/spanien/barcelona/forum/2233.aspx/spanien/barcelona/forum/2233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kung Claudio!
2015-07-05 01:52
El Conejo

Jävligt synd dock att han är vansinnigt underskattad, finns folk som än idag tror att Casillas tillhör toppskiktet bland världens bästa målvakter trots att spanjoren är helt slut...
El Conejo
2015-07-05 01:49
Vilken sjuk målvakt vi har i Bravo. Borde räknas bland de absolut bästa i världen. I minut 119 lägger han markpassningar som om det vore en träningsmatch. Iskall.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Junta Dimision
2015-07-05 01:44
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Tror han gick för 37m euro.
Kung Claudio!
2015-07-05 01:36
FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Av flertal kommentarerna att döma så var det knappast på det viset. Återigen, det är väldigt många som skyller på alla andra i Argentina men du och andra på forumet blundar över faktumet att Messi var själv dålig. Han var kass i spelet utan boll och tog inga löpningar för laget, något som resten av hans lagkamrater led av......
Barcelona Ali G
2015-07-05 01:32
Messi var ju skrämmande dåligt och var inte direkt bättre än sina 'medelmåttiga' lagkamrater. När man trodde att han skulle kliva fram och bära laget till titeln viker han ner sig likt förra året. Messi drömmer om att vinna en titel med Argentina men varje gång ser han så ointresserad ut.

Men Grattis till Bravo och vår gamla Alexis, han var en gigant.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-05 01:32
@Kung Claudio!:

Jag tror att de flesta är här inne är glada att Chile van stället för någon annan nation. Kom igen, Alexis och Bravo.

Anledningen att många lägger fokus på Argentina heter Tata Martino. Du måste ändå hålla med att spelare som Lavezzi och Higuain.

Gubben röker på nånting.

Chile ska ha stor respekt för deras fina spel och hjärta. Tro mig, hade det varit ett annat lag som hade vunnit ikväll skulle alla gå wacko här inne.

Grattis, efter 99 år som kommentatorn sa.. :-P
Kung Claudio!
2015-07-05 01:28
Ärligt talat var jag en aning tveksam till chilenaren innan han kom till oss men han har motbevisat mig med råge, bara synd att Ter Stegen har en otrolig duktig målvakt framför sig som skall vakta buren i ligaspelet.
Barcelona 11-9-10
2015-07-05 01:28
Oh jo James har haft en oerhörd bevakning.. Visste inte ens att han har deltagit i årets turnering Det neymar, Messi, Ronaldo (till viss del) får stå ut med varje match är helt sinnessjukt. Speciellt för dom 2 först nämnda nere i Sydamerika, pajas domare som tillåter hundar ta till såna MEDEL
Postat via SvenskaFans-appen
2015-07-05 01:27
Barcanist

Minns du hur mycket Napoli köpte honom från R.Madridr?
Kung Claudio!
2015-07-05 01:26
Kul att i stort sätt alla hellre lägger fokus på Messis förlust i finalen medan Claudio, fick kröna sin makalösa säsong med en titel på hemmaplan, är ganska förbisedd.
2015-07-05 01:26
Argentina sög i den här matchen men det inte kan blunda för är att det enda farliga de har haft i matchen kom från Messi. Trots att detta inte var en fotbollsmatch. Markera en spelare och Rugby-tackla honom i 120 min plus tillägg är två olika saker. Var enda gång Messi fick bollen var det en tackling på tackling.
Att domaren favoriserar lite Chile är ingen diskussion eftersom det är hemmaplan. Argentina skulle säkert få samma hjälp också.

Den som förlorade den här matchen, gav alla fördela till Chile, mullvaden som förstörde för Argentina är enligt mig stavas Tata Martino.

Ni som påstår att Messi inte löper på djupet. Ge honom kreativa mittfältare så kommer han löpa på allt. Argentina har inga kreativa skön lirare på mitten utan de krigare av yttersta klassen. Anledningen att de inte släpper inte så många mål är de lägger så mycket fokus på försvaret, försvaret och försvaret.

Minns 2006 när idioten byte ut Riquelme. Jag skrek, vad fan gör du? Det där var väl balanserat lag. Sen 0-4 förlusten mot Tyskland vill inga tränare begå samma misstag. Argentina behöver en filosof i samma kaliber som Pep för att vinna någon final. Om inte Messi får nog och börjar välja startelvan..
Kung Claudio!
2015-07-05 01:23
FCB_Messi

Knappast bara Messi som har blivit markerad med 3-4 spelare under Copa.

Titta på James och Neymar som fick gå igenom samma sak under turneringen...
Barcelona Barcanist
2015-07-05 01:22
Higuain värderad runt 400-500 mille (då menar jag att det finns klubbar villiga att buda så mycket). Aguero värderad runt 600-700 mille. Let that sink in.....
Barcelona Barc6
2015-07-05 01:19
11-9-10. Förhoppningsvis har jag fel men att han förlorade idag kommer betyda dels att han trötta ut sig själv i helt onödan och kommer förmodligen inte vara tillräckligt med utvilad när säsongen påbörjas, samt att med tanke på hur han kände inför en vinst emot Colombia påvisar bara hur mycket han verkligen ville vinna den här titeln. Men det är som du påpekar, Argentina är ett cyniskt lag med medelmåttor till spelare, som är nästintill helt pinsamma att titta på(Higuain). Så jag hoppas att detta inte påverkar han negativt men det är endå svårt att se detta som en drivkraft för han. Men hoppas han motbevisar mig och att du har rätt.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-05 01:18
2016 - USA 2019 - Brasilien 2023 Ecuador Dom tre kommande Copa Americas!
Barcelona Barcelonistas
2015-07-05 01:16
Nästa år är det Copa America igen, den kommer spelas i United States of America.
Barcelona Barcadinho.
2015-07-05 01:14
Bara att gratulera Chile för deras första historiska Copa America titel.
De förtjänar vinna finalen, Chile har haft en gyllene generation i deras mått mätt med Alexis, Vidal. Isla. Medel. De förlorade på straffar mot Brasilien i VMi i åttondelsfinalen men nu på hemmaplan hade de alla marginaler på rätt sida.
Barcelona Barcelonistas
Handlar inte bara om Tata utan detta är något gammalt i Argentina. Kollar vi hur de sett ut i VM så är det inget nytt direkt. 2002 - åkte man ut i gruppspelet efter att ha setts som en av storfavoriterna. Man spelade en fantastisk fotboll hela kvalet. 2006 - pekerman byter ut Riquelme och tar in en defensiv mittfältare i ett läge där man leder med 1-0 mot Tyskland. Med Riquelme på plan hade man fullständig kontroll och dominerade faktiskt mot Tyskland med Riquelme på plan. 2010 - ett otroligt obalanserat lag, man åker ut mot Tyskland med 4-0 och Maradona lyckades aldrig få igång dom. 2014 - går man till VM final med ett stundtals dåligt spel. Även här tycker jag att sabella misslyckades att få ut Max av varje spelare. Förlust på straffar mot Tyskland. Lägg därtill att Argentina förlorat 3 Copa America finaler under 2000 talet. 04 förlust mot Brasilien på straffar 07 förlust mot Brasilien med 3-0 15 förlust mot Chile på straffar För dåliga resultat.
Barcelona A good coach is everything!
Att bänka Tevez är fan helt jävla galet !!! Alltså vad är det med dagens tränare och sjuka jävla beslut! Tata är fan i mig inte ensam på den fronten. Jag mena ser han inte det vi andra ser. En sak är säker tränarskap har i helvete heller ingenting med kunskap att göra tydligen. Utan det är ren skär kontakt jobb och tur. Känner du rätta människor och har typ lira fotboll på en hög nivå ja då kan du bli en topp tränare! Kan säga med handen på hjärtat att många i det här forumet hade kunna göra bättre jobb en alla dagens tränare. Och då menar jag ALLA varenda jävla kotte.
Barcelona 11-9-10
Barc6 Hunger till Barcelona? Vad han gör i Argentina skiter jag mer eller mindre i, speciellt med tanke på vilket cyniskt lag det är. Och alla dess medelmåttor
Barcelona FCB_Messi
2015-07-05 01:12
Det är Chiles tränare som vinner guldet åt dom . Man måste ändå erkänna att dom plockade bort Messi grovt . Taktiken var att spela väldigt tufft mot honom och omringa honom med 3-4 spelare så fort han fick bollen . Som han knappt fick för att det alltid var någon som var som ett plåster. Och det tuffa spelet mot honom gjorde så att han tappade lusten att spela , vilket märkes när han knappt sprang något .
Barcelona Junta Dimision
2015-07-05 01:10
Äsch, det är ett större Copa America nästa år igen, den kan Messi ta och vinna, unnar Bravo och Alexis denna vinst väldigt mycket. Jag har även försvarat Higuain flertalet gånger för hans obefintliga missar, men den där straffen var droppen som rann över bägaren... jävla ärkesopa.
Kung Claudio!
2015-07-05 01:08
Nu skall jag leka djävulens advokat och inte försvara Messi, snarare tvärtom. Jag noterar att det är otroligt många som kritiserar Messis medspelare men att ingen lägger en skugga över honom. Ärligt talat, hur ofta tog han löpningar för att kunna friställa en lagkamrat? Han är tyvärr inget vidare när det kommer till spelet utan boll vilket gör att hans offensiva medspelare lider av detta.
Barcelona Sentuary
2015-07-05 01:07
Vilken jävla fet gris, hur kan man ens överväga ta in Higuain framför Tevez? Går tjockisen på schack eller? Higuain är anledning till att Argentina står utan två stora titlar idag, hans jätteläge mot Tyskland i finalen förlåts aldrig.
Barcelona socccerfan1
2015-07-05 01:07
Hahahah higuain är otrolig
Barcelona Acrobat
2015-07-05 01:05
Tystnaden som uppstår hos Real-fansen när de inser att det enda de har att fira den här säsongen är att Messi inte vann Copa America... Då vet man att man har lite att jobba på .
Barcelona Thierry Henry
2015-07-05 01:02
V@Barcelona4:

"Riggad så att Chile skulle vinna" ? Hoppas du är ironisk. Argentina fortsätter va ett skämt. Alla dessa stora namn. Men brist på riktiga vinnarskallar. Så har det vart i många många år. Messi är undantaget som bekräftar regeln. Dom har dom. Vanligt alldeles för många spelare som liknar varandra i spelstil och som tar ut varandras egenskaper. Laget är kvalitets mässigt alldeles för framtungt och för att kompensera för detta har dom konsentrerat sig alldeles för mycket på defensiven. Chile är värdiga vinnare av copa america 2015. Dom har det klaraste och bästa speliden. Där dom maximerar sin trupp och dess styrkor till max.

Kung Claudio!
2015-07-05 01:01
Enormt grattis till chilenarna på forumet, ert landslag förtjänade att vinna turneringen :)
El Conejo
2015-07-05 01:00
Argentina förlorade pga Tata inte är en vinnare. Är Chilenare och har aldrig varit så glad i mitt liv, på min födelsedag vinner dom. Tack GUD! Nu kan Argentina vinna VM i ryssland.

Både Alexis och Messi var inte 100% ville bara dela med mig av känslorna. Den här vinsten och Sveriges visar att inget är omöjligt. Man kan spela offensiv fotboll och vinna även om man inte heter Spanien, Argentina, Brasilien osv... Herregud Barcas trippel u21 EM Och sen det här herregud herrehud
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Neymar N11
2015-07-05 00:57
Riggad eller ej riggad så förtjänar Chile denna vinst. Higuain kan göra det Argentinska folket en tjänst att sluta spela för landslaget. Messi kommer tyvärr inte vinna något stort med Argentina. Är ändå glad för Bravo som gör kanon match och har varit Säkerheten för Chile i mål. Good Night
Annons: