/spanien/barcelona/forum/22267.aspx/spanien/barcelona/forum/22267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-09-27 10:42
R.D.A.M:

Fair enough. Jag ställer mig dock frågande till om du är medveten hur mycket en fotbollspelare på den här nivån tappar i fysisk status när han är borta 6 månader från allt idrottsutövande? Med det i åtanke så är det faktiskt en bedrift att vara tillbaka i hetluften så pass tidigt, och det utan följdskador.

Ja, anledningen till att han får en del frilägen, inte alla som du hävdar, beror på alla fina smörpass från Marquez, Messi, Iniesta osv. Det krävs dock att en spelares rörelsemönster är sådant att det går att hitta i öppnande passningar. Och som jag skrev tidigare, en del lägen skapade han helt på egen hand.

Aldrig får man vara glad en längre tid. Det verkar som om Zambrotta blir borta minst 1 månad. Han har en bristning. Definitivt svar får vi nog idag efter att han röntgats. Det innebär i så fall att han kommer att missa 5 ligamatcher och 2 CL-matcher. Varför sålde vi Belletti? Saknar honom nu.

Jag vill se Puyol göra comeback som högerback. Rafa och Gaby spelar så stabilt och bra nu att det vore nästan tjänstefel att ändra på det.
Atlético addeN
2007-09-27 10:34
Robin K //

Haha, skämtar du?

"det är skönt när vi båda lirar fin fotboll för då visar vi att spanska ligan är bäst i världen. "

Eeeh, vi spelar världens bästa fotboll, inte ni!
Er match borta mot valladolid hur gick det?
Jo; ni blev totalt utspelade men på grund av att dem backade hem efter deras 1-0 fick ni en pinne...

Vi däremot har visat upp mycket fin fotboll både i CL och ligan.

Visca el barca
Real Madrid Robin K
2007-09-27 10:17
God morgon!

Tack för ett underbart spel igår, det är skönt när vi båda lirar fin fotboll för då visar vi att spanska ligan är bäst i världen.
Måste verkligen säga att det var riktigt kul att titta på er igår, grattis (=
Förresten så vill jag höra riktiga Barca fans uttala sig om Ronaldinhos "skada", tror ni han är skadad eller tror ni som jag att han helt enkelt är petad?

Ha det fint killar!
Barcelona R.D.A.M
2007-09-27 10:17
Ämne: R.D.A.M:

Försök t....
Rambla

Jag respekterar din åsikt, men att en spelare orkar spela 90 min efter skada räcker inte för mig i längden och enligt min åsikt har han inte blivit bättre! Anledningen till att han har fått alla dessa frilägen beror på de fantastiska spelare han har omkring sig (Messi, Iniesta, Deco mfl). De har med sina geniala passningar gett Henry alla de målchanser som borde resulterat i mål. Även om Henry inte är ngn personlig favorit, hoppas jag självklart att det släpper för honom och att han börjar leverera, men vad jag mest av allt hoppas är att Ronaldinho kommer tillbaka till storform, för ett Barca med storspelande spelare som Ronaldinho, Messi, Iniesta och Deco kan inget lag stoppa!
Atlético addeN
2007-09-27 10:01
Riktigt skönt med seger igår får jag säga!

Kunde tyvärr inte se matchen men har läst att messi som vanligt var huvudperson.

Lite syn att Henry inte fick göra ett av målen dock men det lossnar väl snarast :D

Visca!
Barcelona Jimi Disko
2007-09-27 09:58
Jobbade o missa matchen igår o har knappt kunnat sova för d.. Nån som vet var man kan ladda hem denna underbara uppvisning? Tacksam för svar!
Barcelona Tompa
2007-09-27 09:45
Härligt också att se att laget kan spela så bra utan både Dinho och Etóo. Jag vill inte kasta skit på Ronaldinho men faktum är att vi presterat det bästa spelet när han inte varit med. Känns som att hans dåliga form har bromsat lagets offensiv i inledningen av säsongen. Yaya, Abidal och Milito är grymma nyförvärv!
Barcelona Rambla
2007-09-27 09:43
R.D.A.M:

Försök tänka ett steg längre. Henry var förra säsongen i Arsenal nästan konstant skadad. Efter att ha spelat halvskadad i matchen mot PSV i CL, där Arsenal blev utslagna, bestämde han sig för att avsluta säsongen redan då.

När han kom till Barcelona i sommar och tog upp försäsongsträningen hade han inte spelat fotboll på 5 månader. Alltså inte ens tränat. Nu har han haft en hel försäsong i Barcelona. Helt fantastiskt enligt mig att han ej varit skadad någonting alls med tanke på hans tidigare problem. Han har spelat fem ligamatcher, 1 match i CL, och ser efter en seg inledning allt bättre ut. Speciellt när det gäller den fysiska statusen, för nu börjar han orka att spela i hela 90 minuter. Vem hade trott det i våras?

Det är bara naturligt att hans tajming, bollbehandling, första touch mm inte är synkade ännu. Trots det så skapar han på egen hand lägen nu, tar löpningar (även om de inte alltid är rätt tajmade), kommer till avslut och är mer delaktig i spelet. Han var ju tom nere och bröt några anfall för Zaragoza på vår planhalva.

Så, varför inte ha lite tålamod med honom istället? Målen kommer, jag är övertygad om det.
Barcelona Tompa
2007-09-27 09:41
En underbar match av Barca igår. Det var en ren fröjd att se och härligt med att laget gett svar på tal efter de tre inledande matcherna där två var mållösa.

Messi - vad ska man säga? Hittar knapptt några superlativer för att beskriva honom. Hade han varit svensk hade samtliga tidningar hyllat honom som den bäste svenske spelaren genom tiderna, det vågar jag slå vad om. Zlatan i all ära men Messi utklassar honom. Enda negativa igår var att Henry inte gjorde något mål, med de chanser han hade borde han gjort både ett och två mål men det lossnar nog för honom snart.
Spanien Murveln
2007-09-27 09:26
Hahaha, såg just på morgonsändningen på SVT. "Messi är nästan lika het som Zlatan..." NÄSTAN LIKA?! Dårar.
Barcelona R.D.A.M
2007-09-27 09:16
Ämne: R.D.A.M,
Håller med....
Om vi då ser till passningsspelet, så vet vi alla vilken av dessa två som överglänser den andra och det är just denne som överglänser som får skit när han inte presterar på topp trots att han dessutom gör en hel del viktiga mål. När Henry däremot bränner målchans efter målchans och slår betydligt mindre avgörande passningar, så hyllas han och alla säger att målen kommer. För mig går det inte riktigt ihop…
Barcelona Kalle.
2007-09-27 08:24
R.D.A.M,
Håller med dig till stor del men fastän Henry är anfallare och ska göra mycket mål vill jag inte kalla han en renodlad striker. Drogba & Nistelrooy är det. Henry är mycket bättre i passningsspelet och har bättre speluppfattning. Drogba och Nistelrooy är bra på en sak. Avslut!
Målen kommer för Henry.

Visca el Barca!
Barcelona R.D.A.M
2007-09-27 08:07
Grymt bra match igår och jag kan bara hålla mer er andra, Messi, Iniesta och Deco var helt fenomenala! Undrar dock över en sak, alla här inne skriver att Henry gjorde en bra match förutom att sätta bollen i mål... Själv tycker jag att han ser seg ut vid bollmottagningarna, vänder upp alldeles för långsamt och är han inte på plan för att just göra mål?? Om Ronaldinho hade haft alla chanser Henry hade igår och inte satt en enda, hade alla pratat om hur dålig han var, trots att han inte är en riktig striker som Henry...
Barcelona barca style
2007-09-27 08:05
herregud spelar vi såhär kan ingen slå oss WHAT A MATCH visca el barca
Barcelona Barca-nist
2007-09-27 02:31
heja barca god natt allesammans;)
Barcelona Barca-nist
2007-09-27 02:26
jag hade nog varit försiktig me att starta med Puyol visst är han en otrolig bra back men han har varit skadat o behöver komma in sakta men säkert ,hoppas zam kommer tillbaka snabbt .o skadan inte är allt för allvarligt !
Real Madrid SimãoforPresident
2007-09-27 02:23
Vilken match utav Barca, alltså. Messi befäster sin position som kanske världens bästa spelare just nu, Iniesta visar hur allround han är och Deco...
Ja. Deco har jag nog inte sett såhär bra sedan han vann Champions League med Porto.
Barcelona Barca-nist
2007-09-27 02:21
Ämne: Barca-nist:

Men s....
inget jag försöker förlora energi på utan att det inte är första gången hon skriver sådant. visst borde man skriva nåt seriöst!!! du behöver ej försvara henne direkt ler *
Barcelona Kimmpa_fcb
2007-09-27 02:14
Jag skulle vilja se några "bänkvärmare" starta matchen mot Levante så att några får förtjänad vila inför matchen mot Stuttgart nästa vecka. Som t.e.x Sylvinho in, Abidal ut. Oleguer lär starta eftersom Zami blev skadad. Skulle vilja se ett mittfält bestående av Xavi, Iniesta, Deco. Så får Toure vila. Och Santos på topp med Henry och Messi. Vill även se Puyol från start på bekostnad av Marquez.
Barcelona Adrinho
2007-09-27 02:12
Barca-nist:

Men sluta hacka på henne.Skriv ett mer seriöst inlägg istället.
Barcelona Barca-nist
2007-09-27 02:05
NINA LJUNG FREDMAN ärligt talat .kan du nåt om fotboll? det enda du såg som inte stämde hos barca spelarna skrev du på Zaragozas sida7
"Vilken tur att Henry finns, i alla fall" hur töntigt är inte det ??
kom igen tjejen.. du hackar på ronaldinho på barca oftast , lägg ner det!!! vi vet att du ogillar Barca
Las Palmas Pio pio
2007-09-27 01:32
Lionel Andrés Messi

Vi behöver inte peta nån! Vi kan däremot sätta Puyol som högerback! ;-)
Barcelona Lionel Andrés Messi
2007-09-27 01:27
Stora frågan igen, Vem av Marques eller Milito blir petad på lördag.

De bägge M'en är ett grymt radarpar än så länge
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-09-27 01:11
Hela laget presterar fint idag. Ingen svag insats av någon.
Barcelona Barca-nist
2007-09-27 00:55
Iniesta .. fantastisk spelare , skapar mycket. yaya toure är grym också men lite för het i närkamper, hans gula kort va lite onödig . han kan bli riktig storspelare klart
Barcelona Suñol_
2007-09-27 00:39
King_raul: Visst är det så. Men det var ett tag sedan Real och Barcelona hade såhär bra lag samtidigt vill jag påstå...Kan det ha varit 99/00 Kanske? med Raul vs Rivaldo matchen?
Real Madrid King_raul [r.i.p Antonio Puerta]
2007-09-27 00:30
Suñol,
Ja men som ALLA los clasicos så handlar det om dagsformen. Så det är alltid ovisst i el clasico oavsett vem som briljerat jornadan före.
Barcelona Magicó
2007-09-27 00:30
Natti allihopa

Visca Barca!
Barcelona Kimmpa_fcb
2007-09-27 00:29
Mycket glad över resultatet och hur vi spelade. Jag säger bara Messi, Iniesta och Deco, Oj Oj Oj. Nu kommer jag kunna sova gott.

Bona Nit.
Barcelona Suñol_
2007-09-27 00:25
King_raul: Ja årets El Clasico kan bli en klassiker! mycket ovisst hur det kommer sluta...
Annons: