/spanien/barcelona/forum/22292.aspx/spanien/barcelona/forum/22292.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-09-23 19:21
Kolla länktips.

Det står att Ronaldinho heller inte tränade idag. Det kanske faktiskt är så att han fått en liten skada? Om det inte är så lovar det inte gott för framtiden.
Atlético addeN
2007-09-23 19:12
Criff //

Haha, lite kul faktiskt :)

Köplag, hm när barca hade vunnit sin första titel med Rijkaard köpte man vad jag vet inför nästa bara ezquerro och van Bommel... medans då chealsea också just vunnit sin första titel men köpte ändå nya spelare :P

Chelsea hade 2 bra år, deras enda om du frågar mej... deras tid är över och tack för de!
Barcelona ZARM
2007-09-23 19:11
Ämne: Namn: CFC-Robban » ....
Det är rent av skrattretade :) Snacka om att sakna verklighetsuppfattning.
Barcelona Criff
2007-09-23 19:08
Namn: CFC-Robban » Svara inlägg
Sänt: 2007-09-23 19:04
"Hur kan man ge Mourinho sparken. Fan vad bittert det skulle vara om han nu tar över Barcelona och vinner CL med det köplaget."

Kolla vad en Chelsea supporter skrev på deras forum, Barcelona ett köplag? hahahahaha Vad är Chelsea?
Atlético addeN
2007-09-23 18:58
Fan vad gött med så tight spelaschema nu! :D

Väldigt kul för oss blaugranas, dock lite tuffare för lirarna :P

Tror vi tar en seger på hemmaplan mot zaragoza ganska enkelt nu när deras (i särklass) bästa spelare milito gick till barca istället :) Försvaret kommer inte stå emot messi & co...

Mot levante blir det tuffare om man kommer (som de säger) vila bland annat yaya, messi, henry osv - dock borde vi med vårat lag ta en hyffsat enkel seger även där!

Mor stuttgart borta kommer vi heller inte ha jätte problem, borta är ju alltid borta men med messi i stor form och ett tungt försvar kan nog inget lag stoppas oss nu!

Visca el Barca :D
Barcelona Et0
2007-09-23 18:51
"Det hela finansieras genom en försäljning av klubbens närliggande "Mini Estadi" som kommer att jämnas med marken för att ge plats åt lägenheter. Den här gången klarar således Barça den ekonomiska bördan själv, utan politisk hjälp.

Alltså, inte som 1965 då klubbens mark utvärderades och omvärderades av det spanska ministerrådet, och diktatorn Francisco Franco indirekt räddade klubben från konkurs." /Fotbollskanalen

Stämmer det att Franco räddat Barça från konkurs?
Barcelona pedramo
2007-09-23 18:41
Rättighetsbråket uppgavs vara över , men matchen mellan atl.madrid - racing stoppas från sändning!
Barcelona # Denniz |
2007-09-23 18:23
R.D.A.M//

jag håller med dig till 110% det blir ofta så att när en skitbra spelar kommer i svacka så blir han helt plötsligt den sämsta i laget o dom glömmer bort alla bra stunder. ronaldinho har gjort allt för barca o vad får han för det? det e sorgligt att det blir så:/
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-23 18:22
Ämne: Äntligen visas lite ....
så sant som det går, kunde inte säga det bättre själv.!
2007-09-23 18:21
det roliga är att alla skriver samma sak om och om och om och om ( o så kan jag fortsätta hela dagen) och det är att Ronaldinho är ur form, VI HAR FATTAT DET! OCH NEJ man går inte o säljer Världens bästa för att han inte har levererat i bara 3 matcher!! som han OFTAST!!! OBS! OFTAST gör i matcher, Kluivert "dåligt att vi inte sålde han till Milan" för det första!, ingen visste då att han inte skulle vara i Form (nu börjar jag också säga det men aja) och ni ger knappt honom nån chans? och det vet ni själva också!
Barcelona ZARM
2007-09-23 18:21
Äntligen visas lite uppskattning för det Ronnie har gjort. Jag är ganska trött på denna hätska attack på den spelare som vänt hela världens blickar mot Barcelona!
Atlético addeN
2007-09-23 18:18
R.D.A.M //

Mhm, exakt!

Och när han gör den fina hyllningen efter sina mål igår till ronnie så sätter han värkligen alla medier på plats! :)

Själv tror jag dinho kommer tillbaka ganska snart, kanske inte närmaste matcherna men ge han lite tid bara så bjuds vi på fin fotboll igen :D, även om messi är bäst.
Barcelona Henry#14
2007-09-23 18:12
Messi va bäst på plan igår :)
Barcelona 2santos
2007-09-23 18:12
Ämne: Alla ni som helt plö....sååå sant!!!! R10 e bäst o kommer alltid o vara det sluta snacka s*it om honom!!
Barcelona R.D.A.M
2007-09-23 18:09
Alla ni som helt plötsligt vill sälja Ronaldinho för att spansk press går ut med rykten om hans festande, verkar helt ha glömt bort allt Ronaldinho har gjort för Barca och nu menar jag inte bara när han var i absolut toppform. Vart tror ni Barca hade hamnat i ligan utan Ronaldinho när Messi och Eto var borta? Bara för att Iniesta gör en bra match på Ronaldinhos plats och spanska medier skriver rykten om Ronaldinhos festande, så ska han säljas...

Vad händer om Messi skulle göra några dåliga matcher och hamna i en svacka, ska han då också säljas? Och vad hände med att alla ville att Marquez skulle säljas förra säsongen? Alla spelare kan ha svackor och jag förstår mig inte på spansk publik som buar ut spelare, eller att fans överlag vill sälja spelare efter en dålig match.

Messi däremot verkar förstå vad det handlar om. Medan media och fans går emot Ronaldinho går Messi i motsatt riktning och hyllar honom både i press och på plan.

Atlético addeN
2007-09-23 18:09
FCB for life //

Håller med dej! Alla som snacka massa skit om ronnie borde faktiskt bli spärrade från forumet...

Allt han gjort för barca i rikitga lägen mot bland annat milan, real, sevilla, chelsea, eeh ja nästan alla lag vi mött
Barcelona FCB for life
2007-09-23 17:57
jävla idioter som snackar skit om dinho. Utan han skulle vi aldrig spela sån fin fotboll och ha en så hög status. Ett ord till om dinho och jag kommer leta upp vart ni bor och ta alla era barca kläder ifall ni har några :( fula falska barca fans. börjar hata er med än marängerna snart
Atlético addeN
2007-09-23 17:53
Criff //

Vadå slippa cicinho i el clasico?

Han är enligt mej en usel spelare bakåt men duktig framåt!

En mumsbit för Henry å grabbarna skulle han varit :)
Atlético addeN
2007-09-23 17:50
Allt som jag hört osv tyder på att defensiven varit riktigt stabil i år än då länge...
Har tyvärr inte tv4sport om ni undrar :(

Statistiken talar ju även sitt tydliga språk på tal om defensiven, bara 2 (!) insläppta mål på 5 matcher om man räknar med CL mot Lyon och det är enligt mej mycket starkt! Hoppas det håller i sej bara...

Sedan lite längre upp i planen har det väl sett bra ut om man kollar mittfältet, jag menar Tourè har ju varit en av de bästa spelarna hittils och xavi, deco, iniesta är lika bra som alltid.

Då till det stora problemet elle problem å problem kan man ju inte kalla det när man har ett anfall med messi - dinho - henry - bojan - dos santos - guddy, Dock har spelat inte stämt för nån mer än messi och även dos santos men honom kan man ju inte ge så stort ansvar ännu!
Ronaldinho ur form, henry behöver tid, bojan väldigt ung å det dröjer tills han startar matcher, eto'o skadad och guddy är inget bra alternativ! Dock har det räckt att messi gjort (!) nästan allt åt barca framåt - skärpning :P

Aja, ska inte klaga ändå vi vinner laliga å CL i år med detta laget! :D

Ha d bra alla Visca el barca!
Barcelona Savve
2007-09-23 17:36
Mycket bra matchrapport av thomas johansson, kan bara hålla med i analysen. I 92 minuter spelar vi mycket stabilt defensivt, samtidigt som offensiven fungerar klart godkänt med tanke på motståndet, även om allt inte klaffar än. Sedan kommer målet på en tveksam offsidefällesituation, då får man genast ångest och flashbacks från förra säsongen, speciellt när domaren vägrar blåsa utan låter matchen fortsätta 30 sek för länge. Man måste bli bättre på att stänga matcher och vara fokuserade tiden ut, mina nerver klarar inte av sådana här sena slarvigt insläppta mål lägre. Ser att många lastar Oleguer vilket jag inte helt kan hålla med om, dels är det tveksamt om Kanoute är onside samt att han precis blivit inbytt och placeras som mittförsvarare. Känns tveksamt rent taktiskt att flytta på en av mittbackarna i det läget bättre att lägga honom framför den lilla tid som är kvar istället för att rubba på mittbackerna och riskera tveksamheter vid offsidefällor som här uppstår.

Men om man bortser från målet som eventuellt är offside så är det som sagt väldigt stabilt defensivt, det som imponerar mest hittills med tanke på att Marquez-Milito inte spelat många matcher tillsammans och Puyol saknas. Touré gör ännu en bra insats på mittfältet, tycker alla spelare presterar över godkänt förutom Valdés som inte har så mycket att göra och Xavi som inte når upp till sin vanliga nivå utan att för den skull vara dålig. Iniesta fortsätter prestera vart han än spelar. Giovani gör även ett hyfsat inhopp även om det öppnar upp sig mycket på slutet när Sevilla flyttar fram och därmed blir lättare att anfalla.

Ser bra ut inför Zaragoza, som inte heller lär köra lika extremt defensivt som sämre lag utan ha en mer balanserad uppställning precis som Sevilla. Med eller utan Dinho, ska det inte vara omöjligt att ta 3 poäng.

För övrigt kul att TV-tjafset är över nu, tog bara en dryg månad inpå säsongen vilket naturligtvis är under all kritik.
2007-09-23 17:01
Betis - Valencia nu
Barcelona Criff
2007-09-23 16:55
det är väl bra att dem sålde honom? så slipper vi honom i El Clasico. Varför bryr du dig vad dem sysslar med? hehe
Barcelona II Barça II
2007-09-23 16:41
Riktigt dumt av Real att sälja Cichino. En riktigt bra högerback, speciellt om man kollar på det offensiva. Istället väljer man att behålla den unga talangen Salgado.
Barcelona Magicó
2007-09-23 16:21
Willsão

Exakt!
Barcelona Willsão
2007-09-23 16:18
Folk som inte stöttar Ronnie är Real-fans i Barca-tröjor!
Barcelona ZARM
2007-09-23 16:14
Jag tror att många har glömt bort den ínsats Ronnie gjorde förra säsongen när vi varken hade Messi eller Eto'o. Att han inte har hjärta för barca tror jag absolut inte på. Sen att han inte var och kollade på matchen på plats kan bero på att han tycker att det är jobbigt att alltid vara i fokus. Jag menar, hur många kameror skulle de inte ha riktat enbart mot hans håll??? Jag tänker inte tro på ryktena om honom förrän de är bekräftade. Förhoppningsvis kommer han tillbaka snart och är i form.
Barcelona r.Hyder (Descanso en Paz A.Puerta)
2007-09-23 16:11
Till redaktionen:

Det skulle vara väldigt kul att få se lite betyg på spelarna som spelade igår :) Förstår att det kanske är jobbigt att skriva efter varje match men i det här fallet skulle det väl snarare vara kul att skriva det. Bara ett önskemål från min sida.
Barcelona Evička
2007-09-23 16:04
Det är en sak att "stötta i motgång" ex formsvackor trots träning och att spelaren hela tiden försöker göra sitt bästa. Då kan man stötta till 110%.

Om (och nu är det verkligen OM - jag hoppas fortfarande att det vara på ett annat sätt) det i Ronaldinhos fall visar sig handla om ett utsvävande nattliv med festande till morgonen före match finns det ingen som helst anledning att stötta. Det är bara att göra fullständigt klart att det är oacceptabelt, och är det så att det har pågått i ett år utan att han har velat ändra sina vanor så är det dags att göra något radikalt. Bort med honom och lyft upp de andra som vill något och som gör sitt jobb.
Barcelona Kiet
2007-09-23 16:00
Förbudet från igår gäller fortfarande / Red
Barcelona El Culé
2007-09-23 15:57
Patrick Kluivert:

Ganska interessant. Var han verkligen inte i form? Tja, jag tycker att man kan dra slutsatsen av att han gjorde inte lika spektakulära saker. Men likt förbannat gjorde han mycket mål och likaså assist.
Annons: