/spanien/barcelona/forum/22264.aspx/spanien/barcelona/forum/22264.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-09-27 17:08
Jag gillar Oleguers defensiva spel men han har inte mycket att erbjuda framåt, tyvärr... Belletti vart är du?
Barcelona älskabarcelona
2007-09-27 16:53
Zambrotta sägs nu vara borta i 4 veckor. Nu kommer Barca få det tungt utan han , oleguer kommer få spela nåra matcher nu ist!
Barcelona Giovanni17
2007-09-27 16:45
e det någon som har en länk till barcas match igår (hela matchen), vill gärna se den....
Barcelona el Flaco
2007-09-27 16:34
addeN//

Absolut, men om han nu har en känning så är det bättre att han får vila och är fit for fight mot Stuttgart. Sen ska man komma ihåg att Puyol är en rätt hyfsat spelare han också ;)
Atlético addeN
2007-09-27 16:33
el Flaco //

Syn för rafa som varit så bra...
Barcelona Rambo~
2007-09-27 16:24
Messi är världens bästa spelare punkt slut
Barcelona el Flaco
2007-09-27 16:24
Marquez är tveksam till spel på lördag då han fick en smäll på högerfoten under matchen mot Zaragoza. Så det blir nog Puyol-Milito som mittbackspar mot Levante.
Atlético addeN
2007-09-27 15:57
Mot levante blir det nog inte så lätt som alla tror, vi vinner dock men vi vilar säkert messi; yaya; deco m. fl så var inte så säker att vi spelar ut dom totalt!

Tror vi tar en ganska enkel seger ändå men tro inte att vi spelar med bästa laget!

Barcelona G2S #27
2007-09-27 15:46
Tror ni på CP från start i Valencia i helgen?
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-27 15:44
Fantastiskt spel igår...Eller, nja

Nu ska jag inte låta för pessimistisk, det är jag inte, däremot en perfektionist och visst var inte den matchen som spelades igår en perfekt match. Låt mig klargöra det.

Nr 1) Zaraqozas mål, utan tvekan skapat pågrund av Barcas kända sjukdom att slappna av efter en leding. Jag tror att Maradona's...oupps, förlåt, Messi's...första mål fick laget att slappna av vilket sedan ledde till att Zaragoza gjorde mål. Målet var ett seriöst antiklimax och Zaragoza spelade ut oss i den situationen försvaret låg och sov helt enkelt enligt mig (Abdial tex, som först springer upp i mittbacks-ytan för att sedan märka av att Zapater står helt ren på hans kant). Verkligen inte mer av den varan, jag vill gärna lämna det bakom oss med den förra säsongen.

2) Den ganska usla rörligheten på mittfältet. Låt oss vara ärliga, Zaragoza kom till Camp Nou för att spela boll inte bilda handbolls-försvar som nästan alla andra lag gör. Och i och med detta så straffades de hårt, det gav oss mycket större frihet i anfallsväg och allt mer ytor vilket då inte belyste den dåliga offervilljan att öppna upp ytor för andra. Man såg detta klart och tydligt då Barca skulle bygga upp spelet bakifrån och backarna stod helt ideé-lösa pågrund av att Zaragoza täckte upp ytorna grymt, där är ett perfekt läga att ta en löpning.

3) Andra halvlek, första halvlek hade alla superlativ jag kan tänka mig, men andra var inte så bra. Början var på tok för brutal där Iniesta kunde ha skadat sig hårt ett antal gånger. Toures taklingen var också aningen för hård (om vi jämför med La liga, i England hade det kanske inte ens varit gult. Men nu spelar ju Barca i Spanien så..), därmed inte sagt att jag inte tyckte om den, jag har saknat den kampen :)
Sedan hade vi även lite svårt att försvara oss i slutet och Zaragoza kom på farligheter. Det var inte så oroväckande men inte allt för strålande heller.

Nu till spelarna:

Den bästa: Iniesta, vilken match han gör! Om det är någon som lyste starkare än världen bästa fotbollspelare i dagsläget (Messi), så var det defenitivt han. Helt magisk...kämparglöden, speeden, tekniken, speförståelsen, touchen...Oh my God, man kan inte sluta hylla honom.

Messi: Finns inte tillräckligt med ord att beskriva honom, hans första halvlek var från en annan värld. Han var så kusligt lik Maradona och Ronaldinho i dessa spelares bästa stunder så att det gav mig gåshud. Han är banne mig Maradona reinkarnerad, han kan gå upp och göra mål lite som han vill och när han vill. Det är sjukt! Andra halvlek sjönk han dock och blev "bara grym" till skilland från "en Gud".

Henry: Den mannen har en ödmjukhet som inte många spelare har. Man såg klart och tydligt hans frustration och sorg över att inte göra mål igår. Men vad gör han? Han applåderar och ger tummen upp åt varenda passning som kommer hans väg (oavsett om de är bra eller ej), han springer ner till eget straffområde och försvarar! Det gjorde mig otroligt glad. Sedan måste man ju nämna att han spelar allt mer likt det spel han hade i Arsenal, han var ju hur grym som helt igår, skapade anfall spelade fram till klara lägen, han gjorde allt rätt, förutom mål. Men det kommer var så säkra!

Sedan måste jag bara skriva några rader om Marquez och Deco. Vilken hysterisk skillnad från förra säsongen, det går inte éns att jämföra. Vilka slitvargar, vilka passingar. Decos passning vid Iniesta mål, var en delikatess, grymt kyligt. Marquez krossbollar på 80-90 meter går ju rätt varenda gång (som de gjorde för ett par sässonger sen), han passar bollarna exakt på Henry/Abidal/Iniestas fötter.

Matchen mot Levante kommer bli grymt intressant. Vår första borta match på ett antal veckor, och jag vill gärna se hur spelarna presterar på bortaplan i denna form. Levante ska inte ha någon chans, det ska bli massaker, men det är trots det en otroligt viktig match. Man får se den som en uppvärming för kommande svårare borta matcher (te x Stuttgart).

Vilken för
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-27 15:41
måste säga att Oleguer höjde sig en nivå igår, han var helt ok tyckte jag höll markeringar bra och körde offensivt på kanten när det behövdes
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-27 15:40
Ämne: Altså varför skulle ....
han kanske inte trivs i barcelona? men det tvekar jag på, men det skulle KUNNA vara det men det är det inte! han stannar och kommer i form och visar varför han är bäst och varför laget är världens bästa lag !.
Atlético addeN
2007-09-27 15:34
Daninho [Antonio Puerta, descanse en paz..] //

Jag är inte fult lika säker på att det blir milito-puyol som mittlås, alla har sett hur bra marquez varit sista veckorna. Inte bara för målet igår utan helt stabilt spela och grym i luften tillsammans med yaya.

Annars kanske det blir milito med puyol eftersom jag tror dom lovat han en del speltid annars hade nog inte gabi lämnat zaragoza.

Sam samma vem som spelar så har vi i alla fall en bred trupp om nån blir skadad igen, jag menar med namn som Thuram och då när puyi kommer tillbaka hanmar ju milito eller marquez på bänken också.

Visca
Barcelona Daninho [Antonio Puerta, descanse en paz..]
2007-09-27 15:28
Är ganska säker på att Puyi går in och tar Marquez plats när han väl är tillbaka, Milito syns inte lika mkt i matcherna för visso, men det är snarare ett bra tecken, han håller sig i skinnet och lyckas göra bra matcher gång på gång trots detta.

Vilket man än föredrar så tåls det att sägas ett par gånger:

1. Messi är Gud
2. Vi är på gång!
Atlético addeN
2007-09-27 15:27
Hehe, farsan ringde nyss å frågade hur matchen igår gick...

- 4-1 sa ja
- messi? frågar han
- jo 2 mål + en assist

haha, lite småkul han bara frågade rakt ut "messi?" haha messi är kung! :D

Barcelona Sóm més que un club
2007-09-27 15:21
Ämne: Vem ska petas mellan....
Tror inte att det är dags att peta nâgon av Rafa eller Milito frân start. Snarare blir det nog i bästa fall ett inhopp för El Capitan beroende pâ hur det ser ut. Senare blir det naturligtvis en aktuell frâga.
Tror att det kommer att lösa sig naturligt. Yaya har fâtt enormt med speltid och lär behöva vila snart. Den positionen kan Marquez ocksâ ha. Det finns mânga rotationsmöjligheter i defensiven.
R-E-M 4 LIFE + T14
2007-09-27 15:11
Vem ska petas mellan Marques och Milito? Tyckte de var jämnbra igår, kanske lite fördel Marques med passningsspelet och målet såklart.
Övrigt: UNDERBART SPEL! Det är lugnt grabbar Henrys målproduktion lossnar snart, jag tror han inte är hundraprocentigt fokuserad än, är nog lite nervös och sätter kanske onödig press på sig själv.
Visca Barca!!!
Atlético addeN
2007-09-27 14:58
Underbar läsning att kapten är tillbaka :D

*Direkt länk till höjdpunkter av matchen i går för er som inte sett målen*
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-09-27 14:45
Rambla

Underbara nyheter!
:D
Barcelona Rambla
2007-09-27 14:42
Kaptenen är friskförklarad. På dagens träning så avslutades den med en match på Mini-Estadi, där de som var reserver igår bildade ett blandat lag med spelare från Barcelona B. Matchen varade i 60 min och Puyi spelade hela matchen. Första halvlek så spelade han tillsammans med Thuram, i den andra tillsammans med Marc Valiente.

Målskyttar:
0-1 Busquets
1-1 Gudjohnsen, de penalti.
2-1 Valiente
3-1 Bojan

Puyi lär nog ingå i truppen till matchen mot Levante.
Barcelona Taherinho
2007-09-27 14:41
Efter uppvisningen senast väntar jag bara på en sak. Den 23 december på Camp NOu. Efter att publiken sjöng Ronaldinho Ronaldinho, tänk er vad de skulle göra om Dinho snurrar upp Reals backlinje på läktarn... OJOJOJ Jag kan inte ens vänta. Tänk er laget igår tillsammans med Eto'o och Dinho i form!!! Magisk tanke...Magisk spel...Magisk lag...

Visca Barca!!!

Taherinho
2007-09-27 14:34
Ja, riktigt bra sida faktiskt, dessutom kan man ladda ner från förra säsongen också. Synd bara att videosarna inte är så långa, att man inte får se jublet efter målen mer.
Barcelona Dos Santos
2007-09-27 14:34
Vet inte om det redan nämnts här men denna sidan är bra om man även vill se lite mer än bara målen:

http://www.footytube.com/
Barcelona Barca-nist
2007-09-27 14:33
vad tror ni om Real´s match ikväll???
Barcelona Mackan - Iniesta
2007-09-27 14:30
Jag brukar alltid hämta målen därifrån... skitbra sida!
2007-09-27 14:28
Mackan

Stort tack!
Barcelona Mackan - Iniesta
2007-09-27 14:23
Montjuic

Målen från denna säsongen finns inne på TURNERINGAR/LA LIGA och välj sedan KAMPPROGRAM & VIDEOMÅL.

Det är bara senaste matchens mål som inte är inlagda än, det kan ta nån dag max...

Barcelona Barca-nist
2007-09-27 14:20
tack för länken och svaret ;) misttänkte de ville vara säker
klart det är messi hoppas de håller så..
Barcelona G2S #27
2007-09-27 14:18
Messi, i barca
Barcelona Lionel Messi 19
2007-09-27 14:18
Barca-nist:
Skytteligan!
Annons: