/spanien/barcelona/forum/22357.aspx/spanien/barcelona/forum/22357.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mackan - Iniesta
2007-11-18 16:05
Saha är en bra spelare i sina bästa stunder. De stunderna infinner sig dock lite för sällan då han alltid råkar ut för en skada när han väl börjar leverera.

Eto'o passar som en handske i Barcelona. Att sälja honom finns väl inte på kartan just nu.
Delarocha RIP Puerta
2007-11-18 16:02
Men varje spanjor har väl knappast en farsa med teknik som Maradona? Även de stora spanska spelarna har ju bättre teknik än de svenska t.ex Joaquin är ju knappast liten, men vad han kan göra med en boll vet ju rätt många?
Barcelona sölta
2007-11-18 15:43
Ämne: sölta:
gener?....
Självklart är det hårt arbete som ligger bakom, men jag har svårt att tro att genetiska förutsättningar inte spelar in lite också. Därmed inte sagt att svenskar inte kan ha bra teknik, men jag tror att sydeuropeiska spelare har ett försprång från början.

Gener kan jag inte säga säkert, men att de har bättre förutsättningar där nere är det inget tvivel om.
Barcelona Barcelonito
2007-11-18 15:27
Hehe måste säga att det låter dumt o säga gener. Svenskar har fysiken med sig. Långa och kraftiga spelare är det gott om. Problemet är teknik och passningspel med högt tempo. Ju bättre teknik man har desto snabbare kan man behandla och passa vidare bollen. Ganska orättvist att säga gener då man vet att det är en stor organisation och hårt arbete som ligger bakom framgångarna i andra länder.
Dålig teknik gör att man tar för lång tid på sig och inte kan titta upp så ofta som möjligt. Det leder till långbollar som vi ofta ser i Sverige.

Rambla

haha skulle tänka mig Tevez eller Rooney som rätt byte ekonomiskt. Men Saha? haha man kan köpte 4 Sahas med Eto'os värde. Fotbollsmässigt ska man inte ens snacka om saken för det blir löjligt. Se det såhär: Eto'o skulle vara första anfallare i Brasilien, Frankrike, Spanien och alla andra stora landslag.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-18 15:19
sölta:
gener?
Barcelona sölta
2007-11-18 15:13
Ämne: Delarocha RIP Puerta....
Självklart är det rätt att träna så mycket som möjligt med boll, där är Barcelona ett föredöme.

Men jag kan lova att det finns klubbar i den spanska andradivisionen som är lika gammalmodiga som Qviding verkar vara. Och det finns många klubbar i Sverige som försöker spela en fin fotboll och utvekla tekniken mer än fysiken.

Sedan är ju sydeuropeiska lag överlag mer inriktade på teknik än svenska, men det har nog mycket att göra med förutsättningarna med. Vi har mycket sämre förutsättningar och gener än spanska spelare, och den största chansen vi har är då tyvärr att att satsa på det fysiska och mentala.
Barcelona ZARM
2007-11-18 15:13
Är det någon som har koll på om Ronnie kommer att spela idag? Han åkte ju iväg till Brasilien med en skada...
Barcelona Jugador
2007-11-18 15:03
Brasiliens match sänds ikväll förresten.

Peru - Brasilien
Söndag 22:05
TV4-Sport
Barcelona L.Messi19
2007-11-18 14:49
Paco Buyo: Jodå jag förstår tackar ;)
Barcelona Rambla
2007-11-18 14:46
Manchester United are being sounded out about a possible swap deal which would see Barcelona's Samuel Eto'o trading places with Louis Saha. (People)

Hehe, jo Barça är NOG jätteintresserade av att byta till sig Saha mot Samu. :D
Barcelona Salcini
2007-11-18 14:43
Delarocha RIP Puerta;

Jag spelade där bara under den gågna säsongen i juniorerna, jag är 90, men la ner av samma anledning som du, tränarna var för gammalmodiga i sin filosofi och det var alldeles för mycket fysisk träning.
Barcelona Nemo
2007-11-18 14:37
"En kille som jagar en boll slutar efter 100 meter och en kille som springer med bollen kan springa hur länge som helst" - Aldrig hört citatet förut. Vet du vem som sa det?

Låter så jäkla klockrent!
Barcelona Nemo
2007-11-18 14:36
"I am one of the happiest players in the world. I look forward to go to training every day because playing with Ronaldhino, Messi, Henry, Eto'o, Xavi, Deco, Iniesta, Puyol and others is like being in wonderland.

"They are so skillful, great technique; I am loving every minute of it. However we need to win La Liga and the Champions League. Barca has to win, second is a failure."

Touré om Barcelona. "Barca has to win, second is failure" Det är så rätt.

Hela intervjun i länktipset.
Delarocha RIP Puerta
2007-11-18 14:31
Salcini; jag spelade la för 3-4 år sedan. Är 89:a så spelade väl 3 år på 11-manna plan men tyckte allt blev för mkt inriktat på fysik och laget glömde bort hur det var att ha kul och spela fotboll...När spelade du där?
Som någon mkt vis man i barcás tränarstab sa; "En kille som jagar en boll slutar efter 100 meter och en kille som springer med bollen kan springa hur länge som helst" Det är så sant så man hoppas ju att svenska tränare inser detta.
Barcelona Nemo
2007-11-18 14:27
Salcini // Ja, det är sanslöst hur lite fotboll vi spelar i Sverige. Det är faktiskt bevisat att springa utan boll ger inte mer kondition än vad springa med boll gör heller.

Tänk tanken: Springa runt ett berg eller springa på plan med en fotboll. Varför ska man just springa runt ett berg?

Och nu har ju faktiskt svenska fotbollsförbundet lovat att sluta upp med allt springadet och spela med mycket mer boll nu.
Barcelona Rambla
2007-11-18 14:22
Flow & Criff,
kan ni inte bara sluta upp med att bråka? Let's agree to disagree.

Salcini:

Inget att be om ursäkt för. Det är bara trevligt med lite intressant läsning du bjuder på.
Barcelona Criff
2007-11-18 14:13
Flow, Du försöker bara täcka över din okunnighet. Tyst med dig nu snorunge.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-18 14:13
L.Messi19:
Boixos nois (galna grabbar) uttalas båisjos nåjs - om du förstår hur jag menar?
Barcelona Salcini
2007-11-18 14:10
Delarocha RIP Puerta:

Hur länge sedan var det du spelade i Qviding? Och hur länge var du där? Aneldningen till att jag frågar är därför att jag själv spelat där det senaste året.

Jag känner även jag att det var för mycket inriktning på ren fysik där. I somras var vi t.ex. lediga i 3 veckor, fick ett fysiskt program som vi skulle följa under dessa tre. När vi kom tillbaka skulle vi träna en vecka innan vi skulle åka iväg på cup. Vad gör vi? Jo vi går ut och springer 3 ggr denna veckan och spelar fotobll 0 ggr.
Det finns dock en tränare som ger hopp om framtiden i Sverige, Conny Winge. Han har den filosofin man har ute i Europa, träna så mycket som möjligt med boll! Han har även utvecklat Fotboll 2000 och framför allt Fotbollsworkout. Mer om detta kan man läsa om på www.fotboll2000.se
(ledsen för lite reklam men den visar ändå att det finns hopp om det i Sverige också)

Flow
2007-11-18 14:02
Criffi//

Det är knappast upp till dig när och hur man använder ironi, dumma människa.
Varför kryper inte du tillbaks?

Ja, jag har sett Pelé, om du nu är så nyfiken.
Barcelona wicket
2007-11-18 14:00
"Under åren 03/07 så lyckades Real Madrid med bedriften att ha hela sex tränare. Carlos Queiroz, José Antonio Camacho, Mariano García Remón, Vanderlei Luxemburgo, Juan Ramón López Caro och Fabio Capello. Är det bara jag som är åksjuk? För den här åkturen är för mig läskigare än fritt fall. Åter till ämnet, så vill jag säga att dessa tränarbyten gynnade definitivt inte oss och därför hoppas jag att vi funnit vår man och vågar lita på vår nuvarande tränare Bernd Schuster som för tillfället verkar ha skapat ett stabilt Real Madrid"

är man ett stabilt lag om man släpper in 3 mål på hemmaplan mot mallorca??? eller vadå??
Delarocha RIP Puerta
2007-11-18 13:58
Sen det där om svensk träning kontra spansk. Spelar egentligen större roll om det är barcá eller inte. Det kostar väl inte mer i träningen att använda boll till det mesta? Det är väl ingen rikedoms fråga egentligen men visst att jämföra Qviding där jag lirade med Barcélona är väl en aning vridet. Men svensk fotboll måste inse att man vinner matcher genom att använda bollen och genom att kunna ha ett fungerade passningsspel. Svenska landslaget har ju ingen direkt spelidé känns det som, som laget håller fast vid match efter match och kan luta sig tillbaka på.
Delarocha RIP Puerta
2007-11-18 13:55
Samma här men har för mig att Niva uttalar det ungefär som det stavas i senaste eurotalk.
Barcelona L.Messi19
2007-11-18 13:47
Alltid undrat - Hur uttalar man Boixos nois?
Barcelona wicket
2007-11-18 13:46
Under åren 03/07 så lyckades Real Madrid med bedriften att ha hela sex tränare. Carlos Queiroz, José Antonio Camacho, Mariano García Remón, Vanderlei Luxemburgo, Juan Ramón López Caro och Fabio Capello. Är det bara jag som är åksjuk? För den här åkturen är för mig läskigare än fritt fall. Åter till ämnet, så vill jag säga att dessa tränarbyten gynnade definitivt inte oss och därför hoppas jag att vi funnit vår man och vågar lita på vår nuvarande tränare Bernd Schuster som för tillfället verkar ha skapat ett stabilt Real Madrid.

är man ett stabilt lag om man släpper in 3 mål på hemmaplan mot mallorca??? eller vadå??
Cambiasso 19!
2007-11-18 13:36
Vilka av Barcelona spelare är nära med Supportrarna? är det Puyol,Xavi,Iniesta???? eller?
Barcelona Rambla
2007-11-18 13:30
En liten rättelse:

Laporta stängde inte av dem just för dödshoten mot hans familj, utan det blev resultatet efter att de blivit avstängda. Jag har för mig att de kladdade ner hans bostad med olika dödshot.
Barcelona Rambla
2007-11-18 13:28
Cambiasso 19!:

Det du får komma ihåg är att i Spanien existerar det inte curvor som i Italien. Visst finns det klackar som håller stämning på vissa arenor men de är inte på långa vägar lika organiserade som i Italien. I Spanien reser inte fansen på bortamatcher i samma utsträckning som i Italien.

De fans som Laporta stängde av, var en liten klick i Boixos Nois. Den mest extrema klicken är högerextremister och nynazister. Efter dödshot mot Laporta och hans familj så valde han att stänga av dem. De skämde ut sig på Camp Nou.
Cambiasso 19!
2007-11-18 13:20
Barcelonito
Ahhaa bara för att de e extremister.Det är fint gjort av Laporta.... Hur är själva Barcelona laget för fansen? alltsåå är era spelare nära fansen.. Tex i Inter är Cambiasso,Zanetti och Cordoba mycket nära supportarna.. De ställer upp för fansen genom att arangera olika aktiviteter osv...

Tack för svar
Barcelona Barcelonito
2007-11-18 13:13
Cambiasso 19!

Han gav inte Boxois Nois huliganerna gratisplatser och sa att klubben tar avsånd från dem. Allt för att de har extremistiska åsikter och att Camp Nou skulle bli en plats för alla.

Något som Italienska lag borde lära sig av tycker jag faktiskt.
Annons: