/spanien/barcelona/forum/22400.aspx/spanien/barcelona/forum/22400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Aubri
2007-09-03 21:39
Delarocha RIP Puerta //

Det handlar inte bara om att man släpper in minst mål för att klassas som bra målvakt, även om det är via snitt insläppta som ger utmärkelsen

Ett lag (målvakt) kan släppa in 3 mål utan att
det på någotsätt är målvaktens fel, och denne målvakt kan fortfarande anses som bra

Medan en annan målvakt kanske släpper in ett mål, men själv vara orsaken till målet.

Valdes kanske släpper in värre mål än Casillas t ex, men o andra sidan så är inte casillas direkta orsaken till lika många insläppa mål som valdes. Hur många mål det är o så vidare har jag inte koll på, innan folk börjar hoppa upp och ska försvara valdes, ingen påstår heller att valdes är dålig. Bara lite av vad som avgör om man är top målvakt eller strax bakom denna kategori (ENLIGT MIG)
Barcelona Iniesta Nr1
2007-09-03 21:18
Gå in på fc barcelonas hemsida. fcbarcelona.com sen står de ticketing där uppe o sen e de bara att klicka sig vidare. Om de e nån som e trött på atletic fans som klagar över vinsten igår så e de rätt tyst på deras forum just nu efter ett inlägg;)
Lukas.RP
2007-09-03 21:03
Tyvärr måste jag erkänna att jag inte tycker att Valdés tillhör den absoluta eliten (än). Han är allt för osäker, även om han på senare tid minimerat sina mistag markant. Han är dock en utomordentligt bra målvakt på linjen, men han skulle behöva förstärka sitt luftspel och säkerheten en del. Självklart är det en bra fördel att han är fostrad från egna leden, men ett köp av en bra målvakt skulle sätta lite välbehövlig press på Valdés som i nuläget är förstaval i alla lägen, vilket är en brist för Barcelona.
Barcelona Shaban
2007-09-03 21:03
Hoppas jag inte stör er diskussion.

Jag undrar om nån kan hemsidor där man kan köpa biljetter till Barcas hemma matcher?
Barcelona Suñol_
2007-09-03 20:58
Sahandinho Kamal: Ravelli? Han var bra en sommar då han var fullproppad med amfetamin och hybris han var aldrig i närheten av vad Valdes kan...
Barcelona Myrran
2007-09-03 20:55
Savve

Håller med precis om Valdes. Det ända jag önska var någon ung målvakt som kunde utvecklas i klubben och ligga och pressa Valdes för att vara på tårna hela tiden. Nu har ju Oier kommit in som tredje målvakt, han är dock bara 17 tror jag. Oier kommer förhoppningsvis få Valdes känna tryck underifrån om några år och ta det extra steget till top 5 i världen.
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-09-03 20:26
Maxis första mål i Moskva :)
Barcelona Savve
Ämne: Debatten om Victor V....
Håller med dig, men han är ändå bland topp 5 i Spanien enligt mig vilket automatiskt kvalificerar honom som en toppmålvakt. Personligen vill jag inte ersätta honom medan många vill, problemet med detta är för att det ska bli en klar förbättring med en målvakt som knappt gör några misstag så finns det endast en max 5-10 st. etablerade världsmålvakter att välja på, som t ex Arruabarrena, Coupet, Palop. Ska man sedan tala om en långsiktig lösning i rätt ålder blir det ännu färre, då finns det i stort sett endast Buffon, Casillas, Cech och någon enstaka till. I slutändan är det inte realistiskt att värva en av dessa spelare om det ens var möjligt skulle det kosta oerhört mycket pengar. Som inte är värt att lägga ut på en målvakt som i slutändan endast skulle se till att vi fick max 5 st. färre insläppta mål per säsong.

De billiga, sämre alternativ som finns skulle inte leda till någon klar förbättring och därför är det en onödig utgift om det skulle leda till samma situation. Se bara på Rüstü, eftersom det inte går att hitta en bättre ersättare till ett realistiskt pris är Valdés det givna förstavalet under lång tid framöver. För att se positivt på det hela har vi nu en stadig förstamålvakt sedan flera säsonger, något som tidigare varit en problemposition. Alla målvakter gör en 3-5 st. tveksamma ingripanden över en säsong, sedan kan de bli olika matchavgörande. Detta gäller även s k världmålvakter som de jag listat ovan samt snäppet under som Dida, Reina, Kahn, Canizares, Van der saar, etc.

Ingen av dessa skulle dock förbättra vår målvaktssituation nämnvärt. Samtidigt blir även unga målvakter stadigt bättre med erfarenhet, något som talar för Valdés som trots alla klagomål blivit bättre och bättre med åren.
Barcelona Samuel_Etoó#9
Maxis första mål i Moskva :)
Barcelona L.Messi19
2007-09-03 20:14
Jag tycker att Valdes gör tabbar då och då, men så många fina och viktiga räddningar han har gjort för oss tycker jag inte att ni ska klaga. Ta inte bara fram de dåliga han har gjort de senaste åren, ta fram det bra också..
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-03 20:02
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....japp, som jag sa, Valdes kanske inte är så Duktig ÄN! OBS "än" för att hålla koll på allt det där samtidigt, alltid!, men han är ändå en bra målvakt, men jag säger det igen, en Ravelli bakom puyol o resten hade inte varit fel.

Och det där med att Dem tappar koncentrationen för att Backarna är för bra och inte låter Valdes göra nånting ? Det är väll det en målvakt ska vara bra på ? ett av sakerna han ska vara bra på i alla fall?, att hålla koncentrationen under minst 90 min, annars kan han väll lika gärna bara gå o sätta sig o ta en fika medans bollen är på motståndarens halva, och det är valdes svaghet, men när han väl är taggad och har koncentrationen på topp så kan jag inte klaga på han.
Barcelona ihefsu
2007-09-03 19:57
Ämne: Ämne: Sahandi....Och vad jag menar är att en toppmålvakt:
1. Inte försätter sig i en sådan situation i första taget, genom att boxa ut den på ett så mesigt sätt.
2. Kan hålla koll på allt det samtidigt.

Vidare skulle jag vilja citera någon som skrev följande - orkar inte kolla upp namnet:
"Men så säg inte att Valdes var Dåligt.
bara för att han inte hade något och göra?
Äh var inte så jävla tröga hel***e."

Menar du, på fullaste allvar, att det är BRA att en målvakt TAPPAR koncentrationen HELT för att han inte har något att göra? Det är INTE ALLS BRA. Det kan vara otroligt kostsamt, rent poängmässigt och därför även titelmässigt.
Barcelona Abbe_
2007-09-03 19:44
Det är ju ganska kompliserat att hitta "spelschema" i spalten till vänster. ;-)
Barcelona Evička
2007-09-03 19:27
k1n6
Se länktips.
Barcelona k1n6
2007-09-03 19:26
Nån som vet mot vem vi spelar nästa match mot =)
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-09-03 19:14
Maxi lopez gjorde mål för sitt FC Moscow, skönt hoppas att han blir en stor spelare .

PS: Hoppas inte vår forum blir som mardids. Den är bättre och enklare att hitta så här .
Barcelona Tompa
2007-09-03 19:07
Ett större problem än Valdes miss igår tycker jag trots allt ändå är at vi hade så svårt att förvalta det enorma spelövertaget i mål. Även utan straff och felaktigt dömt mål borde vi gjort minst 4-5 spelmål. Det blev ett på frispark...

Det är helt enkelt för dåligt facit. Här krävs skärpning framöver!
Barcelona Tompa
2007-09-03 19:03
Debatten om Victor Valdes börjar visst ta fart igen. Nu ska jag inte såga Valdes med fotknölarna, det förtjänar han inte. Däremot tycker jag det är bra att vissa här faktiskt inte blundar för de brister som Valdes faktiskt har. OK, de grova misstagen var färre än säsongen 2005/2006 men den värsta tavlan kom i stället när vi minst av allt var i behov av att släppa in ett "skitmål" mot Liverpool på hemmaplan...

Tavlan igår var inte jättegrov vid Bilbaos reducering men det var likväl ett väldigt onödigt mål att släppa in. Det är den typen av mål vi inte har råd att släppa in mot topplagen i ligan och C.L och Valdes får faktiskt ta på sig en del av det målet igår. Att påstå något annat är att överbeskydda honom.

Valdes är absolut ingen dålig målvakt men han är inte världsbäst heller som vissa här ibland har hävdat. Han har brister och ser man inte dem/inte vill se dem tycker jag man sticker huvudet i sanden.
Real Madrid Spirit of No.7
2007-09-03 19:00
är ju inte rocketscience att se att det inte skulle varit straff eller mål på det där andra.. men ni spelade mkt bättre å förtjänade att vinna.. så det gör ju inte direkt ont att domarn klanta sig en del. tycker det är synd att spanska ligan aldrig blir av med alla dessa domargrejer.. valdes gör dom där konstiga sakerna ibland.. kan kosta viktiga matcher för barcelona pga hans spel. E ju inte direkt engångsföreteelser. Skett många gånger nu. Han är bra när han e på topp. Men han gör för många blunders för att vara stabil som barcamålvakt tycker jag.. Men antar att ni alltid kommer att ha honom som målvakt. Äntligen har han klippt sig å ser inte ut som en 14 åring längre! :D
Barcelona hOmbres
2007-09-03 18:22
Hej, ja ska till zaragoza matchen då det passade bättre. När ja ska boka via steveperryman så står det att matchen kan flyttas en dag efter schemat som står planerat nu alltså spel på torsdag istället för onsdagen. Är det stor risk för det? Vad är det som skulle kunna göra att matchen spelas på torsdag istället för utsatt datum??

/mes que un club!
2007-09-03 18:06
Copa Catalunya, Girona, 5.e september
La Liga, Osasuna, 16.e september
Champions League Lyon 19.eseptember
La Liga Sevilla 23.eseptember

tror det va nån som undrade när barca skulle spela igen? där har ni dem matcher som ska spelas nu närmast.
2007-09-03 18:02
Ämne: Sahandinho Kamal
De....
ahh håller med, han kanske inte snubbla på nån men man blir ju förvirrad när man ska ha koll på vart man springer, balans o veta vart målet är Och samtidigt ha koll på bollen.
Barcelona PILMÀ
2007-09-03 17:53
Sahandinho Kamal
Det var iaf lite för många spelare bakom honom.
ville springa tillbaka samtidigt som han hade koll på bollen.
2007-09-03 17:50
Ursäkta länken, här har ni en på bara det målet, råkade kopera, klistra in fel, förlåt
2007-09-03 17:47
Ämne: Poste apesadumbrado ....Tror faktiskt inte han halkade på nån spelare faktiskt, han tappade mer balansen då han blir tvungen o springa baklänges hela vägen tillbaka och samtidigt ha koll på bollen all time.

Titta länk och döm själva :)
Barcelona PILMÀ
2007-09-03 17:42
Poste apesadumbrado del dubbel.
Barcelona PILMÀ
2007-09-03 17:42
I Äntligen hur trög kan man vara?
Valdes är bättre än någonsin.
Och målet som Bilbáo gjorde mot oss var inte hans fel eftersom han kom ut och boxade ut den och när han skulle komma tillbaka till Målet så stod många spelare bakom sig och försökte springa tillbaka så halckade han på en spelare.
Men så säg inte att Valdes var Dåligt.
bara för att han inte hade något och göra?
Äh var inte så jävla tröga hel***e.

Victor We Love you What ever you are.
Because you have the original Barça heart.

Visca el barça y Victor Valdés (L)
Barcelona Dinho!
2007-09-03 17:39
Någon som vet när el capitan är tillbaka i spel?
Delarocha RIP Puerta
2007-09-03 17:38
Det skumma med Valdés är att han släpper in färre mål än t.ex Casillas som alla hyllar till skyarna varje år. Samtidigt som vår backlinje år efter år får kritik för att vara relativt usel. Någoting som inte riktigt går ihop för mig...
2007-09-03 17:34
Ämne: Ni som tycker Valdes....
Så sant så sant:) han är ganska grym när det gäller 1 vs 1? men hans självförtroende är ju det bästa, det ser man efter att han har räddat en målchans och han får sitt stora flin eller gör en kaxig min, skönt med en spelare som har sån självförtroende, men man tackar ju inte nej till en ung "Ravelli" :)
Annons: