/spanien/barcelona/forum/22403.aspx/spanien/barcelona/forum/22403.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the culé
2008-01-27 21:07
till alla som säger att vi ska sluta skylla på Rijkaard, så undrar jag bara varför ni tror att alla i laget slutar spela anfallsfotboll i andra halvlek ?

Kan det ha nått med våran tränare att göra tro? Att han säger till spelarna att ta det lugnt och inte chansen i offensiven osv.
Barcelona Jycken
2008-01-27 21:06
Ähh ryck upp er. klart som korvspa att vi tar detta.

Men det skulle inte vara fel med en gnutta LUKA MODRIC !!
Barcelona Kapten11
el Flaco

Va fan gör dessa spelare på plan i så fall?
Barcelona BarcaFan!
Inte bra spelat av barca idag.Man kan väll inte skylla på Messi eller någon som Oleguer.Spelet var dåligt helt enkelt vi får la bara hoppas på att Real förlorar..hoppas , hoppas dem förlorar.

Barba som säger Ingen Giovanni ingen seger ..sant eller?

enligt mig NEJ
Barcelona hOmbres
2008-01-27 21:05
Nejnej ...CL vinner vi aldrig..Inter, Madrid, Manchester U är alldeles för bra för oss i år..tyvärr..
Barcelona Sürer
2008-01-27 21:04
all heder åt sylvinho,thuram somjag tycker var bra han gick bort sigvid målet tyärr annars var han duktig, puyol, bojan messi alla andra får IG
Barcelona R_10_ME
jag bry mig inte om vi vinner elr inte ligan.. viktigaste av allt var det att spela bra mot ett lag som bilbao.

Hade vi mött ex atletico elr villareal borta då var det en anna sak.. Men 3p va mycket viktig ikväll..

Jag tycker att vi ska sälja thuram, hans kontrakt går ut i sommar och sen Rijkaard..

Nånting måste göras fort...
Barcelona kluivert9
ja fan, väldigt besviken. va snabba ni är att ge upp ligan. vi kan fortfarande vinna. skyll inte på tränaren utan hela laget var dåligt. dålig rörelse och slarvigt passningspel. det syns att vi saknar en riktig playmaker, dvs ronaldinho. det är så här kommer att se ut för er som vill ha bort honom. han kommer att rädda. det kan jag lita på. R10 is going to save us.
Barcelona Jugador
el Flaco

Knappast. Rijkaard gör byten direkt efter att motståndarlaget gör mål i den 80:e minuten. Det där kallar man pinsam presentation.
Barcelona Kapten11
Går ut man ut i pressen och säger att man tränat i veckan på att ha rörlighet i spelet, så är det ju fanimej helt otroligt att detta är resultatet.

Det värsta av allt är att jag ser ingen kortsiktig ljusning. Rijkaard kommer väl fortsätta att spela utan en riktig centerforward tills Sammy är tillbaka. Kanske kan han, eller en Ronnie tillbaka i kanonform rädda hans skinn.
Barcelona V ValdeS
2008-01-27 21:03
vad fan är det som händer :(.
vilken dålig spel och vilken dålit gjort av tränaren riijkaard . inte en ända bra anfall från barca..
allt var skit idag jag hoppas eto kommer tillbaka snart och allt fixar sig vi behöver honom.

Barcelona A.Gaudi
2008-01-27 21:02
mmm många kommer att peka på rijkards historia men jag tycker också att han måste gå vidare.

han hade 2 fantastiska år i klubben men utan en Legendarisk Ronaldinho har han aldrig fått till det. det behövs någon som kan få fart på den här truppen igen. min dröm skulle vara att få Lippi i sommar. han är klubblös och jag har för mig han nämnt spanien som ett alternativ för framtida arbeten.

nu blir deet att sikta på CL. vi måste göra en Milan och rädda säsongen.
Barcelona Meley
Jag förstår inte hur folk tror att Barca kan vinna CL om man inte ens kan slå Athletic Bilbao. Det känns som att vi har väntat för länge nu, ingenting händer. Jag har alltid varit den som försvarar Rijkaard men det kan jag inte göra längre. Hoppas på en bättre nästa säsong.
Barcelona hOmbres
Det är nu i motgånger som fansen behövs ! Barca behöver inga jävla medgångssupportrar för i helvete. Och reijkard ska bort bara sådär? vem ska vi ta in då? Nåt förslag..??? Idioter så less jag blir..
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-01-27 21:01
Nej ligan är inte körd.det är 17 omgånger kvar alltså 51 poäng,jag tror på FC BARCELONA.madrid kommer tappa poäng ni ska se.FORÇA BARÇA!
Barcelona Messi=maradona
2008-01-27 21:01
Är inte Pires med?
Barcelona Sürer
2008-01-27 21:00
jag fattar inte ni som säger att vi ska ta de lugnt o se de positiva o blä blä blä, vi ställer krav som om vi spelade i divison 3, fan killarna lever ju för fotbollen de deras liv deklart somfan vi ska ha höga krav o med all rätt vara väldigt besvikna
Barcelona hOmbres
Fyfan ! Att läsa era fjortisinlägg får mig att må illa..En riktig culé börjar inte snacka att ligan är körd förens den är över.Det är för fan över 17 matcher kvar..Vafan jiddrar ni om..Hatar ni barca så byt lag då era tabeltittare..Blir så less på alla fjortisar som har pajjjat hela detta forum..

Ryck upp er för fan..Vi kommer , lita på det.
Barcelona Mot Nya Tider
Ja, orka analysera matchen. Rijkaard lyssnar inte på någon utav er. Vi spelar dåligt ikväll och vi blev straffade, so what? Det är fotboll. Livet går vidare. Inte värt och deppa och må dåligt på grund av ett dåligt resultat. Tycker synd om er som tar förlust/oavgjort hårt.
Barcelona Gonzalez_Barca
åhoo nu kommer det hundra inlägg med hur många som vill ha bort Rijkaard och hur alla spelare suger.. fan att det finns sånna motgångsupportrar. Iaf jag såg inte matchen, som tur var men jag hoppas iaf inte de spelade så bedrövligt som ni skriver här..
Barcelona El Culé
2008-01-27 20:59
Det enda positiva jag ser är att hälften av alla "supportrar" försvinner härifrån.
Barcelona el Flaco
2008-01-27 20:59
Sluta gnäll på Rijkaard. Det var spelarnas pinsamma prestationer som ledde till att vi tappade två poäng. Hela mittfältstrion Xavi-Iniesta-Deco är ur form. Zambrotta befinner sig mentalt i Italien. Thuram befinner sig mentalt i ett pensionshem. Laget som helhet spelar dåligt just nu. Tror knappast att det är så enkelt och bara byta tränare för att allt ska bli bra igen.
Barcelona Myrran
2008-01-27 20:58
Tills nästa säsong vill jag:
1. Ny tränare, har haft förtroende för Rijkaard men nu verkar det har slutat gå bra för han i Barca. De senaste matcherna har inget riktigt stämt och bytena han gör är ja kassa. Kan nästan tänka mig att ha Murre som tränare fast jag avskyr han.
2. Ny mittfältare som ej liknar Knatte, Fnatte o Tjatte som vi har på mittfältet just nu. För mycket sidledsspel. In med en som slår i djupet eller springer i djupet. Helst båda två. Plus att den verkligen vill spela i Barca och kämpar som ett svin.
3. En riktig striker, ingen skönlirare. Kan lika gärna ha bollkontroll som Jan Koller bara dem är inne i boxen och är där när bollen kommer. Eto'o har varit denna spelaren men har börjat på senare tid försöka vara med och leka med motståndarna. En striker är det som fattas längst fram. Henry i all ära men han verkar inte klara av att vara en i mängden. Bojan är riktigt bra men lite kort i ärmen när det gäller att vara längst fram och kämpa om bollen.

Sen behöver verkligen hela laget tända till från början och inte vänta tills dem märker att motståndarna har kvitterat. Gör slut på matchen med en gång istället!
Barcelona Rambla
Adjö till ligan antar jag. Tyvärr så klarar inte dagens Barça av att spela mot aggressiva lag som Athletic var idag. Vi viker ner oss totalt i andra halvlek. Två jättelägen när halvleken börjar och man slarvar bort lägena. Vad har hänt med Henry nu igen? Totalt kass med en bedrövliga bollmottagningar, bollen studsar ju 2 m ifrån honom. Deco, sätter medspelare i svåra lägen med sina svåra pass. Messi har inte kommit in i tempot ännu efter sin skada. Adjö till Rijkaard också antar jag, han har tappat greppet totalt som det verkar. Klarar inte av att ändra en matchbild trots att alla såg vad som höll på att hända i början av andra halvlek.

Surt nu!
Barcelona MQUC
Vi får skylla oss själva enligt mig! Det händer igen, igen och åter igen att vi inte avgör matchen när vi kan, vi missar solklara målchanser som kan pungtera matchen, istället missar vi och släpper in ett sent mål, det börjar bli som en dålig repris.

Jag satt och skämdes, så mycket slarv med passningar är det inte ofta jag ser i blaugrana, men idag va det pinsamt.

Vi måste lära oss spela enklare ibland, istället för 34 bolltouch innan vi går på avslut.

Bort med Thuram, Edmilson, Eidur osv från truppen och ha unga hungriga spelare som ersätta istället för dessa föredettingar, jag TÅL inte Eidur! Han är nog en av de sämsta fotbollsspelarna vi har haft, han gör 1 bra match av 10 och då blir han hyllad, jag vill inte sälja Eidur utan jag tycker att vi ska ge bort han gratis, om någon vill ha han.
Barcelona A Seleção
Förlusten är ganska signifikativt för ett lag som inte vinner serien. Men bara för det ska man inte kasta in handduken. Ronaldinho eller någon annan kan mycket väl innebära vändningen. Dessutom har vi CL kvar. Det gäller bara att vända trenden och visa att vi är det där världens bästa lag som de allra flesta pratar om.

Nu hoppas vi på de gula ubåtarna, som är ett riktigt bra lag. Villarreal!
Barcelona R_10_ME
2008-01-27 20:57
stort besvikelse hade inte förväntat att det skulle blis såhär.

Men nu känns som att ligan e körd.. vinner real ikväll då e det buenos noches
Barcelona Barcelonista! :D
2008-01-27 20:57
riijkaard måste ut!!!!....jag sktier i om han har fått bra resultat de senaste matcherna (bortsett från den här) om man ksa vara tränare i Barca måste man uppnå magiskt spel och bra resultat. Rijkaard är dessutom en usel tränare under matchen det är bara att sparka honom men ändå tacka honom för allt han har gjort i Barca :D
Barcelona Milbona
2008-01-27 20:56
Aja nu e d CL å cupen som gäller bedrövligt spel idag alltså....

Nu lär vi väl se real rycka med om inte så kan vi ha chans men den är grymt liten efter detta....
Barcelona FCB#19
2008-01-27 20:56
Vi kan inte tänka så här nu måste vi bara börja om från ruta 1 och jobba upp oss igen vi kan fortfarande ta det här många matcher kvar
Annons: