/spanien/barcelona/forum/22299.aspx/spanien/barcelona/forum/22299.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-09-23 12:56
tarrak:

För att vinna PL så måste man ha en cynisk och kontrollbaserad fotbollfilosofi. Visst, det går med andra medel som tex Man U visar prov på. Jag är tex tveksam att dagens Barcelona hade vunnit PL med den spelmodell Rijkaard förespråkar. Tänk dig själv, ett Barça i bortamatcher mot Blackburn och Bolton sena och kalla novemberkvällar. Där hjälper det inte att spela gladfotboll utan snarare är det fysisk kontrollfotboll som krävs.

Mourinho byggde sin trupp just för PL, för han insåg att det inte bara går att spela publikfriande fotboll genom en hel säsong i PL.
Barcelona tarrak
2007-09-23 12:52
AlexC

Nja, om man skall tro rykten i pressen så har det varit en hel del problem även i Chelseas trupp. På ena sidan har det varit "Mourinhos pojkar" Terry, Drogba och Lampard, som inte har funkat ihop med Romans Sheva och Ballack.

Att han är väldigt skicklig på att få en vi-mot-världen-känsla i laget är inget snack om, men det är på bekostnad av att man får hela världen mot sig.
Barcelona L.Messi19
2007-09-23 12:52
Jag tror Eto´o eller Puyol skulle vunnit båda :D(Om du menar MED skadade spelare när dom kommer tibax)
Barcelona Més que un club / Messi
2007-09-23 12:50
Det skulle vara väldigt roligt om någon här inne kunde hitta lite resultat från Tex, 60m och 100 m osv, från barcelona. Tror att Henry skulle ha vunnit 100 m ganska lätt, men 60 meter kanske messi eller någon annan hade gjort.
Tacksam för svar.
Visca el barca.
Barcelona Xoonix
2007-09-23 12:48
Det var väl ganska självklart att det skulle komma rykten om att Mourinho är aktuell för barcelona...och han madrista? Tror jag inte....han har ju trots allt redan vart anställd inom tränarstaben i Barcelona för ett antal år sedan..
Real Madrid PILMA
2007-09-23 12:43
Ämne: Ha ha, det hade ju v....King_raul
Sådu menar att JM är Madridista eller har jag utläst fel TOTALT?
Barcelona AlexC
2007-09-23 12:42
Moruinho är dock en tränare som är oerhört duktigt på att få samtliga i en grupp av megastjärnor att dra åt samma håll. Visst skrivs det mycket skit i skitpressen (hej alla Barçaantagonister i Spanienredaktionen) men jag är osäker på om Rijkaard lyckats med detta under de två senaste säsongerna.
Real Madrid King_raul [r.i.p Antonio Puerta]
2007-09-23 12:40
Ha ha, det hade ju varit något, en culé tränar Madrid och en maräng tränar barca.
Barcelona Mark
2007-09-23 12:36
Wall: haha nej det har du rätt i. :D
Barcelona Andreas-3
2007-09-23 12:23
Vet någon när renoveringen av Camp Nou blir färdig?
Wall
2007-09-23 12:22
Mark / Haha, det är sant. Men det skulle inte vara helt fel med en till på plan ;) Eller hur?
Barcelona tarrak
2007-09-23 12:21
Rambla

"Om han skulle bli tränare, så kan ni nog lägga ner tanken på att han hade spelat ultradefensivt med Barça. Han anpassar sig till seden dit han kommer och till spelmaterialet."

Det påståendet måste jag ställa mig frågande till. Roman har hela tiden sagt att han vill se en hejdlös offensiv och underhållande fotboll. Till en början gav han nästintill obegränsade resurser till Mourinho för att det skulle ske, men Mourinho envisades med sin ´förhållandevis defensiva fotboll och till slut var det en av huvudorsakerna till att han fick sparken.
Barcelona Mark
2007-09-23 12:19
Wall fotbollen har en bolltrollande Ronaldinho, han heter Messi.
Barcelona Gustaf
2007-09-23 12:18
Angående Mourinho. All skit han kastat på Barça må vara spel för galleriet men att bete sig som han har gjort mot en klubb som har så stor det i hans framgång är inte okej. Det finns liksom ingen anledning att agera så respktlöst mot andra klubbar, och i synnerhet inte mot en klubb han varit i tidigare.

Jag är heller inte intresserad av att se JM's kontrollfotboll på Camp Nou. För det är där hans styrka sitter, titta på Chelsea och hur Porto spelade.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-23 12:16
Jag säger såhär. Om nu Rijkaard skulle avsluta sina tränar-sejour efter denna säsong (vilket jag inte är fullkommligt säker på att han gör). Så finns det bara en man värdig att inta våran bänk...Luciano Spaletti.

Den mannen har gjort underverk med Roma sedan han kom, han har det rätta offensiva tänkandet, det rätta bemötandet med talanger från juniorlagen och är en hej-dundrandes taktiker.

Enligt mig den klart bästa tränaren i Italien. Om han sedan skulle villja lämna Roma för Barcelona är en annan sak...

Men min "dröm-tränare" efter Rijkaard, Cruijjf och Rinus Michels (som dock är död nu) är utan tvekan Luciano Spaletti.
Wall
2007-09-23 12:13
Sitter här och ser Barcelona mot Sevilla.
Visst fan saknar man en bolltrollande Ronaldinho på planen!
Synd att det har blivit som det har blivit, men hoppas han rycker upp sig snart.
Fotbollen behöver en Ronaldinho!
Villarreal Forlano
2007-09-23 12:07
Fab va nice nya Camp nou kommer att vara !!
Barcelona Rambla
2007-09-23 12:04
Rijkaard lär knappast få sparken. Däremot så tror jag att det är hans sista säsong i Barcelona oavsett hur det går. Om Mourinho har tålamod att vänta till efter säsongen så skulle det inte förvåna mig om han blev nästa tränare. Jag har dock svårt att se han vänta så länge, hans abstinens lär ta över och lär se till att han hittar en klubb relativt snabbt.

Visst, man kan tycka många saker om Mourinho men ni ska inte låta känslorna ta över när ni förbannar er över honom. Alla uttalanden han gjort om Barça,Messi, teatrar mm är bara ett spel för galleriet en show för media. Det handlar knappast om vilka känslor han har för Barcelona.

Tvärt om, han har många vänner och kontakter i staden Barcelona sen sin tid här. Han var ju assisterande/tolk åt både Robson och van Gaal. Om han skulle bli tränare, så kan ni nog lägga ner tanken på att han hade spelat ultradefensivt med Barça. Han anpassar sig till seden dit han kommer och till spelmaterialet.

En sak vet jag, med honom som tränare och om han är lika supertaggad och motiverad som han var i Chelsea så hade vi näst intill blivit oslagsbara.
Barcelona Kalle.
2007-09-23 12:00
fy fan, hade inte sett den med mourinho och puyol innan, j*vla svin rent ut sagt!
Barcelona Ghazza
2007-09-23 11:47
Captain Fantastic!,

Håller med om att försvaret har sett förvånansvärt starkt ut, detta utan Puyol. Man får ju nästan kortslutning när man fantiserar om El capitán som styr där bak också... =)

Edit: Här har ni ett citat ang Mourinho och Chelsea av vårt eget lejon:
"Chelsea and Mourinho are disgraceful. If this team wins the Champions League, it would make me want to retire" - Samuel Eto'o
Real Madrid PILMA
2007-09-23 11:46
Ämne: Kommer dem att sluta....
Patrick Kluivert
Nä det har de inte gjort TV4+ kommer att sända mest Italienska fotboll medan TV4sport kommer sända La ligas matcher.
Tv4+ sänder La Ligas matcher tror att det är söndagar kl 18:30 ----- 23:00 två matcher och lite snack om bägge lag som spelar.
Barcelona Myrran
2007-09-23 11:44
Visca Barca

OM Rijkaard får gå... OM!!! Skrev inte när eller liknande utan OM!!!
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-23 11:44
Ämne: Här är videon när Mo....
blir äcklad av han när jag ser han göra så!, tack o lov att det inte va Deco, Han hade väll klappat tillbaka :)
Barcelona FCB--10
2007-09-23 11:43
Han ni märkt att Abidal och Yaya håller en hög nivå även om dem fastat hela dagen.

Skönt med vinst igår. Jag vet inte vad som hänt med Ronaldinho men hoppas han kommer tillbaka i gammal god form. Mourinho i barca kommer aldrig att hända. Han har redan varit i barca som assisterande tränare och har under Chelsea tiden bara sagt negativa saker om barca.

Messssiiii...vad ska man säga?? Helt underbar spelare.
Barcelona FCB10
2007-09-23 11:42
Här är videon när Mourinho slaps Puyol
2007-09-23 11:40
Fyfan va jag saknar Puyol på plan, Kolla bara när han kommer tillbaka, ingen lyssnar på nån nu i laget, så fort Kapten Puyol e tillbaka så får ni se på styra o ställa !

Barcelona Patrick Kluivert
2007-09-23 11:39
Kommer dem att sluta sända barca matcher på tv4+ ??

Har inte tv4sport :(
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-23 11:38
Gårdagens match var enligt mig en mycket bättre match än den mot Lyon.

Vi spöade Sevilla som är ett bättre lag än Lyon, och inte nog med det så hade de inte mycket att göra på banan än att försvara och zon-markera.

Det fina försvarsspelet mot Lyon och säsongsinledningen höll i sig, damn vad glad man blev av att se den hårda/respekt-ingivande försvarsspelet. Hög press, aggresivt, tilltäppande av ytor...mästerligt uttfört.

Anfallet som jag klagade på senast var mycket bättre igår, visst så blev det inte allt för många solklara målchanser, men detta är en topp-match och man kan inte förvänta sig att bollen ska dansa på mållinjen flera gånger när man möter lag med så pass skickliga defensiva spelare/tränare. Det löptes (från oss) och det fylldes på, det togs distansskott och man öppnade Sevillas försvar med genomskärare. Det fattas endast den lilla skärpan framför mål och skärpan i de sista avgörande två touchen för att allt ska bli perfekt och för att detta anfallsspel ska bli någonting historiskt.

Henry såg mycket piggare idag, och var i andra underbar enligt mig. Hans mottagningen med klacken på Marquez fantastiska kross var helt gudomlig och gav stora tecken på den gamla Henry som kunde just ta emot bollen så och trixa sig in i mål med den. Han börjar närma sig formen, även om jag knappast är en lika "stor-krävande" supporter som många i fotbollsvärlden. Att se denna spelare som inte spelat en match på 6 månader, som aldrig spelat fotboll i Spanien och ändå tycka att han undeerpresterar efter endast 4 matcher (!!!!!) är otroligt intelligens-befriat.

Inista spelade fotboll på ett mäktigt sätt, han fick en att glömma Ronaldinho och bjöd på nästan lika mycket fart och fläkt som Messi. Jag är faktiskt rätt så säker på att om Ronaldinho spelat så skulle han blivit en mumsbit för Alves, samtidigt som Alves skulle ha blivit en plåga för Abidal (då Ronaldihno tillskillnad från Iniesta inte jobbar hem). Med Ronaldinho på kanten hade nog Navas och Alves gjort livet surt för Abidal. Med Iniesta blev Abidal en Titan.

Messi...tja, vad ska man säga om la pulgita? Ord kan inte beskriva honom, man måste bara se "det" för att förstå "det". Förtsätter han så här kommer han defenivt att räknas som den största som någonsin spelat sporten när hans karriär är över. Och det känns mäktigt att kalla just en sådan fotbollsspelare för en egenprodukt :D

Mourinho till Barca? Instinktivt svar: Ja varför inte? Han kan defenivt rena pissoarerna på Camp Nou. Det fattas lite städare och Camp Nou:s toaletter är lite smutsiga av det jag hört, det är det enda jobbat för han här.

Mer utfunderat svar: Jag skulle endast acceptera honom om han vann lika många titlar som Rijjkaard gjort hitills, man skulle alltså få vänta och se.

Men han kommer defenivt aldrig att komma till Barcelona (och Rijkaard kommer defenivt inte att få sparken på ett bra tag)...eller jo, bara om han vill gå på Teater. Jag har för mig att han hyllade just teatrarna i barcelona för några år sedan :D ´

Till de som endast kan skylla på Oleguer efter en sådan vinst igår kväll: Skämms för f-n! Och ta sedan och börja riktigt analysera fotboll, fundera på spelet runt laget och hur fotboll spelas. För era kommentarer är inte respektingivande på något sätt...
Barcelona Visca_Barca
2007-09-23 11:37
myrran
varför ska man sparka mister?
är han dålig? ska man komma på det nu att han är dålig eller passar ej barca efter 4 ÅR?
vi vill fan inte ha Mouro. han spelar bara defensive feg som fan.. 3 forward livet ut :)
2007-09-23 11:37
Mourinho tränar laget bra, han vet direkt vad ett lag behöver och inte behöver! därimot så tror jag inte så många i Barcelona tycker om han "HOST" Puyol" ehmm... som fick sej en lite för hård klapp i ansiktet av Mourinho innan en match mellan Chelsea - barca, tror ni också har sett det
Annons: