/spanien/barcelona/forum/22316.aspx/spanien/barcelona/forum/22316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinhoismx3
2007-09-18 11:27
Hoodie

när jag skrev att jag vill hellre att det blir 5-4 än 0-0 hoppades jag på att folk fattade min poäng i alla fall trots att vi då skulle vinna matchen men det var inte poängen jag var ute efter utan målen, även då skulle folk klagat på försvaret men det fanns vissa som var väldigt glada över våra 0:or i baken.

om vi säger såhär ska vi vara ett tråklag som vinner med 1-0 eller 2-1? och hellre förlorar jag fan med 3-4 än att se en till f*cking 0-0 match, vi har vafan 4 världsanfallare i laget !

för något år sen fick alla dessa 4 utmärkelser och det kan vi inte blunda för !?

Abbe_

det fanns folk som var glada över våra kryssmatcher som jag nämnde ovan och jag struntar fullständigt i om sevilla och real madrid öser på och vinner. jag tänker på vårat lag det är ju vi som ska spela den roliga anfallsinriktade fotbollen. jag hade inte varit gladare om dessa två nämnda lag hade torskat alla sina 3 matcher, vi blickar på de blåröda.

men jag ska kyla ner mig, en vinst mot lyon sen sevilla, som jag tror på sen är jag lugn o fin igen
Barcelona barca style
2007-09-18 10:30
hade en fråga vet nån när Puyol kommer tillbaks?
han saknar jag verkligen
tacksam för svar
Barcelona Tompa
2007-09-18 10:30
Holländaren:
Vad ska man säga om dig. Tolkar allt svart eller vitt. Så fort man ens riktar ett uns av kritik mot dina kära holländare är man okunnig (nästintill idiot) man påstår att allt är Rijkaards fel, Rijkaard är en sopa han måste bort omedelbart, etcetera.

Det är sorgligt att läsa din argumentation. Du verkar ju helt oförmögen att se några som helst nyanser i (tycker jag) befogad kritik. Innan du kommer med alla dessa an klagelser, citera gärna ett stycke där jag hävdar att Rijkaard är en sopa och att allt är hans fel.

Varför blandar du in Lagerbäck i det här förresten, han har ju inget att göra med Barca?

RIDÅ!
Barcelona barca style
2007-09-18 10:23
Väl alla har en bra och dålig dag och vi är inne i det dåliga stunden men det kommer att vända snabbt nu på onsdag kommer vi att få se ett helt tagga barca som kommer att besegra Lyon och för er som vill att Rijkard ska avgå så snälla sluta se på barca för att jag tycker att han e det bästa tränare barca har haft hittils (So please think before you right something) Visca el barca
Barcelona Holländaren
2007-09-18 10:01
Ämne: Holländaren:
Nä, nå....
Det kan jag tänka mig att du tycker om Lars Lagerbäck. Det är naturligtvis hans fel att ett land med nio miljoner invånare inte slår ut Tyskland. Det är naturligtvis hans fel att Mikael Nilsson ställdes mot Arjen Robben i EM. Det är naturligtvis hans fel att Johan Mjällby inte petades mot Senegal, med tanke på att han hållt världsklass i de föregående matcherna. Du kan inte ett skit om fotboll, tycks vara en väldigt förvirrad kille som följer den allmänsvenska synen på att tränaren alltid är anledningen till motgång medan typ Zlatan alltid är anledningen när det går bra.

Så vitt jag vet - rätta mig om jag har fel - har jag aldrig sagt att du sagt att ligan är körd. "Om du har uppfattat det så begriper jag inte vad du har fått det från".
Real Madrid Paco Buyo
2007-09-18 09:52
Visst, det har bara gått tre omgångar och Barça har börjat ligan lika dåligt förut, bl a året då de tog dubbeln, det kan vända etc.

De här argumenten hade lugnat mig också tilll viss mån (om jag varit culé), men det är ju det faktum att det är en direkt fortsättning på förra årets dåliga avslutning som borde oroa. Att ingenting förändrats trots säsongsuppehåll med välbehövliga nyförvärv, en utvilad Ronaldinho som avstått landslagsspel för att satsa på landslaget, en ny intern disciplin som skall hålla stjärnor i schack etc.

Problemet måste väl ses i det perspektivet - inte bara de här tre matcherna.

(Real i samma situation förra året gjorde sig av med Ronaldo istället för Capello, kan motsvarande vara ett alternativ för Barça? Pengar till klubben för Ronaldinho, plats för de nya att få speltid och utveckling, Eventuellt orosmoment i relationen med Eto'o försvinner)
Barcelona Tompa
2007-09-18 09:29
Holländaren:
Nä, någon större Lagerbäck fantast är jag inte, det medger jag. Vad gäller Lagerbäck har han ett lysande facit i kvalmatcher men väl i huvudturneringarna är det inte mycket att skryta över. Inte en seger i utslagsmatcher. Men det har inte så mycket att göra med Barca.

Jag har ju aldrig skrivit eller sagt att ligan är körd. Om du uppfattat det så begriper jag inte vad du har fått det från. Det är ju 35 matcher kvar, över 100 poäng att spela om. Min fasta övertygelse är ändå att det måste lossna snart om vi inte ska tappa för mycket mark mot Real och Sevilla. Reasl ser mycket starkare ut än väntat och jag tror inte de eller Sevilla kommer hamna i någre extremt djupa farmsvackor. Därför har vi inte råd att släppa i väg dem för långt före oss. I dagsläget finns emellertid ingen anledning till att ligga sömnlös på nätterna.
Barcelona Baltasar00
2007-09-18 08:46
Barca saknar Etoo! Visst Henry är en riktigt bra spelare men är lite för lik de andra anfallarna, men vi saknar Sammys killerinstinkt i boxen samt hans oerhörda jobb.
Länktips: www.betsmart.se
Barcelona El Culé
2007-09-18 07:33
Jag instämmer med Rambla och således med Holländaren.

Och om vi tittar på förra året. Varför vann vi inte ligan då? Ett par platt matcher har man råd med och vi har inte ens förlorat någon än!
Förra året tog vi tre poäng hemma mot Sevilla. Bara 1 mot Valencia och 1 mot Madrid.

På bortaplan var det ännu värre. Vi tog inte 1 enda poäng mot någon av de tre "topplagen".

Ligan är inte på avgjord på något plan, men med tanke på att hälften här inne redan har gett segern till Madrid så känns det ganska meningslöst att skriva här tycker jag.

Possitiva vibbar inför Lyon!
Visca el Barcelona! Kom igen nu!
Barcelona Holländaren
2007-09-18 07:02
Ämne: Holländaren:Lugna ne....Jag tänder på 12 cylindrar när tränare i allmänhet kritiseras som om det vore endast deras fel.

Skulle tro att du är en Lagerbäck-motståndare också?

Och sen kan du ju läsa Ramblas senaste inlägg för att se att inte ens spelmässigt har det alltid flytit.
Barcelona II Barça II
2007-09-18 02:05
Jag är helt övertygad om att det blir fullpott i dem kommande hemmamatcherna. D.v.s. Vinst mot Lyon, Sevilla och Zaragoza. Vändningen kommer på Onsdag mot Lyon, enkel vinst med hela 4-0.
Barcelona Beguiristain
2007-09-18 01:53
Lite värdelös statistik om Rijkaard första fyra år i Barca kontra Cruyffs första fyra år i Barca:

Rijkaard vs Cruyff
Poäng: 314-312(314) Rexach tog första 2 poängen
Mål: 294-324 Cruyff vinner här lätt
Insläppta: 136-135 Båda tränarna har likvärdig defensiv statistik.

Titlar: Rijkaard 2 liga 1 ECH
Cruyff 2liga 1ECH 1CdR 1cupvinnar cup

Så Rijkaard matchar inte Cruyff men han är endå nära och kan mycket väl bli den störste om han ges tillräckligt med tid.

Barcelona R_10_Messi
2007-09-18 01:37
det kommer bli tufft mot Lyon, men ja veet att vi tar det ändå.. Vi har 3 hemma matcher irad nu.. 3 tuffa matcher..lyon, sevilla, zaragoza... hade varit perfekt för moralen o vinna alla tre.. då vänder alltihop kan ja lova !..
Barcelona Beguiristain
2007-09-18 01:28
Jag skulle gärna se att man hämtade hem Henk ten Cate och gav han status som delad förstetränare, han och Rijkaard hade ett fantastiskt sammarbete men som andretränare fick han aldrig stå i rampljuset. jag är för att behålla Rijkaard även om han inte vinner ligan, tar han en titel så räcker det oavsett vilken.

Han har ju inte gjort en enda dålig säsong rent statistiskt, faktiskt har Barca under Rijkaard ett bättre försvar än under någon annan tränare i klubbens historia undantaget Terry Venables och några år under andra halvan av 60-talet.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-18 01:14
diiinhho

Du ska inte tro du ska säga att Henry kommer näta:D
Barcelona diiinhho
2007-09-18 00:46
jag tror Henry nätar mot lyon!
Barcelona Magicó
2007-09-17 23:59
CL imorgon, fyfan vad man längtar :)!
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-17 23:59
Grabbar vad tror ni om Lyon matchen. Lyon har juh tappat Abidal, Malouda, Carew, Wiltord som har lämnat klubben.
Och deras bästa spelare som heter Cris mittbacken är skadad väldigt länge och kommer inte att vara med.

Vilka tror ni startar mot Lyon. Själv hoppas jag på Milito från start och Marquez skulle vara kul att se dom tsm. Hörde att Thuram var väldig klumpig mot Osasuna.

Visca Barca!
Barcelona Rambla
2007-09-17 23:54
Jag försökte tidigare framhäva något av en poäng. Jag vet inte om alla fattade det?

Inledningen av säsongen 2005/06 var ännu värre än vad den är nu, och då vann man både ligan och CL. Tycker ni då inte att det är lite tidigt att måla fan på väggen efter endast 3 omgångar? Jag menar, kunde man vända på den dåliga trenden då varför skulle man inte kunna göra det nu? Hur lät det då hos er som är mest kritiska nu?

Självklart ska Rijkaard sluta efter denna säsong om det inte blir några titlar. Då har han gjort sitt i klubben, vilket han nog själv också anser. Det optimala vore ju om han tog minst en titel till och sen självmant väljer att avsluta sin tid klubben. Skulle tro att det hans planer.
Barcelona Lion-E
2007-09-17 23:23
Det känns som de börjar bli sverige kritik här.. när zlatan gör mål är han bäst när zlatane inte gör mål är han den sämsta spelare.. me tanke på henry om de nu visar sig att henry kommer punga in mål snart va säger ni då.. joo utan henry hade de inte gått som de gått.. sluta döm ut människan efter bara 3 mtcher ffs...
va relistiska när ni snackar.. fan ni läger allt på en spelare.... alla är besvikna visst förstår man det.. men det finns inte så mycket att göra åt.. tils gubbarna kommer igång.
Men ja ber er sluta dra så hetsiga slutsater efter bara 3 matcher om henry...
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-17 23:21
tycker vi pratar om hur Barca borde spela mot Lyon nu :) Henry är självklarhet i mina ögon, va säger ni?
Barcelona Hoodie
2007-09-17 23:12
Ärligt talat, vad fan är det som händer??! Nu, när vårt barca har svårt att göra mål, är det ett våldsamt traggande om det. Att vi inte släppt in mer än 1 mål är tydligen skitsamma. Läste någonstans att "jag vinner hellre med 5-4 än spelar 0-0." Vad fan är det för jämförelse??! Det finns väl ingen som hellre spelar oavgjort än vinner? Hade du skrivit hellre 5-5 än 0-0 hade du i alla fall haft en poäng. Men jag inbillar mig att om vi hade lirat 5-5 så hade det varit ett våldsamt klagande på försvaret istället. Det är nog dags att alla kyler ner sig lite och ger både Mister Rijkaard och laget en chans. Att värva Henry var givetvis inget kasst beslut, den som tycker det har dålig koll. Så enkelt är det bara. Sen är det självklart så att Dos Santos och Bojan ska få sina chanser. Men jag har fullt förtroende för att Rijkaard matchar in dom perfekt, se bara på Messi. Någon som tror att han hade presterat så bra om klubben lagt för stor press på honom??!
Barcelona Tompa
2007-09-17 22:58
Holländaren:Lugna ner dig litte nu. Varför måste du tända på 12 cylindrar så fort det riktas någon kritik mot holländare i allmänhet och Rijkaard i synnerhet?

Jag vet att mycket väl att allt inte gick som "på räls" i den bemärkelsen att vi hade inte hade skadeproblem mm. Jag minns mycket väl skadorna på Henke mfl. Likväl fungerade lagets spel ändå, mycket bättre än det gör nu. Problem fanns som sagt men bortsett från den bedrövliga höstsäsongen 2003 gick det aldrig riktigt grus i maskineriet, vi hade så vitt jag minns aldrig sådana här problem med att göra mål och vi sumpade inte så många segrar som fallet var förra säsongen.

Jag kan försäkra dig att det finns personer i min umgängeskrets som också håller på Barca och är MYCKET mer kritiska mot Rijkaard än jag är. Jag har aldrig krävt Rijkaards huvud på ett fat, han kan fortfarande ge positiva svar på mina tvivel.

Men skulle det gå så illa att vi inte vinner något den här säsongen heller - ja då har han inte mitt förtroende och det backar jag inte från. Du har naturigtvis all rätt i världen att tycka annorlunda men med det spelarmaterial som Rijkaard förfogar över är det som jag ser det ett rent fiasko om vi nu inte vinner något den här säsongen heller. Men det kommer i så fall självfallet inte bara vara Rijkaards fel, har aldrig påstått något sådant. Deå blir det nödvändigt att även se över truppen och transferpolicy.

Jag tror naturligtvis fortfarande vi kommer ur den här svackan. Men ska vi inte tappa för mycket mot toppkonkurrenterna är det bäst att det lossnar snart.
Barcelona Abbe_
2007-09-17 22:51
Ronaldinhoismx3

Vem här är glad med 0-0? Självklart är alla här inne besvikna efter 0-0 mot Osasuna men man får ju försöka se positivt på vissa grejer. Visst, Barça har inte kommit igång medans Sevilla, Real har gjort de men deras tid kommer också. Vi reser oss!
2007-09-17 22:49
by the way... henry kanske inte var ett nödvändigt nyförvärv men hellre ser jag honom i laget än tex gudjohnsen, giuly eller saviola
henry är en grym spelare och vi alla har sett vad han har gjort i arsenal, man kan inte lita på att etoo ska spela en hel säsong utan att gå sönder som han nu har gjort också, det var bra att värva en sådan stjärn spelare...med tiden kommer han ÖSA in mål
2007-09-17 22:46
jag har alltid sagt att mister inte är tillräckligt bra nog, jag tror vi har fått det bekräftat. saknas kanske våran käre assisterande tränare? ni vet han som just nu befinner sig i ajax? kan det vara så enkelt?
jag kräver inte misters avgång låt han få lite tid till sen kanske vi kan diskutera.
någon långt ner sa att vi bara har släppt in 1 mål på 3 matcher, so what? vi har bara vunnit en match så det spelar väl f*n ingen roll, hellre vinner jag en match med 5-4 än spelar 0-0

på långsikt ser det väl bra ut med milito och abidal i backlinjen men hallå? när ska våra spelare göra mål? henry, dinho, messi, etoo, den fantastiska 4an har inte gjort så mycket eller har jag fel? nu är etoo tyvärr borta ett tag dessutom lär vi väl ha bland världens två största talangerna i laget också? så jag kan inte förstå hur folk kan sitta och vara glada över att vi spelar två 0-0 matcher i inledningen av säsongen.

fotboll går väl ut på att göra mer mål än motståndarlaget? exakt när vi tog våra titlar hade vi ett svagare försvar än nu men visst vann vi ligan och CL. när vi börjar vinna matcher med flera bollar och täpper till bakåt DÅ kan vi väl vara glada och skryta om vårat fina försvar.
som sagt barca vinn bara matcherna !!!

och allt tjaffs om bojans "fint", visst killen är hur duktig som helst, han gör debut vid 17 års ålder men vi behöver väl inte vara så kåta för det? någon kallade det för mästerverk? haha skojar ni med mig? det var en misslyckad klack som lurade alla inklusive bojan själv...men det kommer komma godbitar från han va så säkra

tack för mig mina blåröda bröder...

kan vara min besvikelse som tagit över mitt skrivande men jag hoppas ni har förståelse för det...
Las Palmas Pio pio
2007-09-17 22:32
Bojan är katalan, född i Linyola. Dock är hans far serb!
Barcelona Abbe_
2007-09-17 22:31
Jag skulle vilja säga att han är Katalan. Han är trots allt född i Lleida i Katalonien. Hans pappa är Serb och jobbar inom klubben.

el diablo

Du känner såklart inte till att han var borta från fotbollen i nästan ett halvår. Han kommer till en ny klubb, ny miljö och nya människor/spelare. Det är klart att han inte kommer in och dominerar. Nu när Eto'o skadades är nog värvningen av Henry mer ett genidrag än en dålig värvning.
Barcelona Lion-E
2007-09-17 22:28
han är serb..
Barcelona el diablo
2007-09-17 22:23
Är Bojan katalan eller Serb eller både och?
Annons: