/spanien/barcelona/forum/2235.aspx/spanien/barcelona/forum/2235.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-07-13 16:13
@Arda Turanismo:
Det blir lite motsägelsefullt när du skriver att han inte vill gå ner i lön, speciellt då du först nämner att han har 2 år kvar på sitt kontrakt. Varför ska han gå ner i lön när han har ett giltigt kontrakt som löper? För det var väl inte tal om att han skulle förnya eller förlänga kontraktet? Vill Perez sänka hans lön på det nuvarande kontraktet? Vilken spelare hade gjort det? Det är ju redan påskrivet sedan länge. Nu har jag för mig att han bara har 1 år kvar på kontraktet fast här är jag absolut inte säker. När Perez tom lägger upp €15m för att han ska lämna klubben illa kvickt, hur önskvärd känner sig Iker då?
Barcelona Liunil Masse
2015-07-13 16:11
Gerson!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Arda-Turan
2015-07-13 14:47
Kan president kandidaterna lägga ihop deras röstar eller? så de kan få bort Bertamoue elle vad han heter.
Barcelona Arda-Turan
2015-07-13 14:45
test
Barcelona Andresito
2015-07-13 14:44
[QUOTE=11-9-10]När ska ni vakna och inse att laporta och barto är samma skit, det enda som skiljer sig är folket dom har bakom sig Både laporta och barto kommer fortsätta förstöra klubben. Bägge är egocentriska och tänker mer på sin framtid än klubbens Det finns en anledning till varför det är så jämt i valet, ingen röster på presidenten dom vill ha alla röstar emot presidenten dom hatar Ska klubben vinna så ska benedito vinna valet! [/QUOTE] Jag föredrar också Benedito. Men om du är tvungen att välja någon av de två favoriterna, vem hade du valt? Tvivlar på att La Masía någonsin kommer få ett uppsving med Barto i täten med pengarna från Qatar och galactico-värvningar som Neymar och Suárez. Hur ser du på Qatar som sponsor? Laporta har en del dåliga sidor, men långt ifrån Bartomeus antal.
Barcelona Andresito
2015-07-13 14:39
[QUOTE=Arda Turanismo]Vet någon när vår första försäsongsmatch skall spelas? Och det sägs att Vidal och Arda får delta under sådana matcher, stämmer det eller får dom inte spela p.g.a. förbudet? [/QUOTE] Officiella hemsidan är att rekommendera. Första är 22 juli mot LA Galaxy om jag inte missminner mig. Det stämmer att Arda och Vidal får spela då det är inofficiella matcher, precis som Suárez i Gamper förra året.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-07-13 14:34
@Arda Turanismo:

Tror du Casillas tog det beslutet från tomma luften? Han buades ut på Bernabeu och hade både Peréz och media i Madrid emot sig. Casillas fick långt ifrån det avslut han förtjänade. Smutsig klubb.
Arda Turanismo
2015-07-13 14:27
Vet någon när vår första försäsongsmatch skall spelas? Och det sägs att Vidal och Arda får delta under sådana matcher, stämmer det eller får dom inte spela p.g.a. förbudet?
Arda Turanismo
2015-07-13 14:17
@Leo y Cesc:
Åker ut med huvudet genom bakdörren? Det var Casillas eget beslut att lämna Madrid trots att han hade två år kvar på kontraktet. Han ville varken vara andremålvakt eller gå ner i lön helt enkelt.
Barcelona 11-9-10
2015-07-13 13:48
När ska ni vakna och inse att laporta och barto är samma skit, det enda som skiljer sig är folket dom har bakom sig Både laporta och barto kommer fortsätta förstöra klubben. Bägge är egocentriska och tänker mer på sin framtid än klubbens Det finns en anledning till varför det är så jämt i valet, ingen röster på presidenten dom vill ha alla röstar emot presidenten dom hatar Ska klubben vinna så ska benedito vinna valet!
Barcelona koeman92
2015-07-13 13:46
OT

Ciro Immobile är klar för Sevilla. Oerhört kul att se att det blommar för de spanska lagen i marknaden!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-13 13:34
@Barclasico:

vilken position spelar han?
Barcelona Barclasico
2015-07-13 12:08
The father of Fluminense midfielder Gerson (18) says that the Brazilian player will join Barcelona in January. [mundo deportivo]

Marcao (father Gerson): "He will stay at Fluminense for now and in January he'll play at Barcelona. He's ready for this step." [md]

Då verkar värvingen vara klar, någon som har koll på grabben?
Barcelona LennyRomario
2015-07-13 11:46
@Barcelonistas:

Varför läser du inte inlägg. Det där har jag redan svarat på en gång. Porrstjärnan spelar in dem själv. Även gjort en sång om David Viilla.

Eller vi vänder på det. Ge oss några källor.
Barcelona petersays
2015-07-13 11:02
" Älskar passionen här inte när det kommer till presidentvalet! Där emot så förstår jag mig inte på varför folk inte får hålla/tycka om vem den vill... varför ska man börja smutskasta varandra bara för att man inte håller med? Man har väl rätt att gilla vem man vill... eller? :) "

Suck, så trött på alla "varför för man inte tycka som man vill.". Jo, alla får tycka precis vad som dom vill. Men däremot måste man, precis som mod skrev igår kväll, vara beredd att argumentera för sin sak eftersom det här är ett diskussionsforum. Det funkar liksom inte att bara komma in och skriva "Bartomeu är schyyyysst. Ge honom en chans". Då är det bättre att försöka vara saklig och förklara varför man tycker på ett visst sätt. Precis som Blaugrana91 gjorde i går. Då blir det en mycket mer givande diskussion där vi kanske kan lära av varandra och våga ompröva våra åsikter.
Barcelona papillon
2015-07-13 02:48
Barcelonistas

Det var väl inte så längesen du var helt överhypad på Laporta trots alla hans skandaler...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Blaugrana91
2015-07-13 01:41
[QUOTE=Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]]Blaugrana91 Du kritiserar Neymarsoppan, transferförbudet och La Masia samt B-laget men ändå lyckas du framhäva att Barto verkar vara stabil i sin roll. Sedan påstår du att du har LÄST att Laporta hade skumma affärer med Uzbekistan. Really? Värsta jag läst på länge... [/QUOTE] Som sagt jag har aldrig påstått att Bartomeu har varit fläckfri, finns mycket att kritisera. Men ser man till hela tjatet i media efter både Neymarsoppan och transferförbudet så tycker jag faktiskt att har han agerat ganska proffsigt. Slutligen vänligen googla "Laporta Uzbekistan eller Fc Barcelona Uzbekistan" och det kommer upp en del träffar. Återigen Laporta är inte så oskyldig han heller....
Barcelona Junta Dimision
2015-07-13 01:30
Barcelonistas & Arda Turanisimo

Laporta har inte betalat för prostituerade kvinnor (vet ej vart du har fått det ifrån) eller använt klubbens pengar till sitt egna nöje, vilket var något den gamla juntan påstod och anklagade honom för, han blev ju friad för det i rätten? Spionaffären är något som Cameroonians har tagit upp och att det är något som har arkiverats av domaren och därmed är han inte åtalad för det längre. Den enda som faktiskt är åtalad för något bland våra presidentkandidater är Bartomeu.

Gabriel

I England så måste samtliga lag ha ett visst antal homegrown players i sin trupp (spelare som registrerats innan de fyllt 18 år) och City har för få av de i sin trupp i dagsläget och Liverpool har gjort det grymt bra i förhandlingarna där för de visste att de hade the upper hand. Sen att Fabian Delph tackade nej till City så blev de ännu mer desperata av att köpa Sterling fö 49m pund. Dock håller jag med om att vi måste bli bättre på att sälja våra spelare. Iochmed att den här homegrown-kvoten är såpass stor i England så förstår jag inte alls hur vi inte utnyttjar detta i försäljningen av Alex Song då han är en homegrown player...
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-07-13 00:50
Bartomeu och Laporta...Känns helt ärligt som att välja mellan Pest eller kolera...Håller kolera (Laporta) lite högre...Och det har bara att göra med att han är populärare bland Barca-profiler..Cruijff, Abidal, Messi, mm.
Arda Turanismo
2015-07-13 00:45
Barcelonistas

Glöm inte att Laporta är åtalad för en spionaffär och riskerar att bli dömd för tre års fängelse.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-13 00:25
Laportas prickar. * betalat prostituerade kvinnor. * gjort reklam för sitt eget namn där han använt en porrstjärna, som sjunger hans namn på ett stönande sett. * använt klubbens pengar för att köpa saker till sin dotter. Att Laporta betalat för prostituerade kvinnor, det är rena skandalen. Ganska allvarligt faktiskt. Vad gäller klubbens pengar så tror jag att det rörde sig om 100-200 tusen kronor. Inte mycket pengar för Barcelona men det är själva principen. Vad gäller porrstjärnan så känns det hela skumt. Vrf skulle Laporta göra reklam på de sättet?
Barcelona Gabriel
2015-07-13 00:17
Stämmer det att City har köpt Sterling för 67M€? Oherregud, inte konstigt att marknaden är så fuckad som den är när en överskattad britt går för det där priset. Helt sanslöst att man betalar dom summorna för Sterling. Och så går vi o säljer Pedro för 30M€ - Barcelona, börja hänga med i utvecklingen och lär er ta betalt för spelarna, tack!
Barcelona Duda
2015-07-13 00:16
Älskar passionen här inte när det kommer till presidentvalet! Där emot så förstår jag mig inte på varför folk inte får hålla/tycka om vem den vill... varför ska man börja smutskasta varandra bara för att man inte håller med? Man har väl rätt att gilla vem man vill... eller? :)
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-07-13 00:12
Blaugrana91

Du kritiserar Neymarsoppan, transferförbudet och La Masia samt B-laget men ändå lyckas du framhäva att Barto verkar vara stabil i sin roll. Sedan påstår du att du har LÄST att Laporta hade skumma affärer med Uzbekistan. Really?

Värsta jag läst på länge...
Barcelona Blaugrana91
2015-07-12 23:50
[QUOTE=Junta Dimision]Utöver Espai Barca som du står för (något jag inte menar att ifrågesätta), vad ser du egentligen hos Bartomeu om jag får fråga? [/QUOTE] Jag tycker att Bartomeu ändå har skött det bra efter att han tog över, självklart ska han och ledningen kritiseras för hela Neymarsoppan, transferförbudet tycker inte jag att man kan lägga hela skulden på honom, förra ledningen bidrog även till detta. Sen ska man komma ihåg att Laporta knappast var någon ängel under sin tid, sant eller inte men att använda klubbens pengar till personliga nöjen är olagligt. Han hade även skumma affärer med diktaturlandet Uzbekistan, utåt var det ju enbart sportsligt dock. Har även läst vid något tillfälle att det redan då fanns planer på tröjsponsorer, Uzbekistan är kanske inte Qatar men knappast något super demokratiskt land att göra affärer med heller... Så man kan ju tänka på det innan man målar upp Laporta som någon frälsare. Sen får jag intrycket att Bartomeu verkar vara stabil i sin roll och det behöver vi nog ha, vi behöver inte en president som tar för stor plats och använder klubben för att själv få uppmärksamhet, jag är rädd att det kommer bli fallet om Laporta vinner. Barto plockade in LE, sen är ju frågan om det kan tillskrivas honom till 100% och det går undan på värvningsfronten, inte som tidigare när det krävdes en hel sommar för att få in en spelare... La Masia och B-laget går ju inte att säga något positivt om under denna ledning, men har svårt att tro att Bartomeu skulle skita i det, förhoppningsvis får vi se en satsning på att höja kvaliteten igen.
Barcelona papillon
2015-07-12 23:47
Blaugrana91

Nu börjar/fortsätter komedin. Vet du inte om att det är tabu att inte hålla på Laporta i detta svenska forum ;)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona LennyRomario
2015-07-12 22:53
@Blaugrana91:

Att de är från Barcelona tror jag inte spelar så stor roll. Finns antagligen många Barcelona-fans som är jättenöjda med att få se de bästa spelarna i världen, och fan bryr sig om var pengarna kommer ifrån och hur vårt rykte är.

I dessa globaliserade tider är nog inte platsen särskilt avgörande. Kan inte tänka mig att Bartos handlingar ser vackrare ut på plats. Eller möjligen ser trippeln ännu vackrare ut på plats, vilket förblindar än mer.

Och om du tänker på 50-70 åringarna som sitter där på Camp Nou och äter nötter så är de nog nöjda med att fortsätta med det. De vinner, det rullar på. Tror i alla fall inte de är ute på internet och sätter sig in i saker.

Och det var någon som tidigare skrev att det är ett starkt politikerförakt och Laporta ses som en politiker som utnyttjar Barcelona. Kan säkert ligga något i det också.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-12 22:25
@Blaugrana91:

Utöver Espai Barca som du står för (något jag inte menar att ifrågesätta), vad ser du egentligen hos Bartomeu om jag får fråga?
Barcelona B-Guden
2015-07-12 22:21
@Blaugrana91:
dom som håller på han är blinda pga av årets trippel.... Sen att han och hans tidigare kollega satt oss i skattefiffel tagit in Qatar som tröjsponsor, fixat horisontella på tröjan, sänkt B-laget och La Masia det skiter dom i. säket en massa mer...
Barcelona Blaugrana91
2015-07-12 22:13
Intressant att så många katalaner föredrar Bartomeu, här får man ju höra att man inte är ett riktigt Barcafan bara för att man man ställer sig positiv till Bartomeus projekt. Antar att alla katalaner som blivit tillfrågade och faktiskt följer laget på plats också är vidriga plastfans då? Ja allafall enligt ett svenskt forum... Nej som det är nu håller jag på Bartomeu, japp jag sa det. Väntar på att få hela forumet mot mig.
Annons: