/spanien/barcelona/forum/2232.aspx/spanien/barcelona/forum/2232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 11-9-10
2015-07-10 12:26
Det som gör mig mer förvånad är att ingen har pussat den heliga mattan på camp nou... Hade det varit jag hade jag legat näck täckt över med Barcelona tröjan och gjort änglar ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nemesis 10
2015-07-10 12:25
Hahaha herregud förstår inte att man kan tycka att det är "pinsamt" för en spelare som kysser klubbmärket. Han kanske har varit ett fan av Barcelona länge? Han sa ju att Iniesta är hans idol. Jag hade också kysst klubbmärket om jag stod där, man ser ju hur överlycklig han är för att han har uppnått sin dröm så give him a break.
Barcelona 11-9-10
2015-07-10 12:24
Varför ska folk ens reagera på allt som görs? Han är över exalterad över att ha fått chansen att spela i Barcelona, ser man videos med han från gårdagen och idag så ser man ett lyckligt barn som får uppleva sin dröm Redan 2011 gick han ut med att drömmen är att spela i Barcelona! Varför skulle det inte vara okej för honom att kyssa klubbmärket då han har drömt länge om detta
Barcelona Barclasico
2015-07-10 12:24
@DM1982:
Precis! Att kyssa ett klubbmärke utan att ens ha spelat en match är helt fel även om de är klubben man har älskat sen barnsben. Man måste visa sin lojalitet först, det är som att säga jag älskar dig för att få kn*lla. Det är bara lögn för att uppnå ett mål. Man kan inte köpa lojalitet!
Arda Turanismo
2015-07-10 12:23
Här är samtliga av Ardas citat från presskonferensen.

"Messi is not only the best now, he's the best ever. Ronaldo is special, but there will never be anyone like Messi."

"I'm at the best club in the world now. I want to thank Simeone and everyone at Atletico. I'm also here at Barça thanks to them."

"We know that Barça is more than a club. Everybody who knew me as a kid knew I've always wanted to play here. It was my dream."

"I received many offers, but I put them all away when Barça called. If Barça wants you, you have to reject all others."

"Replacing Xavi? Nobody can replace such a great player. He was an idol around the world. I'm a different player."

"I'll play alongside the best players iof the world, at the best stadium of the world... Competition is tough, but I'm here to enjoy."

"Luis Enrique called me. It made me feel happy. I liked it that he got in touch to tell me he wanted me at his team."

"I saw Luis Enrique scoring a really nice goal in Istanbul. I was a ballboy at that game. And now he's my coach..."

"I've always been a fighter. I can play good or bad, but I always try to do the best I can."

"I've dreamed all my life to get here. I'll have to adapt to a new system, it won't be easy. I want to become a better player."

"I think Messi, Suarez, Neymar, Iniesta and I can play together all five. Why not...? I think it will happen this season."

"Shirt number? That's not important to me. I will make a decision after I've talked about it with my teammates."

"Luis Enrique called me after the deal was done and Iniesta sent me a message to welcome me, liked that a lot."

"Just putting on the Barça shirt already made me nervous..."

"Row with Neymar? There was always a lot of tension in the games, but that's the past. What happens on the pitch, stays on the pitch."

"Loan until end Fifa ban? That's not an option. I will use these six months to adapt to the club and the city."
Barcelona Barclasico
2015-07-10 12:21
Barcelona Gabriel
2015-07-10 12:16
Är också emot det här med att kyssa klubbmärket vid en presentation. Men samtidigt så tänker jag såhär, hade inte jag också gjort det om Barcelona köpte mig? Visst, nu är jag ingen proffesionell fotbollsspelare men ni fattar, tänk om jag vore det och Barcelona köpte mig? Stor culé som jag är hade jag knappast dragit mig från att kyssa klubbmärket. Med det sagt så menar jag inte att Arda är en självutnämnd culé sedan barnsben men samtidigt finns det alltid två sidor av myntet.

Arshavin som är stor culé liksom, hade reaktionerna här inne varit likadana om han kysste klubbmärket? Inte från min sida åtmstinone. Kommer ihåg att folk inte reagerade lika starkt på att Fabregas kysste klubbmärket pga hans historia i La Masia, det är nog det de handlar om. När spelare inte har någon tidigigare koppling till klubben och leker som att dem haft en endless love sedan barnsben.
Barcelona DM1982
2015-07-10 11:54
[QUOTE=Barclasico]och dääär kom den klassiska.. "Kyssa märket", så pinsamt! [/QUOTE] Håller med, känns så löjligt när klubbmärket ska pussas. Ok om man har växt upp i klubben eller har spelat i flera år men direkt vid en presentation känns fel.
Barcelona Barclasico
2015-07-10 11:30
och dääär kom den klassiska.. "Kyssa märket", så pinsamt!
Barcelona saje
2015-07-10 11:07
Länge sedan jag har sett en spelare så glad över att ha kommit till en ny klubb, det här verkar vara en dröm för Arda. Jag tror och hoppas att han passar bra in i spelet. Only time can tell.
Barcelona BlueRed
2015-07-10 10:46
Ja nu har han cirka 6 månader på sig att gå lite kurser (intensiva). Kommunikation får inte och ska inte vara ett problem på den här nivån. Han verkar otroligt glad och han döljer inte det heller. Det märks att detta är otroligt stort för honom. Detta säljer givetvis in honom mer - i alla fall hos mig som fortfarande är lite skeptisk till värvningen.
Barcelona 11-9-10
2015-07-10 10:42
@barcastuff: Arda: "Luis Enrique called me after the deal was done and Iniesta sent me a message to welcome me, liked that a lot." #fcblive En kapten som agerar direkt och försöker få nya spelare att känna sig hemma
Barcelona Tiki-Taka
2015-07-10 10:30
Fruktansvärt konstigt att han inte kan spanska!? Fan han har bott där i 4 år!!!!!
Barcelona 11-9-10
2015-07-10 10:30
Bluered Han brukar ju allt som oftast snacka med våra spelare efter matcher, antar att han inte känner sig helt trygg och inte vill göra bort sig grovt haha
Barcelona 11-9-10
2015-07-10 10:29
@barcastuff: Arda: "Luis Enrique called me. It made me feel happy. I liked it that he got in touch to tell me he wanted me at his team." #fcblive Han måste väl ändå få vara kvar ifall vi får en ny president?!
Barcelona BlueRed
2015-07-10 10:25
Har inte Arda lärt sig spanska? Har vi en Rustu 2.0 på G här som vägrat/vägrar lära sig spanska? :P Kommer han bära Xavis nr? Det vore skevt. Väldigt skevt.
Barcelona 11-9-10
2015-07-10 10:07
Lennyromario Till viss del finner jag zidane en aning överskattad jag med, då allt han har gjort har förfinats en aning sedan han börja lira i Madrid. För det var verkligen ingen spelare som kunde dominera 3 matcher i rad eller under en hel säsong. Utan han hade sina moments där han var helt fantastisk Skulle säga VM 2006 var hans bästa mästerskap och hade aldrig sett zidane så bra innan. Då var han dominant hela mästerskapet Men hela zidane biten har Madrid klubb/media hypat eftersom han tillhörde Madrid därav överskattningen på hans karriär
Barcelona 11-9-10
2015-07-10 10:01
Herregud vilket härligt intryck arda ger, längesen man såg någon så genuint glad. Nej det blir arda på tröjan i år!
Barcelona LennyRomario
2015-07-10 09:58
@Arda Turanismo:
Ofta brukar folk här inne döma spelare som tillhört Real hårdare. Så var det alltså inte i dittf fall. Så vad kan då vara din orsak? Att du har en vän som säger att Zidane är världens bästa fotbollsspelare genom tiderna? För då är han ju överskattad. Men det har jag aldrig hört någon hävda. Innan Messi kom och vann guldbollar utan konkurrens var det väldigt ovanligt att någon dominerade spelet så eftertryckligt som han gör. Vad har du för referensram för överskattad? Alltså, vad är din bild av hur bra folk tycker att Zidane var? Vilket då gör att han är överskattad. Kul att veta bara.
Barcelona 11-9-10
2015-07-10 09:30
Är det Floyd som försöker vara med i selfien ?! Haha
Barcelona Z_Z
2015-07-10 08:34
@11-9-10:

Bortsett från Qatar Airways på framsidan så är den rätt klockren.
Arda Turanismo
2015-07-10 03:30
Om ni inte har något bättre för er under morgon, kan jag varmt rekommendera er att följa hur Ardas dag kommer att se ut:

Klockan 09:30 - Kontraktssignering.
Klockan 10:00 - Presskonferens i Ricard Maxenchs pressroom.
Klockan 11:30 - Presentation på Camp Nou.

I länktipset hittar ni en livestream från Barcelonas officiella YT-kanal som börjar sända inom en kvart innan klockan har slagit 9:30.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-10 02:29
Intressant att Bartomeu tar upp stadgarna när en vicepresident får ta över när presidenten avgår, men när det gäller horisontella ränder på tröjorna och att valen MÅSTE ske vid matchdag så är det knäpptyst från hans sida, men inget förvånar mig längre när det gäller Bartomeu.
Barcelona Suarez9
2015-07-10 01:25
nu måste jag få skriva av mig lite.

Barto vad i helvete sysslar du med? VILL DU HA SPONSORNAMN PÅ CAMP NOU?!?!?! alltså den snubben... det värsta är att allt pekar på att han kommer vinna valet också. Vilket är fan mer tragiskt!

Men men hade en fundering inför kommande säsong vem kommer att få stå i de olika turneringarna. Kan tänka mig att bravo står i ligan men t.ex. supercup matcherna och VM. Borde det inte vara Ter?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-10 01:15
Arda Turanismo

elr på kontoret när han står där i hörnet med sanlehi tror jag o berättar om nåt med my new home barcelona, sen sa han nåt om tiki tika tiki taka.

nej men man ser på killen han är kriga!
Arda Turanismo
2015-07-10 00:46
KiNg-PuYi

Jag gillar när Arda tittade på TV och kommenterade något om Messis tunnel på Milner vilket fick de övriga i lokalen att garva.

11-9-10

Om det inte vore för Qatar loggan, hade jag kunnat hålla med dig där.
Barcelona 11-9-10
2015-07-10 00:35
Det här är fan kärlek, älskar den retro känslan man får av den känslan.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-10 00:04
så har ardas första dag varit, lyser glädje om killen! tror faktiskt han kommer att kriga för tröjan=).
Arda Turanismo
2015-07-09 23:57
@Andresito:

Haha, kanske blir det fler än jag härinne som har Arda som sin favoritspelare med tiden :p
Arda Turanismo
2015-07-09 23:54
Och på tal om Zidane så var det exakt 9 år sedan som han skallade Materazzi på bröstet.

Fan vad man känner sig gammal haha.
Annons: