/spanien/barcelona/forum/22309.aspx/spanien/barcelona/forum/22309.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lionel Andrés Messi
2007-09-23 00:16
Måste hylla hela backlinjel, vilken insats dom gör, så underbart att se!! Marques i form vi kommer ha ett dilemma när Puyol är tillbaka, vem ska bli petad?
Barcelona Mot Nya Tider
2007-09-23 00:15
Jontteee

Det är way past ur bedtime ;p Skyll mer på Rijkaard som ändrar om i backlinjen, varför?
Delarocha RIP Puerta
Patrick Kluivert, håll bara käft nu. Varför kan du inte vara glad över att vi vunnit? Var det ens Oleguers skuld att det blev mål?
Kan inte någon skylla på Valdés? Minst lika mycket hans fel. Lägg ner nu.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
Så glad jag är efter vinsten. kan inte beskriva det med ord. Yaya toure gjorde mycke bra jobb idag, vann gång på gång bollar mot Kanoute. han är kung :).

En fråga har jag och svara mig e ni snälla, är Messi från den här planeten ?
Barcelona Suñol_
2007-09-23 00:14
roooonaldinho: Jävla pissunge hatar är ett väldigt starkt ord som du nöter ut helt i onödan. Blir så trött på alla småbarn som skriver här så gå och lägg er ...
Barcelona Evička
Nu är det streck i hata-Oleguerdebatten. Lägg ner!
Real Madrid PILMA
Vem hörde när Kommentatorerna sa Oleaguer har skrivit nyligen kontrakt med FCB. eller har jag hört Fel. men vad fan lägg ner nu och skyll inte på Ole han är sannerligen en symptisk kille.
Barcelona Messi 10
Först m¨ste jag säga att jag är otroligt imponerad och nöjd över vår defensiv.Toure,Abidal oc Milito vilka monster !Vi vinner matchen och det är oroligt viktigt.Minns ni hur i förlorade ligan förra året ? På målskillnad och inbördes möte nu släppte vi ett skitmål på samma sätt som vi torskade ligan på ett speciellt byte jag tänker inte ens skriva hans namn...Abidal var klart bäst idag han tog bort Navas helt och fick Alves utbytt jag har aldrig sett dem så bleka ! Tack för det förlösande målet gör karln bara drömmål ?Skönt att se hans gest ockspå ; ) Men jagtror han menar precis som mitt namn att han vill ha tröja nummer 10 ; )
Barcelona Diinho # 10
målen är uppe nu, bläddra ner bara.
Barcelona Patrick Kluivert
Ämne: asså orka skylla på ....
"he is just a human"

Just a human who should play fore... div.5 lag i sverige

elr.... han hade nog inte platsat där heller
Delarocha RIP Puerta
Gött att det är match redan på onsdag igen:)
Tur att jag införskaffat tv4 sport också. Redan betalat sig.
Barcelona Rambla
Iniesta börjar ute till vänster och är riktigt bra. Mister byter ut Xavi, inget att klaga på där faktiskt, och Iniesta tar steget ner på mittfältet och är precis lika bra där. Vilken spelare. Ronaldinho lär nog få kämpa om en startplats i fortsättningen.

Abidal och Yaya, vilka värvningar alltså. Jag är så oerhört glad över de värvningarna. Yaya plockar ner allt motstånd på mitten och han är ensam. Sevilla ställer upp med två riktigt bra defensiva i mitten med Poulsen och Keita trots det så överglänser Yaya dem bägge. Underbart!

Abidal sen? Jisses, såg ni Alves och Navas ens komma förbå någon gång? Jag gjorde det då inte. Dessutom, Alves hade ju fullt sjå med att klara av el vampiro så offensiva räder var väl det sista han hade i tankarna. :D
Barcelona Zamboza
2007-09-23 00:13
Här är alla mål och chanser från matchen.
Barcelona Tompa
2007-09-23 00:12
Men hur som helst. Det positiva idag övervägde det negativa, med råge...
Barcelona Tompa
2007-09-23 00:10
Jodå Rambla. Jag håller med om att Rijkaard inte borde ändrat i backlinjen.

Vad gäller Oleguer håller han inte måttet helt enkelt men det är ingen nyhet.
Barcelona Barca#1(R.I.P PUERTA)
2007-09-23 00:09
Äntligen:) Vilken match:D Efter Henrys stolpskott började jag att tappa hoppet, men vi har ju Messi. VIlken passning av henry och vilket avslut av Messi. Det börjar gå uppåt och nu ser jag fram emot onsdagens match mot zaragoza!
Barcelona Mot Nya Tider
Denna seger är oerhört viktig, kan och vågar säga redan nu att våran 'formsvacka' har redan varit, nu blir det kul att vara cùle ; )

Tack Messì!
Barcelona FCB10
asså orka skylla på 2-1 målet på Oleguer!!

He is just an human...
Barcelona tarrak
Många av er är inte kloka! Barcelona har precis vunnit över ett av de tippade topplagen och allt ni kan göra är att snacka skit om Oleguer. Ni borde skämmas! Vem av er har berömt Presas för sina stabila insatser tidigare denna säsong? Hur lätt är det att komma in och spela mittback när det är någon minut kvar av matchen?
Barcelona Suñol_
Patrick Kluivert: Hur länge har du sett Barcelona spela igentligen? Jag kan nämna ett par Christanval, Rochemback, Rüstu och Alfonso Pérez för att nämna några(Då menar jag deras insatser i Barcelona).
Barcelona Mapa
2007-09-23 00:08
Gnäll inte så mycket, var i stället glada åt segern, ett skitmål på övertid gör inget. Henry var för övrigt riktigt bra i andra halvlek och Iniesta går det inte att ta bollen av (grym i dag).
Barcelona Zamboza
2007-09-23 00:07
Jag njuter både av vinsten och att Sevilla ställde upp med en köttmur förgäves. Poulsen borde varit utvisad redan i den 55:e minuten. Han fick bara en varning idag, men enligt mig skulle han haft tre. Vi startade bra de första 10 och avslutade bra den sista kvarten. Det är den rörligheten vi måste se mer av, speciellt när man ställs mot ett köttmur. Abidal är hur grym som helst. Ungen Navas flyttade ju till vänsterkanten vid ett par tillfällen pga Abidal. Jag var orolig att det skulle bli en 0-0 match och tre poäng efter real och med en match mer spelad. Tack och lov tog vi alla tre och sätter nu press på de vita. Bäst idag var Abidal, Toure och Messi. Toure är ju ett monster. Tror han vann 2-3 nickdueller mot Kanoute på mindre än en minut. Henry är på gång och låg bakom många fina passningar, bl a Messis första mål.
Delarocha RIP Puerta
2007-09-23 00:07
Sahandino Kamal. Okej. Han är sämst. Hitta en bättre 4/5:e mittback som är nöjd med att få sitta på bänken det mesta under en säsong utan att klaga nånting...
Barcelona r.Hyder (Descanso en Paz A.Puerta)
2007-09-23 00:06
Jag kan inte beskriva hur lycklig jag är. Jag var så jävla nervös inför och under den här matchen.

Messí, Messí, Messí killen är ju så jävla duktig. Enligt mig är han utan tvekan en av världens absolut bästa spelare. Visst, han föll ur lite i första halvlek, men det han gjorde gjorde han riktigt bra. 2 mål, ett mästerligt verk i kombination med Henrys fenomenala pass och en straff som är hur kylig som helst.

Man märker att Henry blir mer och mer varm i kläderna. Han hittar lite mer löpvägar och börjar nu få tag på dem där insticken som han så oftast stått offside på i tidigare matcher. Synd att stolpen var i vägen när han så elegant klackade med sig bollen som ledde till friläget.

Iniesta var riktigt pigg. Allt han gjorde tydde på att han är en stjärna. Enligt mig så är en Iniesta i dagens skick hästlängder bättre än en Ronaldinho i dagens skick. Jag älskar Ronaldinho, men man måste inse sanningen också, att säga att Ronaldinho är en bra spelare är det däremot inget snack om. Det är bara formen som sviktar och inget annat. En Ronaldinho i toppform är bäst i världen. Men Iniesta gör en bra match, han stärker upp vänsterkanten på ett sätt som Ronaldinho inte har form nog att göra.

Backlinjen ser väldigt stabil ut så länge Oleguer inte kommer in och missar offsiden hela tiden. Älskar killen när han sitter på bänken dock. Yaya stärker också upp försvaret på ett världsklassigt sätt. Abidal är en av världens bästa vänsterbackar om inte den bästa. Han är ju fenomenal i det offensiva vilket kom som en chock för mig eftersom att jag antog att han skulle vara en mer defensivt riktiad back. Men hans defensiv är ju hur klockren som helst. Plockar bort allt som kommer på kanten och äger rent allmänt hela vänsterkanten, offensivt som defensivt.

Real Madrid PILMA
Tack Leo tusen Tack.
Messi Leverar när det gäller saken.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
Oleguer=mål i baken...

han hinner spela typ 1-2min sen gör kanoute mål.
taskigt att säga detta men, fan vad Oleguer suger..
Härligt med 3p i alla fall. Tycker vi har världens bästa försvar, någon som tycker något annat?
jag säger bara abidal! vilken spelare.

jag tycker han är matchens spelar fast messi gjorde 2mål. abidal fick bort jesus navas och daniel alves. det är världsklass.

Visca barca
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Sahandinho Kamal

Lägg ner, detta är otroligt fjortisaktigt att forum lyncha en spelare på detta vis.

Snacka om matchen istället hur orkar folk asså.
Valdes har lika mycket skuld i det hela, han kunde ha gått ut och plockat bollen med lite mer auktoritet.

Till matchen, välspelad match från samtliga måste jag säga extra + får väl Messi.

Som jag sa tidigare möter vi bättre lag höjer sig laget, nu har vi haft 2 matcher irad där de förbättrats.

Det ser bra ut och deffensivt sätt förutom Ole och valdes missen ser riktigt bra ut.

Visca el Barca visca Catalunya

Barcelona Beautiful_Barca
2007-09-23 00:05
Heheh
Underbart med en vinst!
Också underbart att inte behöva dras med Oleguer från start.

Buga till Messi!
NU!
Barcelona Meley
2007-09-23 00:04
Yaya var ett huvud högre upp än Kanoute i nickduellerna!
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-23 00:04
Ämne: Grabbar jag lovar er....
ja kan säkert hitta nån sämre men nu är jag så jävla glad över vinsten o så jävla förbannad över Oleguer så jag säger bara att jag håller med dig för tillfället, och säkert framöver med
Annons: