/spanien/barcelona/forum/22333.aspx/spanien/barcelona/forum/22333.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Jogabonito
2007-09-17 09:12
tja grabbar, har inte börjat så bra.. förstår hur ni känner er.. ens lag köper in skitbra spelare sen går det skit. Så var det för real madrid tidigare på 2000-talet. Barca kommer nog komma cirka 10-15p efter Real Madrid i år. Men aja ni kommer igen :)

HALA MADRID!
Barcelona Kalle.
2007-09-17 09:11
Tretton, en trevlig Realare. Fan vad skönt att se!
Valencia C Niño
2007-09-17 08:57
Nä, det är inte sant!
0-0....åhh

Håller med till 100 procent, Captain Fantastic!
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-17 08:31
Jag vill ännu en gång dela med mig av mina tankar från matchen igår.

Jag såg tyvärr inte matchen igår pågrund av de feta, snobbiga, byråkraterna i Spanien, men utav den hysteri det var på forumet så kunde en hel del bilder skapas i mitt huvud.

Anfallsspelet sög av det jag förstod. Hmm, om det är likadant som det var mot Racing och Bilbao (Jag tyckte vår rörligthet och passningsspel sög även mot Bilbao, absolut inget Cruijjfianskt vilket är det enda anfallsspelet som ska spelas av Barca). Rörligheten finns inte och passningsspelet är Glocalnet-lågt. Hmm...vad ska man göra? Träning har inget med saken att göra tror jag, det är en sorts mentalitet-fel som påverkar spelarna. Nu finns det så klart inte mycket ytor att springa på när man spelar på Reyno de Navarra med 21 spelare på en planhalva, men en ändring måste ske. Henke kunde banne-mig hitta ytor överallt där han sprang som en dåre på.

Bytena...Rijkaard ska sparkas för de? Hur mycket hade de som sa detta druckit igår. Nog för att man kan kritisera en tränare men detta går i överdrivt. Det finns en idee med det mesta Rijkaard gör, och byten var trots allt inte så svåra att förstå. Ronaldinho (med jet lag) byttes ut mot en het Xavi och Zambrotta (som spelat två 90 minuters matcher med Italien) byttes ut mot Oleguer (som av de jag läste på Sport, skapade en del farligheter då han kom in). Vad är det då som är fullkommligt galet? Visst, det kanske är de mer okonventionella bytena, men Rijkaard hade trots det anledning att byta ut de. Sedan måste det sägas att det inte spelar någon roll vilka stjärnor som spelar. Det som krävs är att en spelare har ideer och kämparglöd.

Detta forum har ju nästan spårat ut totalt. Våra framgångar visar sin negativa effekt...medgångsuppotrar och 13-15 åringar utan verklighetsförankring som ska svära, gapa och skrika. Men blir så satans less! Det känns bättre om moderatorerna stänger forumet under matchen och runt 1-2 timmar efter. Då har alla avreagerat sig...förhoppningsvis. Majoriteten av de som skriver här efter matchen är supportarar från andra lag som har en träplankas IQ nivå, och våra egna galningar som skriker så fort deras "idoler" bytts ut och kräver hela ledningens och tränarens avgång.

Att vi spelade oavgjort är en nivå under OK, vi har bara släppt in ett mål iår, och det är betydligt bättre än ifjol. Men med detta spelarmaterial ska vi defenitivt lyckas göra fler mål. Nu är inte 4 poäng upp till Madrid/Sevilla allt för svårt, alla hamnar i svackor och tappar poäng, deras tid kommer också att komma. Men om detta fortlöper så kommer vi aldrig vinna ligan, det måste ta slut så snarast som möjligt, VI MÅSTE BLI KONSEKVENTA IGEN!

Mot Lyon blir det vinst. Det är "the Barca way", spelarna har den konstiga mentaliteén att avreagera sig efter en förlust eller besikelse med en vinst, tyvärr blir det jobbigare matchen efter...Alltså Sevilla.

De närmaste matcherna är Lyon (hemma), Sevilla (hemma och Zaragoza (hemma), efter en veckas uppehåll mot ett sämre lag har vi, Villareal och Atletico. Om denna trend håller i sig kommer vi tappa galet mycket poäng. Men jag tror abslout inte att det kommer hålla i sig.

Avslutingsvis vill jag säga detta: Må de feta byråkrat jävlarna som sitter på sitt konferansrum i Madrid och "disskutera" avtalen, brinna i helvetet! Må djävulen ta de till helvetets mörka hålor och bränna de på en brasa! :D (Jag ingen satanist, bara en snubbe med stor frustration och ilska efter gårdagen)
Barcelona Magicó
2007-09-17 07:47
Inte det skönaste sättet och vakna på idag menmen...

Hoppas verkligen att det lossnar till mot Lyon ;)

Visca Barca!
Barcelona Kalle.
2007-09-17 07:10
Asså det har spelats 3 omgångar, vi har inte förlorat en match. Självklart är det lite oroväckande att vi inte har gjort ett spelmål (korrekt) och att vi inte har vunnit på bortaplan. Men det är sååå många omgångar kvar och jag är helt övertygad om att det kommer.
Tungt idag men på onsdag vinner vi.

Visca el Barca!
Real Madrid Tretton
2007-09-17 03:41
Inget att oroa sig för (inte än i alla fall)

Barcelona har spelat 3 matcher och kanske inte varit så bra som ni fansen och klubben velat. Men det är svårt skall man komma ihåg att ta in nya spelare i truppen och unga talanger och sedan ge dem den pressen som topp lagen har i dag. Ni har klart det bästa offensiven på pappret iår och snart kommer målen trilla in en efter en. Jag som Real Madrid fan är mycket nöjd med en sådan start som vi har fått, tro det eller ej så är det tråkigt även för en Real fan som mig att Barcelona inte gör mål men det kommer. Lika tråkigt om inte mer är det att vi inte ens får se våra lag på Tv.

Lycka till
Barcelona II Barça II
2007-09-17 01:55
Real Mierda "fansen" verkar tro att dem redan har vunnit ligan. Komiskt.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-17 01:23
diiinhho

Messi kommer att spela mot Lyon. Han kunde spelat redan idag. Han hade en lätt skada men dom ville vila han. Säkrare. Så inte han blir mer skadad.
Barcelona diiinhho
2007-09-17 01:20
Kommer messi spela mot lyon ?
om inte.. spelar han då mot sevilla elr ?
Barcelona Braxingen
2007-09-17 00:35
Jag tycker vi inte ska ta det här för hårt. Åsikter som "De här poängen kommer fälla avgörande i slutet" osv är ju sanningar med modifikationer. Får man lite för många poäng börjar man slappna av osv så avståndet är inte särskilt mycket förrän det väl börjar dra ihop sig. Se bara på förra året. Vi lyckades aldrig dra ifrån ordentligt.

Dessutom så är poängtapparna mot bra motstånd. I en kalkyl för guldet så skulle jag räknat med 4p mot Racing och Osasuna borta. Det är alltså 2p från kalkylen. Då får man ta igen det någon annanstans. Att börja tala om avgång känns lite så där va? Som en vek klubbkänsla och ord från marrängerna.

Nej, jag är då inte orolig. Hoppas Riijkard inte blir alltför orolig heller och håller sig till sin plan.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-17 00:25
Grabbar lite bilder från dagens match.
Barcelona II Barça II
2007-09-17 00:21
Vad krävs det för att kunna bli moderator i detta forum? D.v.s. kunna redigera/radera oseriösa inlägg, spärra och hålla ordning och reda i forumet? Jag är intresserad, vem ska jag ta kontakt med?
Barcelona Viktor Munoz
2007-09-17 00:09
Illavarslande det här. Om rapporterna stämmer vill säga. Jag vill betona att jag inte sett någon av borta matcherna. Dock, jag har haft det på känn. Förra säsongen bjöd inte alls på lika underhållande och absolut inte på samma höga jämna nivå som de två tidigare åren. Känslan har varit att Barca är ett lag med nedåtgående trend. Otroligt svårt att säga vad det skulle bero på och ännu svårare att säga vad som borde göras. Det vore ju horribelt att kräva Riijkards avgång efter att han har lyft laget från den avgrund där vi befann oss. Dessutom är jag övertygad att han är en mycket kompetent tränare.

Mättnad brukar ju vara den anledning som alltid angivs när ett framgångsrikt lag slutar vinna. Och det ligger det säkert en del sanning i men det är ändå inte nog. En annan trolig anledning är dock att många spelare har peakat eller överpresterat och återgått till sin normala nivå,välj själv, men faktum kvarstår. Ronaldinho är fortfarande världens bästa, eller en av dem, men han bidrar inte lika mycket i spelet som han gjort tidigare år. Mål och assist presterar han förvisso. Deco är långt ifrån den nivå han hade. Han har en tendens att spela för svårt vilket man kan leva med när han lyckas iblad men det har varit längre mellan bravaderna. Xavi, det kanske mest talande exemplet på att spelet inte flyter, har inte varit i närheten av den jämna, höga nivå han hade under uppryckningen av klubbäran. Etoó, ännu en spelare som fortfarande levererar, bara inte med samma frekvens. Ska ursäktas av svåra skador dock.
Vad beror det här på? Är det ett resultat av en kollektiv försämring och därmed inte samma "hjälp" eller är det kollektivet som lider under ovannämnda (och flera av de andra)underpresterar. Spelet byggs ju mycket på att låta individerna "flyga fritt".

Jag hoppas jag har fel med allt det här, att det bara är en tillfällig svacka. Att Barcelona reser sig med ovannämnda spelare i spetsen och återigen går på charmoffensiv mot världen.
Det ska kommas ihåg att laget under Riijkards ledning varje år har startat slött med undantag från rekordåret såklart.
Mes que un club!!!!
Barcelona El Culé
2007-09-17 00:07
Skönd att allt lugnat ner sig en aning.

Det är absolut ingen tragedi. Sedan är det många som glömmer det att, OK han gör inga mål, men Puyol är fortfarande ryggraden i Barcelona.

Alla som själva har spelat fotboll vet hur viktigt det är att hjärtat är med.

Bonanit!
Real Madrid Prometheus
2007-09-17 00:07
25 spänn på Mr. Mourinho3 började hålla på Chelski veckan efter Abramovitchs (Stavning?)övertagande :-)
Barcelona Mot Nya Tider
2007-09-17 00:01
Joao Pinto

Nej, Messì kommer att delta. Han kunde även deltagit i kvällens match, för hans skada var inte så allvarlig, men enligt läkarna så var det bra att han fick stanna hemma. Man ville inte ta några risker, Messì kommer att vara en viktig pjäs mot Lyon.
Barcelona ShiDen
2007-09-17 00:01
cules som många har nämnt nedan så har endå spelat endast 3 ligamatcher och endå ingen förlust...okej vi har inte imponerat men tack och lov laliga är 38 matcher så det är inget att vara rädd för. förstår att många är frustrerade och det var jag också efter matchen...men om man tänker efter så är det inget stort problem...vi måste skärpa oss, rijkaard måste ta itu med saker osv men man kan absolut inte räkna ut oss. Jag tror faktiskt att vi vinner åtminstone la liga. kommer ni ihåg för förra säsongen då vi startade ligan verkligen bokstavligt bedrövligt...kryss efter kryss, men endå vann vi ligan och CL :)

Barca
Real Madrid Nelson "Tyson" Rivas
2007-09-17 00:00
Haha vad roligt att se MR Mourinho sprida dynga, när Chelsea själv har sammanlagt med alla turneringar vunnit 5 titlar haha. Ingen CL vad jag vet? 2 ligatitlar?
Barcelona João Pinto
2007-09-16 23:56
Hur länge är Messi skadad? Missar han Lyon-matchen!?
Barcelona Zamboza
2007-09-16 23:55
Mr. Mourinho3

Konstigt att du plötsligt fick så mycket luft efter 0-0. Har aldrig sett dig tidigare här. Nu när du ändå är här, kommer du gratulera oss när vi vunnit cl eller laliga? För du dömmer väl inte ut oss efter tre omgångar?
Barcelona Gorredinyo
2007-09-16 23:54
stäng ner forumet,
Barcelona Magicó
2007-09-16 23:47
Mr. Mourinho3

Det var på tiden att du går och lägger dig. Kom gärna tillbaka när du har gått ut grundskolan.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-09-16 23:46
Vi behöver inte vara oroliga än, 3 matcher har spelats, och vi har 5 p, obesegrade. Vissa här inne tog verkligen i när det pratades om tränarbyte etc. Nu upplever vi en liten svacka, hoppas bara den blir kortvarig, för inte tror väl någon här att vi hela tiden kommer få dåliga resultat emot oss, och att Real Madrid går igenom hela säsongen utan svacka och vinner varje match som återstår? När vi vann ligan senast så hade vi väl 5-6 förluster? Två vinster i de två kommande matcherna för Barça, en match vunnen och en match oavgjord för Real Madrid, helt plötsligt så var vi ikapp ;)
Real Madrid Nicke.K
2007-09-16 23:45
Synd att det bara blev 0-0 mot osasuna borta.
Var det nån som såg matchen? Skulle gjärna vilja ha detaljer om vilka som förde matchen osv.
Tack på förhand
Real Madrid Mr. Mourinho3
2007-09-16 23:44
Du har lyckats skämma ut både dig själv och din klubb, se det som en tjänst att du är spärrad!/ Red

Real Madrid Wictor_Svardh
2007-09-16 23:44
Ja gillar dig Mr. Mourinho3
Barcelona Zamboza
2007-09-16 23:39
Mr. Mourinho3

hahahahaha, snälla Mr. Mourinho3 sluta. Jag har svårt och andas pga all den skratt du orsakar med dina geniförklarade inlägg. Gå och lägg dig innan klockan slår midnatt.
Real Madrid ZiNedim
2007-09-16 23:38
Mr. Mourinho3

hahaha, så jävla bra skrivet !
Barcelona Magicó
2007-09-16 23:36
Mr. Mourinho3

Och Benfica spelar i samma svåra liga som Barcelona ditt handikappade miffo??
Annons: