/spanien/barcelona/forum/22373.aspx/spanien/barcelona/forum/22373.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-09-07 20:15
Jag kommer snart lägga upp min 14 minuter långa Ronaldinho video på youtube! Skickar länk här om någån/några timmar, så var beredda!!
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-09-07 18:17
jag såg matchen i direkt och har sett dett i youtube och tror inte att de var ett gult kort, även då grafiken inte är bra i youtube!
2007-09-07 18:15
Denari:
men ser det ut att han ska förtjäna en ban i finalen och ta en röd kort!?!
nej absolut inte...
Barcelona Rambla
2007-09-07 18:14
Denari:

Jag har också kollat en gång till för att vara säker, och ser nu att jag kanske beskrev det lite felaktigt. Nu är jag ännu mer övertygad om att det är en helt felaktig utvisning. Den ena Ghananen slår ju redan frisparken till sin kompis, en liten petning. Denne fattar inte det och försöker ta upp bollen med handen och lägga den till rätta för en NY frispark. Då kommer Bojan in i bollbanan och blir knuffad lite lätt och faller medans Ghananen struntar i bolleln och joggar vidare. Just då tar en tredje Ghanan upp bollen och tror att han ska lägga om frisparken. Helt otroligt av domaren att varna för den skitsaken i en semifinal när det återstår 30s, speciellt när det är Gahanaspelarna som klantar till hela situationen.
Barcelona T#11
2007-09-07 18:12
Bojan fick ett gult kort som han inte skulle haft men det är sånt som händer precis som yaya fick ett mål mot bilbao som han verkligen inte skulle haft.
Barcelona the culé
2007-09-07 18:03
vad tror ni händer om Bojan kommer in och gör det riktigt bra, tror ni att dom strunar i att han inte får spela med b-laget och låter han komma in i mer än 10 matcher, eller tror ni att dom säger till han att han får vänta tills nästa år?
Deportivo Denari
2007-09-07 18:01
Ämne: Ämne: Ämne....
Har sett hela situation ett par gånger till nu på youtube. Såhär i efterhand får jag erkänna att det inte ser ut som ett gult. När jag såg matchen live på Eurosport såg det dock ut som en helt riktig varning.
Barcelona Rambla
2007-09-07 17:56
Ämne: Ämne: Denari:....
Fel!

Frisparken ska inte ens slås när situationen sker. Ghananen springer och hämtar bollen, Bojan går just förbi en annan spelare, när spelaren som hämtat bollen springer in i Bojan, precis när han ska lägga upp bollen. Alltså är frisparken inte ens igång. Lite känsla kan allt domaren ha i den situationen.
Barcelona Beautiful_Barca
2007-09-07 17:55
Lägg ner chattandet gott folk.
Det här är ett forum.
Deportivo Denari
2007-09-07 17:50
Ämne: Denari:
nej den var....
Jag tycker inte att han har något att göra vid bollen. Han stör ju Ghananen precis när han ska slå frisparken.
Barcelona Rambla
2007-09-07 17:41
Ämne: Ämne: Förjävl....
Ursäkta, men på vilket sätt var det gula kortet välförtjänt? Kan du inte som tycks veta vara så vänlig och upplysa oss oförstående?

* - tecknen innebär att de spelarna är på den B-lista som varje lag måste anmäla till Uefa. Det har inte något att göra med att de spelar i Barça B.
2007-09-07 17:38
Denari:
nej den var 100% inte välförtjänt!!
kan du säga till mig varför den var och hur den var!?!
Barcelona Cúles
2007-09-07 17:19
henrinho

vi bryr oss inte direkt om hur ni gör.
Deportivo Denari
2007-09-07 17:19
Ämne: Förjävla taskig utvi....
Hans andra gula var ju faktiskt välförtjänt. Jag förstår inte varför spanjorerna blev så arg på domaren.
Barcelona Cúles
2007-09-07 17:18
* betyder att dom spelar för B laget, ja.
Barcelona the culé
2007-09-07 17:05
betyder * bakom Bojan och Crosas att dom även spelar för b-laget eller?

sen den där regen om att han inte får spela mer än 10 matcher med a laget betyder det han inte får vara inne i spel i mer än 10-matcher eller får han inte ens åka med på bänken?
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-07 17:04
Härliga nyheter angående Santos.

Ryktet om att Chelsea är ute efter Giovani Dos Santos är ingenting som Barcafansen behöver oroa sig över, om man får tro spelarens pappa Zizinho.

- Det enda han tänker på är Barca och sin framtid där, säger Zizinho till Ona FM.

- Vi har inte fått några erbjudande från några engelska lag. Hans dröm är att lyckas i Barca, förklarar Zizinho, eller Gerardo Dos Santos som han egentligen heter.

Angående kontraktsförhandlingarna med Barcelona säger Zizinho:

- Vi har pratat med klubben och väntar nu på att skaffa en agent.
Länktips: www.sportal.nu
Barcelona Iniesta#8
2007-09-07 17:01
Barcas officiella trupp till champions league
1 Víctor Valdés
25 Albert Jorquera
28 Oier Olazabal Paredes
Defenders
No Name
4 Rafael Márquez
5 Carles Puyol
11 Gianluca Zambrotta
12 Gabriel Milito
15 Edmílson
16 Sylvinho
21 Lilian Thuram
22 Eric Abidal
23 Oleguer Presas
Midfielders
No Name
6 Xavi Hernández
8 Andrés Iniesta
20 Deco
24 Yaya Touré
26 Marc Crosas *
Forwards
No Name
7 Eidur Gudjohnsen
9 Samuel Eto'o
10 Ronaldinho
14 Thierry Henry
17 Giovani Dos Santos
18 Santiago Ezquerro
19 Lionel Messi
27 Bojan Krkić *
Barcelona the culé
2007-09-07 16:58
va skulle hända om oleguer åker i fängelse ? får han inte röra en boll på 3 år då lr ?
2007-09-07 16:45
Rambla:
bra sagt i Fuera de Juego; v.36, och especiellt i den tredje frågan!
keep it up :)
Real Madrid henrinho
2007-09-07 16:36
Ämne: Miguel Angel perez l....
Man diskuterar ej hur domarens förra dömda matcher för laget gick!
Iallafal inte Madrid!
Hala Madrid!
Barcelona Camparn på nou
2007-09-07 16:21
Förjävla taskig utvisning Bojan åkte på här berättar om den. Total brist på känsla från domaren han blåste av spelet 30 sekunder senare.

Längtar att se Bojan tillbaka i laget underbart att höra Rijkaard säga att han kommer låta han och Giovani gå före Gudjohnsen.

Enligt mig har Bojan en ännu högre potensial än Giovani även fast de båda två är exceptionellt stora talanger. Såklart svårt att avgöra hur långt man kommer ta sig i så från så här unga år. Men Bojan visar upp en stor intelligens och mognad på planen och i intervjuer jag läst något som är ett gott tecken för framtiden.
Bojan är också en mer renodlad centralanfallare något vi löper större brist på i truppen kan verkligen komma att behövas under säsongen.

Visca Barça!
Barcelona Puyol5
2007-09-07 16:04
COLLBLANC

Om Dos Santos förlänger kommer hans lön bli bättre och utköpsklausulen bli skyhög. Detta är inte direkt en omöjlighet. Tror både klubben och Gio själv vill göra detta, det visar att vi vill satsa på honom, precis som med Messi. Och då riskerar vi inte att få honom såld vid eventuella svårigheter mellan klubben och spelaren, utan vi kan behålla honom och bearbeta problemet!
Barcelona Rambla
2007-09-07 15:44
Criff:

Det stämmer angående Bojan. Spelar han mer än 10 matcher i Primera för Barca, får han längre inte spela för Barca B under denna säsong.

När det gäller Giuly så gnällde han inte något speciellt. i en intervju sa han att det var en ovanlig och nästan onödig konkurrenssituation i Barcelona. Han snackade knappast illa om klubben.

Motta hyllar ju tex Rijkaard. De han är sur på är ju uppenbarligen Txiki och Laporta. Rijkaard har alltid försvarat Motta och gett honom förtroende. Motta ville lämna gratis, just för att själv kunna välja till vilken klubb han skulle gå till. Det och att han då självklart fått en nätt liten summa i sign on bonus.

Uefas sida borde ju åtminstone vara en bra sida när det gäller Em-kval.
Barcelona Criff
2007-09-07 15:30
Är jag den enda som börjar bli irriterad på spelarna som lämnar klubben?
Först var det Giuly som aldrig sagt ett ord som pratar skit om klubben och Rijkard efter han lämnat.
Och nu Motta som snackar skit.
Varför sa dem aldrig något dumt innan? För att dem fick feta löner, spelade med de bästa spelarna i världen och vann titlar kanske.
Bortskämda ungar tycker jag det låter som.

Sen tror jag Guddy kommer få speltid, för Bojan är registrerad för B laget också. Och då får han bara spela 10 matcher med A-laget om jag inte misstar mig? Rätta gärna om jag har fel.

Vet någon en sida där man kan se alla landslagsmatcher och när dem spelas? Tack.
Barcelona Savve
2007-09-07 15:24
Synd om man inte vill satsa alls på Guddy, lär väl sluta som med Maxi och Motta då. Såld för underpris efter mycket strul. Tycker ändå han bör gå före Bojan i nuläget och därmed få en del speltid, Rijkaard verkar ju även uppskatta honom en del så får hoppas att artikeln i Sport inte är helt korrekt.

Däremot är det skönt att få det bekräftat att Ezquerro är solklar åtta bland anfallsvalen, skulle vara hemskt att se honom få speltid istället för Bojan, Gio eller Guddy i en betydelsefull match. ;)
Barcelona COLLBLANC
2007-09-07 14:44
Om Barca nu lyckas lägga till två år till på Giovanis kontrakt kommer väl utköpsklausulen att ev dubblas.?? Jag tror inte Barca säljer Dos santos för några pengar i världen. Han är en garanti för titlar i framtiden.
Barcelona Sóm més que un club
2007-09-07 14:32
Ämne: Motta: I want to for....
Argentinho:
För att han är sur för att han inte fick gâ gratis och därmed kunnat räkna med bättre lön.
I svepande ordalag kritiserade han president Laporta och Txiki utan att precisera sig. Laporta tyckte dâ att han gärna fick gâ in pâ detaljer dâ han inte hade ngt som han ville dölja och om Motta inte ville det anser han att det är omoget att antyda saker utan att vâga stâ för det.
Mottas svar dâ var igen vagt. "Jag kanske skall avslója allt i framtiden" vilket antyder att Laporta har rätt. En girig skvallerkärring med svaga nerver.
Barcelona Sóm més que un club
2007-09-07 14:26
Ämne: Oj Enligt www.goal.c....Nja, Oleguer är en av elva som kallats till rättegâng för ett brâk om en bar som skulle stängas. Även poliserna ifrâga har blivit kallade de de blit motanmälda för övervâld dâ de använt gummikulor och saltpatroner för att lugna ned stämningen.
Risken att Oleguer döms till fängelse mâste vara nästan obefintlig.

Edit glömde källan. La Vanguardia.
Barcelona Juaníto
2007-09-07 14:21
Här nedan ser ni ännu ett exempel på varför goal.com är opålitligt skräp.

Rambla//
Lägg därtill varför de här klubbarna skulle vara benägna att spendera 30 miljoner € på en 18-åring som knappt spelat några tävlingsmatcher på högsta nivån. Chelsea har ju redan som du sa Wright Phillips, Cole, Malouda etc som de köpte in för stora pengar (dessutom har Roman stängt krigskistan och sagt till Mou att de här inte är Championship manager längre). Liverpool har inte råd med honom, dessutom skulle han inte passa in bra. Man Utd har inte heller råd, de spenderade allt på Anderson, Nani, Hargreaves och Tevez. Vem tror ni ärligt talat Giovani hellre spelar med, dessa eller Ronaldinho, Etoo, Henry, Messi, Deco och Bojan..?
Annons: