/spanien/barcelona/forum/2229.aspx/spanien/barcelona/forum/2229.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2015-07-15 17:14
petersays Jaha och vad är då alternativt till Qatar? Förstår inte varför man inte kan delge den informationen?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2015-07-15 17:13
Laporta: "If someone criticize Messi and publish stories on him, Messi knows that I will be all up in their face, telling them to back off."

Laporta: "I won't let anyone hurt him. Since I left, he has been left all alone and been chased by the press. No more." #eleccionsFCB

Där har Laporta 500% rätt. Enda sen han försvann har ingen försvarat Messi trots alla vidriga kampanjer från Madrid, inte heller även mot våra andra legender. Inte nog med det så har Bartomeu & co gjort en omröstning om hur vida de ska sälja Messi eller inte, sen har Messi bråkat öppet med Barto's folk. Det är så här man tar hand om världens bästa spelare..
Barcelona Junta Dimision
2015-07-15 17:11
Laportas intervju på full manér, gillar starkt hur han betonar på punkten att skydda Messi. För det är något vår föregående junta inte alls har gjort de senaste åren.
Barcelona petersays
2015-07-15 16:59
"Laporta: "We have an alternative to Qatar. For sure. We'll have indirect advertisement to maintain UNICEF on the shirt." (@JoanLaportaFCB)"

Tycker det låter mycket bra! En tröja med bara Unicef på skulle jag kunna köpa. En tröja med Qatar eller annat multinationellt företag på - inte en chans..

Det går såklart att sköta det snyggt med en sponsor som kanske syns på andra sätt än just på tröjan eller i arenanamnet - det känns bra att någon vågar tänka så.
Barcelona Barcadinho.
2015-07-15 16:44
Låter som att klubben har haft noll kontakt med unicef under Bart/Rosell tid.
Men det stämmer väl inte. Kontraktet med Unicef är kvar till 2016, de får 1.3 milj euro per år, finns gemensamma projekt i t ex Asien, samt Unicef finns med på tröjorna med på ryggen.

Jag tycker att det räcker gott o väl så här.

Vi har fått tidigare kritik för Unicef på framsidan av utomstående som menade att klubben kör med dubbelmoral.

Som sagt, jag tycker att samarbetet som har funnits de senaste åren är minst sagt bra. Vi behöver inte "skrika oss stolta" så fort klubben gör ett samhällsprojekt. Vi riskerar annars att låta falska.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-15 16:43
Dyker upp med lite citat från lite här och var för att liva upp forumet. Laporta on the debate: "I saw a very nervous, sweating and dislocated Bartomeu..." #eleccionsFCB Laporta: "We have turned the polls around. At 23:45, it was Laporta 36%, Bartomeu 33.6%, with 11% undecided." #eleccionsFCB Laporta: "We have an alternative to Qatar. For sure. We'll have indirect advertisement to maintain UNICEF on the shirt." (@JoanLaportaFCB) Javi Espinosa, former Barça B via @Marca: "La Masia has lost its values. Everyone does whatever they want." Laporta: "A Barça President can't be tied with Qatar, be in criminal proceedings and be in risk of a conflict of interest." #eleccionsFCB Fler tweets finns att hitta i länktips.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-15 16:15
@Arda Turanismo:

Tror han syftade på att ha tillbaka Unicef på framsidan av våra ställ.
Arda Turanismo
2015-07-15 16:06
@Barcelonistas:
Unicef loggan har alltid funnits, den finns t.o.m. på vår nya matchställ också...
Barcelona Blaugrana91
2015-07-15 16:04
Creed till den som skrev artikeln angående sammanfattningen från debatten, men blir återigen förvånad över att varken Laporta eller Benedito förklarar sina projekt, vad vill dem egentligen? Jag sa det i helgen, har jag inte fått svar under denna vecka kommer jag stödja Bartomeu, nu är det 3 dagar kvar och vet fortfarande inte vad dessa två vill med klubben??
Barcelona barca!54
2015-07-15 15:54
Någon som vet när Neymar kommer ansluta till laget? Jag har läst att han ska ansluta till laget i USA innan matchen mot Manchester United. Dock vet jag ej om informationen stämmer.
Barcelona II Barça II
2015-07-15 15:43
Bryr mig faktiskt inte vad vi har på tröjan, så länge det inte har något med terrorstaten Qatar att göra.

Barcelona Zellick
2015-07-15 15:42
[QUOTE=Barcelonistas]Min dröm är att vi får tillbaka Unicef. Men jag säger nej till Unicef ändå Vrf? Jo för att jag vill ha en bra sponsor som ger mycket pengar. Inte Qatar något mycket bättre. [/QUOTE] Inget konstigt eller ovanligt. Som vilken annan klubb som helst. Samma som att sälja ut arenanamnet för ännu mer pengar. Men kom inte och prata om Mes que un club när vi är precis som alla andra.
Barcelona Tiki-Taka
2015-07-15 15:37
Man ser ju helt klart att Mundodeportivo är för åsnan Bartomeu. Läs artikeln, en sammanfattning av debatten igår, där Santi Nolla anser att Bartomeu gjorde en mycket bra debatt och att det var en tre mot en situation. Han vill med detta höja upp Bartomeu med att han var "offret" men kom levandes från debatten med bravur. Mår fan illa av detta, han blev grillad och blottad under hela debatten!
Barcelona Blaugrana91
2015-07-15 15:35
[QUOTE=the cameroonians]Klockan 17.00 kommer Benedito att avslöja sin sponsor som enligt uppgift ska ge €70 miljoner årligen. Intressant. Ni kan följa presskonferensen live i länktips. [/QUOTE] Borde inte Laporta presentera det företaget han hade kommit överens med? Skulle ju tydligen vara något asiatiskt bolag som skulle tillåta att Unicef är med på framsidan, dem skulle ju även betala mer än Qatar Airways... Vill ha svar, hittils har både Laporta och Benedito fokuserat på att klaga på Bartomeu, berätta vad ni vill så kanske fler röstar.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-15 14:59
Min dröm är att vi får tillbaka Unicef. Men jag säger nej till Unicef ändå Vrf? Jo för att jag vill ha en bra sponsor som ger mycket pengar. Inte Qatar något mycket bättre.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-15 14:20
Nesto

Benedito har varit starkt emot Qatar så det är nog inget att oroa sig över. Kontraktslängden är väl något han tar upp på sin presskonferens.
Barcelona the cameroonians
2015-07-15 14:02
Klockan 17.00 kommer Benedito att avslöja sin sponsor som enligt uppgift ska ge €70 miljoner årligen. Intressant.

Ni kan följa presskonferensen live i länktips.
Barcelona Nesto
2015-07-15 13:47
@Tiki-Taka:

70m för hur länge då?
Jag avstår gärna om det skulle vara en liknande sponsor som i dagsläget.
Barcelona Tiki-Taka
2015-07-15 12:47
Today Benedito will reveal the name of the company that is willing to pay €70m for Barcelona’s shirt sponsorship. (Rafelh117)

Intressant.....
Barcelona DM1982
2015-07-15 12:14
Fifa rejected BRA's appeal against Neymar's Copa America ban. He will be suspended for the first two World Cup 2018 qualifiers in October. Bra nyheter för Barcelona.
Barcelona Smogen
2015-07-15 07:17
Jag var inget stort fan av Laporta på slutet av hans presidentperiod. Uzbekistanaffären och hans gubbsjuka självgodhet var lite för mycket. Men jag har alltid varit emot Rosell och därmed också Bartomeu. När Rosell vann valet trodde jag det skulle sluta illa, men hade aldrig kunnat gissa exakt hur illa. Utav alla usla saker som hänt under denna regims ledning så tycker jag överlägset sämst om att vi har diktaturen Quatar på tröjorna. Så när Laporta vill sätta UNICEF på tröjan och Bartomeu säger att "vi ska se över tröjsponsorn i oktober och då ta reda på om någon vill betala mer än Quatar" så blir valet enkelt. Däremot hade jag helst sett att Benedito vann, även om det tyvärr verkar orealistiskt. Tycker man borde ställa sig frågan om man vill att Barca ska bete sig som alla andra storklubbar eller om man ska leve efter sitt egna motto "Mes que un club".
Arda Turanismo
2015-07-15 05:35
@koeman92:
Intressant att anklagelsen kommer från någon som kommer pusha hårt för värva Paul Pogba (om Laporta blir president förstås). För fransmannen är absolut inte en Galactico värvning.....
Barcelona Thierry Henry
2015-07-15 02:20
V@Kebabtraume in der Mauerstadt:

För mig är Laporta presidenten som tog Barcelona från ruinens brant till att bli världens bästa klubb. Vi va i totalt kaos både ekonomiskt och sportsligt när Laporta tog över i början på 2000 talet. Efter honom hade vi den näst starkaste ekonomin i europa och va det överlägset bästa laget i världen på plan. Under hans president ska fick vi uppleva inte mindre en 2 storhetsepoker. Först under Rijkaard och Ronaldinho och sen under Pep och Messi. Laporta levererar resultat och skötte spelar affärerna på ett snyggt sett. Under Bartalmeu och Rossel så har klubben dragits i skiten om och om igen. Fiffel med Spelar övergångar med ungdomsspelare klubben är konstant i rättsliga processer etc. Det kanske är därför jag och många andra föredrar Laporta. Vad vet jag

Barcelona Barclasico
2015-07-15 01:07
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2015-07-15 01:05
Laporta vet vad som krävs för att leda Barca, samtidigt som Benedito är en frisk fläkt och bidrar med mycket färskt, (min favorit), kan inte dessa herrar bara gå ihop och leda klubben på rätt väg igen? De verkar ändå ha samma ståndpunkter om det mesta, så som jag förstått. Vad gäller både den FC Barcelonas identitet samt det sportsliga. Med Laportas pondus, karisma och erfarenhet, samtidigt som han lyssnar på sin nya vices, Beneditos, fräscha ideéer, så skulle det kunna bli nåt riktigt bra. Självklart blir det tuff med vem av Monchi/Abidal som skall bli sportchef, men i en drömvärld så kan man säkert kompromissa det till något bra men ändå realistiskt.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-15 00:50
RIP Barto Låt oss alla hålla en tyst minut för Barto.
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2015-07-15 00:50
Laporta var hatad när han avgick och när Rosell tog makten typ alla att set var rätt och fräscht. Men många här kanske är jävligt nya och historielösa
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2015-07-15 00:47
Inte för att vara sådan men; märkt av en extrem diskrepans mellan vad skribenter här kontra Barcelona-baserade skribenter och journalister tycker om kandidaterna. Minns inte folk allt gnäll och hat Laporta fick hans sista år? Varför är det sån total PRO-Laporta profil här? Han är ju bara ännu en kandidat som vill sko sig till själv genom klubben Barcelona
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-15 00:19
ja mina damer o herrar vad ska man säga?

tre sömnlösa nätter för min del. skjuter mig själv ifall barto vinner. asså OMÖJLIGT efter dagens debatt.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-15 00:00
Andresito Fifa ska väl helt plötsligt ändra på reglerna, allt för att förstöra för oss.
Annons: