/spanien/barcelona/forum/22368.aspx/spanien/barcelona/forum/22368.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rubén
2007-09-13 22:50
Abrazo:
"Jag ser ärligt talat ingenting som Iniesta är bättre på än Ronaldo..."?? Skojjar du med mig ?

Såg du Barcelona förra säsongen? Ok, Ronaldo är bättre som yttermitt än vad Iniesta är, men sen då?... Iniesta är bättre innermitt, hän täckte upp som ytterback när mister valde att spela med 3 backs linje och han spelade även ytterforward när det behövdes. Vad förstår du inte egentligen? Iniesta är totalt sett bra mycket bättre än Ronaldo. Du är ganska trångsynt, va?.
Barcelona Rambla
2007-09-13 22:46
Bojan fyllde 17 år 28 augusti. Vänta ett år så ska ni få se.
Barcelona Beguiristain
2007-09-13 22:45
Iniesta är kvickare i trängda lägen med boll, han är definitivt en bättre passningsspelare, han är en bättre positions spelare och har bättre psyke. Ronaldo är som sagt bra på att dribbla och springa med boll, han är även ganska vass framför mål men lider av svagt sinne.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-13 22:45
Abrazo/

"Med andra ord". No! Med inga andra ord än de jag skrev, du kommer själv på min egentliga mening med det jag skriver och förvränger det jag vill ha sagt.

"Med andra ord. Låt dom spela framför världensspelare"

Skrev jag det? Har jag sagt att vi ska ta upp C-lag spelare och låta det spela före Ronaldinho och de andra stjärnorna?

"Du menar alltså att Bojan, Dos Santos och Iniesta har lika mycket talang som Ronaldo? Varför, VARFÖR visar de inte upp det? Synd tycker jag"

Ja, synd att inte jag sett Ronaldo dribbla av 8 spelare och kopierat Maradonas solo-räd. Du kanske tycker att Ronaldo överstegare stillastående är "häftigare" och "coolare"? Du skulle nog vara en av de få på jorden. Sanningen är den att Messi besitter en större talang än Ronaldo, Ronaldo kommer inte nära Messis säkerhet med boll i hög fart. Och det är ett faktum, att snabbheten är lika spelar ingen roll på talangen med boll, vilket är det essentiella i fotboll.

"Du menar alltså att Bojan, Dos Santos och Iniesta har lika mycket talang som Ronaldo?"

Bojan? Dos Santos? De har spelat ett få-tal matcher med Barca hitills och vips så jämför du de med Ronaldo och vill att de "ska bevisa sig" lika mycket. Lite perspektiv! Kvaliteén är lika stor enligt mig.
Barcelona Rambla
2007-09-13 22:43
Beguiristain:

Han springer inte 100m med boll på 5 sekunder. Han springer med den långt framför sig. Skulle han ha bollen klistrad vid foten som Messi och Iniesta så skulle han snubbla varenda gång. :D

Iniesta är bättre än Cristina Ronaldo.
Abrazo
2007-09-13 22:41
Zarm//

Exakt, det är omöjligt..
Abrazo
Beguristain//

Fast nu har ju dock Ronaldo motbevisat dig flertalet gånger..
Barcelona ZARM
ja, ja tro mig inte då. ciao...inser det som andra insett före mig, det är värdelöst att försöka sig på en dialog med någon som vägrar försöka fatta det man skriver.
Barcelona Beguiristain
2007-09-13 22:40
Ronaldo är för långsam för att spela på barcas mittfält ja, han må springa 100 meter med boll på 5 sekunder men det hjälper inte honom ett smack när det handlar om att ta beslut om bollfördelning. barcas spela bygger mycket på snabba mittfältare, där har Ronaldo inte något att göra.
Abrazo
2007-09-13 22:38
Zarm//

Aaa.. Den gamla klassikern, "det var inte jag, någon tog mitt inlogg"...

Beguristain//

Jag ser ärligt talat ingenting som Iniesta är bättre på än Ronaldo... Ronaldo har passningarna, dribblingarna och skotten..
Barcelona ZARM
2007-09-13 22:35
ledsen Abrazo men det var inte jag som skrev det där om att han skulle vara långsam. Jag tycker att ronaldo är snabb... fast han håller på med bollen för mycket för sitt eget bästa.
Barcelona Beguiristain
2007-09-13 22:35
Iniesta är en betydligt bättre spelare än Ronaldo i sin utgångsposition och förfogar över ett större register, däremot är säkert Ronaldo en bättre kantlöpare.
Barcelona Patrick Kluivert
2007-09-13 22:33
Abrazo, det skulle han absolut inte.
Abrazo
2007-09-13 22:32
Zarm//

Jösses. För långsam för mittfältet? Han är en av de snabbaste spelarna i världen.. Men det är väl inte tillräckligt?

Beguiristain//

Det är inte det många säger. De påstår att Ronaldo inte skulle få plats i Barcas trupp...
Abrazo
2007-09-13 22:31
Du skrev "de spelare som en dag får spela med barca på Camp Nou". Med andra ord. Låt dom spela framför världensspelare. Alltså. Ska man låta alla unga Barcaspelare få spela, även om dom är jättedåliga, framför tex Ronaldo, eller någon annan, om de skulle vara disponibla. Du menar alltså att Bojan, Dos Santos och Iniesta har lika mycket talang som Ronaldo? Varför, VARFÖR visar de inte upp det? Synd tycker jag...

Patrick Kluivert//

Väljer att ignorera ditt patetiska inlägg..
Barcelona Beguiristain
2007-09-13 22:29
Jag säger som många här, C. Ronaldo går aldrig in i Barcas start elva, han skulle hamna på bänken direkt. Han skulle på sin höjd bli en komplementspelare. Vi har redan kanterna upptagna och på mittfältet är han för långsam för att passa in i barcas spel.
Barcelona ZARM
2007-09-13 22:28
ronaldo är duktig på att snubbla över sina fötter..nä, duktig är han men han kommer inte väljas till världens bästa spelare i år. Min åsikt är att Messi är bättre tekniskt. Du får gärna ha din åsikt. Men vill du dregla över Ronaldos "fantastiska" egenskaper bör du nog göra det i Man U forum. Där väcker du mer sympati. Fast det är kanske inte det du är ute efter.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-13 22:28
Nån som har 2 Alvedon tack! Får ont i huvudet av den hära Abrazo. Han är här bara för att starta ett bråk. Ok Ronaldo är bättre! Du har rätt och Ronaldo är Bäst!
2007-09-13 22:22
snälla grabbar ronaldo är den sämsta spelaren jag har sett på en fotbollsplan, ja han har bra teknik när han möter små-lag som "blackburn", men ni såg ju hur det gick för honom mot milan i semi-finalen han fick ju inte ens röra bollen.
Ronaldinho är den spelare med bäst teknik som alltid lyckas på fotbollsplanen, han är en riktig lirare.

Forca Barca
2007-09-13 22:22
Abrazo/

En match på Camp Nou, vart har jag skrivit något sånt? Du kanske borde peka ut det i mina inlägg. Alla de spelare från våra ungdomslag jag tog upp är idag listade som A-lag spelare. Vem är då medioker (från ett divsion 3 lag)? Vem ska då bara spela en match på Camp Nou?

Alla dessa har talangen Ronaldo har (Messi än mer talang), det är därför de nått dessa höjder. Och då kommer jag åtminståne att älska de mer än Ronaldo, Kaka, Drogba...You name it.
Abrazo
2007-09-13 22:19
Criff//

Vem som blir förra årets bästa spelare avgörs inte förän om någon månad..

Kaka var bättre i CL, men dålig i ligan, Ronaldo var bra framför allt i ligan, och i en del Clmatcher..
Spelar inte football manager, synd för dig, där brast det.

Jösses. "Var var han innan dess"? Ja, han är 22 år, han utvecklas fortfarande.. Han fick sitt oredntliga genombrott förra säsongen. Innan dess var han ändock väldigt bra. Vinner man "Sir Matt Busby-award", alltså Uniteds bäste spelare under en säsong, sin första säsong i United, vid 17 års ålder, då är man inte dålig. Sen spelar det egentligen ingen roll var han var innan dess, men där fick du en förklarning..
Att jämföra honom med en spelare som är ett, eller två år yngre, är inte särskilt dumt, nej.

Dags att du kryper tillbaks dit du kom ifrån..

Abrazo
2007-09-13 22:14
Captain Fantastic//

Jag om någon vet vad det innebär med egna produkter. United är ganska kända för att fostra och ge unga talanger chansen. Så du menar att om en spelare får spel En match på Camp Nou så föredrar man att den spelar, än te x Ronaldo? Ok...

Myrran//

Någon började snacka om vem som har bäst teknik, jag svarade på det, jag har aldrig sagt att man är bäst och världskänd bara för man har bra teknik, har jag? Ta fram ett citat isf.
2007-09-13 22:14
vad har "Lipton Earl Gray" med hans klubbval att göra ??
Barcelona Nauticus
2007-09-13 22:10
Grabbar, visste ni att det var Lipton Earl Gray som bestämde att Ronaldo skulle till ManU? Det är sant, egentligen ville han själv till Barça.

För övrigt heter världens bästa spelare O-O-OLEGUER! =)
Barcelona Criff
2007-09-13 22:09
Abrazo, shit du har verkligen Ronaldos pungkulor i din mun.. är han din pojkvän eller något?
Förra årets bästa spelare var Kaka om du inte visste. Och det var de allra bästa tränarna i Europa som röstade fram det, sen vad din Ronaldo presterar och vinner i ditt Football manager spel kan inte hålla i verkligheten. Ronaldo gjorde en utav sina bästa säsonger föregående år. Men innan dess? vad har killen åstadkommit?
Sen att jämföra han med en kille som är flera år yngre och som var skadad en halv säsong är också väldigt smart drag utav dig.
Nä jag tror verkligen du ska krypa tillbaks till ditt fjortisrum med dina Ronaldo planscher och hålla dina åsikter för dig själv, eller i United forumet. Dem blir säkert glada!
Barcelona Myrran
2007-09-13 22:08
Abrazo

Mer teknisk? Jag kan visa filmer och otaliga filmer på spelare som är hur tekniska som helst. Men är den världsspelare för det? Nope, den killen jag tänker på bor, iaf bodde, pyttelite utanför Borås. Faktiskt mött han i en riktig fotbollsmatch en gång och någon världsspelare är han inte men han är en av sveriges bästa bolltrixare... gud, kan vi lägga ner den här meningslösa disskusionen? Aja jag drar mig orkar inte mer. Godden natt.
2007-09-13 22:06
Abrazo/

Jesus, jag finner det inte underligt att du inte förstår sånt, du älskar inte denna klubb. Du kom nog in hit bara för att provocera och om moderatorererna upfattar att så är fallet så åker du på en spärr.

Min logik gäller då spelarna når A-laget, klart man inte kan spela med 13 åringar i A-laget, men alla som en dag lyckas träna med A-laget och spela match på Camp Nous gröna gräsmatta är mer älskade än ca 80-90 % av världens alla spelare, av de riktiga cules, inte de man finner på fotbollskanalens forum.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-13 22:00
Abrazo

Njut så mycket du kan av videon!
Barcelona Abbe_
2007-09-13 22:00
Snälla, kan du göra oss en tjänst i allafall. Byt tröjfärger!
Abrazo
2007-09-13 21:58
Messi mer teknisk? Haha.. Han fintar ju inte ens hälften av vad Ronaldo gör..
Annons: