/spanien/barcelona/forum/22310.aspx/spanien/barcelona/forum/22310.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-01-29 11:29
Till alla real fans som kommer hit o skriver om robinho som om han vore världens bästa, låt mig säga han är bra när laget är bra, han har gjort 7 mål det är 2 mål mer än Ronaldinho som har sitt livs sämsta form som ha varit borta ungefär en månad,
att ni ens vågar gemföra robinho med Messi är roligt
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-01-29 11:21
Ronaldinho har fått grönt ljus :D
Barcelona El Culé
2008-01-29 11:07
Lajjas:

Ronaldinho blev friskförklarad igår eftermiddag. Han medverkade i en träningsmatch på Ciutat Esportiva med Barcelona B.

Härligt, hoppas han är sugen och på gång nu efter ett litet uppehåll.
Barcelona Tompa
2008-01-29 09:40
adiiL:
Jag var som sagt kritisk mot Henryköpet medans alla rykten florerade men när han väl var på plats trodde jag det skulle bli bra ändå (var väl en typisk supporterinställning) men nu ett halvår senare känns det som att mina tidigare farhågor att det inte skulle bli bra var befogade. Vi får se hur det går under våren men realistiskt sett är jag tveksam till att det lossnar för Henry.

Sen angående Etóo. Natuligtvis saknas lejonet med sin målfarlighet och härliga inställning (vilket numer många gånger är en bristvara hos många spelare) men när spelet ser ut som det gjorde i söndags tror jag inte Etóo gjort någon större skillnad. Och inte Dinho heller som ärligt talat inte producerat spel i yppersta världsklass på lång tid.

Något som verkligen irriterat mig med Barcas spel den här säsongen är hur oerhört lite skott man skjuter utanför straffområdet. Många, många gånger har man i soffan ropat skjut! Men icke, istället blir det ytterligare några passningar och så till slut kommer ett motståndarben i vägen och så blir det ingenting. Det håller inte. Tidigare brände vi många chanser men sista tiden har laget t.om haft stora problem att skapa chanser, bedrövligt.
Barcelona Lajjas
2008-01-29 09:19
Är det någon som har information om när Ronaldinho väntas vara tillbaks? Har ens barca gått ut med vilken skada han har och när han väntas vara spelklar igen eller är det som vanligt massa lösa rykten om att han inte "vill/orkar" spela?

Saknaden av R-E-M är stor i dagsläget!
Barcelona Kallé
2008-01-29 07:58
Robinho går riktigt bra just nu, men det gör även Real Madrid. Messi håller lite högre nivå.
adiiL
2008-01-29 01:10
Criff

Tycker också att ett stort problem i spelet är avsaknaden av R-E-M. Dem tre är som pusselbitar. Henry och Messi räcker inte just nu.
Just nu känns det som om anfallarna inte riktigt vet sina uppgifter och spelet känns för ostrukturerat. Folk skyller på Decos o Xavis passningar när ingen jävel i laget rör på sig längre. Kolla på Henry till exempel. Varför söker han sig så himla långt ut på kanten helatiden? Ser inte nytta idet. Han söker sig aldrig mer in mot mål och försöker nästan aldrig dribbla själv och göra mål när han har bollen. Varför?? Jag kunde också se frustration i Messi i matchen mot athletic bilbao då han inte fick bollar som han ville och många passningar slogs bort. Man anade hur mycket han saknar Ronaldinho och Eto.

Självklart tar det tid för Henry att anpassa sig. Men varför köpte man honom då? Förväntade man sig att han skulle vara gamla ArsenalHenry direkt och rädda hela laget under Eto och Ronaldinhos frånvaro? Man kan ju inte tappa poäng helatiden i väntan på att Henry ska anpassa sig. Henry var inte helt rätt köp enligt mig.
Barcelona Criff
2008-01-29 01:05
Robinho går ju bra nu när resten utav laget går bra.
Kolla på honom de förra säsongerna, hur bra gick det då?
Messi presterar ungefär lika mycket som Robinho när hela Barca spelar skit.
Hade varit roligt att se Messi i den formen han har nu då vi spelade som bäst.
Sjukt hade det varit.
Real Madrid Shi
2008-01-29 00:51
Påstår abolut inte att Robinho anses bättre, Robinho har absolut inte den respekt som Messi har. Messi är populärare och har fått ett större rkännande än Robinho men i sanningens namn är det inte stor skillnad mellan dem prestationsmässigt.
Barcelona Rambla
2008-01-29 00:14
Shi:

Att du orkar sjunga Robinhos lov här inne. Sett till statistiken så har Messi presterat ännun bättre än vad Robinho gjort eftersom han varit skadad i över 1 månad. Real Madrid går mycket bättre så självklart märks det tydligare där.
Barcelona Sürer
2008-01-29 00:13
shi

jo de kanske stämmer att han har bättre statistik men glöm inte att messi varit borta en månad också och att real har gjort fest mål iligan. Messi är ju mer värdefull för barca än robinho för real o messis status ute i världen är betydligt högre än robinhos. Missuppfatta mig inte jag håller på brasilien o jag gillar robinho men bland topp 5 / topp 3 i världen är han inte. Diego milito har gjort 14 mål i ligan är han bättre än ruud o etoo :svar nej.

sen en annan sak detta har inte med robinho o göra utan tänkte bara jämföra adrianos bästa period i inter då han gjorde mkt mål o spelade väldigt bra och folk rankade honom en tid som världens bästa men sanningen är ju den att han förde ju inte inter till en enda titel, medans vi har IBRA som dominerar i italien o är inters klart bäste spelare (cambiasso) o var med om förde laget till en efterlängtad ligatitel men ändå ser inte folk honom som världens 3 bästa. kan de bero på nationalitet kanske? brassar får ju mkt med sig eftersom de just är brassar
Real Madrid Shi
2008-01-29 00:05
Ämne: Robinho har utveckla....
Tycker personligen Robinho vatt presterat mer denna säsongen än Messi, men det är bara min åsikt och jag förstår att många inte håller med. Men Robinhos statistik talar sitt tydliga språk.
Real Madrid Daebes//Zizou
2008-01-28 23:59
Criff// Tror det är nu han blir bra. Inte så van i det spanska spelet som exempelvis Milito som gick rätt in i startelvan. Är nästan säker på att han exploderar nu dessa matcher och blir lite sämre när Etoo kommer tillbaka då Etoo gör i princip alla mål.
Barcelona Criff
2008-01-28 23:55
Klart, jag tycker det är en bra värvning. Hade han inte funnits i laget hade vi legat ännu längre efter. Han har varit skillnaden i många matcher denna säsongen.
Även om han sumpat många målchanser har han också skapat och gjort mål som räddat många poäng.
Lite mer klapp klapp med dem andra anfallarna så kan det gå riktigt bra.
Jag har tålamod och tror det kommer.
2008-01-28 23:52
Criff// Jag säger inte att det är rätt att han får det. Men det blir lite så automatiskt. Wow självaste Henry till Barcelona. Nu är det inte bara han som är bra som i slutet av sin tid i Arsenal nu får han hjälp då blir han ju ännu bättre.

När Henry skrev på för Barcelona lyfte alla ett finger.
Barcelona Criff
2008-01-28 23:43
Daebes//Zizou, det är exakt det han inte ska få. Okej nu har inte Rijkaard mycket till val. Med tanke på alla skador & afrikanska mästerskapen.
Men jag tycker ändå man ska vänta med att döma honom tills han har fått tid på sig.
Han har visat ibland hur bra han är.
Barcelona Sürer
2008-01-28 23:42
Robinho har utvecklats något enormt just denna säsong som du säger att ha gått från pojken med överstegsfinterna till en nyckelspelare i real. Men jag rankar inte honom lika högt som Messi, C ronaldo, Zlatan vilket jag personligen tycker har varit bäst denna säsong. Sen Robinhos start på denna säsong var ingen bra heller första månaden de va lite senare efter olympiakos matchen som han komigång på allvar, men håller med han är väldigt duktig o har tagit ytterligareett steg men bland de 5 bästa i världen, njaa inte ännu men han är ju bara 23 år
2008-01-28 23:40
Criff// Gago har spelat för Real Madrid i 1 år nu. Köptes under vintern. Sen så borde man ge mer tid till en talang. Är man en spelare som Henry och kommer till Barcelona får man stor press och stora krav.
2008-01-28 23:31
Surer// Barcelona har ju ett bra lag på pappret. Skillnaden är att Barcelona inte går lika bra som lag, läs Real Madrid 2004-2006. Dock tror jag inte att byte av tränare hjälper. Jag som madridista vet, erfaren tyvärr!
Barcelona Criff
2008-01-28 23:29
Alla ni som säger att Gago och de andra är skitbra och att Henry suger. Kom nu ihåg hur länge Gago har fått på sig att anpassa sig.
Hel förra året sög han, men nu har han kommit in i det efter 1 ½ år.
Det tar tid. Speciellt när Henry säger att spelet i Arsenal har stor skillnad från Barcas.
Är det någon som vet så är det han.
Vi behöver Dinho, Eto & Messi. Dem kan varandra ut & in. Då vet Deco & Xavi också var bollarna ska gå.
Henry ska agera inhoppare och lära sig.
Real Madrid Shi
2008-01-28 23:26
Ämne: Real Madrid är för d....
Robinho är absolut inte lika spektakular som Ronaldinho osv. Men han bidrar med jävligt mycket i offensiv väg senaste 18 månaderna. Han har knappt gjort en dålig match. Robinho är enligt mig väldigt underskattad, folk ser honom fortfarande som killen som bara gör överstegsfinter på samma kvadratmeter hela matchen.

Han har gjort 8 mål och 6 assist i ligan (inga på straff) och 4 mål i ligan och 3 assist CL, bara Zlatan och en spelare till som är bättre på 5 mål.

Vill inte starta en krigliknade diskussion ang. Robinho och Messi, men hur ser ni på dessa spelare och hur viktiga och bra de är för sina respektiva länder och klubblag.
Barcelona FCB10
2008-01-28 23:10
Hoshiar

Vilken grym bild!!
Barcelona Sürer
2008-01-28 23:04
Real Madrid är för dagen ruskigt bra tycker jag. Jag tror mycket på Real madrid-Man u i final i CL hoppas jag har fel men de är bra överallt inga svaga lagdelar. Madrid liknar barca för 2 år sen med mycket rörelse alla är spelbara sen har de robinho,raul,ruud i bra form. Men jag ser inte Robinho så som ronaldinho var under de 2 åren o inte heller så som messi var förra året då det var han som låg bakom allt o bar barca på sina axlar faktiskt under slutspurten. Real kör över Roma som har en dålig deffensiv ENLIGT mig iallafall o vi kör över Celtic, sen kan allt hända
Barcelona Hoshiar
2008-01-28 23:04
Kommentera denna bild jag tror att många kommer ha den som skrivbordssunderlägg

själv har jag det

Vet nån från vilken match detta är
ser ut som att Eto har en påse med is på låret
2008-01-28 22:51
Barca Barca// Någon som fattar nått! När Barcelona vann ligan och Cl under de 2 säsongerna sa man inte Barcelona har Tur. Utan då var Barcelona överlägsna.

Vad är ett storlag för mig. Ett lag som kan spela vacker fotboll, som slår rekord och vinner titlar, ett lag som kan vända en match samtidigt som dem kan köra över vilket lag som helst på vilken arena som helst OCH (!) ett lag som vinner även när man spelar dåligt. Det är bara och kolla på resten av Europa. Alla vet att Manchester just nu går som tåget. Men för ett par dagar sen så gjorde man en plattmatch men man vann fortfarande.

Lite skumt att ett lag kan ha så mycket tur att man leder ligan på det sett man gör. Tur är en del som man blir arg av. Blir flyförbannad när Barcelona får något med sig eller något men samtidigt vet jag att Real även dem får det en och en annan match. (Dock får man ju otur med)
Real Madrid El capitán Raul y Ikerman
2008-01-28 22:47
Edwin// Spelarna blir taggade !? spelarna blir nervösa. skulle barcelona's moståndare råka göra 1-0 så kommer dem få de svårt. de kommer bli stressade av att dem vet att dem måste göra 2mål. Media gör inte saken bättre heller för Barcelona spelarna. att dem skriver att ligan är redan klar o så. ja kan säga de finns inget annat än att real vinner ligan. men Teoretiska säger att Barcelona kan vinna. men Ligan avgörs El Clasico 3sista omgången :)

HAla MAdrid !
Barcelona Edwin
2008-01-28 22:41
Ämne: Måste säga en sak. F....
Ligan är kört?
Alldeles för tidigt att säga att ligan är kört.
Vi har 17 matcher kvar. Mycket kan hända.
Jag vägrar att kasta handduken nu och tro att ligan är avgjord. Det är fotboll det handlar om.
Nu det bli spännande tycker jag för Barcelonas del. Varje match blir som avgörande. Spelarna blir taggade.
Barcelona R_10_ME
2008-01-28 22:33
hoppas att han menar allvar
Barcelona Barca Barca
2008-01-28 22:23
Måste säga en sak. Fattar inte hur folk kan komma och påstå att Real Madrid har tur. Fine jag kan säga dom senaste matcherna har dom haft tur. Men man såg klart och tydligt igår, så fort Villareal försökte komma in i matchen så vart hela Real Madrid laget i gång igen o höjde tempot och började springa. Dom har värvat hungriga spelare som Sneijder, Gago, Pepe ja kan räkna upp hela laget. Vilka kommer vi med Henry som är en avdankad stjärna och folk här inne kommer med ursäket med att han har varit skadad i 6 månader och att han måste komma in i laget. Men jag förstår inte för två matcher sen var han ju i stor form då han sprang sönder Murcia försvaret helt plötsligt underpresterar han. Henry är en stjärna och stjänor behöver inte mer än 6 månader på sig att komma igång. Kolla Ronaldinho det tog max 6 månader och han räknades som världens bästa spelare, Eto efter 4 omgångar hade han gjort 5 mål.

Men jag ser trotsallt en positiv sak i dagens barca och det att försvarsspelet har blivit oerhört bra (när thuram inte spelar). Med Yaya och Eto tebax samt Ronaldinho 5 kg lättare så tror jag att vi blir livsfarliga i CL nu när ligan nästa är kört.
Barcelona Hoshiar
2008-01-28 22:06
Det e tråkigt att ligga 9 p efter rivalerna

Men en sak kan ni trösta e r med

Eventuellt vinna Copa del rey
1 elr 2 i ligan
och komma långt i Champions league
Annons: