/spanien/barcelona/forum/22317.aspx/spanien/barcelona/forum/22317.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kungfurre
2007-09-17 22:16
Vilket mål det kunde ha blivit av Bojan! Riktigt snyggt var värt ett bättre öde. se slutet av sammandraget
Barcelona RONALDINHOO!!!!
2007-09-17 22:14
Hur länge e Eto'o skadad?
Barcelona el diablo
2007-09-17 22:13
Abbe/
Han har ju inte mäktat med ett enda mål än så längge och han var bedrövligt dålig än så länge´, nä fy fan vi har tillräckligt med anfallare i vårt lag och han behövs knappast i vårt lag.

Jag menar tänk på Giovani Dos Santos, Bojan egna produkter som har mer rättigheter än Henry egentligen att spela eller vad säger du? Egna produkter från det egna ledet går alltid i första hand anser jag även i en klubb som Barca. Mer katalanska eller egna produkter från Barca är vad vi behöver oavsett var de kommer i från.
Barcelona El Culé
2007-09-17 22:12
el diablo:

Du kommer få äta dina ord tids nog. Tro mig.
Barcelona Abbe_
2007-09-17 22:06
el diablo

Men herregud! När ska du inse att värvningen av Henry inte var ett kasst nyförvärv? Definera ordet "kasst nyförvärv" och berätta gärna varför du tycker så!
Barcelona el diablo
2007-09-17 22:02
jamen fotboll går väl ut på att göra mål och inte täppa för mycket bakåt. Fan ja sa ju att Henry var ett kasst nyförvärv när ska folk fatta härinne.

Marc Crosas skulle jag vilja se och Bojan vilken fint han gjorde mot Osasuna målvakten.. Mästerverk.
Barcelona barca style
2007-09-17 21:55
Gaucho 10 håller med dig vi har bara släppt in ett mål och det bra. vi har blivit starkare där bak jämför med två år sen
Barcelona Gaucho 10
2007-09-17 21:35
Jag tycker nästan att man glömt bort att vi faktist bara släppt in 1 mål på 3 matcher. det är riktigt bra.
Barcelona Beautiful_Barca
2007-09-17 21:02
Med tanke på att han har gett os två ligasegrar och den efterlängtade CL bucklan, så kan man inte annat än ge honom tid.

Visst blir man förbannad ibland under match på hans uppställningar och byten. Sånt brukar svalna av dock dagen efter. Måste dock säga att han får leverera nånting den här säsongen om han ska stanna.

Avslutningen på förra säsongen smakar fortfarande bittert och med tanke på lagmaterialet som står till förfogande måste vi kräva bländande spel.

Vi har väntat på gnistan att komma tillbaka ett bra tag nu. Det är ingen som kan garantera att den gör det. Jag tror iaf att den gör det. Allt som krävs är att Dinho ska hitta formen igen vilket jag tror han gör snart. Sedan ska det klicka för nykomlingarna också. Jag tror att vi inom ett par veckor hittar formen igen. I och med Puyols återkomst.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-17 20:53
Det positiva med Barca är att Milito fick spela hela matchen. Bra att han kommer in i Barcas spel. Han kommer säkert starta mot Lyon.
Barcelona Hoodie
2007-09-17 20:50
Rambla: Otroligt nyanserade och sakliga inlägg, alltid lika kul att läsa!

I övrig kan jag bara beklaga den ibland fåniga kritiken på Rijkaard. Visst, han har sin del i att det gått lite trögt i början på säsongen. Men allvarligt talat, det har gått 3 omgångar. Det är alldeles för tidigt att börja prata om avgångar och kriser. Nu väntar två tuffa matcher mot Lyon och Sevilla. Det är bara att bita ihop, hålla ihop försvarsspelet lika bra som tidigare. Det offensiva kommer garanterat, det kan inte annat med den offensiva kvalité som finns i Barca.
Barcelona Rambla
2007-09-17 20:12
När vi vann ligan säsongen 2005/06 så hade vi 10p efter de 7 första omgångarna.

Kritiken bestod oftast då i att:
- Vi var idefattiga
- Vi var förutsägbara
- Brist på motivation
- När vi vann, fick domaren höra att han skänkt oss 3 poäng

Samma säsong som vi vann ligan överlägset, har för mig det var med 12p, och CL.

Hm, kanske ska vi lugna oss lite med att kräva Rijkaards avgång mm? Ge laget lite tid?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-09-17 20:10
Ops dubbelpost.
2007-09-17 20:09
Är man bara 14 så vet man inget bättre eller?
Barcelona Rambla
2007-09-17 20:07
Andres_Palop_1:

Men snälla, sluta med dina fåniga försök till provokation. Ja ni har börjat säsongen bra. Kul för er.
Sevilla Andres_Palop_1
2007-09-17 20:06
kom igen försök slå oss. vi har gjort 21 mål på 7 matcher hitils i år.
2007-09-17 20:06
Rambla

Tack för kaffet it maid my day.:D
Barcelona Rambla
2007-09-17 19:58
Bojan Magic!

Herregud, tänk om han gjort mål där. Vilken debut det hade varit. Att avgöra matchen i sin debut med den grejen på övertid som 17-åring. :D

Nu var bollen bevisligen över linjen men trots det, tänk om?
2007-09-17 19:49
Tråkigt att tränarn ska få utsättas för all skit när det är spelarna som inte presterat hittils, kan vara massa faktorer men rörelsen är inte där just nu.

Några säger att det är för att spelarna är slitna några tycker inte laget är samspelta där fram, jag tror att spelschemat vi haft inledningen har varit relativt enkelt därav den slappa attetyden på plan.

Jag menar Bayern matchen så spelade laget outstanding på bortaplan deffensivt samt offensivt, nu klickar det inte så bra offensivt men jag tror efter Lyon matchen så kommer laget visa framfötterna.

Vi har Sevilla som jag välkomnar, jo för Sevilla är en av kandidaterna till ligaguld och ger Barca alltid en bra match.

2 svåra matcher har vi framför oss men jag tror bara detta gör laget bra, vissa kanske tycker mitt sätt är ologiskt men detta är då min åsikt. Vi behöver tuffa matcher för att komma till form, nu när deffensiven är rustad så välkomnar jag tuffast motstånd.

Deffensivt sätt så har det förövrigt sett skitbra ut, roligt att Milito visa vem som är boss med all sin Auktoritet, jag hann se några hårda tacklingar och kan inte vänta till sammarbetet mellan han och Puyol.

Alla lag har medgångsfans inget man kan göra åt saken men de här med att tvivla på tränaren kan ni ta och lägge ner, ta ut frustration är en sak men meningsläsa inlägg gör inget än att irretera och därmed startar det nåt som knappast vi bör lägga ner tid på.

Barcelona Vampíro
2007-09-17 19:43
Xaviiii//

Ja, fel av mig. Hursomhelst vill jag bara att laget ska börja spela så som vi vet att dem kan. Det har ifs bara gått tre omgångar men spelet har inte förändrats mycket från förra säsongen.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-17 19:36
Vampíro

Vi möter Zaragoza hemma.
Barcelona antis_spansk
2007-09-17 19:35
Nu krossar vi Sevilla och får bort alla kommentarer om Barcas dåliga säsongsinledning!
Barcelona Vampíro
2007-09-17 19:34
Ännu en dålig match på bortaplan. Jag vill/orkar inte försöka gå in på varför det var dåligt men det var inte ett bra resultat. Framförallt var spelet dåligt och det är det som oroar mig lite. Spelarna måste höja sig rejält.

Härnäst väntar Lyon på onsdag och i helgen möter vi formstarka Sevilla och veckan efter det är det match mot Zaragoza. Det kommer att bli tufft och det här tröga, slöa, fantasilösa spelet måste bort och spelarna måste börja ta ansvar. Men jag är rätt övertygad om att laget spelar bra mot Lyon och lyckas ta hem alla tre poäng. Spelarna brukar alltid vara taggade inför 80-90 tusen supportrar på Camp Nou, men på bortaplan när hela publiken inte är bakom dem är det annorlunda. Då ser spelarna nästan ointresserade ut och dem kanske inte är lika motiverade, det är bara min teori. Hursomhelst måste laget börja spela bättre och vinna, alla måste verkligen visa vad dem går för nu.

Visca el Barça!
Barcelona antis_spansk
2007-09-17 19:33
Rijkaard borde avgå, en ny tränare som får in lite nyare idéer i våran stjärnspräckade trupp tror jag är nyttigt.
Sevilla Andres_Palop_1
2007-09-17 19:18
hallå grabbar
har ni bytt tränare nu? kom igen!
Juande Ramos har vunnit:
copa del rey
2 uefacupvinnster
europeiska supercupen
spanskasupercupen.

5 titlar på mindre än 2 år.
det ni!!!!

Sevilla Grande.
Real Madrid King_raul [r.i.p Antonio Puerta]
2007-09-17 19:10
Joey,
Nej ingen har hackat sig in, det är en testsida som det så klart och tydligt står överst.
Barcelona Holländaren
2007-09-17 18:45
"Det är ändå befogat att diskutera Rijkaards kompetens. När Barcelona vann ligan två år i rad och dessutom C.L. en gång gick allt på räls. Rijkaard ”utsattes” aldrig för några stora prov och hade dessutom god hjälp av Henk Ten Cate. När maskineriet började ”hacka” förra säsongen visade Rijkaard upp brister. "

Jag tycker det är klart befogat att diskutera Thomas Juneborgs kompetens. Han vet uppenbarligen ingenting om fotboll, någonstans har han missat faktumet att ingenting går någonsin på räls. Jag vet inte vilken jävla värld han lever i men allting går inte på räls när Xavi sliter av korsbandet, allting går inte på räls när Edmilson, Henrik Larsson och vem mer det nu var sliter av korsbandet. Allting går inte på räls i omklädningsrum, trots att det kanske ser ut så utåt. Det är jävligt korkat att säga att allting gick på räls för även om det kanske var så ganska ofta så var Rijkaard en av anledningarna till det, precis som han är en av anledningarna till varför det inte ser ut att gå på räls nu. Alla i klubben har del i det här. Laporta och Txiki gjorde ett hyfsat jobb i somras men Rijkaard fick inga nya spelartyper att laborera med. Han fick två nya Eto'o och en till Ronaldinho och en till Motta och en till Puyol och en till Sylvinho. Han fick ingen djupledslöpande mittfältare, ingen nickstark anfallare, ingen kantslickare. Snarare blev han av med två spelartyper som i dag inte finns representerade i laget: Gio och Giuly.

Målvakten är svår att klandra, Valdes har gjort sitt jobb. Eller? Det är alltid svårt att säga. Vad säger Valdes i omklädningsrummet? Vad säger han på plan? Peppar han sitt lag? Samma sak kan man säga om alla spelarna. Det vi ser (eller vill se) på tv är inte allt som händer i ett fotbollslag.

Och sen visst, Rijkaard har också en del i det. Det är omöjligt att säga vad han gör fel när man inte hör hans instruktioner. Kanske har han försökt ge spelarna nya löpdirektiv som de inte tagit åt sig. Kanske har han misslyckats med att ge dem nya direktiv. Kanske har han tränat nya uppspelsvarianter för att ge större variation. Kanske har inte gjort det. Kanske säger han rätt sak till rätt spelare, kanske gör han det inte.
Barcelona Joey
2007-09-17 18:15
hahah nån har hackat sig in ser jag
Barcelona Smogen
2007-09-17 18:10
ang. att Barca är sönderlästa.,,
jag pratar inte om att man ska ändra sin taktik totalt, men man måste kunna ändra en matchbild på fler sätt än vad rijkaard försöker göra. som t.ex. att byta en ytterback mot en annan ytterback.

Visst jag gillar rijkaard och blir livrädd varje gång hans namn nämns samtidigt som Milan. Men, jag tycker att hela förrasäsongen och början av denna varit direkt dålig av honom. Men det kanske ändras, som någon sa. igår var faktiskt 5 spelar i startelvan nya, det är rätt lätt att glömma.
Real Madrid Paco Buyo
2007-09-17 18:05
Han säger själv efter matchen att det inte var meningen.
Jag blir ändå mer imponerad av bollkontrollen i momentet tidigare när han tar ner bollen på bröstet och spelar inåt mitten.
Annons: