/spanien/barcelona/forum/22301.aspx/spanien/barcelona/forum/22301.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-09-22 18:35
Ämne: Bra att du vägrar le....
Jag lever i nuet, jag jämför bara när Ronaldinh var som bäst kontra Ronaldo var som bäst. Klart som fan Ronaldo är överskattad när han anses vara top 3 i världen och killen vet knappt hur man stavar till spelsinne. Kolla bara på mitt länktips så ser du bristen på spelsinne och han att han gör samma finter och de är i flesta fall väldigt onödiga. Han kommer ingen vart med dem och stannar bara upp anfallet. Hade Ronaldinho spelat så och inte gjort målet hade folk pratat likadant som efter Lyonmatchen. Nu är det Ronaldo och folk hyllar honom som världens bäste! Vet du varför? Jo, för att Ronaldinho är så jävla bra när han är på spelhumör och därför är det rentav skrattretande att han nämns i samma andetag som Ronaldo.
Las Palmas Pio pio
2007-09-22 18:33
För det första vill jag be om ursäkt för att jag länkade till min egen inför artikel när meningen var att länka till Sport nyheten med Ronaldinho. Trodde att jag hade kopierat länken från Sport men visade sig att det var Las Palmas nyheten.. =)

Sen till Rogers artikel. Tycker artikeln är kanon men som spanjor så kan jag bara inte låta bli att reagera på följande stycke: "Att SPORT idag skriver att han umgås med fel vänner låter alldeles för mycket som den retorik som används i Spanien när man vill stryka ord som prostitution och droger." Tycker denna stycke var väl att ta i lite grann...Tycker faktiskt det är rätt hårt att mer lr mindre anklaga en människa för detta utifrån något vi inte vet något om. Faktiskt så stod det redan IGÅR på Sport och El Mundo Deportivo att Ronaldinho inte kunde slutföra träningen p.g.a. av känningar i låret..
Barcelona roooonaldinho
2007-09-22 18:28
först låter barca honom va i 1 vecka eller 2 sen när han e tillbaka då måste reijkar göra nånting för att få honom till sitt gamala jag
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-22 18:25
Ämne: jag tror att dinho b....
Först så skriver du att Dinho behöver en knuff och att reijkard måste säga att han ska prestera osv och sen säger du att dem ska låta han vara i nån vecka och inte pressa han ? nu får du allt bestämma dig ska dem pressa han eller ska dem låta han vara?
2007-09-22 18:23
Ämne: Grabbar Hur tror ni ....tror det blir Messi - Henry ---- Giovani:

där Henry och giovani skiftar lite mellan sina positioner, om inte Guddy får chansen, som jag inte hoppas på faktiskt.
Barcelona roooonaldinho
2007-09-22 18:22
jag tror att dinho behöver en knuff av reijkard de jag menar me de att reijkard måste börja prata med dinho att han måste börja prestera om han vill ha en plats i start elvan

ronaldinho har för mycke press på sig jag tycker att barca borde låta honom va i en vecka eller 2 om de behövs
-CR-
2007-09-22 18:21
Bra att du vägrar leva i nuet och hänvisar bara till vad Ronaldinho presterat för några år sedan, han är nog den nya Raúl. Sen när räknades bara mål? Ronaldo gjorde 17 mål och 14 assist förra året. Jag håller med dig om spelsinnet, där har Ronaldo mycket att lära. Men att kalla han överskattad är inte bara ett hån mot hela fotbollen utan du lyckas även med att idiotförklara dig själv.
Barcelona Älskade Barça
2007-09-22 18:17
Ronaldinho behöver bara komma i form igen så är han bäst i världen. Och varför säger alla att han är så kass, faktum är ju at han har gjort 2 av våra 3 liga mål iår.
Barcelona Antonio Puerta
2007-09-22 18:16
Grabbar Hur tror ni vi kommer starta Giovani--Henry--Messi ellr kommer någon annan start på (Giovanis) Position kommer vi starta med Giovani istället för Ronaldinhos frånvaro??

Tacksam för svar så snabbt som möjligt:D
Barcelona roooonaldinho
2007-09-22 18:16
jag tror att dinho behöver en knuff av reijkard de jag menar me de att reijkard måste börja prata med dinho att han måste börja prestera om han vill ha en plats i start elvan

ronaldinho har för mycke press på sig jag tycker att barca borde låta honom va i en vecka eller 2 om de behövs
2007-09-22 18:08
Föresten det är Inter - Catania nu på tv4 sport för er som vill titta på lite fotboll nu .
2007-09-22 18:07
Ämne: kan det inte vara så....
kan hända, mycket möjligt.
Ämne: vad trött jag är på ....
Håller med. Ronaldinho är tidernas bästa fotbollsspelare. Ingen har varit i närheten av hans nivå när han är som bäst, förutom möjligtvis Maradona, Zidane och Cruyff.
Barcelona ZARM
mm experten har talat...typ! "Ronaldinho har varit världens bästa spelare men i nuläget står det mellan Kaka, Ronaldo och Drogba". Personligen skulle jag byta ut Drogba mot Totti. Kul för er att ni C Ronaldo men jag föredrar faktiskt Ronnie.o du är minst lika påverkad av dina Man U sympatier.
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
Det är himla synd om fotbollsspelare och andra kändisar inom andra brancher som inte klarar av att vara det. OM det stämmer om allt som står i krönikan så är det sorgligt att det är så men jag håller mina tummar att det inte är sant och att han verkligen har fysiska besvär. Det vore så jävla tragiskt om han ska börja gå ner sig redan nu i sin karriär.
2007-09-22 18:05
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej, det jag syftade på var att under Ronaldinhos sämsta säsong gjorde han 21 mål i La Liga och i Ronaldos bästa gjorde han 17 mål.

Jag tycker Cristiano Ronaldo är överskattad. Han är inte i närheten av att ha spelsinne som stora spelare som Ronaldinho, Zidane eller Maradona. Och nej, Ronaldo har inte dominerat matcher mot topplag i Premier League. Endast mot Roma i CL. Målet mot Milan var i själva verket ett självmål och i mötet mot Milan blev han totalt ägd av Gattuso flertalet gånger. Till skillnad från Ronaldinho, som tunnlade honom i mötet 2004/2005 och trixade bollen över honom mer än en gång i bortamötet 2005/2006. Dessutom gjorde Ronaldinho ett av de snyggaste målen mot Milan 2004/2005 med FEL fot. Ronaldinho är dessutom bättre på att nicka, slå frisparkar och straff och han varierar sina finter. Det gör inte Ronaldo som göra samma överstegsfinter hela tiden och när det inte funkar lägger han sig ner så fort någon petar på honom. Sporting Lisabon är heller inte i närheten av lag som Chelsea, Milan, Werder Bremen etc som Ronaldinho gjort mål mot. Ronaldinho gjorde 7 mål i CL 2005/2006 och valdes till turneringens bäste spelare efter bland annat ett hattrick mot Udinese.

Jag håller med att han inte visat upp vad han kan på det senaste året, förutom ett fåtal gånger men de gånger han är på spelhumör är han överlägsen Ronaldo alla gånger.
Barcelona Gabriel
2007-09-22 18:02
-CR-

Premiere League världens bästa liga? Vem är det som har sk. "glasögon" på sig nu? Dubbelmoralen är ett faktum i ditt fall!

Premiere league är åtminstonde inte i mitt fall världens bästa liga, och jag vet att många, väldigt många delar min uppfattning. Om du nu skulle tycka det så är det ingen ren fakta som du väljer att uttrycka det som utan din personliga uppfattning, vilket isånnafall skulle vara jävligt bra att nämna. :)
Barcelona Rickiboy
2007-09-22 18:01
vad trött jag är på att alla ska tracka ner ronnie för att inte vara den han är fr några år sen. Han är ingen robot och jag tycker personligen att han har skött sig mycket bra, varit med hela försäsongen o allt.
utan ronaldinho hade vi inte varit på den nivån vi är på just nu. Titlar han vann med oss och allt.
Ronaldinho= Världen genom tidern bäste fotbollspelare..
Kalla mig dum kalla mig fanatiker du måste vara realistisk bla bla bla bla. Ronaldinho Gaucho AND THATS IT!!!
-CR-
2007-09-22 17:57
Ämne: Ämne: Trouble....
Alltså, är du blind eller ser du genom väldigt tjocka barca glasögon när du uttalar dig om det?

"De enda lag Ronaldo kan "dominera" mot är botten eller mittenlag i Premier League. Ronaldinho däremot har kissat på lag som Chelsea, Milan, Werder Bremen mer än en gång."

Mm för Ronaldo sänkte ju inte Roma och Sporting, gjorde mål mot Milan och var den enskilt största anledningen till att United vann världens bästa liga.

Ronaldo har slutat göra överstegsfinter för nöjes skull, det sysslar bara Robinho och Quaresma med nuförtiden. Nej han springer oftast bara förbi sina motståndare, något Ronaldinho i nuläget knappt klarar av.

Ronaldinho har varit världens bästa spelare men i nuläget står det mellan Kaka, Ronaldo och Drogba. Dock behöver ni Ronaldinho, i sina bästa stunder är han förmdoligen världens bästa spelare. Problemet är dock att han inte visat upp vad han kan på snart ett år. Om det beror på att han är omotiverad, äter lunch på Mc Donalds eller något annat vet jag inte.

Sen är det ganska lustigt det du nämner om mål. Under hans Ronnies bästa säsong gjorde han 17 mål, påstår du då att hans 21 mål säsong var bättre?

Barcelona Lajjas
2007-09-22 17:47
http://myp2p.eu/index.htm
Real Madrid Zizou #5
2007-09-22 17:46
Någon som länken till streamsidan my2p nånting sånt?
Barcelona Koeman!!
2007-09-22 17:42
Alla har dåliga perioder. Sen så ska vi visa Ronaldinho respekt efter allt han har gjort för klubben.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-09-22 17:39
Ibravissimo

Dra inte alla över en kam är du snäll, det är oftast medgångfansen som visar sin brist på okunnighet.

Shi

Håll dina synpunkter för dig själv, bland de dummaste jag hört!

Jag har inte alla fakta angående Ronaldinho men klubben gör knappast av med honom bara för att han inte presterat som tidigare.

Är det nåt han behöver så är det vila, kolla bara på Kaka i Milan som bänkas vissa matcher i ligan för att sedan vara fräsh till cl matcher. Är han inte fit så ska han inte spela, vi har faktist bra spelare på bänken.

Istället för att rikta all kritik mot spelaren så bör de riktas med uttagningen av Ronaldinho. Ni som spelar fotboll vet hur det är, trots att man inte är 100% fit så vill man alltid spela fotboll eller hur?

Dumt att jemföra men kom inte på nån annan jemförelse.

Stå bakom spelaren för han är vår fotbollsgud!
2007-09-22 17:38
En fråga bara:

I krönikan "Ronaldinho har blivit ett problem" skriver ni att han INTE spelar ikväll, men i artikeln "Inför: Barca - Sevilla" som kom upp 12 minuter senare står det att han spelar. Är det fel eller har ny information tillkommit?

Ops, märkte själv längst ner att det stod att han ådragit sig fotskadan.
Barcelona Lajjas
2007-09-22 17:32
kan det inte vara så att han verkligen är lite småskadad och därför underpresterad? Säg att han blir borta från spel 1-3 matcher, blir spelsugen igen och allt vänder uppåt.
2007-09-22 17:22
han lär ju inte bli bättre av att publiken buar ut han också .
Villarreal Ibravissimo
2007-09-22 17:15
Hahaha snälla snälla bara för den artikeln bli inte som resten av alla svenska forum fans.
Var inte som real madrid. Så snabbt en spelare inte spelar så bra så måste man direkt sälja honom. Nej det är inte så det funkar.

Ja han kanske festar och gör andra grejer lite för mycket. Det kanske har gjort att han inte är lika bra som förut men det betyder inte att han kommer bli som Adriano eller är det. Time well tell, man får se hur det blir i fortsättnignen. Ifall det blir bättre eller värre.

Ta det lilla lugna, hur vågar ni redan nu snacka om att sälja honom på grund av en artikel på svenskafans haha.

Ni ger mig flashback på snacket om att sälja Adriano.
2007-09-22 17:14
Ämne: Trouble in paradise ....
Tro mig vi behöver Ronaldinho!

Att vi ska köpa in Cristiano Ronaldo och att han är en likadan spelare som Ronaldinho är något av det dummaste jag hört! Cristiano Ronaldo är inte ens i närheten av Ronaldinhos nivå. Cristano Ronaldo varierar inte sina finter ett dugg och när han lyckas bara komma förbi sin fösvarare ett fåtal gånger och när han inte gör det slänger han sig och hoppas på frispark/straff. I sin sämsta säsong någonsin gör Ronaldinho 21 mål i ligan och i Ronaldos bästa gör han 17 mål. Det säger nog allt. Ronaldo är heller inte i närheten av att ha det spelsinnet Ronaldinho besitter. De enda lag Ronaldo kan "dominera" mot är botten eller mittenlag i Premier League. Ronaldinho däremot har kissat på lag som Chelsea, Milan, Werder Bremen mer än en gång.
Barcelona ZARM
2007-09-22 17:13
Jag tycker att det är väl tidigt att börja snacka om att sälja Ronaldinho. Mycket skvaller (med en smula sanning) enligt min mening. Han gjorde en bra insats i Brasilien matchen och han är sämre men inte urusel i barca. Jag litar på att han får den hjälp han behöver. Det förtjänar han efter att han har gjort för Barca! Vi behöver honom fortfarande...
2007-09-22 17:10
Ämne: Trouble in paradise ....
det där va nog det dummaste nån skrivit? man behöver inte världens bästa spelare? tappat stinget? FÖR TILLFÄLLET! Dinho är inte nån Adriano som inte kmr tillbaka, det kommer ni få se !
Annons: