/spanien/barcelona/forum/22280.aspx/spanien/barcelona/forum/22280.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2008-01-11 19:50
Man förväntar sig ju att Viktor Gredin ska kunna stava till Marquez nu när han har lirat i Barcelona så länge.

Annars så är jag riktigt orolig att vi snart kommer ha Eto'o borta med halvskadade Ronaldinho och Henry och 2 orutinerade spelare som Gio och Bojan.

Kamerun och Elfenbenskusten har så pass starka trupper att de ska ta sig riktigt långt i Afrikanska mästerskapen och det dröjer nog ett tag innan vi får Yaya och Sami tillbaka. Elfenbenskusten har spelare som Drogba, Toure-bröderna, Kalou, Eboue... Listan är väldigt lång över världsklasspelare.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-01-11 18:38
Det är bara att titta på vilken video på Ronaldinho som helst så inser man det.
Barcelona Edwin
2008-01-11 18:31
Tala om att Rijkaard har tagit till sig kritiken och gör taktiska förändringar för att vinna matcherna. Se citat nedan från Xavis intervju angående spelet mot Sevilla.

“Our performance was more practical than attractive”.

Effektiviteten måste prioriteras framför vackert spel. Det gäller att vinna varje match framöver. Annars kan Barcelona glömma ligatiteln.

Länken ovan: FCbarcelona.com
Länktips: FCbarcelian.com
Barcelona Tompa
2008-01-11 18:31
Rambla:
Zidane var 24 år när Juventus köpte honom.

Sen till alla andra:
Det där med bäst genom tiderna så går det att debattera i evighet utan att man kommer fram till någon gemensam ståndpunkt. I slutändan handlar det om tycke och smak, till skillnad från t.ex friidrott och somning går det ju inte och mäta vem som är bäst i fotboll.

Vad gäller spelare som jag sett live finns det (efter fenomenet Maradona) i mitt tycke tre spelare som höjer sig över alla andra och det är Zidane, Ronaldinho och Ronaldo (innan han fick alla skador)

Kapten11:
Jag vidhåller att Zidane var outstanding i EM 2000. Visst gjorde även Figo en fantastisk turnering (utan tvekan näst bäst i turneringen) men Zizous nivå nådde han inte upp till. I semifinalen möttes de ju förresten och Zidane överglänste definitivt Figo.
Barcelona PILZNER_POJKEN
2008-01-11 18:12
Ämne: PILZNER_POJKEN:

D....
Tack så mycket!
Barcelona Rambla
2008-01-11 18:10
PILZNER_POJKEN:

Där har du. Kolla ca 1.40 in i klippet så hittar du det. Än idag undrar jag om det verkligen var med mening han gjord finten? Kolla också hur Ten Cate och Rijkaard garvar på bänken under reprisen.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-01-11 18:02
Kommer det att spenderas någonting nu i januari?
roligt att höra lite vad ni tror/tycker.
Barcelona Rambla
2008-01-11 18:02
Shi och alla andra:

Lägg ner nu för fan. Vem tror ni egentligen att ni är? Är man dum i huvudet bara för att man som NI inte skulle anse att Zidane hade bättre spelförståelse än tex Ronaldinho? Förbannat pinsam nivå på era så kallade argument. Acceptera att det finns människor som har andra åsikter, för det är just vad allt detta handlar om. Åsikter som vissa av er försöker trycka ner i halsen på andra och hävda att det är argument.

Zidane slog först igenom på riktigt allvar när han gick till Juventus. Då var han väl 27 år nånting? Ronaldinho är 27 år nu och alla tror att han är slut. Vänta och se, ni kanske får äta upp era ord en dag.
Barcelona Rambla
2008-01-11 17:59
Barcelonito:

Du har rätt i att Ezquerro är den som krånglar till det lite extra. Trots det så tycker jag att Txiki ibland är lite trög och agerar långsamt. Värvningarna i sommar tror jag mer kan tillskrivas Ferran Soriano. Jag är givetvis inte stensäker på det utan bara en känsla jag har.

Får vi 200 miljoner för Ronaldinho i dagsläget får vi nog vara glada. Äh, han går nog på lite mer tack vare sin mediala status.

Jag läste att det kommer att ske stora förändringar till nästa säsong och det gäller inte bara spelare som kommer eller drar. Hela träningsupplägget kommer att förändras. Det kommer att bli mer fysisk träning än i dagsläget. Klubben är trött på alla muskelskador som nu varit vardagsmat under Laportas alla säsonger. De första säsongerna var det faktiskt bättre då träningarna var mer intensiva. När man tänker efter så ligger det något i det. Tänk på hur ofat det skrivits om Barcelonas allt för slappa inställning till träningsbiten. Guily uttalade sig bla när han värvats av Roma. Zambrotta har också nämnt och det är en av förklaringen till hans lite skrala insatser hos oss. Han är van att träna mycket tuffare. Vi minns alla hur Abidal flög fram på vänsterkanten i början på säsongen. Nu ser man mer mänsklig ut. Allt detta kan inte bara vara tillfälligheter, det måste ligga någonting i det.
Real Madrid Shi
2008-01-11 17:54
Ämne: Länk - kom tillbaka ....
Tillåt mig och bryta ut i skratt, "Dessutom har Ronaldinho bättre spelförståelse än vad Zidane hade". Årets dummaste statement redan här?
Barcelona Barcelonito
2008-01-11 17:40
Det har hänt mycket i fotbollsvärlden idag.

Pool har köpt backen Martin Skrtel.
Chelsea har köpt Anelka.
Klinsman är Bayerns nästa tränare.
Svennis sa att han skulle värva en superstjärna om han ska köpa nån i Januari. Idag gjorde han klart med Iraks mittfältare Akram. Hehe, det är en fråga om hur man tolkar vissa ord. Jag såg honom under Asian Cup och han var elegant men riktigt långsam i sitt spel.

Om Barca kan lägga 1 miljard på värvningar på sommaren och samtidigt säljer Ronldinho för omkring 500 miljoner så lär det bli intressant sommar.
Barcelona PILZNER_POJKEN
2008-01-11 17:36
Är det nån som har en länk till när den gamla barcelona spelaren Belleti spelade i barcelona, När han kom fri med målvakten och gör en skottfint som är helt otrolig?
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-01-11 17:29
Länk - kom tillbaka när någon är i närheten av hans teknik. Dessutom har Ronaldinho bättre spelförståelse än vad Zidane hade.
Barcelona L.Messi19
2008-01-11 17:13
Ignorera detta inlägg, missförstånd sry!
Barcelona Unikkati
2008-01-11 17:01
Rambla

Är deta sant eller bara någon tidning som har höjt sumorna lite?
Barcelona Barcelonito
2008-01-11 16:28
Rambla

Vad ska Txiki göra egentligen? Han köpte 4 världsklasspelare till Barca i somras och gjorde det snabbt o fint. När det gäller sälja Guddy så gjorde han allt rätt men Guddy ville stanna själv, tack o lov för det.

Ezquerro, klubbarna som ville ha honom begärde att få honom gratis. De klubbar som ville betala en slant var inte tillräckligt bra för Ezquerro själv.

Txiki är den enda som sköter sitt jobb på ett bra sätt tycker jag i hela Barca. Han är nu i Portugal för att värva Nuno som ersättare för Jorguera.
Barcelona PILMÀ
2008-01-11 16:26
Kolla Länk-tipset där Messi började träna med boll han tränade 45 minuter härligt krya på dig Messi.
Real Madrid #Messinho#
2008-01-11 16:02
Ronaldinho är ett fenomen! när han hade sin toppform så vet hela världen att nu får vi akta oss. 3-4 man som special studera hans rörelser och punktmarkera honom, men det gick inte! men att säga att Ronaldinho är bättre inviduellt en Zidane?? vad tänker ni med då? är ni enögda bara för att ni är Barca fans? titta på mitt nick. jag älskar Messi fast han spelar i Barca kommer alltid att älska honom! jag ber er inte att älska Zidane men när ni skriver inviduellt och han är bara 27 och saker som att man kan inte glänsa i Sydamerikanska Cupen som i Em? HAHAHA sluta nuu seriöst.
Barcelona Rambla
2008-01-11 15:55
Crosas till Lyon nu officiellt.

Ezquerro? Han ingår inte i Barcas framtidsplaner så varför försöker man då inte hitta en ny klubb åt honom? Han tar ju bara upp en plats som någon annan kunnat ta annars. Txiki, du blir bara sämre.
Barcelona Kapten11
2008-01-11 15:25
Man kan sammanfatta det så här: Zidane är/var en större fotbollsspelare, Ronaldinho är en bättre fotbollsspelare individuellt.

Dessutom så värdesätter vi i Europa numera EM väldigt högt, vilket medför att Zidane därmed fått möjlighet att stundtals briljera där, den möjligheten finns ju inte för sydamerikanska spelare givetvis.

Tompa
Jag håller inte med dig om att Zidane dominerade EM 2000 med sånt eftertryck. Figo var lysande, och i finalen blev Zidane överglänst av en fantastisk Totti.
Barcelona barcadinho
2008-01-11 15:16
Nej, det blir ingen Deco.
Jag läste det just nu.
Men Sylvinho är med
Barcelona barcadinho
2008-01-11 15:13
Vi landar nu på marken från de här diskussionerna om bästelistor.
Jag läser att några här tror på att Marquez spelar centarlt mittfält nästa match (när Edmilson är kanske borta) och att Zambrotta är tillbaka på högerkanten.
Det är ett alternativ men jag är inte så säker på det. Rijkaard har spelat nu några matcher med Puyol på högerkanten och Marquez och Milito mer centralt. Rijkaard ger nu många speltid till Gudjohnsen och han tar kanske platsen centraltmittfält. Det gjorde Gudi på några matcher. Det kan bli annorlunda om Deco är tillbaka (nån som vet när?)
Barcelona barcadinho
2008-01-11 14:58
Bäst genom tiderna?

Det är nog svårt att komma överens om detta. Alla har sina egna bästelista och jag har min också. Det beror en del på om man är mest intresserad av titlar eller spelförståelse eller målskicklighet eller dribblingar osv.
Jag har följt fotboll nu i 35 år (sen jag var 7 år) och har sett tusentals matcher live på tv med alla de stora spelarna på 70, 80, 90 talet och nu. Samt hundratals matcher på plats och jag kan säga så här.
Tills 2003/04 fanns det för mig bara en enda över alla - Det var Maradona. Det är på grund av honom som intresset för Barca har börjat och för Napoli och tidigare för Boca Juniors och Argentinas landslag.
Maradona var det enda och de andra (Kruyff, Van Basten, Platini Beckenbauer, Zidane, Ronaldo osv osv) hörde inte till samma värld.
Men sen kom Ronaldinho och det har blivit två stycken över alla andra.
Ronaldinho har tagit den enskilda spelprestationen till ett sådant nivå som aldrig fanns förut. Han är en bollkonstnär som man kan se var 20 år på ungefär.
Jag svär! Jag har aldrig sett i mitt liv en spelare som kan göra sådana saker på plan i riktiga matcher. Ribban för den enskilda spelaren ligger nu väldigt väldigt högt och det är tack vare honom. Det kommer att ta tid tills någon annan höjer ribban igen.
Den var min egen lista.
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-11 14:08
Eftersom jag var en av dem som startade diskussionen Zidane vs Ronaldinho....så låt mig förklara detta:

Många här inne, och jag menar många, tänker med hjärtat först och sen hjärnan. Det är precis när man ser en snygg tjej ute och tänker först med ***** än hjärnan.
Att försöka komma med såna kommentar som "några matcher som Ronaldinho har varit fantastisk eller att han dribblade bort 4-5 spelare mot milan" eller att "han var faktiskt delaktig i ett av målen i CL-finalen mot Arsenal" är bara patetiskt.

Sen kommer de som säger att Maradonna och Pele är större än Zidane. Min fråga till dom är: "hur många matcher har ni sett av Pele egentligen? eller går ni bara efter histori-böckerna?

Sen när det gäller Maradonna... Jag skulle sätta honom före Zidane OM han inte var en fuskare, en som dopar sig, en som knarkar. Honom kan man aldrig kalla för en riktigt idrottsman.

Jag har älskat Barca från Barndomen. Att Zidane, min stora idol, gick till Real, kunde inte ta min kärlek från Barca. Klubbkänsla är störst trots allt! Men klubbkänsla får inte mig att se Ronaldinho större än Zidane. Inte hittills iaf. Men folk har rätt. Han är bara 27 år. =)
Barcelona Rodell
2008-01-11 13:32
Ämne:
Är det någon annan....
Zizou_nr1:

Jag vet inte hur mycket engelska du förstår men han skulle inte säga sådär han säger att hans ben inte klarar 8år av fotboll till och att han skulle vilja jobba med arsenal som något annat än spelare, det är väl klart att om man har fått upp sin karriär i ett lag så älskar man det... sånna som du borde ta ett par engelska lektioner till
Barcelona Barca Barca
2008-01-11 13:23
Skillnaden mellan Zidane o Ronalinho är enkel. Man behöver inte skriva en hel krönika. Ronaldinho slog igenom när han var 24 medans Zidane gjorde det när han var 27/28 lika gammal som Ronalinho är nu.
Barcelona JAG
2008-01-11 13:20
Zizou_nr1:

Vad spelar det för roll om det va Real? Snälla, inte lönt att diskutera med dig! Byt ditt nick, du gör bort här inne med den!
Barcelona Tompa
2008-01-11 10:09
Suñol:
Nej, varken Zidane eller Ronaldinho är den bäste genom tiderna (enligt mig är det Maradona, följd av Pelé). Men jag tycker faktiskt det är minst lika dumt och hävda att Zizou och Dinho INTE hör till de bästa genom tiderna som att hävda att någon av dem är det.

Själv tvivlar jag på att vi får se Dinho i 2003-2006 års form igen men det han presterade de tre första åren i Barca gör honom ändå til en av de bästa genom tiderna. Vad gäller Zidane säger jag bara EM 2000. Ingen annan spelare har dominerat ett mästerskap så efter att Maradonas storhetstid tog slut. Att det inte var VM spelar ingen roll. Nivån på det spel Zidane visade upp hade ingen kunnat matcha, även om det varit ett VM. Ronaldos 8 mål i VM 2002 har, enligt mig inte en chans i jämförelse. Och i VM 2006 trodde alla att Zidane var slut men när det verkligen gällde i slutspelet tog han fram de gamla takterna igen. Tyvärr förstörda han för sig själv med den idotiska skallningen på Materazzi. Hade han inte gjort det är jag nästan 100 % säker på att Fankrike vunnit finalen Zidane blivit världsmästare en andra gång.

Nog om detta. Gött att marängerna förlorade igår. Hoppas bara vi snart börjar ta in deras försprång i ligan.
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-11 02:07
Ronaldinho tog vidare brasilien i vm 2002 i kvartsfinalen när han gjorde asist till Rivaldo som var 1-1 målet mot england.

sen gjorde han själv 2-1 målet, frisparken mot david seamen som inte går att glömma, och därefter fick han röttkort så han missade semifinalen.

du har rätt att de va ronaldos vm det, men att ta vidare sitt landslag i en kvartsfinal mot england är inte något lätt, och han var bara 21 år.

tänk på att han har minst 5 år framför sig och han har vunnit allt som går att vinna.
La liga,
Champions leuge,
VM,
Copa America,
Världens bästa spelare (2 gr guld, 1 gång broms)
Europas bästa spelare (Ballon d'or)
Champions leuge's bästa spelare.

och allt det här hände på bara 3år ;)

något man inte får glömma är att han har sänkt nästan alla storlag han har mött.
Chelsea, Milan, Real Madrid.!

han har just nu en formsvacka som man igentligen ska vara glad över, för om man tänker efter så fick ronaldo en knäskada som höll han borta i 2år.!

Denna formsvacka som Ronaldinho har kommer som max hålla säsongen ut, nästa år är han defenitivt tillbaka!

Kom ihåg att den tekniken Ronaldinho har stöter man inte ofta på ;)
Barcelona Barcelonito
2008-01-11 01:53
Milanmatchen gäller då inte? Ok ta matcherna mot Chelsea, Nää juste Barca vann inte. Eller jo det gjorde dom andra gången. Och Dinho gjorde även 2 mål mot dom på bortaplan första gången.

Briljera gjorde Ronaldinho när han var 21 år mot England och tog Brasilien till semin.

Nu när du snackar om att Zidane var bra men inte Real så är du orättvis mot Ronaldinho. Hur bra var de övriga i Brasilien under VM senast? Kommer du ihåg bara Ronaldinho? Carlos, var han bra? Ronaldo då?

När Frankrike åkte ut i gruppen förr förra VM-slutspelet, dominerade och briljerade Zidane då? Nä, glömde förlåt. Laget var för dålig, inte Zidane.

Så Zidane kan inte rädda sjunkande skepp men du förväntar dig att Ronaldinho ska göra det? Du är ganska orättvis i dina argument.

Alla har haft sina svackor. Zidane hade det. Ronaldinho har det nu. Men som sagt har är ung och kan fortfarande prestera mer. Är det nån i världen just nu som har kvalitet att bli en av de bästa genom tiderna är det väl Dinho, bara han kommer i samma form och självförtroende som innan.
Annons: