att ingen passar in i Barcas spelstil... Haha hur dum får man vara? Neymar, Suarez, Rakitic, Bravo? Vilken av dessa spelare passar inte in i spelsitlen?

Vidare skriver killen att det är bra att vi värvar offensivt så länge vi tappar i defensiven. Vem har vi tappat i defensiven om jag får fråga? Såvitt jag vet har vi förstärkt defensiven med Aleix Vidal... men vad vet jag?
Barcelona Junta Dimision
2015-07-06 22:20
@Diar Shekha:

Cosign.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-07-06 22:18
Fan va kul med Arda! En teknisk flexibel spelare med hård attityd. Det är på tiden att konkurrensen från bänken ökar.
Barcelona >The Reporter<
2015-07-06 22:17
Aja kanske blir så att Pogba kommer nästa år om Laporta vinner valet.
Barcelona papillon
Junta Dimision

Jaha men då så, mycket bra jobbat av Bartomeu. Ett bra sätt att ge LE vad han efterfrågar oavsett vem som blir president. Detta visar på en bra relation mellan Bartomeu och LE.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Acrobat
Jag tror att Arda Turan kan vara en väldigt bra värvning. Det är en spelare som är fysiskt stark, vilket är en egenskap vi inte är bortskämda med i Barcelona. Han är dessutom bekant med ligan och är en bra fotbollsspelare.

Det är inga dåliga värvningar som Barca gjort de senaste åren:

Neymar
Suarez
Rakitic
Arda Turan
Bravo
Ter Stegen
Aleix Vidal

Ruskigt vilken trupp det är när man tänker efter. Vi är storfavoriter till varje titel även nästa säsong.
Barcelona Diar Shekha
2015-07-06 22:16
Ikväll skäms man för att hålla på FCB. "En demokratisk klubb som styrs av medlemmar" - my ass. Det är en skam att råttan kan styra klubben trots han avgått.Våra medlemmar är pantade i huvudet, för hur kan det vara möjligt att Bartomeu får 9 tusen röster? Har de sovit under de här fem åren? Trots att vi tog trippeln var jag sten säker på att Bartomeu ej skulle vinna. Efter det har han förlängt Luchos kontrakt, värvat 2 spelare & fått 9 tusen röster. Han är stor favorit. Ett mirakel måste ske för att Laporta & co ska ha någon chans. Sen att den nuvarande ledningen böjer röven för Bartomeu gör inte saken bättre. Tänk att vi haft denna piss ledning i 5 år och ska stå ut 6 år till. Vi förtjänar inte detta. Jag skäms för att vara cule. Så jävla förbannad. Mes que un club, snarare fuck allt. Godnatt
Annons: