/spanien/barcelona/forum/22288.aspx/spanien/barcelona/forum/22288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2007-09-23 16:04
Det är en sak att "stötta i motgång" ex formsvackor trots träning och att spelaren hela tiden försöker göra sitt bästa. Då kan man stötta till 110%.

Om (och nu är det verkligen OM - jag hoppas fortfarande att det vara på ett annat sätt) det i Ronaldinhos fall visar sig handla om ett utsvävande nattliv med festande till morgonen före match finns det ingen som helst anledning att stötta. Det är bara att göra fullständigt klart att det är oacceptabelt, och är det så att det har pågått i ett år utan att han har velat ändra sina vanor så är det dags att göra något radikalt. Bort med honom och lyft upp de andra som vill något och som gör sitt jobb.
Barcelona Kiet
2007-09-23 16:00
Förbudet från igår gäller fortfarande / Red
Barcelona El Culé
2007-09-23 15:57
Patrick Kluivert:

Ganska interessant. Var han verkligen inte i form? Tja, jag tycker att man kan dra slutsatsen av att han gjorde inte lika spektakulära saker. Men likt förbannat gjorde han mycket mål och likaså assist.
Barcelona Patrick Kluivert
2007-09-23 15:53
"stötta ronaldinho i motgång" hur länge ska han va ur form nästan ett år, förra säsongen var han inte så bra.
elr? rätta mej om jag har fel
Barcelona Duda
2007-09-23 15:49
Jag kommer aldrig att gilla Oleguer och jag står för det, han kan göra hattrick mot Madrid men jag kommer fortfarande inte tycka om grabben. Visst har han hjärta, men jag ser ingen fotbollspelare i killen, i alla fall ingen spelare som platsar i Barca. Folk säger att "visst är han bra som utfyllnad" men jag tycker, ärligt talat, inte det. Han är helt enkelt för dåligt på allt, det är svår för vissa att inse, men det är som sagt för att hans stora hjärta är i vägen.
Barcelona Evička
2007-09-23 15:42
Ämne: Evička

Ja ä....
Jag håller med dig till en viss gräns. Det är bara att tålamodet verkar vara större när det gäller vissa spelare än andra (åtminstone här i forumet). Personligen har jag lite svårt att förstå det eftersom jag nog tycker att de som har bäst betalt är de man borde kunna ställa högst krav på och som borde ta ansvar för att sköta sitt jobb.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-09-23 15:34
Evička

Ja även ole, han kommer ej spela mycket framöver det vet väl alla innerst inne?

Puyol är snart tillbaka och med Kaizers forsatta goa form så kommer Puyol,Milito,Marques att gå före ole. Som sagt målet mot sevilla var inte bara Ole´s fel.
Barcelona Evička
2007-09-23 15:30
Ride_The_Big_One(6)

Stötta spelare i medgång och i motgång!

Gäller detta även exempelvis Oleguer?
Barcelona JAG
2007-09-23 15:23
Börjar med en mycket bra match igår, både taktiskt, fysiskt, match där spelarna gick ut men en bra inställning och som Rijkaard pratade om innan matchen, unity! Förutom Messí som förhoppningsvis kommmer näta 20 ggr denna säsong om han förblir skadefri så gjorde alla en bra match igår. Vi ska komma ihåg att Sevilla är bland de top 10 bästa lagen i Europa idag. Defensiven ser oerhört bra ut, stabilt och säkert. Synd att vi släppte in det sista målet bara. Där skyller jag lite på Rijkaard. Han bytte in Oleguer som mittback, jag menar det tar lite tid innan man kommer in i positionerna och Marquez spelade bra där under matchen så där visste direkt att det skulle bli mål. Oleguer håller inte. Hade Kanoute dessutom ramlat där efter att Oleguer höll honom i tröjan så hade han även fått utvisning och straff!

Mourinho till Barca? Jag hoppas verkligen att alla sanna culés inte ens tänker tanken att se han i vår kära klubb! Mannen som står för ett HELT annan fotbolsfilosofi än vad förespråkas i Barca, mannen som alla vet spelar för bara poäng. Har ni glömt bort att Camp Nou ska underhålla folket? Han kan inte ändra sin spelfilosofi, det vågar han inte.
Laportas uttalanden om att klubben inte bara tittar på spelarens egenskaper när de ska köpa in utan också tänker på spelarens profil, personlighet, karaktär. Det är viktigt iom de här spelarna ska representera Barca. Mourinho, mannen som absolut inte är sportslig, klagar på domare, offentligt hänger ut spelare mm passar verkligen inte in. Till slut så ställde han massa konflikter i Chelsea och grävde sin egen grav. SÅ ni som hoppas på Mourinho, glöm det! Det kommer aldrig att hända.

Och varför tror så många här att det är Rijkaard sista säsong!? Han är den ultimata tränaren för Barca. Han har rättat till Barcas defensiv på de senare åren amtidigt som han har spelat offensiv fotball, gett oss titlar och vågar ta fram de ungda spelarna. Hanhar många gånger visat sig ha fingertoppkänsla, senast igår i andra halvleken när han ändrade taktiken lite.

Bara för att han har varit i Barca i fyra år är det inte dags att byta.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-09-23 15:21
Nån som märkte att Yaya vann varenda nickduell i mitten?

Sevillas mål kom i slutskedet pågrund av ett allt för avslappnat Barca, går allså inte att skylla på den spelare som var närmast. Laget tappa koncentrationen för en sek och det straffa sig, men ni som inte såg matchen ska ej luras av resultatet då Sevilla knappt hade nåt att säga om.

Ni som inte såg matchen låt er inte heller luras utav sevillas betygsättning då den inte speglar av matchen på något sätt, Poulsen har brottningsmatch och orsakar straff och får inte alls grepp på mittfältet men får en 4 lite väl schysst med betygen där. Med det sagt så har ni en aning om hur betygen är lite ologiskt betygsatta.

Om Daniel Alves bytts ut säger det väl en hel del?

Patrick kluivert

Stå bakom spelaren istället för att kasta ut dig dumheter. När han är bra hyllas han av alla, när han är mindre bra så kritiseras han hårt av vissa.

Dessa vissa kallar vi och hela världen för vad dem är "MEDGÅNGSFANS".

Stötta spelare i medgång och i motgång!
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-23 15:15
Ämne: Fan att jag missade ....
Henry träffa stolpen, igen. första halvlek vare inte världens bästa match, tack vare domaren. andra så blåste domaren också sönder matchen och Henry va inte dålig men han va inte nån Arsenal Henry, Messi spelade bra offensivt som vanligt måste jag säga och Abidal lät inte Alves röra på sig, Toure köttade Kanoute och Iniesta vände upp o ner på Alves ett par gånger. Domminerade matchen, sevilla fick knappt ha bollen i 20sek innan nån hade tagit den från dem
2007-09-23 15:12
Ämne: Jontteee

Saant, b....
Igår sa du väll att han kommer komma i form igen o visa att han är bäst ?
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-09-23 15:03
Vampíro

är du seriös eller? det är klart man ska ha press på sig när man leder en av världens bästa klubb. jag tycker det är själv klart att man ska ha press på sig. om han inte tycker om pressen så kan han ta över Gefle i stället där han inte kommer ha någon press alls.. hehe

Visca barca
Barcelona Duda
2007-09-23 15:02
Fan att jag missade matchen igår, gick allt som det skulle? Jag har sett highlights och så, tänkte bara på att Henry såg het ut, var det så eller? Messi bäst i Barca?
2007-09-23 14:53
Men du måste ertjänna att iniesta har varit 100ggr bättre än honom på hans position.
Och hur länge ska han vara ur form ingen annan är ju det.
Barcelona Jontteee
2007-09-23 14:49
Patrick Kluivert

Överdriv inte med att sälja honom till milan. Jag är den som aldrig klara på Ronaldinho är han urform väljer jag inte att snacka om honom bara, sen när han är i form kan jag snacka om honom igen.

Tycker bara att det är lite dåligt av honom att inte visa sitt stöd, när hela truppen älskar honom o visar sitt stöd för honom lixom..
2007-09-23 14:44
Jontteee

Saant, barca gjorde ett misstag att inte sälja han till milan.
Iniesta skulle kunna ha tagit hans plats och dominerat där, elr så kunde dem ha köpt någon annan som e bättre just nu.
Barcelona Jontteee
2007-09-23 14:40
Fan va lack jag blir på Ronaldinho och det är inte första gången jag blir det, när han är skadad lr avstängd kommer han aldrig till nou camp o visar sitt stöd för grabbarna.

Samuel Eto'o gick fan med kryckor o han tog sig till nou camp för att se sina gubbar o visa sitt stöd..

Jag tror att Ronaldinho har inte sååå jääävla stor Barcelona hjärta faktiskt..
Barcelona Abbe_
2007-09-23 14:33
Et0

Jag tror som Criff. Det står fel bara.
Rep.
2007-09-23 14:31
Jag bugar mig inför Lionel Messi
Barcelona Vampíro
2007-09-23 14:28
Så otroligt skönt med seger igår. Lite förvånad över Sevillas defensiva taktik. Trodde faktiskt att dem skulle spela lite offensivare.

Bäst i Barcelona var Abidal, Yaya och såklart Messi. Bra att Iniesta också fick starta, han är mer rörlig och jobbar hem mycket mer än Ronaldinho. Jag älskar Ronnie men man måste sluta blunda och inse att Iniesta just nu är bättre och tilför mer både framåt och bakåt. Men Ronaldinho behövs fortfarande för hur länge kan vi lita på att en 20-åring ska frälsa oss match efter match? Skönt också att Henry verkar vara på gång, han vill så mycket men han är fortfarande lite ringrostig.

Och såklart efter att Kanouté(ligans starkaste anfallare) gör ett mål som är minstänkt offside så ska direkt Oleguer få skulden. Jag orkar inte ens kommentera det mer det men vissa här inne är skjukt pinsamma ibland.

Mourinho till Barça? Är osäker på att Laporta skulle anställa en tränare som har snackat så mycket skit om spelarna och klubben oavsett om det har varit "spel för galleriet". Tror att Rijkaard lämnar efter säsongen. Han är nog trött och orkar inte med pressen längre. Vem kan klandra honom? Han har tränat Barça sedan 2003 och har varit framgångsrik men han har gjort sitt och vill nog vinna en sista titel och sedan lämna. Skulle gärna se Koeman ta över, han har tränat Ajax och Benfica(?) tidigare och just nu tränar han PSV så han har erfarenhet utav CL plus att han är en Barça-legend. Guardiola är väl också en kandidat till tränarjobbet framöver men först måste vi se hur han lyckas med B-laget.
Barcelona Et0
2007-09-23 14:24
Criff
Jag tror han menar att Puyol är längst bak sekunder efter hörnan.
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-09-23 14:21
han menar nog att Puyi är sista man i försvaret trots en nick på hörna. som mot Sverige på Råsunda.. när allbäck gjorde mål.. han var först nära att göra mål men sedan, efter en sjuk löptur, var han längst bak, siste man...
Barcelona Criff
2007-09-23 14:15
I den nya bloggen om spansk fotboll så skriver han "Saknar Puyols löpningar, han nickar på hörnan men är ändå SISTA gubben hem." Måste mena första gubben hem :)
2007-09-23 14:11
Abidal:

Svagheter:
Har han det offensiva register som krävs av en ytterback i Barcelona?

han har väll visat att han har det tycker jag i alla fall!
Barcelona Barcafan
2007-09-23 14:07
Jag tycker verkligen inte att vi ska sparka Rijkaard. Tycker att han gör och har gjort ett väldigt bra jobb med klubben. Kontinutet är det jag strävar efter, och han är också bra att få in nya talanger i laget.
Barcelona Evička
2007-09-23 13:59
Ämne: Vet någon om Sevilla....
"Vet" är mycket sagt, men jaghar tittat på det några gånger. Man ser inte på Tv-bilden var Kanouté är exakt när bollen slås, när han får den är han misstänkt långt fram, ett par meter i varje fall i vad som ser ut att vara en klar offside. Det skulle också kunna förklara varför varken Oleguer eller Valdés reagerade i tid.
Barcelona Boswin
2007-09-23 13:55
MESSI va grym igår!!
Vfr skulle barca behöva en ny tränare??
Barcelona Roni#10
2007-09-23 13:52
Vet någon om Sevillas mål igår var offside?
2007-09-23 13:50
Ämne: Jag visste att det s....
jag håller med Captain Fantastic, Luciano Spalleti skulle göra riktigt bra ifrån sig tror jag, men skulle inte skada o ha Crujf en säsong o se om han klarar det
Annons: