/spanien/barcelona/forum/22291.aspx/spanien/barcelona/forum/22291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sóm més que un club
2007-09-25 17:31
Ämne: Pio pio,
Nu ska vi ....King Raul:
Helt klart är katalonien ekonomiska drivmotorn i Spanien. 35% av Spaniens industri finns där medan Madrid stannar pâ 8%.
Företag som SEAT, SONY, NISSAN, ROCA har sina fabriker där samt nâgra av Spaniens stösrsta banker. Madrid har lite läkemedelsindustri ett par industrier som Electrolux och nâgra har huvudkontor där men det râder ingen tvekan om var den indistruella och finansiella tyngdpunkten ligger. Baskien är tvâa i Spanien och Madrid trea med Valencia strax efter.
Barcelona Roni#10
2007-09-25 17:30
Jag tror att dom flesta barca-fans hoppas att Ronaldinho stannar och om dom inte vill att han stannar så vill dom iaf inte att han ska sticka till CHELSEA!
E.Adebayor 25!
2007-09-25 17:22
Hoppas att han (Ronaldinho) inte drar till Chelsea. Fyfan vad ska han hitta i en klubb som Chelsea????? Pengar men allt är inte cash! Hoppas han stannar.
SS
2007-09-25 17:20
Seriöst hur stor chans är det för att Ronaldinho ska TILL ENGLAND? Han stannar i Spanien eller SÅ KANSKE NÅGON GÅNG (som jag inte tror)så drar han till Serie A.

Varför skulle han sticka till England? Min gissning är: Cash.

Ser ingen annan anledning till att han flyttar där annars... Jo titlar kanske? Men dem kan han ju vinna i Barca också.
Barcelona Rambla
2007-09-25 17:16
Savve:

Jag håller med. Dessutom, när The Sun påstår att Chelsea och ryssen är beredda att lägga upp €70M för Ronaldinho, är det inte samma sak som att ett bud har kommit in.

Börjar bli trött på den här skiten. Transferfönstret har precis stängt och media gör inget annat än spekulerar i värvningar. Tjatigt!
Barcelona Savve
2007-09-25 17:12
Ämne: Jisses, när inte ens....
Fattar inte hur man ens kan ta transferrykten under pågående säsong seriöst, om sanningshalten är låg i vanliga fall lär den va under 0.1% i dessa fall. Så fort någon gör en bra/dålig match ska någon köpas/säljas enligt tabloiderna. Visst klubbarna scoutar ju alltid spelare men knappast så att man lägger bud hit och dit mitt under säsongen när fönstret är stängt. Uppenbart att tidningarna inte har något att skriva om, det här känns ungefär som The Suns numera klassiska Lampard till Barça kampanj...
Barcelona Rambla
2007-09-25 17:03
Jisses, när inte ens vår egen redaktion har bättre koll. Vadå bud på Ronaldinho? Senaste igår sa Laporta i radiointervjun på Candena Ser att det inte finns några bud på Ronaldinho. Inte ens under sommaren från Milan. Skulle Laporta ljuga nu eller?
Barcelona perimeter
2007-09-25 17:02
Kapten CarlEs spelar med all säkerhet i helgen....Vem blir det som får stå åt sidan.....??? nummer 10 Chelski?? han har väl kontrakt t 2010?? Rykten om D.Alves i gång igen....Han är väl inget för oss i Barca???
Atlético addeN
2007-09-25 16:52
Såg att folk skrivit att dinho skulle vara överens med chealsea, snälla alla sluta tro på allt innan nått är klart.. som nån annan skrev är heller inte transferförnstret öppet så ni behöver inte vara oroliga på ett tag :P

Barcelona RonaldinhoKungen
2007-09-25 16:50
"Om Laporta lyckas få Ronaldinho att hitta formen igen så kommer Barcelona vara helt överlägsna. Den där killen var född för en anledning, och det var att revolutionera fotbollen. Ronaldinho är mer än bara en spelare, han är en symbol, en symbol som säger att fotbollen är någonting vackert, det ska spelas med hjärtat och inte plånboken. Jag tycker det är synd att ni inte riktigt har förstått vilken betydelse den här killen har haft för den moderna fotbollen. En inspirationskälla till Messi o co, och ännu fler i dem nya generationerna. Hans problem visar ju bara att han är mänsklig, vilket många har tvivlat på efter hans tre år av total dominans. Jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka, fotbollen behöver honom."

En person på Sportal.nu skrev detta och jag inte mer än instämma.
Barcelona Rambla
2007-09-25 16:31
Ämne: Pio pio,
Nu ska vi ....
Han heter fortfarande Laporta och inte La Porta.
Barcelona jonny p
2007-09-25 16:23
någon som vet/tror att Ronnie spelar i morgon??
Real Madrid King_raul [r.i.p Antonio Puerta]
2007-09-25 16:22
Pio pio,
Nu ska vi inte överdriva ang. ekonomin, visst är Barcelona tillsammans med Madrid och Baskien de tre största ekonomiska sätena, men knappast ensamt den stora motorn. Men som i alla andra länder så ger man och tar ifrån varandra beroende på behov i varje provins, där drar ju andalusien nitlotten och får mkt bidrar från resten av Spanien, där då Katalonien råkar vara en av de rikare provinserna och då de har autonomt självstyre förstår jag att det svider att bidra till resten av landet.
Det är en svår fråga absolut, men La Porta ska inte använda Barcelona som politisk mantel pga francos barbariska metoder för 60år sedan.
Som jag sa, låt alla vara stolta över sitt lag för sin egen anledning men när hela stadion skriver "Catalonia is not Spain" har det gått över till politik, då får gärna FC Barcelona lämna la liga med, eller?
Som sagt, svår fråga.

Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-25 16:15
Leo_Messi19 (R.I.P Puerta

Men det bara rykten! Dinho stannar i Barca.
Barcelona Leo_Messi19 (R.I.P Puerta)
2007-09-25 16:10
Barcelona AlexC
2007-09-25 15:47
Perimeter

Brassar i allmänhet är festprissar i Barcelona. Mycket möjligt att Ronaldinho och Deco är de två flitigaste.

Publiksiffrorna hittar du på officiella hemsidan. Klicka på länktipset och välj match. Av någon anledning är dock inte uppgifter om Sevillamatchen med.
Barcelona perimeter
2007-09-25 15:34
Skulle också vilja ha tips om var vi hittar publiksiffrorna till Barcas hemma matcher
Barcelona perimeter
2007-09-25 15:28
vi var nere på vår sjätte resa i helgen.Och antalet nya polare ökar i barcelona.Att nummer 10 varit på krogen mitt i veckan det är tydligt.Men han som pekas ut som festprisse nummer ett är DECO.!!!Någon som har kommentar till om Deco är en festprisse
Barcelona roooonaldinho
2007-09-25 15:25
oki tack
Barcelona Magicó
2007-09-25 15:22
roooonaldinho

Länktips!
Barcelona Magicó
2007-09-25 15:21
roooonaldinho

Enligt TV4's tablå och några andra så står det att matchen visas imorgon men man vet ju aldrig...
Barcelona mishinio
2007-09-25 15:19
tjena grabbar bruka inte va inne så ofta.
men när jag läser så dumma grejer ibland som t.ex pato e bättre än messi då blir man lite dum av hur lågt folk kan sjunka jag menar messi är top 3 i världen just nu ska då milaneserna komma o gemföra en snorunge som inte ens spelat en enda a lagsmatch komma o gemföras med han.
detta kallas för överreklamation som vanligt bland milan fans
2007-09-25 15:17
Pio pio

Dom trodde säkert Calderon var från Al Jazera:D
Las Palmas Pio pio
2007-09-25 15:15
Ride_The_Big_One(6)

Inte för att jag bli nervös. Men börjar bli förbannat trött på allt skitsnack om Ronaldinho hit eller dit! Nu till något roligt, har ni läst om Calderón? Han var i New York och blev stoppad och erhållen av polisen i USA..Detta då han liknade någon misstänkt det hade på någon list. Utrikesdepartamenetet i Spanien var tvungen att medla! =) Hehe lite kul, men något typiskt när det gäller USA jädra säkerhet..
Barcelona roooonaldinho
2007-09-25 15:14
kommer dom visa matchen imon
2007-09-25 15:09
Kolla in videon. Ni kommer flabba:D
Barcelona älskabarcelona
2007-09-25 15:09
Brankt

Puyol är inte utagen tills imorgon. Men nästa match kommer han nog spela .
Barcelona Brankt
2007-09-25 15:05
Tror ni Puyol spelar imorgon?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-09-25 15:05
Pio pio

Jag tror inte " älskabarcelona" är en Barca fan, hans ända syfte med det hela är att försöker sprida lite nervositet bland alla. Enbart utklädd till Barca supporter för att förlöjliga situationen.

Las Palmas Pio pio
2007-09-25 15:01
älskabarcelona

Ge dig nu! Som Rambla skrev innan transferfönstret stängde för en månad sen, så detta är bara massa spekulationer och skitsnack rent ut sagt..Rijkaard hade presskonferens idag, där han meddelar att Ronaldinho fortfarande är SKADAD och missar matchen mot Zaragoza. Samtidigt så säger han "Tack vare Ronaldinho är vi där vi är idag, vi ska inte glömma det". Dessutom så lägger han till "när han väl har uppnåt en godkänd fysisk status så kommer han att vara den spelaren som vi alla känner till". Se länktips för mer...
Annons: