/spanien/barcelona/forum/22396.aspx/spanien/barcelona/forum/22396.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ardan
2007-09-05 20:19
Nån som vet vad låten heter som spelas i klippet?
Barcelona GabyMilito
2007-09-05 20:14
Vad skönt att puyol är tillbaka är verkligen saknat honom. Är det nån som vet startelvan mot girona och om dom visar matchen någonstans?
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-05 20:04
Den här mannen är snart klar för spel:D
Nån mer än mig som saknar han. Kung är han!
Vilket Hjärta han har för klubben.
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-09-05 19:42
Brankt:
jo man kan se Stav Fel som två ord om man vill, just som man kan se "calm down" som två ord..
Barcelona Whoopsie
2007-09-05 19:23
tänkte bara tacka för er guide till camp nou den hjälpte oss att hitta dit :) tack tack!
Barcelona Magicó
2007-09-05 18:47
Matchen börjar 21:45 idag?
Barcelona Magicó
2007-09-05 18:45
PILMÀ

Så sant!
Barcelona Brankt
2007-09-05 18:34
Mes Que Un Club!!!

Man kan aldrig se "stavfel" som två ord. Det är ett ord, punkt!!
Barcelona PILMÀ
2007-09-05 18:29
Man måste se den varje morse innan man går till ((Jobbet/skolan)) om man är Culés.
Som jag brukar göra i varénda morse.
Barcelona Rambla
2007-09-05 18:16
Domaren och fler med honom borde ta lite intryck från många engelska domare, som har insett att det är bättre att ta en dialog tidigt i en match med spelarna, så vet de vad som gäller. Istället för att vifta med gula kort för minsta lilla skitsak.

Mes Que Un Club!!!:

Det var ett försök till lite skämtsam ironi. Ett misslyckat sådant uppenbarligen. ;)
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-05 18:13
Paco Puyo:

Ja, då är det som du säger. Tyvärr så såg jag situationen bara en gång vilket gör det svårare att utvisa. Enligt mig så såg det mer ut som en förstärkning, än en filmning.
Real Madrid Paco Buyo
2007-09-05 17:54
Captain Fantastic!:
Tror du missuppfattade mig, eller så var jag inte tillräckligt tydlig (möjligt, ser jag när jag nu läser meningen).
Jag menar att om det skulle varit utvisning enligt reglerna så har domaren inget val, oavsett matchminut. Det menar jag med "är det utvisning så är det" - inget annat.
Barcelona PILMÀ
2007-09-05 17:54
Faaan också nu kommer att Ezquero spela säkert 90 minuter öhhh varför lämnade han inte oss?
2007-09-05 17:48
Paco Buyo:

"Men var det utvisning så var det"

Kom igen, du som madridista borde veta att den ovanstående meningen verkligen inte är rätt. Dommare gör väldigt ofta sådana misstag. Racing Santander - Real Madrid 06/07, ring a bell? :D

Nu var det straffsituationer (eller var det också någon utvisning där?) men du förstår min tanke :)

Ja, synd för han själv och Spanien. Själv hade jag velat se honom spela, men nu kan man sluta oroa sig för att han ska skada sig där borta.

Mes Que Un Club!!!:

Jag skulle verkligen inte tro att han kommer tillbaka nu, han vill nog stanna kvar och jubla/fira segern med de andra spanjorerna (om de vinner finalen). Sedan kanske han också kommer att få utmärkelser för turneringens bästa spelare o.s.v. Så då kanske han stannar för att ta emot de personligen.
Real Madrid Paco Buyo
2007-09-05 17:45
Mes Que Un Club!!!
Han lär nog stanna turneringen ut oavsett om han spelar eller inte. Om inte annat lär han ha ett pris som turneringens bäste spelare att hämta ut.
Barcelona Savve
2007-09-05 17:45
Stormatch ikväll. ;)

Hoppas man får se lite hungriga b-lagsspelare men jag antar att Ezquerro kommer spela 90 min.
2007-09-05 17:40
tror ni att Bojan nu kommer tillbaka till Barca om han inte spelar i finalen?
Real Madrid Paco Buyo
2007-09-05 17:37
Captain Fantastic!:
Nu såg jag inte matchen eller situationen. Men var det utvisning så var det. Då är det klumpigt att riskera av Bojan när han redan har ett gult kort (men det är svårt att vara rutinerad i den åldern). Riktigt synd är det att han inte är med i finalen.
2007-09-05 17:35
Rambla:
det spelar igen roll om man säger Stav fel eller stavfel eftersom man kan se dett som ett ord eller två!
ska vi börja rätta varandra eller?
tyvärr kan jag inte rätta dig eftersom jag ser att du tog typ 15 minuter att skriva vad du skrev och då ser jag att du inte har nått fel...
Real Madrid Paco Buyo
2007-09-05 17:35
Rambla:
Jo, fast i Kviborgs artikel framgår inte det centrala: att Portugal (enligt egen utsago) hade möjlighet att värva nämnda spelare när han var ansvarig för Real Madrids c-lag, men stoppades av dåvarande klubbledning.

Det blir då en missvisande rubrik eftersom detta inte återges från intervjun med Portugal.
Barcelona Rambla
2007-09-05 17:29
När du själv ändå är igång och rättar.
Stav fel = stavfel. ;)

Nu är artikeln i sig inte något skämt, han förmedlar bara vad Portugal själv sagt i Radio Marca. Om jag inte minns fel?

Sen att han leker med rubriken är en annan sak.
2007-09-05 17:27
Paco Buyo:

Jo, det är exakt som du säger, det kommande final-laget tjänar på det. Men dommaren kunde ju tänkt till lite under matchen, då det var just den matchen - Spanien-Ghana - han dömde. Han ska alltså bara ha i åtanke dessa två lag.

Och att sända ut Bojan i de sista 10 sekundrarna (felaktigt också?) hjälper knappast Spanien (som vill ha honom i finalen) och Ghana (Som vill ha så mycket speltid utan avbrott som möjligt, för att lyckas forcera in en kvittering).

Uselt, helt enkelt...
2007-09-05 17:13
om du läser det här kviborg:
vilket skämt artikel, a madrid kunde haft ronaldinho och henry ochså :P

Edit : Stav fel
Real Madrid Paco Buyo
2007-09-05 17:11
Nigeria eller Tyskland är väl de som tjänar på att Bojan missar finalen.
2007-09-05 16:52
Det där kortet Bojan fick är ett stort skämt. För det första så såg det inte ut som att han filmade, mer som att han förstärkte situationen. Vilket inte ska rendera i kort!

Han måste ju kunna visa en större smidighet än att visa ut honom i matchen sista 10 sekunder och göra så att han sedan missar finalen. Vem tjänar på sådana pundade domslut? Ghana? Knappast...Spanien? No way...För att sedan inte snacka om straffen Bojan skulle ha som var helt solklar.

Vilken pajas till dommare.

EDIT: Och nu ser det ganska mörkt ut för ett spanskt VM-guld. Utan Bojan som anfallare kommer de få det svårt, han har väll gjort flest mål hitills och varit den avgörande skillnaden i de flesta matcherna. Hoppas Spanien överklagar och att det går igenom.

Rolig rubriksättning av Kviborg. Lite missledande där va? Riktigt Aftonbladet/The sun klass på det :D
Barcelona Rambla
2007-09-05 16:45
Kan inte låta bli att garva åt Kviborgs senaste alster. Vadå Messi och Giovani kunde ha spelat i Real Madrid? De blev aldrig upptäckta eller ens scoutade av Madrid. Snarare menar deras tekniska direktör, Miguel Angel Portugal, att unga talanger SÅ SOM Messi och Giovani kunde ha värvats till Madrid om inte Perez & co jagat Galacticos istället. Det är inte just våra två supertalanger som åsyftas, utan talanger helt generellt.

Det är mycket man kan leka med rubriksättning. :)
Barcelona the culé
2007-09-05 16:20
angående kontraktet med Dos Santos så tycker jag inte att klausulen skall ligga på 30 miljoner euro längre utan jag tycker att den bör höjas betydligt. om han får lite höjd lön me så tycker jag det är bra för det har han förtjänat, men inte för stora sumor bara.

någon som vet om Bojan har någon klausulen och vad den ligger på iståfall?
Barcelona COLLBLANC
2007-09-05 16:16
Tack RAMBLA
Barcelona Rambla
2007-09-05 15:58
Ämne: till 14.29 Laporta....
Fel? Ingen har gjort fel. Han fick veta direkt efter förra säsongen att han inte ingick i Rijkaards planer. Han har signerat ett kontrakt och därför får han ha förståelse att Barca vill ha ersättning för honom. Det är så det funkar i fotbollsvärlden, inget nytt. Det hjälper knappast att grina i media om att man vill få lov att gå till en annan klubb utan ersättning.
Barcelona COLLBLANC
2007-09-05 15:53
till 14.29 Laporta sade i dag enligt Spansk press att inga förhandlingar pågår.Ty han är ung och vi tar det steg för steg det är INGEN bråska.vad det gäller kontraktet med Giovani.Laporta kallar också Motta för omogen.Vem har gjort fel i sörjan runt hans övergång.?? någon som har pejling.??
Annons: