/spanien/barcelona/forum/22416.aspx/spanien/barcelona/forum/22416.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona _Halle
2007-09-04 12:50
Valdés är 25 år och är en av de bättre målvakterna i världen. Ta bort de 3? tavlorna som han har gjort och då skulle många säga att han var grym, kanske tom bäst i världen. Hans högsta nivå är grym, det kan ingen säga emot. Tex CL finalen. Sen är det så, oavsett om ni vill eller inte, att målvakter oftast är som bäst kring 30. Då har målvakten samlat på sig erfarenthet och rutin och det speglar sig främst på jämnheten. Visst, Valdés kanske inte har nått den absolut högsta jämnheten än, men den ligger inom räckhåll. Victor spelar såpass många match på hög nivå att den kommer att infinna sig innan han är 30. Sett till förra säsongen så minimerades misstagen väldigt mycket. Så inget talar för att de blir fler misstag i år, tvärtom. Sedan vill jag återgå till det här med att stå sysslolös. Det finns INGEN annan målvakt i de europiska toppligorna som står lika sysslolös som Valdés så ofta. Barcelonas bollinehav är ofta så stort att han knappt behöver göra ett ingripande. Jag själv brukar ofta beundras av att han sköter de så bra som han gör. Trots att han stått still utan arbete i 30 min är han alert och kommer ut snabbt. Och jag kan säga att det är väldigt mycket svårare att agera när man stått sysslolös under väldigt lång tid än när man får agera med jämna mellanrum.

Så, det är inte en slump att Victor Valdés är kvar i Barcelona. Han har 10 år framför sig på den här nivån minst!
Barcelona Evička
2007-09-04 12:46
Suñol_
Precis mitt intryck av Camp Nou. En kunnig publik som är mycket engagerad i spelet. Engagemang är inte lika med att stå upp på stolarna och vråla.

För övrigt förstår jag lika lite av debatten efter helgens match som efter förra. Vi har ett antal superstjärnor som är anställda för att fixa mål framåt. Det gör de inte, och har inte gjort på ganska många månader. Men vad som diskuteras här är Oleguer och Valdés, som trots allt gör sina jobb. Oleguer har inte varit mycket att klaga på hittills i år, och ALLA målvakter gör några mindre lyckade ingripanden per säsong. Återigen de inarbetade hackkycklingarna när det stora problemet sitter hos fixstjärnorna. Är det tabu att kritisera dem?
Barcelona Suñol_
2007-09-04 12:38
Angående läktar kulturen på Camp Nou tycker jag den är helt underbar! Den engelska mansdominerade cro-magnon skrik och skrän skiten tycker jag bara är pinsam. Fotboll är en intellektuell sport i alla fall när ett lag Barcelona spelar. Och så finns det ju undantag som El Clasico men skulle det vara så mot Murcia så är det bara ett bevis för supportrarnas dumhet. Visca!!
Barcelona G2S #27
2007-09-04 12:11
Helt klart så är Valdés en av världens bästa målvakter, men precis som flera säger så är han inte på samma nivå som t ex, buffon och chech. Men jag tycker definitivt han är tillräckligt skicklig för att vakta målet i lag av Barcas kaliber
Barcelona Klint
2007-09-04 12:01
Tycker att det är en intressant debatt om Valdes. Valdes är bevisligen en bra målvakt, men jämfört med de andra storlagen så ligger han väl inte direkt på samma nivå. Jag tänker då på Casillas i Madrid, Cech i Chelsea osv. Det känns som om Valdes har en bit kvar till den nivån.

Dock så vill jag inte ha bort Valdes från klubben utan jag tror på honom som Barcas nummer ett i många år framöver.
Barcelona Barcelona.10
2007-09-04 11:56
Ämne: jag förstår inte er ....
Håller me dig till 100%
Barcelona Barcelona.10
Håller me dig till 100%
Barcelona Barcelona.10
Håller me dig till 100%
Barcelona Joey
2007-09-04 11:43
vår klack har funnits länge... våra egna badboys blev nedtystade av Joan Laporta, man kan ju förstå eftersom deras budskap va kanske för mycket katalonia och fascism, men det ger ju mer känsla till fotbollen, även om man hatar allt som förknippar sig med fascismen och allt liknande, så kunde man åtminstonde ha sparat fotbollskänslan som ska finnas på Camp Nou, man kan liksom inte höra 70000 catalaner som skriker Burro åt domaren, 10000 utlänningar som skriker ronaldinho, 100 svenskar som skriker idiot och fan och resten skriker efter messis namn och buar när han inte får bollen. Dags att ta hand om våra fans och betala 100 euro till för matchen för att dela ut papper med våra nya sånger på.
Visca el Barca & R.I.P Puerta
Barcelona Messi 10
2007-09-04 11:38
Match på onsdag i Copa catalunia och jag är hemskt nyfiken på vilka spelare som är hemma då De som inte är skadade och inte spelar i landslaget är Oleguer,Valdes,Jorquera,Sylvinho,Ezquerro, och eventuellt Marquez som kanske inte ska åka iväg med Giovani.Inte speciellt stark startelva alltså men det vore kul att se Assulin,Alcantara i "A" laget
Barcelona Kalle.
2007-09-04 11:27
Är MFFare och kan ärligt säga att om Nou Camp hade fyllts med 80.000 MFF-supportrar hade arenan kokat över. Synd att spanjorerna inte har några direkta "klackar". Är väl typ bara Sevilla som har.
Barcelona Klint
2007-09-04 10:51
I länktipset så kan ni läsa om förklaringen till varför Ezquerro fortfarande är en Barca spelare.
Barcelona Klint
2007-09-04 09:52
Om ni vill ha lite liv i luckan när ni kollar på Barca live så stå nere vid Boixos. De kanske inte har de mest skarpsynta åsikterna, men de för åtminstone lite liv i luckan.
Barcelona DM1982
2007-09-04 09:41
Vad gäller läktarstämningen kan jag hålla med, det är sjukt trist stämning i Spanien (det finns undantag). Visst är det kul att se Barca live men den trista stämningen i publiken gör det nästan mer till en negativ upplevelse. Visst får man acceptera att det är en annan läktarkultur i Spanien men den är inte rolig, däremot är fotbollen på absolut högsta nivån. Synd att det inte är bättre stämning där.
Barcelona Sóm més que un club
2007-09-04 08:03
Ämne: playa del sol /

H....Gamper Cup är 80% turister pâ läktaren och det blir som det blir. I katalansk TV höll man pâ att krypa ur stolarna av skam över att det gjordes vâgen.
Bâde inför Gamper och första ligamatchen var det sagt att det var en önskan om en dämpad stämning pâ läktarna pg.a Puertas bortgâng.
Läktarkulturen i Spanien i allmänhet och pâ Camp Nou i synnerhet är speciell. Publiken är oerhört krävande och en stor del är fortfarande äldre socios, medlemmar som haft stol i mânga herrans âr och sett nâgra av världens bästa spelare passera revy. De som varit pâ Barnabeu vet att det är ganska liknande där. I Spanien tar man även ofta med familjen och farmor pâ fotboll. De gânger det blir högljutt är det oftast missnöje med domaren eller motstândarspelare som häcklas.
Mot Real Madrid är en helt annan femma, det är helt elektriskt pâ läktarna. även vissa CL matcher som sista âren mot Chelsea.
Om man väntat sig en skrâlande sjungande publik a´la Liverpool har man misstagit sig. Den sortens publik finner man i Spanien mest hos Betis, Sevilla och Atletic Bilbao.
Det finns inte heller nâgon större tradition att följa laget pâ bortplan.
Biljetterna är även dyra speciellt med tanke pâ att unga i Spanien ofta är "mileuristas" dvs tjänar 1.000€ eller mindre/mân och har inte râd att gâ. Tidigare sponsrades inträdena för supporter klubben Boixos Nois som var tusentals som hade en engelsk läktarkultur och det var mycket sâng. De plockade dock Laporta bort p.g.a vâldstendenser och faschisttendenser.
Barcelona kluivert9
2007-09-04 07:55
jag förstår inte er barcafans som gnäller på valdes. han är den bäste målvakten i mina ögon som barcelona hade haft på länge. han grym 1vs1 och bra i luften. istället för att snacka om vilka fruktansvärda tabbar har han gjort tänk på hur han räddade oss i flera viktiga matcher ( real madrid och final i champ. league)adjööööö
Barcelona Myrran
2007-09-04 07:45
Riktigt goda nyheter att Puyol är tillbaka nu. Även om han bara springer lite vid sidan om så är det ju alltid framsteg. Det är också kul att canternos får träna med laget, Gai Asulin och Alcantara måste vara överväldigade av att träna med a-laget de fyller väl 16 år iår?
Barçanista
2007-09-04 03:43
Nästa match är Osasuna borta. Det brukar vara riktigt svåra matcher för Barcelona.
Delarocha RIP Puerta
2007-09-04 01:05
Nej det behöver vi självklart inte då vi redan vunnit ligan 2 ggr och CL en gång med honom mellan stolparna. Men som jag sa. Tror inte han kommer bli så våldsamt mycket bättre än vad han redan är dessvärre. Men 25 år är inte mycket och självklart kommer han bli bättre.
Barcelona Magicó
2007-09-04 00:39
.
Athletic KungYeste
2007-09-04 00:36
"Både straffen och sista målet var tveksamma domslut men naturligtvis svåra bedömningar. Någon domarskandal var det verkligen inte tal om"

Skriver Martin Selander i sin matchrapport och man undrar då genast om vi sett samma match?
Tveksamma domslut och svåra bedömningar? Skämtar han eller? Hur man någonsin ens kan få straffsituationen till tveksam eller som en svår bedömning för domaren förefaller obegripligt. Möjligtvis om man hävdar att Iraizoz försöker bita Henry i knät, men det borde då endast reultera i ett gult kort då situationen är överspelad ;)

Yayas 3-1 mål kan väl möjligtvis bedömmas som tveksam om man är en die-hard Barca-fan men knappast annars. Är domaren inte helt övertygad om att hela bollen är inne skall han ej döma mål. Som jag uppfattade det var det linjedomaren som tog beslutet och normalt sett har han en urusel vinkel vid skottögonblicket och är inte i stånd att bedöma om bollen är inne eller inte. Detta gör ju bara beslutet än märkligare.

Jag skulle också vilja veta vad Martin Selander betraktar som en domarskandal? Att 2 horibelt felaktiga domslut avgör en match i en Europeisk toppliga inte betraktas som en domarskandal tycker jag låter konstigt. Lek med tanken att Real Madrid vinner ligan till våren pågrund av 2 liknande misstag i sista omgången, är det en domarskandal?

Kom inte dragandes med nån skit om att Barca skulle vunnit ändå, Barca var värda vinsten rent spelmässigt men det är inte det som är poängen.

Lycka till i fortsättningen ni har ett grymt spännande lag :)

AUPA!
Barcelona Rambla
2007-09-04 00:07
barca2007:

Se länktips. Där kan du ladda ner Joan Gamper-matchen. Fast du måste registrera dig först. Det är gratis.

Delarocha:

Valdes 25 år fyllda, i år. Palop har väl just gjort sin bästa säsong. Han är väl 34 år? Med det i åtanke, tänker åtminstone jag ge Valdes lite mer tid innan jag avfärdar honom. Sen så ska man komma ihåg en sak. Måste man ha världens absolut bästa målvakt för att laget ska lyckas? Jag själv tror inte det. Ett bra försvarspel, ett ännu bättre anfallspel, brukar räcka rätt långt det med.
Barcelona ze nemo
2007-09-04 00:04
Delarocha: Valdés är 25.
Barcelona Ken
2007-09-03 23:42
playa del sol /

Håller helt med dig var därnere i onsdas å såg matchen mot Inter, blev också besviken fan verkar inte ha nån supporter kultur?? bara typ familjer å småkids som springer runt å skriker Ronaldinho, Messi typ!!!!
Delarocha RIP Puerta
2007-09-03 23:39
Frågan är väl hur mycket bättre Valdés kan bli... Han är väl 26-27 år? Visst han kan hålla i kanske 5-8 år till, men å andra sidan känns d som att man varje år säger att han kan bli mycket bättre efter nån tavla... Inte för att jag tycker han är dålig på något sätt men tror inte vi ska förvänta oss att han utmanar om att vara världens bästa målvakt om 3-4 år. Det kommer dessvärre inte ske om inte nåt extraordinärt sker. Jag gillar Valdés och tycker inte att en ny målvakt ska prioriteras ska jag dock säga.
playa del sol
2007-09-03 23:32
Grymt besviken efter att ha sett hemmapremiären live. Har hört att där ska vara rätt tyst men ändå. Totalt stendött hela matchen. 2 ggr barca klapp klapp och en hög visselorkan men där är mer stämning på Grimsta IP mot Trelleborg. KATASTROF.
Barcelona Ghazza
2007-09-03 23:27
Typiskt att Puyol ska börja träna just då jag kom hem från Barcelona..

Nåja, oerhört skönt iallafall!

Visca el Capitan!
Barcelona barca2007
2007-09-03 22:55
Hej Rambla Kan du snälla tala om för mig hur och vrt jag kan hitta den matchen att ladda hem den för att titta på//Barcelona vs Inter Milan - Gamper Trophy Preview/ för jag missade den och jag vill såååååååååå gärna se den dvs.
Barcelona davdis87
2007-09-03 22:49
Robinson är väl en målvakt som blandar och ger bra mycket mer än Valdes. Marco Amelia från Livorno är nog många storklubbars första alternativ men eftersom han och Valdes är nästintill jämngamla tror jag inte ett målvaktsköp är intressant. Så länge vi har en reservmålvakt som håller en god kvalité i La liga(Albert Jorquera)så finns det ingen anledning för Barcelona att investera transferpengar i en ny målvakt.
Barcelona barca2007
2007-09-03 22:43
Hej Rambla Kan du snälla tala om för mig hur och vrt jag kan hitta den matchen att ladda hem den för att titta på//Barcelona vs Inter Milan - Gamper Trophy Preview/ för jag missade den och jag vill såååååååååå gärna se den dvs.
Annons: