/spanien/barcelona/forum/22295.aspx/spanien/barcelona/forum/22295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kirtap
2007-09-24 12:59
Ämne: Rambla; Du kan väl v....
Mycket bra skrivet.
Vad gör vi om Messi helt plötsligt får en svacka, ska vi sälja honom också.
Hela världen är full av fantastiska fotbollsspelare ska vi bara köpa dom med garanterad formtopp. Alla andra ska bort?
Jag tillhör dom som ser Ronaldinho som fortfarande världens främste fotbollsspelare.
Han har bevisligen tappat i form, och kanske behöver komma till rätta med vissa saker.
Det betyder ju inte att vi behöver sälja honom det första vi gör.
Jag tror att hans största motståndare är myten om sig själv.Han har så otroligt orimliga krav att leverera varje match, samt när han rör bollen ska allt vara magiskt.
Jag menar inte att vi inte ska kunna kritisera ronnie, han är i en svacka, men vi vet vad han kan. Någon djävla mänsklighet måste man visa.
Tycker att Messi visade tydligt på matchen vad han kände.
Slutpoäng rör inte våran ronnie.
Barcelona AlexC
2007-09-24 12:55
Hel Vetes Jäv La S-Kit sessionhantering på Svenska Fans!

Jag skrev hur som helst ett lååångt inlägg om att jag är inne på Valdés spår. Det är alldeles för tidigt att diskutera Ronaldinhos ersättare (men ni skall ha cred för att ni har framförhållning, det är en god egenskap i ett organiserat liv). Han sades redan förra säsongen vara ur form och ha tappat rycket och modet att utmana. Han bar ändå laget på sina axlar under Eto'os och Messis frånvaro, han höll oss kvar i guldstriden.

Jag vill vänligt i länktipset tipsa alla "Ronaldinho ut-Diego in"-riddare.
Länktips: www.fmsweden.se
Barcelona II Barça II
2007-09-24 12:52
Valdés:
Hmm, vi vann ju nyligen mot Sevilla utan Ronaldinho. Sen så ska du komma ihåg att INGEN är större än klubben, varken Ronaldinho eller Puyol.

Och nej, jag vill inte att vi säljer Ronaldinho, han är förhoppningsvis med i startelvan mot Zaragoza.
Barcelona MQUC
2007-09-24 12:49
Valdés//

Mycket bra skrivet och jag kan bara fullständigt hålla med.
Barcelona Lion-E
2007-09-24 12:15
bra sagt Valdés äntligen 1 som går emot rörlsen om att få brt R10
Barcelona Valdés
2007-09-24 12:08
Rambla; Du kan väl vara snäll och redovisa statistik som visar hur många matcher laget vunnit (och mot vilka) när Ronaldinho varit borta.

Det går inte att sätta ord på vad Ronaldinho betytt. När Laporta valdes till president gjorde han det tack vare sina vallöften om att införskaffa 5 sk "Cracks". Tillsammans med Rüstü.... var Ronaldinho ensam om att "nappa". Spelare som Beckham och Henry avfärdade snabbt Laporta. FC Barcelona hade stora skulder och spelmässigt gick det dåligt (en 6;e plats i ligan). Man ansågs inte längre som en jätteattraktiv klubb att söka sig till. Allt detta har kommit att ändras och främsta anledningen är förmodligen Ronaldinho. Resultaten har varit aldeles för beroende av honom, när han inte spelar bra eller är skadad tappar vi så gott som alltid poäng. Jag tycker inte att man säljer en spelare som betytt så mycket för klubben bara för att det går elaka rykten om honom, det har under samtliga Ronaldinhos år i Barcelona "snackats skit" om honom för att få honom och laget ur balans. Men visst sälj honom...och gör samma sak med Puyol om han inleder svagt. Eller förresten, spelar laget lika initiativlöst och oattraktivt som under de tre första ligamatcherna kan vi väl sälja hela klubben.
Barcelona G2S #27
2007-09-24 12:02
Me de gjorde snyggare mål. Det som räknas
Real Madrid Prometheus
2007-09-24 11:33
Messi_CE_Iniesta//

"1-1 slutade matchen, men det var Valladolid som vann"
Så som matchen såg ut var det snarare Valladolid som förlorade.

Ronaldinho till Chelsea? Aldrig, han skulle aldrig vilja spela i PL. Lämnar han så blir det för Milan, men det är nog heller inte så troligt på ett tag. Fasen va äckligt bra han börjar bli Messi, han får ta och sluta upp med de där ;-)
Real Madrid PILMA
2007-09-24 11:20
Alrdig att jag skulle tro gaúcho vill lämmna Klubben utan tvärtom det måste sannerligen vara ett skämt.
Men jag tycker verkligen att de Spanska Medierna sätter en väldigt väldigt otroligt Press på honom.
Jag är verkligen ganska besviken på att man sätter så där hård press på Killen.
Låt killen andas lite varför kan inte hela laget delta lite av Pressen slutar en match Oavgjort eller förlorar vi så börjar man skylla på Killen.
Kan inte Henry etoo och messi tar lite av Pressen.
Så att det blir lite lättare för Ronnie.
Jag anser sannerligen att de kan ta också ansvaret av sin del.
Så jag hoppas för hans skull och för Alla Culés skull att han blir frisk till den kommande matchen mot Zaragoza och att Medierna förlättar lite pressen av El Mágio. hoppas hoppas.
Barcelona Lion-E
2007-09-24 11:01
vf vill alla egentligen att ronaldinho drar..
tycker ni de hade varit bättre för klubben om han drog? eller säger ni så nu bara för att allt de här pratet om honom just nu är neggativt?

om ronaldinho helt plötsligt börar trolla igen på plan och göra mål och assist... kommer ni hålla er till den åsikten att ni fortfarande vill att han ska dra?

ja har märkt att folk här inne.. ändrar åsiter beroende på situatonen... folk prtade om, innan ligan fan ronaldinho har hittat sin form han är sjukt bra just nu etc ttc..

att dom "peta" honom kan göra honom motiverad som han kanske aldrig varit för, nu kan han komma tillback som en bomb.. och börjar han göra bra matcher.. så kommer 80 % av dom här inne som skriver neggativt om honom helt plötsligt ändra sig...

fan håll er till en sak å sluta kom med teorier om va ni tror eller inte tror... prata när ni vet!! å när vet ni??? joo när ni SER..!!!!!
Barcelona Criff
2007-09-24 11:00
Diego som ersättare till Dinho, är inte Diego en center mittfältare? :/ Vi behöver väl en vänsterkant springare a la Robben typ. Inte för jag vill ha han nu men samma spelstil.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-09-24 10:45
1-1 slutade matchen, men det var Valladolid som vann

Klockrent!
E.Adebayor 25!
2007-09-24 10:40
Jag hoppas att inte dinho drar till Chelski... FYfan om han villl dra dit alltså.. Hellre Milan än Chelsea.
Barcelona El Capitán
2007-09-24 10:37
//Rambla

Precis vad jag tänkte också, Diego från Bremen! Dock ser jag nog mer på honom som en ersättare till Deco då vi behöver en tyngre och men lika teknisk innermitt som kan dra riktiga kanonskott. Efter att man fick se honom göra narr av Reals mittfält och backlinje i tisdags hade jag bara en önskan till nästa sommarköp.

Man kan även pålägga att han bara är 22 år och får inte vi honom skulle han nästan säkerligen gå till Real. Sneijder och Diego är två mittar som jag helst inte ser spela tillsammans nästa säsong.

Härligt med Puyi. Bra att han tar förståndet och inte rushar sin comeback. Men jag som de flesta bara dräglar när man tänker Milito och El Capitan i mittlåset.

Aja, off till humanisten nu!
Barcelona Abbe_
2007-09-24 10:22
Precis. Han har gjort mycket för klubben men visar han ingen glöd längre och är inte intresserad av att stanna i klubben är det ingen mening att behålla han. Då kan Barça få in en stor summa pengar och hitta en ersättare. Även om han i sina bästa stunder är världens bästa.

Diego skulle vara en utmärkt värvning enligt mig också. Men om han ska komma till Camp Nou måste det nog ske snart, jag tror inte att han är helt ointressant för andra klubbar.
Barcelona Rambla
2007-09-24 10:19
El capitan Puyol kommer att bli frisförklarad antingen idag eller i morgon. Sen i torsdags så tränar han för fullt med resten av truppen. Han sägs vara helt återställd och kan redan vara aktuell till onsdag mot Zaragoza. Själv säger Puyi till Rijkaard att det inte är någon brådska och att han kan vänta till helgens match mot Levante borta, så att han istället kan då direkt in i startelvan. Heh, Puyi vill inte sitta på någon bänk, han vill spela från start. :)
Barcelona Rambla
2007-09-24 10:08
Oavsett vilket så är det ingen katastrof om Barcelona blir av med Ronaldinho och säljer honom. De har visat tydligt att de klarar sig utan honom. Därmed inte sagt att jag vill ha honom såld, men om det nu skulle visa sig att han verkligen själv vill lämna så finns det inte mycket att göra åt det.

Det lär inte bli så svårt att hitta en ersättare. Fast man behöver inte en ersättare på studs. Bättre då att värva någon yngre och lovande spelare som hans ersättare, som t ex Diego i Werder, som hade passat förträffligt i Barcelona.
Barcelona Abbe_
2007-09-24 10:00
Rambla

Haha, nej precis. Att välja England och Chelsea pga att det skrivs i pressen om hans festande så är som sagt inte England bästa stället att flytta till. Med tanke på att The Sun har ju koll på allting, han skulle inte få en lugn stund där ;-).
Barcelona Lion-E
2007-09-24 09:59
en snubbe sa de bäst..

"hade ronnie gått ut med ett leende från lyon så hade detta aldrig kommit upp" den teorin ringer väl i min klocka..
och palla brittisk press.. dom kan skriva allt för å sälja den jävla tidningn
Barcelona Rambla
2007-09-24 09:55
Abbe_:

Precis, och om det nu skulle stämma att han inte vill träna utan vara ute på nätterna och festa, så är nattlivet knappast sämre i London. Skulle knappast tro att Ronaldinho skulle få festa ifred utan att det uppmärksammades av The Sun och liknande tabloider. :D
Barcelona Abbe_
2007-09-24 09:52
Det är helt otroligt att The Sun vet precis allting som Ronaldinho och hans bror pratar om.
Barcelona r.Hyder (Descanso en Paz A.Puerta)
2007-09-24 09:51
Tror inte att Ronaldinho går till Chelsea. Går han någonstans går han till Milan. Varför ska han välja ett sjunkande skepp som Chelsea?
Barcelona Rambla
2007-09-24 09:44
Ronaldinho till Chelsea och England? Heh, ja där skulle han verkligen slippa skriverier.

Det finns väl ingen sund fotbollspelare som idag vill till Chelsea? Å andra sidan, det beror väl på hur mycket extra det blir i lönekuvertet.

Chelsea ska köpa Kaká och Ronaldinho. De ska tydligen även köpa Giovani dos Santos nu i janurari, enligt rapporter. Jaha, så spelarna har ingenting att säga till om själva då?
Real Madrid Jangis
2007-09-24 09:32
Ämne: Snälla säg att detta....
stonehill

Jag tror nog ni får höra väldigt mycket om ronnie till chelsea en kort period framöver. Känns bara som kaka till madrid historia och såna dör aldrig helt i pressen. Bör nog kunna vara lugn.

För övrigt hade vi otroligt tur som ni skrivit och domaren var klar till våran fördel igår. Tråkigt när det blir så tydligt pinsamt men sån "tur" har ni också haft denna säsong. Är imponerad att ni kan spela klart under er nivå och ändå vinna och stundtals spela ut sevilla. Hoppas för guds skull ni aldrig får ert spela att funka :p
Barcelona stonehill
2007-09-24 09:16
Snälla säg att detta bara är ett rykte jag fick hjärtattack när jag läste detta Snälla någon lugna ner mig ! Ronaldinho till chelsea ? :S
D.Forlan.
2007-09-24 08:44
barca style:

Sen när blev tribalfootball en trovärdig källa. Bara att bojkotta all skit.
Barcelona Mark
2007-09-24 08:35
Fick inte yaya Touré gult kort i matchen mot Sevilla?
Barcelona barca style
2007-09-24 08:05
kolla den
Barcelona Henry#14
2007-09-24 08:03
aa Valladolid storspelade igår ,
Barcelona barca style
2007-09-24 08:03
e det nån som såg gårdagens match mella real och valadolid f*n va valladolid spelarna lekte med madrid spelarna hoppas att de tappar sådär och vi vinner då är vi ikapp visca el barca
Annons: