/spanien/barcelona/forum/22402.aspx/spanien/barcelona/forum/22402.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona hOmbres
2007-09-07 01:42
Hej!
Måste störa lite igen:
Vi ska ju som sagt åka till barcelona. Har några frågor.
Vart kan jag rå reda på vilka busslinjer, tullebana som går från el prat (flygplatsen) till city (hotellet) och mellan nou camp och city.
Ni vet hur mammor är;)

Hör av er!

Vore bra om någon kunnig kunde adda msn också då vi slipper skriva massa inlägg här.

ampieandreas@hotmail.com

tack på förhand!
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-09-06 22:04
Hm interesant, mycket interesant, skulle bli kul o se hur han spelar där om barca har några skador.. :D
kolla länktips!
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-09-06 21:59
Är det kört för Bojan att spela final? jag tänker, kommer ingen överklagan att ske?
Barcelona COLLBLANC
2007-09-06 21:58
Miguel Angel perez lasa Heter domaren vi har borta mot Osasuna:vi har haft honom två gånger tidigare bägge matcherna har givit tre poäng.Celta borta 3-2 och villareall hemma 4-0 dessa båda var senaste säsongen vi hoppas det är ett gott tecken
Roland
2007-09-06 21:39
Skönt att el capitán börjar komma tillbaka!
Barcelona Mackan/Iniesta
2007-09-06 21:04
Nä, Ezquerro ska tydligen ha varit sämst vad jag förstår! Skum kille det där!
Barcelona stonehill
2007-09-06 20:42
Xaviiiii

Vi är här hahah ibland så glömmer jag att jag är medlem på den här sidan ! vem tyckte ni imponerade mest mot Girona :O En jag inte va nöjd med var Ezguerro !!

Visca el barca
Barcelona Karlssoooon
2007-09-06 20:16
Ämne: Hola! Ska aka och ko....
Dos santos har Mexikanskt och spanskt medborgarskap
Atlético rawkus
2007-09-06 20:04
Hola! Ska aka och kolla Mex v/s Panama (bor i Cancun med frugan..) Undrar bara en sak ang Giovani Dos Santos: Har han Bras-Mex medborgarskap? Ar det mojligt att han aven kan skaffa spanskt medborgarskap?? Alltsa om man kan ha 3 pa samma gang....

Skont att killen antligen lirar med a-laget :)

Mvh
Delarocha RIP Puerta
2007-09-06 19:31
I Barcelona?
Menar du dem på forumen har dem nog annat för sig.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-06 18:38
Vart är alla Barca fans?
Barcelona Savve
2007-09-06 17:41
Ämne: Matchen igår var tra....
Bra analys, håller helt med.

Angående Bojan känns det mest som påhittade nyheter för att sälja lite extra, lätt att få speltid när man befinner sig i Sydkorea. Att Giovani fått så mycket mer uppmärksamhet på sistone beror ju på att han var vår bästa spelare under försäsongen, samt att han även debuterat i tävlingssammanhang något som Krkic ännu inte gjort.

Hoppas vi inte får några skador under landslagsuppehållet, Argentina ska iväg till Australien samt Brasilien och Mexiko till USA, känns inte optimalt. Långa flygresor rubbar cirkulationen och gör att man lättare kan skada sig under fysisk ansträngning nära inpå (typ Belletti senast), viktigt med extra noggrann uppvärmning efteråt. Tur att det är extra lång uppehåll i alla fall så att spelarna som ska ut och resa lång slipper komma tillbaka jetlaggade.
2007-09-06 17:27
Nä ja beställde den här http://www.sportfanz.se/
Barcelona Iniesta Nr1
2007-09-06 17:24
Ämne: Iniesta Nr1
Jag ha....
Beställde du från svenskafans butiken? där beställde jag min ifrån iaf o ja skicka flera mail o klaga innan jag fick min tröja.
Barcelona Gaucho#10
2007-09-06 17:01
Som sagt verkar dom spanska medierna lida av nyhets torka. Varför skulle Bojans far som jobbar inom klubben vilja att han spelar för en annan klubb?
2007-09-06 16:59
Ska bli väldigt intressant att se Matchen mellan Italien och Frankrike.

Hoppas det går bra för våran Henry:D Han börjar komma i form. Det går sakta men säkert!
Barcelona Shaban
2007-09-06 16:54
G2S #27

Jag har också tänkt åka ner och kolla på nån match på Camp Nou. Kan du adda mig på msn(batigoal_7@hot..) så kan vi snacka där istället. Så slipper vi störa dom andra här inne. Ingen vill svara på våra frågor :D
Barcelona GabyMilito
2007-09-06 16:30
Men snälla han är ju bara 17 år,han kommer ju få chansen cupen och så där
Barcelona COLLBLANC
2007-09-06 15:46
Ämne: Ämne: Så nu ä....
Ett bra tips är att du kontaktar SPORT"S INTERNATIONA.....Polarn där du snackar med heter Fredrik Hallengren han fixar bra hotell o bra ticket inga problem Flyg KIKA www.ryanair d mitt svar på din fråga tele till fredrik 0300 720 95
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-09-06 15:21
Man kan lixom inte påskynda proccesen, det är trots allt en 17 åring vi har att göra med. Bojan kommer få speltid, han var ju en i gänget under försäsongen av en anledning eller?

Jag litar till fullo att ledningen samt tränare vet vad de gör angående Bojan.

Ledningen samt tränare har visat förtroende för Bojan i försäsongen så detta känns lite som påhitt, Rambla sa det bäst när han skrev att tidningarna skriver skit för att få lite uppmärksamhet.

Ologiskt skrivande ifrån tidningen!
Barcelona Rambla
2007-09-06 15:21
Hur ska Bojan kunna få chanen i Barcelona? Klubben ville ju ha kvar honom under hela försäsongen för att han ingår i planerna för den här säsongen.

Istället så blir han tvingad av förbundet att spela U17-Vm. Snacka om legaliserad kidnappning.

Bojans far sur? Vilket skitsnack. De skriver allt för att få sina rubriker. Tänk er själva, en kamp mellan Giovani och Bojan om att få speltid.
Real Madrid Prometheus
2007-09-06 15:14
Fc Barcelona / Ronaldinho

Sånt där är väl jätte vanligt. Farsan sätter press på klubben när han vet att andra klubbar är ute efter sin son. Det var ungefär samma sak med några Real talanger som Jurado och Javi Garcia.

Det känns litegrann som Bojan hamnat i skuggan av Geovanni (inte mer än rätt efter mexikanens prestationer). Så det gäller för Barca ledningen att va smarta när man förhandlar. Vore väldigt synd att förlora ännu en jätte talang från Spanien till de brittiska öarna.

Edit; Bojan har också imponerat men inte i samma utsträckning som Geovanni. Sen är det ju som många säger att han fortfarande är väldigt ung, 90a för fasen! ;-D
Barcelona rOba 10
2007-09-06 15:12
Bojan hade säckert fått spela mer om han inte var borta med landslaget
2007-09-06 15:10
Självklart ska man bry sig om sin son så mycket han gör och det är bra! Men sätta press kanske lite väl för mycket. Han är juh ung han skulle platsa i vilket lag som helst. Men han kan väl vänta lite så kommer han få sin spel tid. Det är vad jag tror. Han är juh bara 17 år. Bojan för mig petar bort Guddy direkt och Ezquerro. Så han kommer få sin spel tid. Bojans pappa kanske vill Krkic ska lämna Barca. Men det vill kanske inte Bojan?
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-09-06 15:02

Och nu sätter Bojans far press på Barca.

- Han (Bojan) vill spela i Barcelona. Men om han inte får chansen måste vi leta efter alternativ.

Enligt katalanska El Mundo Deportivo verkar pappa Bojan sur på att sonen inte får lika mycket utrymme som Giovani Dos Santos

Bojans pappa ?. Vad tycker ni ?
2007-09-06 14:52
Iniesta Nr1
Jag har inte fått min Barca tröja än! Konstigt det har gått 2 veckor juh. Jag beställde via länk där uppe.
Barcelona Barcafan
2007-09-06 14:44
Ämne: Så nu är det bokat o....
Collblanc
Jag ska också dit med min bror. Vi åker ner den 21:a och hem på julafton.
Barcelona roooonaldinho
2007-09-06 14:20
läste nyss i real madrids forum dom har värkligen inget för sig att snacka skit om puyol
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-06 14:17
Matchen igår var tragisk på så olika sätt.

Det mest tragiska var att se hur spelare som Ezquerro, Oleguer och i viss mån Marquez överskuggades av småbarn som Alcantara (Inte det att jag inte tycker om att se yngre förmågor, utan mer att se hur spelar som får en mång-miljon lön kan spela så dåligt -Även om de inte tar i-).

Det näst tragiska var att se vår offensiva kapacitet från B-laget utan de mer "välkända" som Assulin, Alcantara och Jeffren. Alla andra sög ju rejält, Dimas, Xavi Torres, Vasquez (även om han var lite bättre stundtals) var ju vålnader på planen. Detta är den stora anledningen till att Barca-B/C lag gick så dåligt förra året. Ungdomslagen fylls upp av en hög kvantitet med spelare, det är dock endast en bråkdel av dessa som har den absoluta spets-kompetensen att slå sig in i A-laget (Alltså kvaliteén). Nu förstår jag mycket väl att våra ungdomslag inte kan bestå av supertalanger på varenda position, men detta är enligt mig den stora anledningen till att våra ungdomslag degraderades.

När jag igår såg (speciellt i första halvlek) att spelare som Sylvinho, Marquez fick agera mittfältare/anfallare för det mesta av tiden, så blev man inte glad liksom. I första halvlek var det ju nästan enbart Sylvihno, Jeffren, Marquez ja till och med Oleguer som "pushade" framåt. De andra verkde lida av scenskrek eller nått.

Och vad gör Ezquerro? Den mannen var så usel som man bara kunde bli, Dimas var en Gud i jämförelse. Dålig mottagning, dåligt tänkande, dåliga beslut, inga löpningar och allmän "jag vill inte vara här" känsla. Ohh herregud om han får mer speltid än Bojan eller Guddy då säsongen börjar ta fart.

Annars måste jag berömma de unga mer välkända spelarna. Jeffren (Helt sjukt slående Dos Santos "kopia", även om jag visste det sen tidigare), Assulin (En än galnare Messi "kopia") och Alcantara. Dessa var otroligt roliga att titta på och levde upp till de förväntningar jag hade på de.

Alcantara's snurrfint på den runt 25-åriga killen som gjorde Gironas första mål, som dessutom fick honom att tappa balansen och ramla i backen. Var otroligt rolig, vilken teknik och respektlöshet. I love it!

Assulin's rusher a lá Messi med bollen fastklistrad vid foten. Mama mia :D

Jeffrens teknik, påhittighet och löpningar var annars det jag blev mest glad över. Den killen har ju varit borta från fotboll i ett antal månader då han bröt benet. Och så spelar han sådär, riktigt grymt.

Dessa grabbar imponerad något stort på mig och säkeligen Rijkaard. Kanske dags för A-truppen för Jeffren snart? Han har defenitivt kvaliteén för det!
Barcelona G2S #27
2007-09-06 14:16
Ämne: Så nu är det bokat o....
COLLBLANC, har du några tips på hemsidor eller dyl där man kan få ett bra pris på hotell, biljett, flyg.... ?? Jag och en kompis har också tänkt att åka på "klassikern"
Annons: