/spanien/barcelona/forum/22397.aspx/spanien/barcelona/forum/22397.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-09 12:12
U-17 VM final, just nu på Europsort 2 (för er som har kanalen) för alla andra finns streams.

Ingen Bojan, men en grym Iago Falqué :D
Barcelona R10 y G2S :)
2007-09-09 11:22
Hej alla! Någon som har en aning om vad en lång weekend till Barcelona skulle kosta för en 15 åring, en 11 åring och två vuxna + match?

Väldigt tacksam för svar, Visca el Barca!
Delarocha RIP Puerta
2007-09-09 01:54
älskabarcelona; Spelar det nån roll vad andra fans tycker så länge du/vi vet att Deco är en klasspelare? Bara onödigt att slösa energi på sånt som andra tycker annat om och inte kommer ändra sig.
Barcelona älskabarcelona
2007-09-09 01:16
Gud vad ja stör mig på madrid fansen ! Det finns så många av dom som inte kan acceptera nåt !. De klart deco kan kallas som cracks , han kanske inte har hållit bästa formen på sista tiden men kolla bara på hans merit lista . Cl 2 grg , första cl titeln blev han röstad till turneringens bästa spel , samma år vann han silver bollen , 3 grg ligan med porto , 2 med barca , har kommit 4 grg i rad om ja inte har fel i CL bästa startelva , året då barca vann så blev han röstad till bästa mittfältaren , han va klubb-vm bästa spelare! Är det inte tillräckligt med meriter ?
Barcelona Rambla
2007-09-09 00:54
Haha, försöker Hugo Sanchez en fuling? Han kan ju försöka övertala Giovani att lämna Barça för Madrid. Det är nog dödsdömt. :D

Kim:

Ok, Ramos kanske var lite ineffektiv, slog sina meningslösa inlägg mot straffområdet mot dvärgarna där inne, men han slet och försökte åtminstone. Hela Spanien var väl annars ineffektiva och detta mycket tack vare Islands låga försvarsspel som du skrev.
Barcelona Kim
2007-09-09 00:44
Jag håller inte med dig, Rambla, om Ramos ikväll. För det mesta sliter han häcken av sig och gör det bra. Idag gjorde han bara det förstnämnda. Det var skrämmande att se hur ineffektiv han blev. Ok, jag såg bara andra halvleken, men det var helt enkelt inte bra. Xavi snurrade som vanligt, men det gjorde å andra sidan Villa och Joaquín också. Jag håller ändå Iniesta högt ikväll, inte bara för målet, utan även för att han fick ordentlig fart på spelet. Rörligheten ökade, men tyvärr så hade islänningarna bestämt sig för att parkera hela laget i det egna straffområdet.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-09 00:31
En riktigt go video.
Barcelona Rambla
2007-09-09 00:24
Gudy kommer mer att konkurrera om en offensiv mittfältsplats denna höst, inte bland anfallarna. Det innebär 4 spelare som konkurrerar om 2 offensiva mittfältsplatser. De andra tre är Xavi, Iniesta och Deco. Lite mildare konkurrens. ;)

Detta har det bla skrivits om i Barcelonapress.
Spanien guddytoshoes
2007-09-09 00:11
Måste erkänna att jag inte tror att Gudy är 6-7 forward när läkarteamet kommer med såna här utlåtanden.

Gudy blev känd i CFC för att kämpa sig tillbaka i motgång och jag är övertygad om att han kommer att vara nyttig för er medans ETO är skadad och i spel vid african cup.
Barcelona Carles 5 Puyol (D.E.P. PUERTA)
2007-09-09 00:10
Jag skulle vilja se Ramos i Barca.

D.e.p. Puerta!
Real Madrid Shi
2007-09-09 00:05
Känns konstigt att Raúl inte får chansen i en match som denna, där det gäller och gå ut och kämpa till sig 3 poäng. Ser heller inte Att Luis Garcia med flera är bättre än Raúl.
Barcelona Rambla
2007-09-09 00:05
Henry fick gult kort i kväll vilket innebär att han är avstängd i nästa match. Han återvänder nu till Barcelona. Härligt, då behöver vi inte oroa oss för skador på honom åtminstone.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-09 00:02
Hur mycket är det kvar av Spanien matchen?
Barcelona Rambla
2007-09-08 23:59
Xavi var som en dynamo på mittfältet. Hela tiden spelbar och rörlig. Problemet var att anfallarna knappt löpte och när de gjorde det så löpte de offside. Visserligen inte så lätt när Island har 8 man i försvaret som ligger i knäet på målvakten.

Ramos löpte och utmanade hela tiden på sin högerkant och skötte defensiven bra trots att man var 10 man så länge.
Real Madrid Shi
2007-09-08 23:56
Såg inte matchen, vad gjorde Xavi och Ramos bra?
Lukas.RP
Om någon hittar länk till Iniestas mål får ni mer än gärna lägga upp det illa kvickt! :D
Barcelona Ken
Fan va gött 2-2 Polen-portugal fan va dom slet haha sjukt go da för mig polen 1:acoch sverige=)
Barcelona Rambla
2007-09-08 23:54
Xavi klart bäst i Spanien följt av Ramos. Anfallarna var helt under isen. Villa spelade med huvudet under armen. Inga skador, skönt.
Barcelona ZARM
2007-09-08 23:54
Härligt att Iniesta räddar spanien:)
Barcelona Steve-O
2007-09-08 23:48
Tusan också!
Barcelona Kim
2007-09-08 23:47
Vad är bollinnehavet nu i andra halvlek? 10-90?
Barcelona Rambla
2007-09-08 23:45
Iniestaaaaaaaaaaa räddar som vanligt Spanien. :D

Fin kombination.
Barcelona Kim
2007-09-08 23:44
Kvitterat 1-1 av Iniesta.
2007-09-08 23:34
Ledsen Ken, jag vet att du är halvpolack men Ronaldo gjorde nyss 2-1 till Portugal.

Till EM kommer ni ändå ta er, Benhacker (stavning) kan sin fotboll!
Barcelona Ken
2007-09-08 23:25
fan polakerna står upp bra!!
Barcelona Carles 5 Puyol (D.E.P. PUERTA)
2007-09-08 23:24
1-0 till Island är inte bra, man börjar tvivla på att Spanien kommer spela EM nästa sommar.
2007-09-08 23:09
Rambla/

Du kände alltså likadant som jag. Då kommer du finna detta slående: Henry vald av UEFA.com till matchens lirare (!!). Det måste vara det mest banala jag läst, han och Anelka gjorde ingenting dugligt idag.

Däremot var Vieira en riktig kämpe på mitten som verkligen förtjänade den utmärkelsen.

Polen, har utan tvekan imponerat under detta kval. Leder nu sin grupp nästan överlägset, men deras ledning ikväll kan inte hålla länge. Porugal stormar hårt framåt och frågan är när de sätter sin balja, men Polen har en riktig härlig defensiv.

Och där kom baljan: 1-1 Maniche, bara någon sekund efter att jag avslutat detta inlägg :D
Barcelona Rambla
2007-09-08 23:01
Satt även jag och tittade på Italien-Frankrike, det blev en hel del zappande. ;)

Jag håller med om att Henry var medioker, fast det hade jag nästan väntat. Jag är inte det minsta orolig över honom. Han behöver matchträning och har en bit kvar till full fysisk form. Jag är bara tacksam att han får mycket matchtid i benen.

Zambrotta var riktigt jäkla bra på vin vänsterkant. Löpte konstant upp och ner utmed kanten. Det känns skönt att veta Zambrotta kan ta vår vänsterkant om Abidal blir avstängd eller skadad.

Lika bra som Zambrotta var, like säker i defensiven var Abidal. Hur stark som helst, släpper inte en kotte över bron. ;)

Det är fantastiskt att se hur Thuram med sin listighet, elegans och rutin fortfarande klarar av att hålla en sån hög klass på landslagsnivå.

Dessvärre så verkar det gå lite sämre för våra 3 små pequinos. Spanien ligger under och spelar nu med 10 man, Xabi Alonso utvisad.

Portugal har alltså problem med Polen? Man måste imponeras av detta Polen alltså.
2007-09-08 22:53
Frankrike- Italien: 0-0 Slut.

Henry var så usel så att han nästan fick mig att spy, maken till dålig insats har jag inte sett på ganska länge från en Barca spelare. Han gjorde inget rätt, dålig mottagning o.s.v löpningar fanns inte i hans ordlista ikväll. En riktig Ezquerro insats kort och gott.

Thuram, Abidal och Zambrotta var riktigt grymma däremot, men å andra sidan så var ju båda lagen riktigt organiserade i defensiven vilket lättade arbetet för våra defensiva spelare.

Och nu leder både Polen och Island mot Portugal respektive Spanien. Jag tittar på Portugal matchen och ser ganska lite av Deco (pågrund av den usla resolutionen), men av det jag sett av honom så har han gjort det bra.

Nåja, dagens resultat är helt klart Rumäniens 3-1 vinst mot Vittryssland. Nu leder vi gruppen med tre poäng och har den bästa målskilnaden av alla lag i EM-kvalet :D
Lukas.RP
2007-09-08 22:21
Ämne: Förlåt om jag stör h....
Och det lär inte ta speciellt lång tid innan du är det här också lilla maräng.

För övrigt lär vi nog snart få se en rejäl show av våra kära spanjorer, med ett par Barcelona profiler i laget. :-)
Annons: