/spanien/barcelona/forum/22303.aspx/spanien/barcelona/forum/22303.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lajjas
2007-09-22 17:47
http://myp2p.eu/index.htm
Real Madrid Zizou #5
2007-09-22 17:46
Någon som länken till streamsidan my2p nånting sånt?
Barcelona Koeman!!
2007-09-22 17:42
Alla har dåliga perioder. Sen så ska vi visa Ronaldinho respekt efter allt han har gjort för klubben.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-09-22 17:39
Ibravissimo

Dra inte alla över en kam är du snäll, det är oftast medgångfansen som visar sin brist på okunnighet.

Shi

Håll dina synpunkter för dig själv, bland de dummaste jag hört!

Jag har inte alla fakta angående Ronaldinho men klubben gör knappast av med honom bara för att han inte presterat som tidigare.

Är det nåt han behöver så är det vila, kolla bara på Kaka i Milan som bänkas vissa matcher i ligan för att sedan vara fräsh till cl matcher. Är han inte fit så ska han inte spela, vi har faktist bra spelare på bänken.

Istället för att rikta all kritik mot spelaren så bör de riktas med uttagningen av Ronaldinho. Ni som spelar fotboll vet hur det är, trots att man inte är 100% fit så vill man alltid spela fotboll eller hur?

Dumt att jemföra men kom inte på nån annan jemförelse.

Stå bakom spelaren för han är vår fotbollsgud!
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-09-22 17:38
En fråga bara:

I krönikan "Ronaldinho har blivit ett problem" skriver ni att han INTE spelar ikväll, men i artikeln "Inför: Barca - Sevilla" som kom upp 12 minuter senare står det att han spelar. Är det fel eller har ny information tillkommit?

Ops, märkte själv längst ner att det stod att han ådragit sig fotskadan.
Barcelona Lajjas
2007-09-22 17:32
kan det inte vara så att han verkligen är lite småskadad och därför underpresterad? Säg att han blir borta från spel 1-3 matcher, blir spelsugen igen och allt vänder uppåt.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-22 17:22
han lär ju inte bli bättre av att publiken buar ut han också .
Villarreal Ibravissimo
2007-09-22 17:15
Hahaha snälla snälla bara för den artikeln bli inte som resten av alla svenska forum fans.
Var inte som real madrid. Så snabbt en spelare inte spelar så bra så måste man direkt sälja honom. Nej det är inte så det funkar.

Ja han kanske festar och gör andra grejer lite för mycket. Det kanske har gjort att han inte är lika bra som förut men det betyder inte att han kommer bli som Adriano eller är det. Time well tell, man får se hur det blir i fortsättnignen. Ifall det blir bättre eller värre.

Ta det lilla lugna, hur vågar ni redan nu snacka om att sälja honom på grund av en artikel på svenskafans haha.

Ni ger mig flashback på snacket om att sälja Adriano.
2007-09-22 17:14
Ämne: Trouble in paradise ....
Tro mig vi behöver Ronaldinho!

Att vi ska köpa in Cristiano Ronaldo och att han är en likadan spelare som Ronaldinho är något av det dummaste jag hört! Cristiano Ronaldo är inte ens i närheten av Ronaldinhos nivå. Cristano Ronaldo varierar inte sina finter ett dugg och när han lyckas bara komma förbi sin fösvarare ett fåtal gånger och när han inte gör det slänger han sig och hoppas på frispark/straff. I sin sämsta säsong någonsin gör Ronaldinho 21 mål i ligan och i Ronaldos bästa gör han 17 mål. Det säger nog allt. Ronaldo är heller inte i närheten av att ha det spelsinnet Ronaldinho besitter. De enda lag Ronaldo kan "dominera" mot är botten eller mittenlag i Premier League. Ronaldinho däremot har kissat på lag som Chelsea, Milan, Werder Bremen mer än en gång.
Barcelona ZARM
2007-09-22 17:13
Jag tycker att det är väl tidigt att börja snacka om att sälja Ronaldinho. Mycket skvaller (med en smula sanning) enligt min mening. Han gjorde en bra insats i Brasilien matchen och han är sämre men inte urusel i barca. Jag litar på att han får den hjälp han behöver. Det förtjänar han efter att han har gjort för Barca! Vi behöver honom fortfarande...
2007-09-22 17:10
Ämne: Trouble in paradise ....
det där va nog det dummaste nån skrivit? man behöver inte världens bästa spelare? tappat stinget? FÖR TILLFÄLLET! Dinho är inte nån Adriano som inte kmr tillbaka, det kommer ni få se !
Real Madrid Shi
2007-09-22 17:08
Trouble in paradise ser det ut som. Enligt mig bör ni sälja honom direkt sommaren 08 och köpa in antingen Cristiano Ronaldo eller en annan liknande spelare istället. Ronaldinho har tappat stinget det visste ni redan innan. Givetvis kommer han vara bra vissa matcher, självklart men dem matcherna kommer inte vara värda konsekvenserna.

Ni har Messi, Eto'o och Henry så ni behöver faktiskt inte ens Ronaldinho längre.

2007-09-22 17:03
Förresten grymt bra krönika om Ronaldinho. Intressant, men samtidigt ytterst oroväckande :(
2007-09-22 16:59
Länktipset kom visst inte med så det kommer med i detta inlägget istället.
2007-09-22 16:56
Jag förmodar att det var vid VM allting startade. Det var då Ronaldinho skulle bli den bästa spelaren någonsin, ta Brasilien till VM-guld på egen hand precis som Maradona gjorde med Argentina 1986. Efter VM:et har Ronaldinho inte varit sig lik. Ojämnare än någonsin och ur form allt för ofta och med rykten från alla håll om besök på nattklubbar och diskutek har gjort Ronaldinhos framtid i Barcelona mer oklar än någonsin. Det fanns dock tillfällen då han visade att han är bäst när han själv vill, till exempel mot Villareal och Bilbao förra säsongen. Men det verkar inte längre som Ronaldinho "vill" lika mycket. Det verkar som om han prioriterar andra saker framför fotbollen och som en person tidigare sa här har han ibland valt gymmet och massage när han ska komma i form istället för hård träning.

Spelmässigt har Ronaldinho framför allt saknat explosiviteten, men även glädjen är inte densamma som för ett 1,5 - 2 år sedan. Tekniken kommer han alltid att ha, men viljan och glädjen måste komma tillbaka så vi får se Ronaldinho som den fotbollsgud vi en gång såg dra spelare efter spelare med en sådan överlägsenhet att man blev rent av chockad.

Det som är skrämmande och gör mig väldigt ledsen är att Ronaldinho bara är 27 år (!). Statistiskt borde hans proffskarriär som tog start vid Paris St. Germain bara gått halva sin tid. Det hade varit fullt normalt om han varit en bit in på 30, men redan vid 27 års ålder är som sagt oroande.

En del här har sagt att vi inte ska döma Ronaldinho efter tre ligamatcher och en usel CL-matchen. Faktum kvarstår dock att detta är ingen ny skepnad av Ronaldinho utan bara en fortsättning på den Ronaldinho vi såg förra säsongen, som glimtade till stundtals. Även antal spelmål från hans sida har minskat drastiskt och han gör nu nästan bara mål på frisparkar och straffar. Det verkar som om det är nästintill det enda han utvecklat den senaste säsongen.

Jag anser att Ronaldinho KAN komma tillbaka till den form han var i 2005/2006 om han bara kämpar hårt och har viljan för det. Kanske någon ledare i Barcelona bör prata med honom om detta, vilket säkerligen redan gjorts, men de kan pusha på honom t.ex. visa en video om hur fantastiskt bra han var för knappt två år sedan.

Det som också är väldigt tråkigt och synd är att Ronaldinhos formsvacka påverkar laget, både på och utanför planen. En glad och positiv Ronaldinho smittar av sig på lagkamraterna och resten av klubben. Därför hoppas jag för Barcelonas och Ronaldinhos egen skull att han gör sitt absolut bästa för att återta tronen som världens bäste spelare och så att alla Barcafans får se hans leende, som bara det gör det värt att köpa en biljett till en Barcelonamatch på Camp Nou.

Jag hoppas att vi spöar Sevilla idag utan Ronaldinho på plan och att Henry visar att han kan vara lika bra i Barcelona som han var i Arsenal.

P.S: Kolla mitt länktips på Ronaldinho. Det är så jag vill se Ronaldinho igen!
Real Madrid Artan | Ruudinho
2007-09-22 16:55
Vet någon ifall man kan se er match senare ikväll som repris? För kommer tyvärr inte kunna sitta och se den live på Tv4+ ikväll. Men jag kommer hem efter 12 och undrar bara ifall nån här vet ifall tvsport eller tv4+ sänder en repris inatt?

Riktig toppmatch ikväll ju, vill inte missa denna.

Lycka till ikväll.
Barcelona FCB10
2007-09-22 16:50
okej da!! du trodde att jag menade de också...
2007-09-22 16:38
Ämne: Skulle va kul om vi ....
tycker inte det skulle va nå kul alls faktiskt.
Joell
2007-09-22 16:37
Hallåå! en kompis har redan registrerat sig förut men kommer inte ihåg hans lösenord, hur kan man ta reda på det?
Barcelona FCB10
2007-09-22 16:31
Skulle va kul om vi stardade med Giovani - Bojan - Messi.
Barcelona tarrak
2007-09-22 16:30
Rambla

Jag var nere i Barcelona och kollade på matchen mot Athletic och man märkte tydligt hur katalanerna har börjat tröttna på Ronaldinhos uppträdande.

Naturligtvis är han fortfarande en duktig fotbollsspelare, men det är bara sorgligt att se honom försöka dribbla nuförtiden. Det känns som att han inte själv tror att han kan slå sin moståndare, utan stannar upp vid minsta beröring och ber domaren om frispark
Barcelona FCB10
2007-09-22 16:28
Ämne: Tjeena, kan man se n....
jaa. Ikväll matchen mot Sevilla.
Barcelona Patrick Kluivert
2007-09-22 16:19
Tjeena, kan man se någonstans hur nou camp kommer att se ut ??

Visca Barca !!
Barcelona Rambla
2007-09-22 16:12
tarrak:

Ja jag vet inte vad man ska tro. Tydligen så kommer det in rapporter till radiostationer och tidningar från folk som sett honom ute sent på nätterna. Det är för mycket negativa rykten för att helt avfärdas. Det hela börjar påminna allt mer om Kluivert. Även han gillade ju att partaja.

Även om Ronaldinho inte varit totalt värdelös, han gjorde ju 21 mål i ligan, så är han inte samma spelare som för 1,5-2 säsonger sen. Då var han ju omänsklig, explosiv och i det närmaste förnedrade sina moståndare. Det är bara att fråga maränger och hur han förnedrade dem på Bernabeu.

Äsch, jag vill bara att han ska bli den vanlige Ronaldinho med rätt inställning och med allt vad det innebär. Han är bara 27 år och är knappast slut som spelare. Det handlar om vilja och inget annat. Dessvärre lär han ju säkert få en pånyttfödelse om han går till en annan klubb.
Barcelona Simáo
2007-09-22 16:04
Ämne: men asså varifrån ha....
Det står på sports hemsida!
Länktips: www.sport.es/
Barcelona tarrak
2007-09-22 16:01
Rambla

Jag kan tyvärr inte komma ihåg vart jag läst det, men artikeln handlade om denna säsongen. Och det är väldigt upprörande om det stämmer, med tanke på att det underminerar hela grejen med de nya reglerna. Men som sagt, då jag inte har någon källa kan man ta mina påståenden med en nypa salt. :)
Barcelona Roni#10
2007-09-22 15:58
Många kritiserar Rijkaard när laget spelar dåligt men det är inte många som tycker att det är rätt att kritisera honom så här tidigt i säsongen och därför tycker jag inte att det är rätt att kritisera Ronaldinho heller. Inte så här tidigt iaf. Jag tycker inte att han har varit så dålig egentligen (förutom mot Lyon). Hittills har han gjort 2 mål på tre matcher i La Liga och det är inte dåligt. Förra säsongen var han inte så bra som vi brukar se honom men han "räddade" barca ändå. Han gjorde 22 mål i ligan.

Jag håller med om att han inte kan spela som han gjorde mot Lyon hela tiden! Men jag tror inte att han kommer spela så dåligt hädanefter. Jag hoppas inte det iaf. Om han nu inte visar Barca-fansen och världen att han vill spela fotboll i Barca Då kan man lika bra sälja honom. Och det återstår att se om han vill spela i Barca eller inte.
D.Forlan.
2007-09-22 15:55
Skrämmande att läsa om Ronaldinho. Man vill inte inse att det är fakta och av ansiktet utåt är det för mig obegripligt.

Det finns väll inte så mycket mer att göra än att bara hoppas på att det skall bli en ändring. Killen har trots allt givit Barcelona otroligt mycket och förtjänar defenitivt både en och två chanser.

Suck...
Barcelona sthlminho87
2007-09-22 15:53
men asså varifrån har han fått att ronaldinho inte ska vara med ikväll??
Barcelona Rambla
2007-09-22 15:51
tarrak:

Det var väl förra säsongen. Den här säsongen så har han ju tränat som han ska? Efter förra säsongen så gick ju klubben ut med den nya interna koden och både Samu och Ronaldinho sa sig ju inte ha några som helst problem med hårdare regler.

Nåja, det är bara han själv som kan ändra på den här situationen, han får ta sig i kragen visa att han verkligen vill vara kvar på den här nivån.
Annons: