/spanien/barcelona/forum/22380.aspx/spanien/barcelona/forum/22380.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-14 00:20
Magicó

Nu på Onsdag visar dom Fenerbahce 20:45 Internazionale.
Barcelona Magicó
2007-09-14 00:18
Marseille 20:45 Beşiktaş
Porto 20:45 Liverpool
Chelsea 20:45 Rosenborg
Schalke 20:45 Valencia
Real Madrid 20:45 Bremen
Olympiacos 20:45 Lazio
Milan 20:45 Benfica
Shakhtar 20:45 Celtic

Rangers 20:45 Stuttgart
Barcelona 20:45 Lyon
Roma 20:45 Dynamo Kyiv
Sporting 20:45 Man. United
PSV 20:45 CSKA Moskva
Fenerbahce 20:45 Internazionale
Arsenal 20:45 Sevilla
Slavia 20:45 Steaua

-------------------------

Någon som vet vilka kanaler som sänder vilken match? Vet att Viasat sport 1-3 och TV6 sänder matcherna, har ännu inte kommit någon reklam på TV om CL.
2007-09-14 00:14
Lion-E

Det bästa är att Igonera killen. Han har verkligen gjort så alla har flippat ut totalt!
Kan inte fatta att det är Champions league redan nu på Tisdag. Det har gått sjukt snabbt.
Real Madrid Internazionale18
2007-09-14 00:03
-vilken dag är världens bästa koras?? asså dagen man får guldbollen när är det???
Barcelona Lion-E
2007-09-14 00:02
Xaviiiiii*

ah han ligger ju å ruvar på 34-35 där.. men han e så jävla bra bara :D

hahaha a ja ser de .. att dom orkar liksom vem är bättre ana.. vem tycke du vi ska gemföra då.. va sägs som zlatan och kaka vem är bättre ... hahah.. löjlig diskution har de varit här som pågått i typ 2 timmar..
Barcelona Meley
2007-09-14 00:01
-Disaster-

Du har rätt alla tycker olika, men nu behöver du inte överdriva va? :D haha
-Disaster-
2007-09-13 23:58
Onödigt att ens diskutera Spelare vs Spelare.
Alla tycker olika.

För mig är Guti mycket bättre än Ronaldinho, Messi och Henry.
Men förde behöver inte ni hålla med mig ;)
2007-09-13 23:58
Ja grymt att Thuram håller! Hur gammal är Gubben:D
Det roliga är att dom fortfarande bråkar om vem som är bäst Ronaldo eller Bojan.
Barcelona Beguiristain
2007-09-13 23:53
Abrazo kanske dags att gå och lägga dig, det börjar bli pinsamt att läsa dina grundlösa argument.

"Engelska ligan är utan tvekan den bästa, där vilka lag som helst kan slå andra"

Jo tjena, kolla upp fakta först och uttala dig därefter. Spanska ligan i år var både jämnare än Engelska men hade även en större bredd. Engelska ligan däremot handlade uteslutet om två lag medan övriga var statister.
Barcelona Lion-E
2007-09-13 23:52
Xaviiiiii*

ah ja håller med dig.. ja klarar inte av å se ETA(Oleguer) på plan.. inte för nått så men han e så jävla ostabil...
ah fan de börjar ana bli viktigt å få milito i systemet.. Thuram ska de defenitift vara han va så jävla bra mot italien, helt sjukt att gubben fortfarande håller.. kanakse inte världsclass men ah du e me =)
men ja känner på mig att messi kommer va sjukt bra i denna match å även Lyon matchen..
2007-09-13 23:45
Lion-E

Jag själv vill att Henry ska börja komma i form och göra minst 1 eller 2 mål. Skulle sitta fint. Eftersom det är Champions league. Matchen mot Inter så var Henry väldigt grym. Men men juste Milito får inte sitta på bänken! Vill att han ska starta med Thuram eller Marquez. Viktigt att Milito kommer in i spelet.
Abrazo
2007-09-13 23:36
Internatzionale18//

Uppenbarligen såg du inte alla matcher, eftersom Ronaldo dominerade så gott som alla matcher han spelade. Använd gärna korrekt svenska, lillen.
Att jag är en lögnare väljer jag att inte ens kommentera. Det är inte för inte en spelare vinner årets spelare i PL och ärets unga spelare i PL...
Och nej, Ronaldo var inte särskilt bra borta mot Milan, men han var bra i hemmamatchen, mot Roma, och mot andra lag.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-13 23:34
Ämne: Jag säger som många ....
C.Ronaldo långsam?, ok.
Abrazo
2007-09-13 23:33
Jag har inte det minsta svårt att låta det vara. Men eftersom du använder en logik, som jag tycker är väldigt konstig, så visar jag bara vad man kan göra med din logik.
Du har inte nämnt Allsvenkan, men jag använde mig av Allsvenskan när jag tog mig nöjet att utnyttja din logik.

Ronaldos mål, springa förbi två spelare? Ta reda på fakta, som du själv säger.

Nu kommer det dummaste jag hört. "Det spelar inten roll om det är i en CDR eller VM-match, kvaliten är ändå lika".

Nej, kvalitén är inte lika. Jag känner en kille som också gjorde en liknande sak. Han spelar i division 7... Men hey, kvalitén är lika..
Och ja, Getafe var verkligen mediokert, speciellt i den matchen.
Det bevisar hur stor skillnad det är mellan lag.. Engelska ligan är utan tvekan den bästa, där vilka lag som helst kan slå andra..

Grattis till att de sett Dos Santos i hans ungdomsmatcher. Det säger ju mycket! Jag har sett många ungdomsmatcher, där många spelare varit bra, men har inte hört de flesta av deras namn igen.
Hur många landskamper är det han gjort? Fyra?

Att jag jämför dom är inte för jag tycker det är rimligt, utan för att ni uppenbarligen tycker det. De flesta här inne påstår ju att Bojan är bättre än Ronaldo, så vad är det som är så konstigt med att jämföra dom då?

Abbe//

Möjligt att han var 18, mitt fel. Ett halvt år spelar ändock ingen roll..
Barcelona Lion-E
2007-09-13 23:32
Xaviiiiii*

ja vet inte.. ja hoppas fanimig santos får till ett mål...

ja har haft en diskution me min kussin angående vem som skjuter bättre snajder eller toure.. inget så allvarligt men ja sa de till honom att inte underskatta toure, med tanke på att toure vsat upp sin bössa 2 ggr mot inter å nu senast... som sagt ja hoppas ronaldinho är i form å att j*vla henry får till målet =).. va tror du sj
Barcelona Beguiristain
2007-09-13 23:31
Sammanfattningsvis kan konstateras att:

C.Ronaldo är en bra spelare men han har inget i Barca att göra.

Anledningarna är:

Han är för dyr, både i inköp och i lön.
Han skulle direkt bli andra/tredjehandsval på vilken position han än skulle användas.
Han är portugis, Barca har dåliga erfarenheter av just portugiser.
Spelare från Premier league har med få undantag misslyckats att etablera sig i Primera Division.
Barcelona ZARM
2007-09-13 23:24
Ämne: abrazo...ja titar mk....Internazionale18 ; Ja, visst gör Bojan det:) Han är guld värd. Förresten, Zlatan gjorde min lördag till en super dag. Var o kollade på sverige mot danmark och det hade inte varit värt det om det inte hade varit för honom.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-13 23:18
Abrazo/

Och där är det där igen: "med andra ord". Har du svårt att låta det vara? Måste du hela tiden förvränga saker och ting?

"Med andra ord skulle de föredra ett lag som bestod av ett gäng spelare som skulle vara "bra" i Allsvenskan, och ett fåtal klasspelare, framför ett Barcelona som det ser ut idag."

Har jag ens nämt Allsvenskan? Du verkar tycka om att stoppa ord i munnen på folk...

"För det första. Ronaldos mål mot Fulham är ungefär som Messis mot Getafe.
För det andra. Maradona gjorde sitt mål(samma match som "Guds hand") i en Vm-slutspelsmatch, mot ett av världens bästa lag.
Messi gjorde sitt mål mot ett mediokert Getafe i en halvviktig cupmatch."

Haha, ja Ronaldo lyckades ju med hjälp av sin snabbhet springa förbi två spelare, där Messi istället dribblade av hela 8. Vilkan jävla jämförelse...ännu en gång...

Sedan så spelar det ingen roll om det är i en CDR match eller VM, KVALITEÉN är lika!!! Getafe mediokert? Hahahaha, de hade ligans bästa defensiv ifjol! Hur mycket har du sett av la liga egentligen? De släppte in mindre mål än alla spanska lag, topp/mitten och bottenlag räknat...Bra koll på fakta?

"Dessutom, dom har som sagt bara fått ett fåtal chanser, och redan höjer ni dom till skyarna och påstår att dom har större potential än PL:s bäste spelare förra säsongen.."

Jag har sett Dos Santos sedan tre år tillbaka spelandes fotboll. Både hans junior matcher i Barca tröjan och hans matcher med Mexico sedan 04/05. Det samma gäller Bojan. Deras kvaliteé är lika stor. Och nog som fan att de inte kan bevisa det hittills. Att du ens jämför de nu och vill att de ska bevisa sig med Ronaldo nu, tyder på en sjuk inställning till fotboll från din sida.

Jag orkar inte disskutera längre, det enda du gör är förvränger allt. Din fascination med orden "med andra ord" är inte hällsosam, borde kanske fundera över det ett tag.
2007-09-13 23:17
Lion-E

Håller med dig! Vad tror du om matchen på Söndag.
Barcelona Abbe_
2007-09-13 23:15
Han har knappast varit i England i 6 år. Han kom till Utd som 18-åring, 2003!
Real Madrid Internazionale18
2007-09-13 23:13
abrazo...ja titar mkt på PL..såg nästan alla matcher förra säsongen...och c ronaldo briljerade inte alla..kanske var 15 matcher av 30 han var osynlig o gjorde inget speciellt..det gjorde kaka i Serie A oxå..så vadå form hela säsongen din lögnare...c onaldo gjjorde fan inget i CL speciellt mot milan..men kakas avgörande solomål mot celtic ManUre och andra..o mot bayern..så storspelade han..o så gjorde han solo mål mot argentina..du glömmer mkt kaka ha gjort...
aja skiter i båda..hoppas IBRA vinner..men ville säga att ronaldo e inte världens bästa haha.
tror oxå bojan e fan bättre..killen ser ut som värlspslare redan nu.
Delarocha RIP Puerta
2007-09-13 23:13
Abrazo; va?! Har han varit där så länge? Sjuukt. Visste jag inte.
Barcelona Lion-E
2007-09-13 23:11
fan va ni tjötar om vem som är bättre... va fan dom är världsclass spelare allihop, ibland har C.ronaldo dålig säsång ibland messi, men som indviduella spelare är dom lika grymma å för de andra så spelar dom två helt olika possitioner... lägg ner me vem som är bäst eller bättre.. snacka om nått mer intressant
Abrazo
2007-09-13 23:10
Delarocha RIP Puerta//

Ronaldo kom till England när han var 17, ja..
Abrazo
2007-09-13 23:09
"Iniesta är kvickare i trängda lägen med boll, han är definitivt en bättre passningsspelare, han är en bättre positions spelare och har bättre psyke. Ronaldo är som sagt bra på att dribbla och springa med boll, han är även ganska vass framför mål men lider av svagt sinne."

Kvickare i trängda lägen? Det är ju det som Ronaldo är expert på, att ta sig ur sådana situationer.
Bättre passningsspelare? MÖJLIGEN lika bra. Ronaldo vann assistligan i PL förra säsongen, och lade fram helt fantastiska passningar.
Nu kommer det roliga. Bättre psyke.
En spelare som kommer köps för en stor summa pengar, kommer till ett helt okänt land som 17-åringar, och åker direkt in i hetluften, med enorma förväntningar på sig. Det krävs hyffsat psyke för att hantera en sådan situation... Och som han gjorde det. Bästa Unitedspelare första säsongen..
En spelare som kommer tillbaks till ett land där alla hatar honom, där alla tidningar vill åt honom, där hans systerdotter blir attackerad, på grund av en fotbollssituation. En spelare som räknas ut, blir "mobbad" i pressen, får enorma förväntningar och enorm press på sig, en spelare som ständigt blir utbuad, vart han än kommer. En spelare som just den säsongen motbevisar alla, och blir världens bäste spelare, en sådan spelare har hyffsat psyke..
Delarocha RIP Puerta
2007-09-13 23:08
Abrazo; vem fick pris som Uniteds bästa spelare som 17 åring?... "Vinner man "Sir Matt Busby-award", alltså Uniteds bäste spelare under en säsong, sin första säsong i United, vid 17 års ålder, då är man inte dålig."

Har C.Ronaldo varit i United i 6 år nu eller vem snackar du om?
Abrazo
2007-09-13 23:03
"Skrev jag det? Har jag sagt att vi ska ta upp C-lag spelare och låta det spela före Ronaldinho och de andra stjärnorna?"

Du skrev att du föredrar spelare som spelat match på Camp Nou, framför 80% av andra spelare i hela världen. Med andra ord skulle de föredra ett lag som bestod av ett gäng spelare som skulle vara "bra" i Allsvenskan, och ett fåtal klasspelare, framför ett Barcelona som det ser ut idag.

"Ja, synd att inte jag sett Ronaldo dribbla av 8 spelare och kopierat Maradonas solo-räd. Du kanske tycker att Ronaldo överstegare stillastående är "häftigare" och "coolare"? Du skulle nog vara en av de få på jorden. Sanningen är den att Messi besitter en större talang än Ronaldo, Ronaldo kommer inte nära Messis säkerhet med boll i hög fart. Och det är ett faktum, att snabbheten är lika spelar ingen roll på talangen med boll, vilket är det essentiella i fotboll."

För det första. Ronaldos mål mot Fulham är ungefär som Messis mot Getafe.
För det andra. Maradona gjorde sitt mål(samma match som "Guds hand") i en Vm-slutspelsmatch, mot ett av världens bästa lag.
Messi gjorde sitt mål mot ett mediokert Getafe i en halvviktig cupmatch.

"Bojan? Dos Santos? De har spelat ett få-tal matcher med Barca hitills och vips så jämför du de med Ronaldo och vill att de "ska bevisa sig" lika mycket. Lite perspektiv! Kvaliteén är lika stor enligt mig."

Ja, jag jämför dom med Ronaldo, det verkar ju naturligt för de flesta Barcafans, som påstår att både Dos Santos och Bojan är bättre än Ronaldo...

...Dessutom, dom har som sagt bara fått ett fåtal chanser, och redan höjer ni dom till skyarna och påstår att dom har större potential än PL:s bäste spelare förra säsongen..
2007-09-13 22:56
ZARM

Det ska inte vara några problem att se matchen nu på Söndag enligt tv4+ så visas den där klockan 9.
Barcelona ZARM
2007-09-13 22:51
O nej, läste just att det åter igen är problem med tv-sändningarna. Nån som vet något? Jag vill inte missa matchen på söndag:(
Barcelona Rubén
2007-09-13 22:50
Abrazo:
"Jag ser ärligt talat ingenting som Iniesta är bättre på än Ronaldo..."?? Skojjar du med mig ?

Såg du Barcelona förra säsongen? Ok, Ronaldo är bättre som yttermitt än vad Iniesta är, men sen då?... Iniesta är bättre innermitt, hän täckte upp som ytterback när mister valde att spela med 3 backs linje och han spelade även ytterforward när det behövdes. Vad förstår du inte egentligen? Iniesta är totalt sett bra mycket bättre än Ronaldo. Du är ganska trångsynt, va?.
Annons: