/spanien/barcelona/forum/22314.aspx/spanien/barcelona/forum/22314.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-09-19 11:07
Något måste hända ja, SPELARNA måste göra mål.
De ska kunna göra det med mig som tränare till och med.
Barcelona Messidona
2007-09-19 10:46
Ämne: Jag kan förresten in....
mycke möjligt, men då kanske rijkard måste ändras, nått måste hända
Barcelona Holländaren
2007-09-19 10:39
Jag kan förresten inte komma på en enda klubb som vunnit en ligatitel efter att man bytt tränare under pågående säsong...
Barcelona Holländaren
2007-09-19 10:35
Ämne: Någon culé här inne ....
Jag bor i Lund. Whats up?
Barcelona Messidona
2007-09-19 10:34
lite barca nytt hade inte skadat!

våran mister är ovanlig stressad, men de kan man förstå....
press från laoprta och det kanske är dags för en ny röst vid träningarna, ta inte detta nu som om jag är typiskt fan som bara vill få tränare sparkad bara för att inte resultaten inte duger, men det är kanske är dags för en ny man vid jobbet som tränare för klubben. mister säger också att de behöver fansens stöd mer än någonsin, kanske lite bevis för att han behöver arbetsro... vad tycker ni?

arena uppdateringar för ca 250 miljoner Euro
han som hade hand om nya wembly blir mannen för jobbet angående Camp Nou med ca 10 000 mer platser. Arenan ska i första hand inte ändra karaktär utan moderniseras, tyvärr fick inte han som hade hand om shcalkes arena bygge jobbet...

några detaljer finns inte tillgänglig nu som jag kan hitta, men en funktion som nya wembley har är att man kan betälla service på plats på din egen åskådarplats om ni förstår vad jag menar. till exempel gör messi mål ska du som åskådare kunna köpa en messi tröja med tryckt datum och match för just de målet som kan ha mer än vanlig betydelse...

Barcelona barca style
2007-09-19 10:10
camp nou kommer att byggas till världen största fotbollsarenor
hoppas att vi knäcker Lyon ikväll
vi kommer vinna helt enkelt
Barcelona FCB :)
2007-09-19 09:56
vilken kväll det blir.. :) hoppas att det vänder nu, och att vi vi verkligen visar att vi är det bästa laget i europa!

tippar 2-1 till oss!
Visca Barca!
Barcelona AlexC
2007-09-19 09:47
Någon culé här inne som är bosatt i Lund?
Barcelona Tompa
2007-09-19 09:31
Äntligen dags för avspark i världens främsta klubblagsturnering. Lyon är verkligen inte vilket lag som helst men matchen är ett bra tilfälle för Barca att visa upp lagets rätta ansikte, det har ju lyst med sin frånvaro hitills. Hjärtat säger seger med 3-0 men 2-0 eller 2-1 känns mer realistiskt.
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-09-19 08:58
3-1 är lite väl optimistiskt ändå.
Jag vet att det kan vända och lossna ikväll men det är inte säkert och om det inte gör det kommer vi ha det riktigt jobbigt på Camp Nou, jag tror vi spelar lika med Lyon, 1-1. Vi har en väldigt bra defensiv även utan Puyol, tänk då när han är tillbaka, mums!

Jag är inte i Barcelona och ser deras träningar så jag kan inte få mig en bild i vilken form vi är i men jag kan inte tänka mig att det vänder, jag tror det kommer ta ett tag men fråga mig inte varför eftersom jag inte har några bevis på varför jag tror så. Magen säger mig det.
Hoppas på 7-0 ikväll.
Barcelona PILMÀ
2007-09-19 08:02
Där ärdet lite Info om Benzema.
Barcelona PILMÀ
2007-09-19 07:59
vi måste undvika Krim Benzema han är sannerligen en stor måltjuv har spelat för Lyon 13 och har gjort 10 mål en riktigt bra målskytt.
styrka: snabb måltjuv start på kroppen
Han är född 1987.
Barcelona PILMÀ
2007-09-19 07:40
Etoo var på Plats när alla andra tränade.
Verkar vara på gott humör.
Hoppas att han kryar på sig så fort som möjligt.
Etoo the Barça Lion.
Barcelona GabyMilito
2007-09-19 01:38
Kan inte vänta längre till lyonmatchen =)3-1 tror jag på att vi vinner med
Barcelona GabyMilito
2007-09-19 01:37
Ämne: TÄVLINGEN TILL OMBYG....
när kommer dem börja då ?
Barcelona R_10_Messi
2007-09-19 00:56
Delarocha, e du verkligen ett barca-fan ?.. varenda inlägg jag läser från dig så klagar du på barcelona o på spelarna.. Jag e 99% säker på att du inte är ett barca-fan.. dom som inte tror mig kan börja läsa alla hans inlägg så kommer ni förstå va ja menar..
Barcelona Rambla
2007-09-19 00:34
Henry är en center ja, samtidigt som han ska ha frihet att röra sig ut på kanterna om han så önskar. Så spelade han i Arsenal åtminstone. Ut på kanterna söker han sig just för att han hittat större ytor där. Det beror ju som sagt på mostånd och hur de spelar försvarspel.

Det där med Ten Cate och att han skulle vara den taktiska tror jag bara är struntprat som någon spridit på något av alla dessa fotbollsforum som finns på internet. Han verkar då inte vara speciellt bra taktisk nu när han är i Ajax. Snarare var det väl så att personkemin och annat mellan Ten Cate + Rijkaard + spelarna var bra. Bara för att det gått sämre för Barça sen Ten Cate lämnade är det så bekvämt att skylla på det.
Barcelona ibbos
2007-09-19 00:29
Delarocha: Jag förstår vad du menar, men komigen man kan få igång Ronaldinho på annat vis också, det har vi tidigare kunnat, jag tycker att det är först och främst Henry som borde komma igång. Han måste bara komma igång tycker det är det man borde fokusera på.

Rambla:

Precis, det jag menar, utgångspunkten MÅSTE vara central anfallare, för visst är han en 9:a?

Jag ser det som så att efter att Ten cate stack så märker man att det börjar bli lite knasigt i laget. Ändå om folk säger att det var han som låg bakom det defensiva så tror jag endå att han låg bakom nästan allt i Barcelonas spelsystem, dvs anfallet också.

Man hör inte så mycket om Barcas assisterande i media osv som man gjorde med Ten cate :b.
Barcelona Rambla
2007-09-19 00:21
Jag förstår vad Rijkaards tanke är när han envisas med att spela Ronaldinho i mitten, men det funkar ju inte. Ser inte Rijkaard det? Vi har ju ingen spelare i boxen när bollarna kommer in. Henry är en 9:a och där ska han spela, inte som någon vänsterytter. Det är en sak att han gärna går ut mot vänster från sin mittposition, men utgångspunkten ska vara som center och inget annat. Fattar ej att Rijkaard inte kan se hur illa det funkar med att spela Ronaldinho som någon slags fake center. Det enda han gör är ju att ta emot bollen felvänd och kasta sig för att få billiga frisparkar.
Delarocha RIP Puerta
2007-09-19 00:17
ibbos; enda anledningen till att sätta Ronaldinho i mitten är för att få igång hans löpningar. Det senaste halvåret har han slutat spela med speed och utmana på kanten. Om vi nu vill lyckas ordentligt krävs det att både Messi o Ronaldinho kan dra sin gubbe för att spela vidare bollen. För tillfället gör inte han det. Tycker inte han sköter sina uppgifter dessvärre.
Barcelona ibbos
2007-09-19 00:08
Nu gäller det, Barca måste VINNA matchen och ett måste är också att Henry ska göra mål, enligt mig. Han måste börja anpassa sig på riktigt nu. Tycker han ser ganska loj ut då han inte tar sina löpningar och spelar rollen som 9:a.

Ett stort fel av Rijkaard är att spela Ronaldinho som en 9:a. Helt meningslöst, när jag tänker på detta så kommer det upp som ett frågetecken i min hjärna. Varför? Helt meningslöst, då vi har en viss Henry som antagligen är till för att täcka upp Eto'os plats. Alla vet att Henry har potentialen att spela som en 9:a, det är (tror jag) hans egentliga position.

Hoppas också att Marquez är 'fit for fight' imorgon för att Thuram håller tyvärr inte längre. Endå om försvaret är det positiva denna säsong så tycker jag att det har varit ganska slarvigt. Tycker absolut inte att man ska spela med Iniesta, Deco och Xavi sammtigit, då Touré är pivoten, ingen av de tre förstnämnda är en sån som Touré. Ser helst att Xavi och Deco startar för att de två har mest erfarenheter av CL-spel.

Intressant o följa morgondagens match, hoppas på en klar seger.
OBS!!!! Bara för att Lyon har tappat massor med spelare så ska man inte underskatta dom ;-)

MES QUE UN CLUB
Barcelona Beguiristain
2007-09-19 00:08
Captain Fantastic

Maracaña tar 95000 (alla sittande) efter den senaste renoveringen för ca ett år sedan, då sänktes planen 2,5 meter för att göra nedre terrassen brantare. Vad jag har sett så ska ett
tak bygga till VM 2014 men ingen utbyggnad är planerad så Camp Nou har möjligheten att bli världens största fotbollsstadion beroende på hur många sittplatser det slutligen blir.

Utseendemässigt är nog risken stor att Camp Nou förändras, den nakna betongen kommer antagligen att kläs in i en ny fasad, mest intressant ska bli att se hur man har löst problemet med taket vars konstruktion innebär väsentliga svårigheter om man tänker ta bort det alternativt lyfta det. Vill minnas att det vid förra disskussionen om en utbyggnad pratades om 4 månaders arbete (enbart för att lyft bort taket) varvid stadion inte kunde användas överhuvud taget.
Barcelona Kimmpa_fcb
2007-09-19 00:06
Lite offtopic men hur fixar man sin startelva och kapten på UCL Fantasy Football?
Tacksam för svar.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-18 23:53
Saknar Etoó jag med fan:S kul att han blev skadad nu i början... vi skulle behöva han i Champions League om det inte släpper för Henry och han börjar göra det han oftast gör(mål) :)

God Natt gott folk, 0-0 tippar jag imorn, Hoppas verkligen jag har fel :)
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-18 23:49
Gissa vem som besökte dagens träning? Ingen mindre än lejonet själv - Samu. Han verkar gå helt OK (utan kryckor menar jag), han hälsade säkert alla lycka till för imorrn.

Ack, vad man önskar att han kunde vara med.

Robson De Souza aka Robinho/

Man får tacka för lycko-önskandet och ge tillbaka det i sann gentlemanna-anda (även om man inte riktigt menar det) :D

God natt på er alla, I'm off :)

Real Madrid Robson De Souza aka Robinho
2007-09-18 23:31
Hoppas och tror på er imorgon, men om jag ska vara helt ärlig så tror jag att ni får de riktigt svårt trots att de har tappat en av lagets bästs spelare Malouda. Som ni såg förra året åkte vi på stryk rejält borta mot Lyon för att sedan spela jämt mot dem på Bernabeu.
Hoppas verkligen att ni vinner=)
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-18 23:31
Har inte Camp Nou redan nu läder-stolar på de flesta sittplatserna? Utav det man sett på TV så får man intrycket att det finns sköna sittplatser överallt. Däremot har jag hört att toaletterna är lite sunkiga :)
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-18 23:25
Länk:

Tror inte det kommer se så här mäktigt ut med tak, tro mig det förendrar mycket med tak, därimot skönare stolar o så har jag inget imot.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-18 23:24
PILMÀ

Ja du har ingen aning. Men det bästa är att Henry får göra mål imorn och själv klart att Milito startar med Marquez. Och inte Oleguer:D
Önska det var Onsdag nu och klockan var 20.45.

Kan knappt vänta! Undra om Lyon kommer backa hem mycket eller köra på kontringar eller anfall direkt. Barca måste få ett snabbt mål. Väldigt tidigt! Imorn får ni se en Super taggad Messi!

Visca Barca!
Barcelona Visca_Barca
2007-09-18 23:19
en fråga.. tror ni att det sant det här me laporta o rijaard?
Annons: