/spanien/barcelona/forum/22344.aspx/spanien/barcelona/forum/22344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid MADRID 1902
2008-03-31 12:36
Som Baloo säger skulle dom vinna ligan så skulle jag lyfta hatten för dom vinner ni den jag bränner min hatt.:)
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-03-31 12:33
Criff/
Nejdå,Om Real blir om körd av Vilarreal så gråter jag ej blod, utan kan bara gratulera för att vara sympatiska och välorganiserad och kan slå två giganter samtidigt med små resurser.

Vinner Villarreal så bevisar bara Att visioner slår pengarna och att Pellegrini är en visionär som bygger lag.
Barcelona Criff
2008-03-31 12:24
Mr Baloo-Gonzalez, Säg inte för mycket nu, Villareal ser ut att vara i 10 gånger bättre form än både Barca och Real. Så vem vet om dem tar guldet istället.
Barcelona Suñol
2008-03-31 12:20
Mr Baloo-Gonzalez: I år har vi inte haft en susning nej.
2008-03-31 12:18
Suñol
Jag förstår din poäng, men din kollega verka vara övertygat att ni har get bort ligan, det kan liga nåt åt andra hållet med, som Real ville ha er i nacken, det går liksom inte att tänka så.
Real leder ligan för dem vet att när man förlorar så kan man resa sig igen, nåt som barca inte kan för tillfället, men att påstå att ni hade ligan, NÄR? förra säsongen kanske, men i år NEJ.
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-31 12:18
Jag skyller på att vi inte varit tillräckligt bra. Men vi var endast 2 poäng bakom och vi hade en del lätta matcher kvar + el clasico så jag tycker nästan vi kunnat säga att vi förlorade ligan. Men vi klarar inte pressen.

Sen kan man alltid hitta bortförklaringar som tex att Messi varit borta större delen, Eto'o också... förresten är det 12 mål på 12 matcher nu eller? :)

Men det skiter jag i nu, för hade vi varit tillräckligt bra så hade vi ledat ligan nu med marginal!
Barcelona Criff
2008-03-31 12:16
Madrid 1902, sen är det ingen nyhet att Barcelona har/är europas mest skadade lag denna säsongen.
Ni har också haft skador, men absolut inte så långvariga som våra.

Men sen att det ska smitta av sig på spelet som det har gjort är ett stort frågetecken för mig, då vi har backups som ska klara av eventuella skador.
Barcelona Suñol
2008-03-31 12:16
En annan rolig sak är att dom spekulerar i om Ronaldinho bara var ett hologram på gårdagens träning ja lite så känns det faktiskt!
Barcelona Suñol
2008-03-31 12:11
MADRID 1902: hör du inte hur du själv låter? Läs Sport.es eller elumdodeportivo.es så ska du se att ingen skyller på några omständigheter. Att DU bryr dig om vad någon 15 åring på svenskafans säger är väl rätt löjligt då även ditt inlägg knappast bidrar till någon debatt.
Barcelona Suñol
2008-03-31 12:07
Enligt Dario Sport så får Rijkaard gå om det går dåligt mot schalke. Och i sådant fall tar Pep över sista delen av säsongen och så kommer en ny tränare till sommaren. Ja vi får väl se...
Real Madrid MADRID 1902
2008-03-31 12:06
Föra året jagade vi er och till slut vann vi ligan och många av er påstog att ni "gav" bort ligan till oss.:/
I år har vi haft ledningen från första dan och tappat poäng flera macther i slutet och ni har ändå inte kunnat komma i kapp hittils.
Föra året hade ni nåt och "skylla" på vad ska ni göra i år?

Jag skrattar när ni skriver Messi borta eller Eto borta när vi har inte haft fullt trupp en enda gång den här säsongen.
Igår vi hade Ruud och Pepe som var borta och Robinho som inte är helt återställd med sin skada och alla dessa spelare tillhör startelvan ändå vinner vi 3-1 mot självaste Sevilla så lägg ner era dåliga bortförklaringar!
Barcelona Suñol
2008-03-31 11:55
Mr Baloo-Gonzalez: Hade vi vunnit alla skitmatcher som vi ägt så hade vi definitivt ledit ligan nu för real har ju knappast övertygat. Jag tror aldrig att ett lag med så dålig vårform som real någonsin har vunnit La liga. så det är en bedrift att skriva in i historieböckerna för att sedan lämna och alldrig mer tala om...
2008-03-31 11:39
CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]

Datumet ni förlorade ligan, men lille vän, ni har aldrig haft ligan tänk efter'
Alla lag startade under samma förutsättningar och Barca har ständigt varit tvåa, så var hade ni ligan? intressant att veta.
Barcelona Criff
2008-03-31 11:16
Smogen, jag håller med dig. Alla spelarna är hans legoknektar. Säger han till dem att springa till höger så springer dem till höger. Om det han då säger till dem att göra inte fungerar, då är det direkt hans fel och skyldighet att få det att fungera igen.
Välkommen till fotboll, managern har ansvaret, fungerar det inte får man foten. Rijkaard har fått 2 år på sig, och sett med spanskt tålamod är det jävligt länge.
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-31 10:57
4 Mars

Datumet vi förlorade ligan. Vi har vunnit 1 match sedan Lionel skadades!
Barcelona B_a_r_ç_a
2008-03-31 10:19
Jag skulle vilja se en lite "deffensivare" uppställning borta mot Schalke. Det är borta plan för oss och vi kommer spela på resultatet hemma till retur mötet. In med Marquez och Toure på mittfältet samtidigt och lås i deffensiven. Dessutom så har jag märkt att vårat markerings spel har inte vart det bästa och kostat oss många mål så Marquez är nästan ett måste på plan mot tyskarna, med tanke på att han är vår bästa huvudspelare.
Barcelona Smogen
2008-03-31 09:54
Men snälla Holländaren

Vem är det som ska motivera spelarna? Vem är det som ska se till att spelarna orkar springa en hel match? Vem är det som ska göra en taktik som gör att vi vinner matcher?

Kort sagt, vem är det som har till jobb att välja vilka spelare vi har, hur dom spelar och att dom gör det bra så att laget vinner matcher?

Laporta? nej
Txiki? Nej?
Spelarna själva kanske? Puyol som lagkapten? Nej
Det är Rijkaard.
Barcelona Holländaren
2008-03-31 09:42
"Det är naturligtvis inte han som spelar, men det är hans jävla jobb att se till att spelarna gör det."

Återigen, vad är spelarnas uppgift då?
Barcelona Smogen
2008-03-31 09:37
Har varit bortrest i helgen och kollade just på matchen inspelad. Kan ju säga att jag verkligen önskat att jag inte gjorde det.

har följt Barcelona i snart 7 år och kan säga att jag aldrig aldrig ALDRIG sett en så genomröten halvlek. Hur fan man kan gå ut med den inställningen som spelarna verkar ha är fan otroligt. Att säga att det är pinsmat är fan en skamm för det ordet.

Det är nog tur att jag inte är Laporta för då hade jag gott ned till omklädningsrummet och sparkat Rijkaard på rot. Det är naturligtvis inte han som spelar, men det är hans jävla jobb att se till att spelarna gör det. och det är han tydligen helt inkompetent på.

börjar bli trist att sitta i mars/april och längta efter att säsongen ska ta slut så snappt som möjligt.

men jag har ett förslag, som förssäsongsträning nästa år kanske vi kan jobba upp fysiken genom att åka på en fyraveckors turne i Asien och Amerika för att spela match varannan dag. Sen kan vi döpa hela turnen till "Att springa är för fegisar" och sen gör vi hela kalaset till en årlig tradition...
Barcelona dawod21
2008-03-31 07:21
Ämne: Vill ge lite hopp ti....
du menar väl?

Valdes
Zambrotta puyol Milito Abidal
Xavi yaya iniesta
bojan eto'o king henry

ut med thuram in med Milito, hälsar Marquez välkommen tillbaks från skadan!
Barcelona El cule -19
2008-03-31 06:49
Här har ni han som ska rädda oss ! :)

http://img412.imageshack.us/my.php?image=messimessicopywi9.jpg

Peace
adiiL
2008-03-31 02:40
Vill ge lite hopp till alla som nästan gett upp :D

Spelare blir automatiskt mer motiverade, fokuserade och hungriga när de spelar CL. I CL spelar den individuella skickligheten stor roll och avgör oftast. Och sett till individuell skicklighet så är det vi som har mest av det. Våra spelare har svikit oss i ligan och inte visat vad dom besitter men i CL har vi faktiskt varit bra i varenda match hittils. Tror inte det ser så mörkt ut i CL som väldigt många cules förståerligt kan tycka nu. Vi har haft tur som lottats mot två relativt enkla lag på rad. CL bucklan till Barcelona är den enda förlåtelsen jag kan ge våra spelare. De har ett gyllene läge och vi har en CL hungrig Henry och en massa andra klasspelare som ger oss stor chans att nå finalen. Trots dessa mörka tider får vi inte glömma vilka spelare vi har som bara behöver sticka fram i cl så fixar vi det. Vi åker inte mot Shalke. Vårat lag vet att dem helt enkelt inte får åka nu. Jag tror vi har stor chans att vinna CL så ta hem bucklan och ingen kommer ens märka Reals förmodade ligaguld. Ta Shalke, sen kommer Messi och ger oss en nytändning. Det är ännu inte helt mörkt..

valdes
zambrotta thuram puyol abidal
xavi yaya iniesta
bojan eto henry

Om dom 11 bara ger allt på Tisdag så fixar vi det. Det vet jag att dem gör.
Barcelona dawod21
2008-03-31 02:27
http://www.youtube.com/watch?v=_zDdvx-ZaEM

guud vad man älskar och saknar dig! (L)(L)(L)
Real Madrid Dobber
2008-03-31 01:57
Ämne: Grattis till segern ....
*tackar&bockar* Riktig sportman. Synd inte fler är det.

Barcelona A.Gaudi
2008-03-31 01:40
Deco och Ronaldinho missar Schalke matchen. vilket är synd, såklart. vi har inte råd att ta något förgivet mot Schalke. Vi får inte göra en enda plattmatch i CL. laget måste göra allt för att vinna den här trofeen. en värdig avslutning på den här Eran. sen ska vi inte göra Milans ifall vi vinner, att låta gamlingarna vara kvar. även om vi vinner CL måste rijkaard ut och det behöver Rensas.

för övrgt är Dinhos skador irriterande. bara dumt av klubben att hymla så mkt med hans skador, känns inte som att man får några klara besked om dinho.. dagen innan match avslöjas det att han inte kommer att spela. jag vet inte hur många gånger det hänt i år.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2008-03-31 01:26
Shi//

Vet att det hade varit en dröm för dig att se oss kasta in handduken helt i la liga och tok satta på cl. Speciellt då ni inte själva visat en direkt lysande form på sistonde. Va va det nu? 3 vinsten på dom 8 senaste matcherna iom vinsten mot Sevilla va? Vi har legat sämre till 2 gånger tidigare och ändå varit nära att ta oss ikapp er i ligan på en 2/3 matcher. Så serien är långt ifrån över en Det räcker med ett sista dödsryck från våra spelare och att ni fortsätter eran tomgång utan V.Nistelrooy så kommer vi ikapp. Och påtal om cl så är Man.U nummera precis som ni ett underpresterand vrak när det kommer till cl. Så jag tror inte det blir några vidare besvärr at avfärda dom i en eventuell semi. Liverpool ir Arsenal i en final därimot hade vart allt annat en enkel.

Ps: Sparka Rijkaard är det enda rätta efter säsongen. Titlar eller ej så går vi spelmäsigt mot våran sämsta säsong med honom som tränare. en 4/5 nya klass spelare och en ny tränare är ett måste om vi inte vill halka längre ner i träsket till nästa säsong.
Barcelona tribente_magico
2008-03-31 00:40
okej, tack för informationen=)
Barcelona Myrran
2008-03-31 00:33
tribente_magico

Viasat Sport 1 och så många gånger innan hänvisar jag till Barcelona Redaktionens utmärkta 'spelschema' till vänster i menyn. Står alltid vilken kanal som visar matchen.
Barcelona tribente_magico
2008-03-31 00:30
på vilken kanal sänds barca-shalke på?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-03-31 00:11
B_a_r_ç_a

Håller med dig fullständigt.
Annons: