/spanien/barcelona/forum/22265.aspx/spanien/barcelona/forum/22265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Klint
2007-11-08 10:48
Visst känns det som om Ronaldinho är på väg tillbaka. Men det fattas fortfarande en del. Han slår bort på tok för mycket passningar som förefaller vara relativt enkla att slå. Jag menar när Messi framstår som en bättre passningsspelare än Ronaldinho då är nog formen inte riktigt hundra hos våran världsstjärna. Men visst känns det som om han är på väg tillbaka. Tendenserna finns där. Inte minst vid 2-0 målet igår.
Barcelona pekko
2007-11-08 10:44
Rambla:
Okej han har inte uttalat sig så precis som jag skriver men läser man mellan raderna fattar både du och jag vad han menar eller jag fattar ialla fall sen hur tolkar det får stå för dig.

Du skriver det själv varför ta ut sig när man redan leder. Jo för att de tjänar så mkt pengar så som surpport och till alla dem som var live och såg matchen är det deras förbannade skyldighet att kämpa hela matchen! Deras jobb är att spela fotboll, står du i en bilverkstad och gör ngt halvfärdigt får du sparken? Ovasett om firman får sina pengar så är det. Det daltas för mkt med våra proffs. Sen håller jag med dig att Messi och Henry varit mer skärpta hade satt sina bollar. Men varför är man då inte 100% skärpt så man sätter bollarna i mål?
Det ska ju vara en ära att få spela för klubben då kan man inte ha folk som lägger ner 75% skärpa på planen vad är det för storklubb som har det så?

Barcelona Tompa
2007-11-08 10:38
Jag hoppas du noterade att jag faktiskt skrev att det fanns/finns positiva tecken på att Dinho är på väg åt rätt håll de senaste matcherna. Men jag kan faktiskt inte höja honom till sjunde himmlen för det han presterade i går, motståndet var för svagt. Det betyder inte att jag tycker han var dålig, absolut inte.

Och ja, i en match där Barcas överlägsenhet är så monumental ska vi göra mer än två mål på hemmaplan och det tycker jag verkligen inte är något orimligt krav. Vi måste se längre än att vi plockade tre pinnar igår. Fortfarande är vi många gånger på tok för inefektiva och det måste bli ändring på framöver när vi ställs mot bättre motstånd än Glasgow Rangers. Mot t.ex Milan men även marängerna får vi nästan garanterat smörj om vi är lika uddlösa framför mål som fallet varit många gånger senaste året.
Barcelona Rambla
2007-11-08 10:23
pekko,
Rijkard uttalade sig knappast om att han var besviken på Rangers efter matchen. Fakum är att han inte i någon intervju har sagt något negativt om Rangers. Tvärtom, han har berömt dem. Det han var besviken över att inte fansen fick se fler mål igår. Kolla upp fakta först innan du far ut.

Sen så förstår jag inte någras kritik här. Ni är besvikna för att Barca inte vinner med 7-0 eller vad? Om man leder med 2-0 i halvlek och möter ett Rangers som knappt vill gå över mittlinjen, varför ska man då tokanfalla? Detta är en gruppspelsmatch där 3 poäng är prio och inget annat. Varför ta ut sig? Publiken fick tillräckligt med underhållning ändå. Det hade lätt kunnat bli 3-4 mål till om Messi och Henry varit lite mer skärpta i sina avslut. Jag är övertygad om Rangers pressat Barca och varit med lite mer i matchen så hade de tvingat fram ett mer distinkt Barca. Nu behövde man inte förta sig och tankarna på helgens ligamatch tog nog över i slutet.

Nej, Ronaldinho är verkligen inte lika bra som när han var som bäst. Vad tror ni? Ska han från att ha varit direkt usel, otränad och allmännt omotiverad under en lång period direkt nästa dag gå till att vara världsklass i allt han tar sig för? Ni förstår väl att det tar en längre tid att uppnå den formen han en gång hade. Om det ens är möjligt. Huvudsaken är ju att han verkligen försöker nu. Visst, han slarvar och slår fortfarande bort en hel del bollar men mellan varven så bjuder han på magi. Bara det är positivt som jag ser det.

Klint,
bra och intressant artikel angående Cesc. Jag själv är lite kluven i frågan men är överens när det gäller att betala en massa miljoner för honom. Det känns helt fel. Förresten så satt Cesc på Camp Nou bland publiken igår kväll då han var spelledig från Arsenal.
Barcelona Klint
2007-11-08 10:16
Vet inte varför vi inte punkterar sådana här matcher mot betydligt sämre motstånd mycket tidigare. Säsongerna 04/05 & 05/06 var matcherna ofta slut efter första halvlek. Nu känns det som vi måste slita mycket hårdare för att göra mål. Antal målchanser är ungefär som tidigare, men skärpan i avsluten saknas. Vet egentligen inte vad det beror på, men det är något som måste förbättras avsevärt.
Barcelona Tompa
2007-11-08 09:59
Pio pio:
Rangers var bara intresserade av att hålla ner siffrorna inget annat. Visst, jag säger inte det är lätt att spela med ett lag som spelar 10-0-0 men samtidigt är Barca bättre på alla sätt och ska därför kunna ¨"såga upp" Rangers försvar effektivare. Det är inte på något sätt något orimligt krav med det spelarmaterial vi har. Sen saknades ju inte målchanser men som så många gånger tidigare var effektiviteten inte den bästa. Hade vi utnyttjat chanserna bättre hade det blivit seger med fyra, fem mål.

Sen vad gäller Ronaldinho fins det onekligen positiva tecken från de senaste matcherna men att som vissa här hävda att den "gamle" Dinho är tillbaka är löjligt. Ronaldinho var bra igår men samtidigt hade skottarna NOLL press på laget och då blir det mycket lättare att briljera.
Las Palmas Pio pio
2007-11-08 09:49
Tompa och Pekko

Jag kan förstå kritiken. Men ibland tycker jag att det ställs alldeles för högra krav på både laget och enskilda spelare. Pekko, när det gäller Ronaldinho så har vi blivit bortskämda med hans två - tre första år i klubben. Men jag tror inte att vi kan förvänta oss att han varje gång ska dribbla av två - tre spelare och sen lägga bollen rakt upp i krysset. Igår låg han bakom båda målen och ändå klagas det. Sedan så vinner vi med (bara) 2-0 men fan, det är nog inte så lätt att få till någon positiv fotboll när laget man möter, Rangers, backar hem ända ner till sitt straffområda och står där med 9 spelare + målvakt och den där Cousin på topp. Det är nog inte så lätt att skapa chanser när en hel jävla buss parkerat precis vid straffområdet. Som sagt vi kanske ska kräva mer men vi måste även se lite på matchens utveckling och hur motståndarna agerar.
Barcelona Tompa
2007-11-08 09:36
Varför så många ner så mycket energi på att diskutera världsspelaren Zlatan Ibrahimovic här. Här ska vi ju diskutera Barcelona och inte Interspelare.

Vad gäller matchen igår håller jag med Pekko om att det finns ingen anledning att höja laget till skyarna för matchen igår. Rangers var pinsamt dåliga och vi borde ha vunnit med minst 4-0 för att man ska kalla det ett bra resultat.

F.ö Bra gästkrönika om Fabregas. Instämmer till fullo.
Barcelona pekko
2007-11-08 09:14
Sen en annan sak varför i helvete sitter folk o disskutera Inter, Lyon o andra lag här ni har ert forum med så måla inte skit härinne med era saker
Barcelona pekko
2007-11-08 09:10
Först vill jag bara säga att det var skönt med en seger....

Men att Ronaldinho skulle vara i samma form som innan det håller jag verkligen inte med om. Visst han dribblar osv men hur svårt är det när du möter ett lag som inte pressa ngt offensivt?
Det man såg igår var ju att han är på gång, vilket är posetivt!

Sen till Rijkaards uttalande efter match att han var besviken på Rangers ja det kan man vara men att inte producera mer mål mot dem är skrämande med tanke på alla chanser som bara flyger bort.
Då måste man väl som ledare för ett av världens bästa klubblag börja titta i sitt egna hus?
Jag har som krav att barca ska vinna en sådan match med mer än 2-0!

Sen till alla er som sitter o refera matchen varför? Har ni radio eller?
Spela Barca så borde det vara en självklarhet att följa dem på plan istället för att sitta här o skirva att (messi slog en tunnel) etc
Med tanke på att era referat inte är objektiva!
Barcelona PILMÀ
2007-11-08 07:24
Våra nästa stora sjärnan Gai Assulin..
Kolla länken och se på Videon.
Spanien Hectico
2007-11-08 03:03
Alltid kul när Real fans här på SF snackar om Benzema som är redan klar för Inter i januari när Adriano drar till Lyon.

Forza Messi.
Teddybear_STHLM
2007-11-08 02:48
Ämne: Teddybear_STHLM:

....
Jo, jag är litet besviken. Förra gången såg det betydligt bättre ut. Men med tanke på att vi kan lita på att ni tar Lyon i nästan omgång (börja inte lägga er för att ni är klara nu för fanken) och vi möter gruppjumbon är det troligt att vi bara behöver oavgjort mot Lyon för att klara oss vidare.
Barcelona Oha789
2007-11-08 02:33
jag är bara tvungen att säga det här.

det är faktis barcelona vi ska snacka om idag inte nån inter och hur zlatan spelar, det räcker med att säga att han är i form och han gjorde mål. jag undviker helst alla hemsidor som redan skrivit allt om han. därför vill jag in i barca forumet för att läsa om barcelona och ser att tilloch med står det om zlatan här inne så tråkigt att det bara inte är sant. :(

ni förstår vad jag menar om ni går från sista gången Rambla skrev i forumet tills jag skrvit så fattar ni vad jag menar.

Det är så kul att du finns på forumet Rambla!
Barcelona Cristocea
2007-11-08 02:20
Att man äns jämför Zlatan med Messi. Messi är en klass för sig själv.

Det är som att jämföra Argentinas landslag med Svenska landslaget? Hahaha.
Barcelona Braxingen
2007-11-08 01:51
Adriano_

Jag är ledsen. En gruppspelsmatch i EM (inte ens gruppspelet i VM är tillräckligt stort) och ett derby under en hel karriär räcker inte på långa vägar för att kvalificera sig som top 5 forward i världen. För de flesta stora spelarna är gruppspelet en transportsträcka. Där kan tyvärr inte Zlatan gör så mycket. Några framskridande placeringar under EM/VM blir svårt.
Dessutom var det inte ens tal om honom som top 10 forward i världen vid tillfällena då han gjorde dessa 2 mål du nämner.

Sorgligt att du under hela hans karriär kommer fram till ett derby och ett gruppspelsmål i EM. Messi har redan hunnit med ett hattrick i en lite vassare match till och med.

Vidare är en diskussioner gällande de bästa spelarna under kortare tidsperioder befängda. För i slutändan, när du summerar säsongen, så har du 50-70 spelare som har kvalificerat sig. Där är han återigen inte i närheten av toppen. Inte så länge han lär sig leverera i stora matcher.

I helgen fick vi ytterligare en intention på att han inte är mannen för de stora matcherna än. Mot Juventus åstadkom han inte mycket.

Det är sånt här som gör många av Milanspelarna till så stora spelare. Kliver ofta fram och pallar väldigt ofta för trycket - se bara deras senaste 5 års CL-statistik.
Barcelona Messidonaa
2007-11-08 01:38
Zlatan är het de e ingen snack om saken, han är topp 5 i världen just nu .. och han har avgjort stora matcher ..

förra året mot milan han gjorde 2-1 målet.

men de målet han gjorde idag så håller jag med Braxning en anning, det e lite överdrivet.. aftonbladet har skrivit en hel sida om hans mål .. okej de va fint och han förtjännar hyllning, men man ska inte överdriva.

igår 6-0 målet från liverpool var oxo fint de gick fler passar runt sen lågt inlägg så klackar killen in bollen de va fint.
Barcelona Cristocea
2007-11-08 01:27
Zlatan må vara het men i Svenska landslaget så suger han ändå tillsammans med sina landsmän.
Barcelona Adriano_
2007-11-08 01:15
Braxingen

Inter - Milan 4-3 matchen.
(EM)Italien - Sverige 1-1 matchen

Inte stora matcher?

Finns mkt mer ska du se kommer bara inte på allt. Så snacka inte skit om Zlatan för han förtjänar att bli hyllad. Han är lätt Topp 5 en av världens bästa forwards just nu! Messi ligger också där.

Zlatan är het!
Barcelona Braxingen
2007-11-08 00:59
Gällande Zlatans mål är det väldigt överskattat i min mening. Han gör en fin vändning och skjuter ett väldigt fint skott i krysset, hårt dessutom. Men som så ofta annars med Zlatan så är allt han gör multiplicerat med 10. Att nämna det som en kandidat till säsongens mål är bara ett skämt, vi är i november. Och hur många skott har man inte sett från det avståndet som går in på ett likadant sätt på en hel säsong? Hade det åtminstone varit i en viktig match så hade man i alla fall kanske (OBS! Kanske) tänkt på saken. Inte det heller.

Därmed inte sagt att det är ett snyggt mål. Men kandidat till årets mål? Knappast.

Diskussionen påminner om Zlatan som en världsspelare. Det är han bara i Sverige. För att vara top 10 anfallare i världen krävs att man kliver fram mot stora lag. Det har han aldrig gjort i sin karriär så vitt jag vet.
Barcelona Messidonaa
2007-11-08 00:59
hur kan vi har gjort mest ? vihar gjort 7 mål i CL

tänk dig arsenal gjorde hela 7 - 0 på en match bara
och ännu värre liverpool dom vann ju 8-0 mot besiktas

så vi har absolut inte gjort mest mål i cl
Barcelona Rambla
2007-11-07 23:59
Teddybear_STHLM:

Tack för god match. Lite förvånad att Rangers inte gick mer framåt och riskerade lite efter 1-0 och framför allt efter 2-0. Man hade ju ingenting att förlora. Nu fick Barça lite turligt ett tidigt mål som tom kunde ha blivit avblåst för hand och fick efter det en ganska så behaglig resa och de behövde knappt anstränga sig i andra halvlek.

Lycka till i fortsättningen.
Teddybear_STHLM
2007-11-07 23:41
Det är bara att gratulera Barcelona till en välförtjänt seger efter total dominans. Inte oväntat men välförtjänt. Kolla min matchrapport (länken).
adiiL
2007-11-07 23:27
Gå in på Barcas hemsida och kolla hur det ligger till det där med målen allt står där.
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-11-07 23:22
Det var bland de sjukaste skott jag sett
Barcelona Barça-fan
2007-11-07 23:19
Räknar man ihop CL och La Liga så har Barcelona gjort 30 mål och släppt in 8 mål. Det finns lag som gjort fler, men inget lag som släppt in färre, endast lika många. Exempelvis Man U.
adiiL
2007-11-07 23:17
LiooneeelMessIII

Jag pratar inte bara om Champions League utan om ligan också!
SS
2007-11-07 23:17
Ämne: Barca har gjort mest....
Barca har gjort flest mål?

Du måste skämta..
SS
2007-11-07 23:16
Ämne: Någon som har länk t....
Länk till Zlatans mål.
Barcelona LiooneeelMessIII
2007-11-07 23:11
adiil barca har bara gjort 7 mål i champions league, det många som gjort fler men arsenal mest med 11
Annons: