/spanien/barcelona/forum/22342.aspx/spanien/barcelona/forum/22342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-09-18 17:52
Min laguppställning:
Cech
Alves, Eboué, Nesta (C), Abidal
Essien
Silva Fabregas
Ronaldinho
Ibrahimovic Villa

Mitt namn i ligan är förresten Ronaldinho :)
Barcelona AlexC
2007-09-18 17:48
Top 4 matcher ikväll:
1 Porto-Liverpool, två intressanta lag. Porto har fått behålla Quaresma och Liverpool ser bättre ut än på länge.
2 Schalke-Valencia, kan bli en riktig jämn match,i på förhand jämnaste gruppen. Schalke är heta fram tills att ordet avgörande kommer fram, Valencia håller jag som favorit i årets La Liga, väl inarbetad grundmodell.
3 AC Milan-Benfica, de regerande mästarna ser heta ut och även om Benfica är svåraste motståndaren i gruppen skall Rossineri vinna utan större problem ikväll.
4 Real Mierda-Werder Bremen, jag försöker (men lyckas inte) ta bort hatperspektivet mot RM, de blir intressanta att se i år, men lyckas ändå inte riktigt; vore kul om Mackan tryckte dit Vit Skit ikväll.
Barcelona Palle Kuling....
2007-09-18 17:47
Nu är jag är också med på fantasy Champions League! och mitt lag heter Hubbez IF. Så här ser mitt lag ut:
Målvakter: Wiese, Doni

Backar: Bruno Alves, Hypiiä, Nelson, Juan och Taiwo.

Mittfältare: Yaya Toure' Källström, Kaka, Dacourt och Lima

Anfallare: Villa, Ibrahimovic och Rooney
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-09-18 17:39
Ämne: Fantasy Football på ....
Så nu e jag också med, heter FC BARCELONA
Barcelona Magicó
2007-09-18 17:18
Ska bli kul och kolla på Milan, Real och Pool ikväll, vet faktist inte vilken jag ska se på då alla börjar samtidigt :p
Barcelona Tompa
2007-09-18 16:37
Holländaren:
Du har antagligen en annan åsikt men jag anser att en tränare verkligen sätts på prov när det uppstår problem i laget. Och med problem i det här fallet menar jag situationer där spelet låser sig (därmed inte sagt att skadeproblem inte är ett problem, tvärtom så klart). Har tränaren verkligen förmåga att vända på den "onda trenden"? Om svaret är ja då visar han verkligen klass. Jag hade kunnat utveckla det i krönikan mer men då hade den blivit väl lång. Och Barcelona har befunnit sig ska inte säga ond cirkel (det vore en överdrift) men väl en negativ trend sedan ca ett halvår tillbaka.

Hitills tycker jag inte Rijkaard har klarat av detta men självfallet hoppas jag att han motbevisar mig tiden som kommer. Om jag anser att Rijkaard ska sparkas NU så är svaret ett bestämt NEJ! Och vinner vi ligan, vilket jag fortfarande tror vi gör lovar jag att inte ens antyda att byta ut Rijkaard. Däremot är det direkt svagt av spelarna och Rijkaard om vi nu mot FÖRMODAN inte vinner någonting den här säsongen heller. Två år utan titlar med det här spelarmaterialet är minst ett för mycket.

Vad gäller blågult och Lagerbäck förväntade inte jag mig en seger mot Tyskland i alla fall, det hade varit en bragd av det större formatet. Däremot borde vi ha kunnat bjuda betydligt bättre motstånd än vad som var fallet. Tyskland anno 2006 var inte samma klass på spelarna som dåvarande Västtyskland som vann VM med Beckenbauer o CO.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-18 16:16
Grabbar ni som inte har Viasat sport dom kanalerna som Barcas match visar imorn. Behöver inte oroa sig. 100% så borde det finnas nån Stream man hittar imorn. Själv ska man strema imorn. Tror Sopcast visar matchen.

Visca Barca!

Barcelona Sürer
2007-09-18 16:07
Om Barca nu sparkar riijkard vilket jag inte tror o inte tycker att man ska så borde barca anställa marcelo lippi. En mästare en som jobbat med stora spelare o kan hantera ett riktigt världslag. Men som sagt tycker de alldeles för tidigt o kicka riijkard visst kanske inte den bästa starten men de kommer. Blev besviken när jag fick reda på att xavi var bänkad mot osasuna han ska bara spela från start inget annat !!!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-09-18 16:02
Fantasy Football på uefa.com
Barça heter ligan, gå med =D
Kod: 154037-25070

Vi ses där! =D
Barcelona Mot Nya Tider
2007-09-18 15:27
RTBO

BHT1 är en bosnisk kanal, som jag har via Comhems 8 favoriter;) Kanalen går inte att få via Viasat.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-09-18 15:23
RonaldinhoKungen

Har skickat ett privat medd, smidigare så ;)
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-09-18 15:22
Himla synd att man inte visar CL match ikväll på tv6.

Men å andra sidan är Maffiabröder en otroligt bra film så jag gråter inte floder, jävligt synd att Barcas match, toppmatch, inte visas imorgon. Får la gå på pub eller till en vän.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-09-18 15:21
Mot Nya Tider

Bht 1 är en kanal ifrån viasat boxen va?, känner igen kanalen. Och jag som precis sa upp mig för att ha comhems basbudspaket, snacka om att jag åkte på en nitlott .

=/
Barcelona Mot Nya Tider
2007-09-18 15:18
Barcelona Mot Nya Tider
RTBO

Jo, jag håller med. Som tur är så hittade jag en kanal där de kommer att visa Barça - Lyon imorrn.
BHT 1 heter kanalen, och den har jag ;)
Barcelona RonaldinhoKungen
Mot Nya Tider: Har du msn? Jag har lite frågo angående Fantasy Football och hur man joinar ditt team! Blir enklast på msn och dessutom kul att ha cùle där också :)
2007-09-18 15:09
Mot Nya Tider

Tack för den. Inte nog med att vi fått tampas med tvrättigheter i la liga nu snålas det med Champions leauge?

Var inne på viasat 1 tablå och ni som har denna kanal har turen att se 3 cl matcher på raken.

Im not a big fan of this
Barcelona Mot Nya Tider
2007-09-18 14:56
Ride The Big One

Denna säsong så visas endast en match, antingen en tisdag eller en onsdag, och den mathcen de valt ut att visa nu första omgången är inte helt oväntat Zlatans Inter mot Fenerbache imorrn kväll. Ikväll visas inte Champions Leuage på 6:an
2007-09-18 14:49
Jag är inne i tv tablå (tv.nu) och det står att de visas andra program vid samma tidpunkt som championss leauge ska visas dvs på tv6, detta kan inte stämma att bara viasat har rättigheterna eller?

Har för mig att det snackats om detta tidigare, men jag sitter på jobbet och har inte tid att scrolla igenom 1000000 inlägg.

Ett snabbt svar uppskattas enormt.

:D
Barcelona Mot Nya Tider
2007-09-18 14:46
Hej cùles

Nu drar Champions Leauge igång igen, riktigt kul.
uefa.com har som vanligt varje år nåt som heter
'Fantasy Football' Champions Leauge, där man själv får välja ett eget lag och ser hur det klarar sig. Jag tänkte dra igång en liga endast för oss cùles, visst är andra välkommna också. Registrering är enkel, ligan heter Barça, kod:154037-25070

Ni är mycket välkommna, ju mer desto roligare=D

Ska för övrigt bli kul och följa kvällens matcher, mycket spännande.
Barcelona Holländaren
2007-09-18 13:00
Nej Tompa, jag går igång när folk kritiserar fotbollstränare eller spelare helt ur luften. Hade du klagat på van Bommel när han var här hade jag inte sagt något, däremot om du hade klagat på Victor Valdes så hade jag rytit till.

Din argumentation är inte sorglig, det kan jag inte påstå. Men det beror inte på att du kommer med bra argument utan på grund av att du inte har några argument whatsoever.

Du skrev som sagt att Barcelona vann ligan de där två åren och att han aldrig utsattes för några svåra prov. Ok, att spela CL-final är inget svårt prov? Att få alla att vara sams och trivas är hur lätt som helst?

Du skrev i din artikel att Rijkaard visade upp stora brister förra säsongen. Ok, det respekterar jag - det kan man tycka - men vad för brister? Tror du att du skulle gjort det bättre? Uppenbarligen tror du det. Du tror att det på pappret mest självklara alltid är det mest geniala ur ett fotbollsperspektiv. Varför byter man ut Zambrotta och byter in Oleguer? Enligt dig och din hjärna är det bara på grund av att Rijkaard är galen, dum eller dålig. Ur en skickligare analytikers synvinkel är det ett byte med poänger, därmed inte sagt att det nödvändigtvis är rätt.

Lars Lagerbäck har ingenting med Barcelona att göra men mycket med Frank Rijkaard att göra.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-18 12:44
Imorn är det match ska bli kul att se. Barca kommer vara 100% taggade. Tror ni Milito startar?

Visca Barca!
Real Madrid chrisespaña
2007-09-18 11:33
Juneborg/

Bra krönika!

MVH Kviborg
Barcelona FCB10
2007-09-18 11:28
hur trög får man va?

Pappa serb mamma katalan o född i Spanien
Barcelona Ronaldinhoismx3
2007-09-18 11:27
Hoodie

när jag skrev att jag vill hellre att det blir 5-4 än 0-0 hoppades jag på att folk fattade min poäng i alla fall trots att vi då skulle vinna matchen men det var inte poängen jag var ute efter utan målen, även då skulle folk klagat på försvaret men det fanns vissa som var väldigt glada över våra 0:or i baken.

om vi säger såhär ska vi vara ett tråklag som vinner med 1-0 eller 2-1? och hellre förlorar jag fan med 3-4 än att se en till f*cking 0-0 match, vi har vafan 4 världsanfallare i laget !

för något år sen fick alla dessa 4 utmärkelser och det kan vi inte blunda för !?

Abbe_

det fanns folk som var glada över våra kryssmatcher som jag nämnde ovan och jag struntar fullständigt i om sevilla och real madrid öser på och vinner. jag tänker på vårat lag det är ju vi som ska spela den roliga anfallsinriktade fotbollen. jag hade inte varit gladare om dessa två nämnda lag hade torskat alla sina 3 matcher, vi blickar på de blåröda.

men jag ska kyla ner mig, en vinst mot lyon sen sevilla, som jag tror på sen är jag lugn o fin igen
Barcelona barca style
2007-09-18 10:30
hade en fråga vet nån när Puyol kommer tillbaks?
han saknar jag verkligen
tacksam för svar
Barcelona Tompa
2007-09-18 10:30
Holländaren:
Vad ska man säga om dig. Tolkar allt svart eller vitt. Så fort man ens riktar ett uns av kritik mot dina kära holländare är man okunnig (nästintill idiot) man påstår att allt är Rijkaards fel, Rijkaard är en sopa han måste bort omedelbart, etcetera.

Det är sorgligt att läsa din argumentation. Du verkar ju helt oförmögen att se några som helst nyanser i (tycker jag) befogad kritik. Innan du kommer med alla dessa an klagelser, citera gärna ett stycke där jag hävdar att Rijkaard är en sopa och att allt är hans fel.

Varför blandar du in Lagerbäck i det här förresten, han har ju inget att göra med Barca?

RIDÅ!
Barcelona barca style
2007-09-18 10:23
Väl alla har en bra och dålig dag och vi är inne i det dåliga stunden men det kommer att vända snabbt nu på onsdag kommer vi att få se ett helt tagga barca som kommer att besegra Lyon och för er som vill att Rijkard ska avgå så snälla sluta se på barca för att jag tycker att han e det bästa tränare barca har haft hittils (So please think before you right something) Visca el barca
Barcelona Holländaren
2007-09-18 10:01
Ämne: Holländaren:
Nä, nå....
Det kan jag tänka mig att du tycker om Lars Lagerbäck. Det är naturligtvis hans fel att ett land med nio miljoner invånare inte slår ut Tyskland. Det är naturligtvis hans fel att Mikael Nilsson ställdes mot Arjen Robben i EM. Det är naturligtvis hans fel att Johan Mjällby inte petades mot Senegal, med tanke på att han hållt världsklass i de föregående matcherna. Du kan inte ett skit om fotboll, tycks vara en väldigt förvirrad kille som följer den allmänsvenska synen på att tränaren alltid är anledningen till motgång medan typ Zlatan alltid är anledningen när det går bra.

Så vitt jag vet - rätta mig om jag har fel - har jag aldrig sagt att du sagt att ligan är körd. "Om du har uppfattat det så begriper jag inte vad du har fått det från".
Real Madrid Paco Buyo
2007-09-18 09:52
Visst, det har bara gått tre omgångar och Barça har börjat ligan lika dåligt förut, bl a året då de tog dubbeln, det kan vända etc.

De här argumenten hade lugnat mig också tilll viss mån (om jag varit culé), men det är ju det faktum att det är en direkt fortsättning på förra årets dåliga avslutning som borde oroa. Att ingenting förändrats trots säsongsuppehåll med välbehövliga nyförvärv, en utvilad Ronaldinho som avstått landslagsspel för att satsa på landslaget, en ny intern disciplin som skall hålla stjärnor i schack etc.

Problemet måste väl ses i det perspektivet - inte bara de här tre matcherna.

(Real i samma situation förra året gjorde sig av med Ronaldo istället för Capello, kan motsvarande vara ett alternativ för Barça? Pengar till klubben för Ronaldinho, plats för de nya att få speltid och utveckling, Eventuellt orosmoment i relationen med Eto'o försvinner)
Annons: