/spanien/barcelona/forum/2238.aspx/spanien/barcelona/forum/2238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElRaval
2015-07-12 13:49
@Suarez9:

Var bara tyst. Du kan ingenting om Fotboll. Om man inte tycker att Pedro har varit nyttig för oss så kan man dra. På riktigt dra bara.

En spelare som alltid tar grovjobbet är ALDRIG fel. Speciellt inte om den spelaren kan spela på alla platser i anfallet och dessutom har tillräckligt bra teknik och passningsspel för att spela i Barca. Allt handlar inte om att ändra på en matchbild.

Med det sagt så tycker jag dock Pedro ska söka sig vidare då jag tycker det finns mer spännande spelare som kan fylla hans skor. Men sättet du pratar på får mig att spy.

Barcelona Rambla~
2015-07-12 13:47
LennyRomario

Tack :)
Barcelona ElRaval
2015-07-12 13:45
Säljer vi Pedro är det tjänstefel om vi endast ersätter honom med Turan och inte tar in Adama som joker!
Barcelona LennyRomario
2015-07-12 13:39
@Suarez9:

Och samtidigt hånar vi Reals fans för hur de behandlar Casillas. Nick efter en snubbe som spelat för klubben i ett halvår och be Pedro att dra. Suarez är fan inte ens värd att putsa Pedros skor! Du kan dra.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-12 13:30
Saken är den att Pedro faktiskt skulle kunna passa riktigt bra i Chelsea. Han är en ytter som är defensivt skicklig, något som är ovanligt och en spelartyp som är typiskt Mourinho att använda sig av. Han kommer jobba stenhårt, vara ettrig i presspelet och dessutom passa betydligt bättre i ett kontringsspel med sin snabbhet och fina avslut han inte får samma utrymme för i Barca. Jag har inget emot Pedros klubbval trots mitt ogillande för Chelsea. Detta är ingen spelare som sviker oss genom att gå till en konkurrent utan han har helt enkelt inte fått den speltid han skulle vilja ha. Inte konstigt att han väljer ett lag som slåss om titlar och skulle kunna erbjuda en startplats.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2015-07-12 13:17
[QUOTE=Liunil Masse]Säljer vi Pedro och någon av MSN skadar sig, vem ska vi slänga in då? Munir? För dåligt, fööör dåligt. Adama ok men Lucho gillar inte honom tydligen. [/QUOTE] Håller med, kommer bli många matcher nästa säsong så korkat om man säljer Pedro, då måste en ersättare värvas.
Barcelona B-Guden
2015-07-12 13:15
@Liunil Masse:

Problemet med att hitta en duglig back up till MSN är ju att står det 5-0 och det är 20 min kvar skulle alla 3 bli sur ifall dom blev utbytt, så den som är backup till dom kommer typ aldrig få spela.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-12 13:14
Ja Bartomeu lyckades få klubben att bli åtalad för skattefusk för första gången på 115 år, men vad spelar det för roll när vi vann trippeln? Trippeln i all ära, men det sopar inte alla våra problem under mattan som vissa verkar tro.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-12 13:12
Säljer vi Pedro och någon av MSN skadar sig, vem ska vi slänga in då? Munir? För dåligt, fööör dåligt. Adama ok men Lucho gillar inte honom tydligen.
Barcelona Andresito
2015-07-12 12:57
@Suarez-Daacun:

Bortsett från den senaste trippeln, vad har Bartomeu gjort som du är så imponerad över?
Vad har han gjort förutom att förstöra traditioner? Syftar på La Masía, matchtröjorna med sponsor och design, behandling av klubbikoner osv.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-07-12 12:52
Daacun

Bartomeu (tillsammans med sin älskling Rosell) har sett till att vi har Qatar på tröjan, att La Masia fallerar allt mer för var dag som går som följd av hans idiotiska reformeringar, att vi har transferembargo, att klubben är åtalad för skattebrott, att Camp Nous namnrättigheter kommer säljas om han blir vald, att Barcelona för första gången på 115 år har horisontala linjer på tröjan, att Abidal blev lurad med mera.

Men du vill alltså att han ska få en till chans?

Sen så verkar du tro att Qatar är det enda tröjsponsorn som finns tillgänglig. Benedito har ju exempelvis sagt att han under den kommande veckan kommer att presentera en annan sponsor som kommer generera MER pengar än Qatar.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-12 12:47
Jolly Molly!

Är det officiellt att han Pedro har gått till de "hatade" eller är det bara rykte?
Barcelona Suarez9
2015-07-12 12:40
Om ryktet stämmer att Pedro ska dra är jag överlycklig. Han har varit usel intvå år. Kanske 3 också. Han tillför ingenting, ändrar ingen match bild när han kommer in. Missar sina chanser. Förstår verkligen inte vilken idiot kan betala 33 för fabregas och 30 för Pedro. Men men nu kan Adama till exempel flyttas upp. Enligt barto ska ju ett par spelare lyftas från b till A laget.

Tack Pedro för din tid. Sedan sdu var 17 år har barca spenderat pengar på dig. Du spelade två bra säsonger och lyckades vinna den första trippeln. Det året kan du förtjäna. Men på riktigt dra bara
Barcelona BARCA-més que un club
2015-07-12 12:27
Gabriel

Håller med dig av alla klubbar drar han till smutsklubben Chelski han gör som Fabregas.
Av alla klubbar väljer han Chelski vafan....vf inte spela för liverpool typ eller nån italiensk storlag.

Nej Pedro usch Chelski ger mig magsår.
Daacun
2015-07-12 12:24
[QUOTE=Zellick]suarez. Din grammatik förtjänar en ny chans. Pratar du om Barto verkar inte ens domstolen tycka han förtjänar en ny chans. [/QUOTE] Du ska strunta i min grammatik huvud saken är att du fattar vad jag skrev. Bartomeu har gjort allting rätt sen han tog över därför för kännar han en ärlig chans. Sen ni som snackar Qatar hit och dit vad tycker ni att man ska byta de mot? Jag vet bara en sak och det är att vi måste ha en sponsor och där kommer Qatar och betalar det vi vill ha.
Barcelona Gabriel
2015-07-12 12:14
Om Pedro lämnar så är jag den första att säga tack för allt och önska honom lycka till, men för Guds skull varför är han tvungen att välja den äckligaste fotbollsklubben som finns? Chelsea är tom äckligare än Real Madrid, hade det inte varit för rivaliteten mellan oss och Real så är det inget snack om att Chelsea är en vidrigare klubb i mins ögon. Och att spela för Mourinho? Usch. Sen är jag, återigen, otroligt besviken på den här nya utköpsklausulen som tillåter Pedro att dra för 30M€ då jag är övertygad om att vi hade kunnat fått minst 40 för honom. Ja, jag vet att hans speltid varit begränsad pga av MSN men det spelar ingen roll då Pedro fortfarande har ett väldigt bra rykte om sig själv och Premier League klubbarna har som en mini crush på honom. 30 för Pedro är ingen bra deal in my eyes, besviken som tusan. Men vad förväntar man sig av Barça, dåligt förhandlat som vanligt.
Barcelona DM1982
2015-07-12 11:53
Pedro (27) has decided to join Chelsea, who will pay his 30M buyout fee. Had earlier rejected offers from Arsenal, Liverpool, PSG. [sport]
Barcelona Tiki-Taka
2015-07-12 11:53
Pedro (27) has decided to join Chelsea, who will pay his 30M buyout fee. Had earlier rejected offers from Arsenal, Liverpool, PSG. [sport] Verkar som att pedro lämnar!
Mascherano#14 el Jefecito
2015-07-12 11:45
Jag önskar Casillas lycka till. Hoppas han får den respekt han förtjänar i sin nya klubb. Nu är det bara Luka Modric och Isco kvar som jag verkligen respekterar i den klubben.
Barcelona Leo y Cesc
2015-07-12 11:31

Xavi blev avtackad på ett fantastiskt sätt av Barca, men Casillas åker ut med huvudet genom bakdörren.

Smutsigare klubb får man nog leta efter.
Barcelona Himne del Barcelona
2015-07-12 10:52
Blaugrana91 Ja, jag tycker det är tragiskt att fotbollen går alltmer åt det hållet. Det är precis denna inriktning som håller på att rasera fotbollen om man ser det i ett större perspektiv. Varför kan vi inte bara få ha vår älskade sport i fred? När det framkom att det förmodligen inom snar framtid kommer bli så att Premier League ska spela en 39:e omgång på en annan kontinent blev man ju bara matt och uppgiven. När det väl har gått igenom dröjer det säkert inte länge innan Barcelona ska spela sista omgången borta i Asien. Ja, storklubbarna i de andra länderna gör ju så och om vi ska vara med och konkurrera och dominera så är det ett måste. Det kommer ju dra in pengar till klubbkassan så det är klart att det måste vara någonting positivt med det. Lägg en till omgång där borta så kan vi tjäna ännu mer. Det låter så hemskt och otänkbart - men hur ledsamt det än låter är det nog snart verklighet. Sen när man inte trodde att det kunde bli så mycket värre så ska fotbolls-VM till råga på allt spelas på vintern. Fotbolls-VM ska spelas på vintern! Det verkar inte finnas några gränser överhuvudtaget för dårskapen. Utvecklingen går inte att stoppa. Det märks redan nu utanför Camp Nou. Men det betyder inte att man behöver tycka om det.Jag var i Barcelona i april och såg matchen mot Valencia. Om jag åker till Barcelona i april igen vill jag att allting ska vara som den dagen - för allt var alldeles perfekt.
Barcelona Qanii
2015-07-12 10:41
Förstår inte hur ledningen kan vara så dåliga på att sälja spelare. Om det nu stämmer att Liverpool köper €30 för Cheryshev medan man vill sälja Pedro för samma summa så är det sjukt. Att man dessutom säljer Gerard
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-12 07:04
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

alltså tänk dig deras casillas och raul är våra puyol och xavi. och kolla hur deras legender fått lämna jämfört me våra. pinsamt!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-12 05:47
@KiNg-PuYi:

Såg den precis. Hehehehehehe

Det där kallar man Hardcord Mom. En lejoninna.
Det visar hur hårt Casillas's familj tog det. Shiit! jag hatar R.Madrid av hela mitt hjärta men till med jag tycker synd om Cassilas och känner att han blev våldtagen av klubben. Så tragiskt!!

Har har aldrig läst Cassilas säga ett ont ord i median om Barca. Det mina vänner är en riktig gentleman. Nu vet man vilka Cassilas familj kommer heja på nästa EL classico :-)..
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-12 05:00
María del Carmen (Iker's Mother): "I won't mind Casillas's departure to Barça, where they are gentlemen."

hur mår du florentinoooo??? haha
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-12 04:44
Suarez-Daacun ny chans att leka med 6 miljarder och riskera klubbens framtid? o förstöra klubbens identitet och vad barca igentligen står för ännu mer? vet du varför cules på denna planet håller på barca och inte real madrid? det var vissa anledningar som barto pissar på idag. jag behöver inte förklara vad det är, är du cule så kommer du förstå vad jag menar o vrf dom håller på barca.. jag länkar dig en bild, föreställ dig att du ensam sitter med barto på presidentplatsen helt ensamma på camp nou och titta rakt fram andra långsidan, o fråga han vad betyder mes que un club och VARFÖR? ge vi barto en ny chans min vän så kommer barca bli mes que un QATAR!. det är drf 98 % av forumet hatar lögnaren=). hade bäst! ursäkta mig guys ifall jag jag skrivit som en kratta lördag efter utgång är knas! haha
Barcelona Zellick
2015-07-12 04:10
suarez. Din grammatik förtjänar en ny chans. Pratar du om Barto verkar inte ens domstolen tycka han förtjänar en ny chans.
Suarez-Daacun
2015-07-12 03:38
De flesta som skriver här inne smuts kastar och snackar skit om en människa som egentligen för kännar beröm. vet ni vem denna människa är? Ni får lista ut vem jag snackar om. Jag tycker iallafall att han för kännar en ny chans
Barcelona Junta Dimision
2015-07-12 03:00
Txema Corbella gick ut med sitt stöd för Laporta ikväll. Ja när stora profiler som Cruyff, Xavi och Abidal ger sitt stöd till Laporta medan Nuñez fru ger sitt stöd till Bartomeu så känns det ju som att Culers borde veta bättre över vem man ska rösta på...
Barcelona Neymar N11
2015-07-12 02:09
Casillas:"Facing a player like Messi makes a keeper uneasy. He's probably the best striker I've ever faced. Den enda spelare som jag respekterar från real som nu i skrivande stund är klar för Porto.
Annons: