/spanien/barcelona/forum/22408.aspx/spanien/barcelona/forum/22408.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lopiá
2007-10-05 05:29
Fan vad Lojliga de är (Marängerna) Var det inte de som tyckte att Guti var en bättre spelare än Xavi hehe och nu tycker de att Guti är för Ojämmn.
Barcelona Lopiá
2007-10-05 05:25
Någon som vet om Milito och puyol kan möjligen få vara med mot Atlético Madrid?

förresten Mycker bra Krönika av Viktor forsätt med det.
Barcelona Suñol_
2007-10-05 01:04
Kudos Viktor möcke bra...
Real Madrid Yazid Zidane
2007-10-05 00:21
Grabbar undrar bara om dem visar eran match mot Atletico Madrid?
Barcelona Evička
2007-10-04 23:45
Mycket bra krönika Viktor! Högt läsvärde på den.
Las Palmas Pio pio
2007-10-04 23:39
Intressant artikel. EL Pais har gjort så att man kunde skicka frågor till Kaká som svarade på. Han säger att han skulle vilja ha med sig Messi och Henry till Milan - ingen Madridspelare - alltså. Och att han skulle vilja nån dag att antingen spela för Barcelona lr Madrid! ;-)
Delarocha RIP Puerta
2007-10-04 23:34
Håller med dig Pio Pio; samma sak vad gäller Royal League... Matcher mot FCK, Bröndby, Rosenborg etc borde ju generera mer publik än en match mot Gefle... Men Royal League har ju fått en hyfsat dålig start om man kan säga så...
Skumt ändå att supportrarna säger att de vill möta bra lag ute i Europa men inte sluter upp när de får chansen...
Las Palmas Pio pio
2007-10-04 23:30
Förbannat bra gästkrönika av Gredin! Peter Wenmans citat osv. Nä, underbart skrivet. Och att just Wenman skriver något sådant blir jag inte förvånad. Vi svenskar ska ju alltid vara så fair osv. Fast denna tanke är ibland för naiv och kostar ibland svensk fotboll jädrigt mkt!Alla fotbollsspelare försöker alltid utnyttja regelboken på något sätt. Det är såsom en advokat försöker frige en klient som är skyldig till straffet. Man försöker alltid kringå lagen genom handlingar. Nä, fruktansvärt bra.
Sen en tanke - lite offtopic- men vill vädre denna tanke. Det snackas att alla svenska lag vill ut i Europa osv. jag blir ibland skrämd över är detta vad supportrarna vill? Idag var det ändå hyffsade matcher HIF - Heerenveen och AIK - HAIFA, Elfsborg - Bukarest och för nån vecka sen Bajen - Braga och det var bedrövligt att se hur lite folk det var och tittade på dessa matcher. I mina ögon är vissa av dessa lag klasser bättre än allsvenskan och ändå är det så pass låga siffror...Och sen vill det ut till europa säger många supportrar..Lite offtopic men ändå.
Delarocha RIP Puerta
2007-10-04 23:28
Kan det inte vara så att träningen blivit hårdare i år än förra året och att det + matcher ger en del skador nu i början? Om nu Rijkaard sa att träningen skulle trappas upp. Detta kanske syns först på planen ändå då det antagligen är högre tempo etc.

Nåja, tur att Milito/Puyol är tilbaka fort.
Intressant omröstning där på den sidan du länkade till Rambla. Toure överlägset viktigast i laget av de skadade enligt de som röstat. T.om Marquez viktigare än Puyol. Antar att det är ett tecken på att vi klarat oss rätt bra utan Carles. Självklart ska han dock vara given när han är frisk, då det finns få mittbackar som spelar med sånt hjärta som han gör.
Barcelona Ghazza
2007-10-04 22:49
Tackar Herr Gredin för en mycket läsvärd krönika!
Barcelona Rambla
2007-10-04 22:36
the culé:

Du har fel. Samus skada förra säsongen var knäet och menisken. Denna skada är en muskelskada. Muskeln precis nedanför höften.
Barcelona the culé
2007-10-04 21:58
det där med etoós skada och att han inte var tillräckligt uppvärmd, jag har för mig att det var ett korsband i knät som töjdes.

och jag undrar om någon vet om mera uppvärmning hadde hjälpt, efterssom det hände när knät vred sig.

kan det vara så att ledbanden är mera töjbara om man är bra uppvärmd eller?
Barcelona Vampíro
2007-10-04 21:16
Det här med skadorna kan inte bara vara otur. Det är nästan som Valencias fjolår, dem hade otroligt många skador och det måste bero på dålig träning eller att spelarna inte värmer upp tillräkligt innan matcher som några har varit inne på. Innan säsongen så lovade väl Rijkaard att det skulle bli bättre och hårdare träningar det var ju en av anledningarna till att man hade försäsongsturné i Skottland, eller är jag helt ute och cyklar?
Barcelona Abbe_
2007-10-04 21:02
Messi_CE_Iniesta

Bara onödigt att försöka dra upp den där diskussionen igen. Av erfarenheten från tidigare diskussioner om Xavi och Guti så tycker jag det är ganska onödigt. Man måste respektera andras åsikter även fast de inte alltid är som man själv tycker.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-10-04 20:57
kul för Bojan och kul att puyol och milito tränar!

Guti, 1: Osynlig. Slår några 10-meters passningar i sidled men där stannar det. Helt enkelt för dålig på allt.

Det var han som var bättre än Xavi va?
Barcelona Rambla
2007-10-04 20:54
Puyol och Milito har idag tränat normalt. Det genomfördes ett extra fysiskt träningspass i hällregn. Man räknar med att båda två kan vara med i helgens match.

Bojan uttagen till spanska U21 för Em-kval mot Polen i nästa vecka.
Atlético addeN
2007-10-04 20:45
Har inte en aning om vem den där Abei är, nån som kan ta och skriva lite om honom eller har ni alla lika dålig koll som jag ;) Är han en ny eto'o hälsar jag honom iaf varmt välkommen till oss Blaugranas :D

Välkommen Abei!
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-10-04 20:43
vart står det? någon källa?
Real Madrid CasillasRamosRuud
2007-10-04 20:33
jag hörde det också. fan vad arg man blir på att barca ska köpa alla ungatalanger medans real madrid skickar bort sina :S.. men riktigt kul för er :). Bara så ni vet barcafans, har hört mycket om den pojken.. sägs vara lik etoo
Ishak
2007-10-04 20:29
YESS!!Joseph Mugabi Abei är klar för barca!! bara 11 år!!!!! Sägs vara nästa etoo! skönt att snoo honom framför näsan på UNITED!!!
Barcelona Dani
2007-10-04 20:19
Mitt senaste inlägg var inte helt genomseriöst menat. Men jag vill påpeka att vi hade svårare skadeproblem förut, och att det verkar som att det är liknande skador drabbar spelare i perioder (nu muskelbristningar).

Det tyder på att det inte handlar om otur, utan om något som beror på träningen - vilket också diskuterats på forumet senaste timman. Om flera olika sorters skador drabbar spelarna är det lättare att hävda otur som orsak jämfört med hur läget är i Barça.
Barcelona A.Gaudi
2007-10-04 20:01
kanske. sådant bör ju påverka. man kan ibland få uppfattningen att barcas träningar är lite för mkt Latchande :) ..

en fråga om priser.. vad kostar det att se Barca i /kvart/semi/final i CL och är det riktigt svårt att få biljetter?
Barcelona Captain Fantastic!
2007-10-04 19:57
Själv tror jag (absolut inte säker här, och jag har heller inget fakta-bevis för att stärka det) att skadorna kan mycket väl bero på att Albert Roca pensionerade sig. Rätta mig om jag har fel, men hade inte han varit vårt "medicinska överhuvud" i runt 15-20 år. En sådan person som varit i klubben i flera decenier och känner väl till spelet laget spelar från grunden, kan antagligen planera träningarna med avseende på spelet lite bättre.

Jag tror att träningarna är för mjuka i jämförelse med hur matcherna utspelar sig. Och pågrund av detta så lider vi av skador under matcher.

Denna senaste vecka har såklart varit något förhäxad med en sådan överdriven mängd skador på så kort tid. Men det känns trots det som att någon spelare alltid går små-skadad oavsett tid på året. Lite bättre känsla måste ändå läkar teamet ha.
Barcelona A.Gaudi
2007-10-04 19:51
kom att tänka på en grej nu.. mina vänner som håller på italienska lag har allihopa några sköna låtar som nämns i samband med deras lag.. typ Antonello Venditti låtar till/om Roma.

har barca några bra lag-låtar?
Barcelona Barca Barca
2007-10-04 18:51
Ämne: Henk:

Jag läste j....Kan hålla med men att det är för lite fysik på träningen spelar det absolut ingen roll. Tvärtom, om det blir fysik kan spelarna inte klara av en sånn tätt almenacka.

En av orsaken att vi spelar världens absolut bästa fotboll är just det att vi inte tränar för mkt fysik. Otur heter ordet, vi har för mkt otur tyvär. Knäskador har inget med uppvärming o göra elelr för lite fysik. Ska fysik träning in bland den tätta schemat? Snälla det räcker med Puertas ( R I P) död.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-10-04 18:47
Ämne: läste nyss att dida ....
Det är inte Dida som är avstängd i livstid, det är supportern som är avstäng i livstid.

Barcelona #7

Etoo,Puyol,Yaya toure,Marques,Zambrotta
Atlético addeN
2007-10-04 18:47
Barcelona#7 :

Milito, Marquez, Tourè, Eto'o, Zambrotta.
5 väldigt riktiga spelare.

Har inte glömt nån tror ja, jo Edmilson sen längre tillbaka.
Barcelona Barcelona#7
2007-10-04 18:37
Vilka är skadade just nu???
Barcelona Gabriel
2007-10-04 18:22
Vad i hel*ete är detta med Henk Ten Cate och Chelsea? Anledningen till varför han gick från första början var ju för att få chansen som förstatränare, men nu ryktas det alltså att han ska komma in som andratränare i Chelsea. Va fan, då kunde han lika gärna stannat kvar hos oss, för här är han saknad!
Barcelona tarrak
2007-10-04 18:21
Ämne: läste nyss att dida ....
Då läste du fel, det är han som stormade planen som är avstängd.
Annons: