/spanien/barcelona/forum/22254.aspx/spanien/barcelona/forum/22254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2007-11-13 13:35
Vad är det med Arsenalfans som inte släpper CL finalen vi vann? Efter min diskussion med Cesc för några dagar sen har flera Arsenalfans uttryckt sina känslor för mig :D

3 år har gått och de är fortfarande bittra..

Herregud släpp den..
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-13 13:28
Ämne: Allt är en ballansgå....
håller med dig, speciellt om det där med Ronaldinho balansgången.

själv tycker jag, att han ska spela nu när det inte har gått så långt in i ligan, för jag tycker det är värt och få igång han igen (dvs om dem inte har planerat att han ska lämna klubben men det tvivlar jag på) så jag tycker att han ska få spela så han kommer igång.

det kommer hela barca och vi bli glada över sen att frank låter han spela.
men det är vad jag tycker, ni kanske inte tycker att han ska spela på grund av sin form.

tycker också att vi borde ha bjudit lite på Drogba istället för Henry tycker jag, säger inte att Drogba vill lämna Chelsea men skulle vara riktigt kul och se han i barca, om han själv skulle vilja spela här. tycker han är bästa anfallaren (efter messi då) i världen just nu.
Barcelona R_B
2007-11-13 13:15
Allt är en ballansgång. För att Ronaldinho ska bli bättre måste han spela, men är han tillräckligt bra för att få spela ?

Vi vet vad han kan i sina bästa stunder, men kommer han komma dit igen ? Jag gissar att han blir såld i sommar, om någon betalar tillräckligt.

Sedan tycker jag att Henry faktiskt fått en helt ok start i en ny klubb. Det brukar alltid ta ett tag för en ny spelare och jag tycker att det går bättre och bättre. Det är absolut inte hans fel att det går knackigt utan jag tycker han gör sitt jobb.

mittfälten är inte heller där det falljerar tycker jag. Xavi är bra, även om han har ett snäpp till att ge, yaya har startat bra och Iniest har stundtals varit brilliant.

Tycker dock att försvaret inte varit klockrent. Det märks att Puyol varit skadad och att Milito är ny. De har potential att bli någor bra, men är det inte ännu. Zambrotta måste också komma tillbaka i form.

Det som framförallt INTE funkat är rörelsen i anfallspelet. Ronaldinho rör sig alldeles för lite, och Messi har en tendens att ibland bara rör sig när han har bollen. Det funkar inte!!!!

När Eto kommer tillbaka hoppas jag att Henry och han kommer springa sönder motståndarna. Det kommer i min värld endast finnas plats för en av Messi och Ronaldinho i startelvan.
Real Madrid El_Madrídísta
2007-11-13 12:06
barcelona_174

Vem väckte dig ur din söta dröm kompis? :D
Barcelona Barça-fan
2007-11-13 10:51
barcelona_174.
Skulle det där vara roligt eller?
Barcelona Barcelona.10
2007-11-13 10:39
e de nån som har en koll vilken spansk kanal matchen visas på idag ....tack
Barcelona barcelona_174
2007-11-13 10:07
Gazzeta dello sport skriver tidigt på tisdagsmorgonen:
Cristiano Ronaldo är nu klar för Barcelona. Han skrev på igår och väntas göra ett läkartest imorgon
Barcelona pekko
2007-11-13 10:03
T#11:

Vilket syftar du på att jag vill få bort Rijkaard och Ronhaldinho?
Sen var det inte speciellt svårt att säga så, relativt rätt lätt med tanke på att de två underprestera för mycket.
Barcelona pekko
2007-11-13 10:01
andreasbarca:

Visst det är många som inte har presterat bra men som du säger kan man inte ta bort alla. Det håller jag med om men man kan ta bort de som orsaka mest skada och det är i mina ögon Rijkaard och Ronaldinho som gör det!

Barcelona Messidonaa
2007-11-13 00:02
Barcelona II Barça II
2007-11-12 23:28
Det går längre inte att förneka att vi är ett lag i kris. Vi har vunnit EN match på borta plan och det var mot ligans sämsta lag. Det “positiva” med den här krisen är att det sker väldigt tidigt in på säsongen. Det finns fortfarande tid för att fixa det här. Drastiska åtgärder måste tas, hur länge kan vi vänta? Sen om det innebär om Rijkaard måste lämna låter jag vara osagt. Men vi måste göra det som är bäst för klubben. Vårt spel är väldigt enkelt att läsa nuförtiden. Alla bollar till antingen Messi eller Ronaldinho, dem fixar det. Tyvärr funkar inte fotbollen så, då det finns elva spelare på plan. Och tyvärr måste jag skylla detta på Rijkaard, det är han som ska vara tydligare med sin taktik. Jag menar, vad är det för taktik vi har egentligen? Det är hans uppgift att informera laget hur dem ska spela ute på plan.

Sen är det viktigt att komma ihåg att ingen är större än klubben, varken spelare eller tränare. Är tillexempel Ronaldinho dålig, så ska han bänkas, så enkelt är det… i allfall för mig.

Nu förespråkar jag varken för att Ronaldinho ska bänkas eller att Rijkaard ska sparkas. Jag vill bara att vi ska skärpa oss, det måste ske ändringar och det måste ske nu innan det är för sent…
Las Palmas Pio pio
2007-11-12 22:47
Captain Fantastic!

Stämmer bra att det spelar i Segunda B. Men Barcelona B spelar i Tercera Division. Det är som så att du har Primera, Segunda A där Las Palmas spelar, Segunda B som är fyra grupper och sen har du Tercera Division som består av 17 olika grupper. En grupp per "comunidad" som det heter. Så Barcelona B spelar i Katalanska delen så att säga. Och det handlar inte om poäng Captain, det är ju trots allt cupen! ;-)
Barcelona Captain Fantastic!
2007-11-12 22:24
En fråga: Spelar inte Alcoyano i Segunda B? Om så, så skulle jag finna det otroligt komiskt om vi inte tog 3 poäng mot de, detta säger jag med tanke på att Barca-B spelar i samma division och ligger etta (Alcoyano ligger på näst sista plats i sin division).

Skulle vara riktigt sjukt om Rijkaards mannar inte skulle klara av ett lag som Guardiolas pojkar redan gjort :D
Barcelona Myrran
2007-11-12 20:31
El Culé

Jag vet att du citera bara men jag reagerade bara ;)

Jo, Barca saknar verkligen glädjen och känslan i spelet. Ingen verkar vilja ta löpningar eller kämpa för laget. Kanske tid att mönstra ett lag med mängder av canteros? Valdes, Puyol, Oleguer, Xavi, Iniesta, Messi, Bojan och dos Santos med hjälp av Yaya, Abidal och Marquez/Milito. Bara för att statuera ett exempel att det är just Més que un club som gäller om du ska spela i Barcelona.
Barcelona El Culé
2007-11-12 20:20
Som sagt man kan disskutera i all oändlighet om detta.

Myrran:
Jag citerade enbart Rijkaards uttalande.
Men för att ge min egen syn på det är jag nog benägen att hålla med Rambla i viss mån.

Saknaden är just Més que un club - var är känslan och glädjen? Jag tror inte heller att det beror på att vårat 4-3-3 system skulle vara sönderläst, det låter bara löjligt utan just att ta löpningar för varandra och hela tiden kämpa för varandra - det är det som saknas.
Barcelona Myrran
2007-11-12 20:09
El Culé

Just som det ser ut nu så tycker jag att det måste hända något i spelsystmet. Det behöver inte vara något stort. Tex. Rijkaards 3-4-3 som totalt ställde Zaragoza(?) men sedan blev sönderläst ett par gånger, kanske va för det inte var så inspelat men aldrig igen ändå.

Ta Rangers matchen på Ibrox då vi hade Guddy på mittfältet och Dinho i mitten. Dinho kommer och möter bollen och Guddy springer i djupet, dock kom inte bollen till Guddy. Men just något sånt här är det jag vill se i Barca, något nytt något överraskande. Tänk dig själv att i en CL-semifinal mot Liverpool på Andfield att backa hem de första 15 minuterna för att sen köra allt framåt igen. Skulle ställa Liverpool så grovt då de troligen ännu en gång skulle parkera spelarbussen framför Reina. Tänk att vara totalt inställd på defensivt arbete och sen får de föra matchen till en början och bli varma i kläderna för att sedan krossas. Kanske lite radikalt men något nytt.

Just nu är Barcas spel för statiskt. Lite sidleds passningar på mittfältet ut med bollen på Dinho som vänder upp passar till ytterback som spelar in i mitten igen för att sedan att bollen går till Messi som gör samma sak. Barcas spel är som bäst och krossar allt då det går pang pang pang. Vägpassningar, löpningar och rörelser. Vi får hoppas att det kommer tillbaka, hoppas det går snabbare men det kommer tillbaka med Eto'os comeback.
Barcelona A.Gaudi
2007-11-12 20:05
--------Ronaldinho - Henry----------

Iniesta - Toure - Deco/xavi - Messi

har läst att det verkar vara Henry och Messi som gäller på topp. men då undrar jag vem som kan ta hand om högerkanten, bara zambrotta jag kommer på.
Barcelona Mackan - Iniesta
2007-11-12 20:03
Sitter bara och drömmer lite och längtar tills nåt i den här stilen inträffar:

------------------Valdes------------------

Zambrotta-----Puyol-----Milito------Abidal

-------------------Yaya-------------------
-----------Xavi-----------Deco------------

Messi--------------Eto'o-----------Iniesta

...då kan det nog bli lite mer fart igen! Lejonet behövs!
Barcelona Rambla
2007-11-12 19:59
Det är knappast systemet det är fel på utan snarare avsaknaden av rörlighet och framför allt avsaknaden att sätta press på motståndarna högt upp i banan. Detta märks speciellt på bortaplan. Samuel Eto'o är mästare på det, oftast på egen hand.
Barcelona El Culé
2007-11-12 19:52
Artan | Ruudinho:

På SPORT säger Rijkaard i ett uttalande att det inte kommer bli några ändringar från 4-3-3 systemet.
Systemet gillas av folket, säger Mister .
Barcelona Woods
2007-11-12 19:31
Det ligger mycket i det Tompa säger. Stjärnor och idoler kommer och går med jämna mellanrum, men det som man alltid kan lita på är att klubben FC Barcelona alltid kommer vara en maktfaktor i fotbollseuropa.

Efter Ronaldinho kommer en annan som tar hans plats, likaväl kommer det nya tränare som tar hand om laget och för det till nya framgångar.

Det är lika bra att inse att Ronaldinho och Rijkaard inte för alltid kommer finnas i klubben. Men viktigast är ändå att inse att efter deras avfärd så kommer nya spelare och ledare som kommer fylla tomrummet.

Visst kan jag hoppas att både Rijkaard och Ronaldinho blir kvar i klubben, men då måste de förtjäna det! Och det får vi se vid säsongens slut..
Barcelona Tompa
2007-11-12 19:16
Jag gillar verkligen inte Juve men vad gäller skandalen så var de inte ensamma. Milan borde naturligtvis tvångsnedflyttats med.

Men OK, ska jag ta något mer exempel. Romas superstjärna under senare dela av 80-talet och början av 90-talet Giannini betraktasdes säkert som oersättlig av Romafansen. Det dröjde inte säå länge innan Totti fyllde den luckan. I Manchester United kunde inte många tänka sig laget utan Cantona men det gick bra ändå.
Real Madrid Artan | Ruudinho
2007-11-12 19:15
Vem tror ni offras om ni spelar 4-4-2 på bortaplan? :).
Barcelona A.Gaudi
2007-11-12 19:11
Visca Barca

den där videon sopade bort alla mina tvivel på barca! myspys i sommar igen pojkar! antingen CL eller ligan. det skriver jag under på
Barcelona kluivert9
2007-11-12 19:09
lustigt att du tog upp juve, som har hamnade i en riktigt skandal
Barcelona Tompa
2007-11-12 19:03
kluivert9:
Till att börja med har jag ALDRIG någonsin sagt att Rijkaard ska fotas NU! Men fortsätter den här dåliga trenden kan det i värsta fall bli nödvändigt, svar JA. Men det är inget jag eftersträvar. Förhoppningen är att spelet ordnar upp sig snart utan några radikala åtgärder men särskilt optimistisk är jag inte. Har sett för många matcher med allt för dålig attityd nu utan att Rijkaard fått igång spelarna.

Vad gäller jämförelsen med hur det såg ut för 6 år sedan så berodde moraset primärt på en genomkass klubbledning med en huvudlös inköpspolitik. Rijkaard har ett mycket bättre utgångsläge vad gäller spelarmaterial att uträtta stordåd. Och förväntningarna måste sättas därefter.
Barcelona Tompa
2007-11-12 18:55
Resonemanget i föregåendee inlägg gäller inte bara Barca utan alla klubbar. Bara för att ta några exempel:
Sommaren 2001 betalade våra ärkerivaler den ofattbara summan av närmare 700 milj kr för världens bäste spelare Zinedine Zidane. Det otänkbara hade skett för Juvefansen men för pengarna handlade man några nya spelare och trots att Zidane var borta vann Juve ligan och var nära att vinna C.L finalen. Ytterligare 5-6 år tidigare hade Juve sålt ikonen Roberto Baggio men det dröjde inte särskilt länge innan Del Piero tog hans plats och Juventus blev definitivt inte sämre.

I Milan blev det ramaskri när Sjevsjenko gick till Chelsea. Det råder ingen tvekan om att Sjeva var en fantastisk anfallsspelare men laget klarade sig utmärkt ändå. Exemplen kan mångfaldigas.
Barcelona kluivert9
2007-11-12 18:46
Ämne: Visca_Barca:
Fin vi....
tompa du säger att man ska inte blicka tillbaka i förflutna , men låt mig säga så här: om vi tittar tillbaka för 6 år sen så var det ett dröm att sluta ettan i ligan. det var ett rent mardröm i laget. med rijkards ankomst har vi vunnit 2 liga cuper i rad, 1 chml cup, förra året slutade vi med samma poäng som real och iår, än så länge, är vi tvåa. det jag menar är varför byta en tränare som medfört stabilitet i laget. det kan inte bli bättre än så.
Barcelona Tompa
2007-11-12 18:44
Sen angående diskussionen om Ronaldinho.Det är naturligtvis lätt hänt att man som supporter får väldigt starka band till sina favoritspelare. Men dessa band får aldrig bli så starka att man tror att spelaren i fråga är oumbärlig för klubben, att laget mer eller mindre kollapsar utan denne.Då underskattar man enligt mig styrkan i klubben man håller på.

Hade ni frågat mig för några år sedan om jag skulle kunna tänka mig att sälja Ronaldinho hade jag sagt nej. Jag minns att jag en gång (hösten 2005) var inne på Milanforumet och en milanista undrade hur mycket jag skulle begära för att vara beredd att släppa Dinho. Mest på skoj svarade jag 100 miljoner euro + Kaká eller Sjevsjenko. Milanfansen trodde inte jag var klok, hur kan du ha mage att bägara nästan en miljard spänn kontant + Sjeva eller Kaká...

Hade svenska fans funnits våren 1997 hade det antagligen pågått en febril aktivitet här angående ryktena kring Ronaldos flytt. Ronaldo var då vad Dinho blev 7 år senare, fotbollsvärldens megastjärna. För egen del ville jag absolut inte sälja Ronaldo. Alla vet att Ronaldo försvann till Inter men för pengarna köpte vi Rivaldo som snart blev nästan lika bra. Även om Rivaldo hade annan spelstil så fyllde han luckan utmärkt som fixstjärna ändå. Samma sak skulle ske idag. Först är det surt att favoriten försvinner men någon annan kommer att ta hans plats både på planen och i fansens hjärta.

Men jag försäkrar, hade Dinho bara haft 85-90 % av den kapaciteten han har haft och man varit säker på att han trivts hade jag varit helt emot en försäljning. Tro inte att jag betraktar spelarna som ett stycke kött som kan säljas hit och dit. Ingen spelare ska säljas om denne blånekar, det gäller även Ronaldinho idag.
Barcelona Roni#10
2007-11-12 18:41
Fan va jag gillar Rijkaard. Han är en legend. Men om det inte blir bättre spelmässigt så är det bästa att sparka honom tror jag. Men jag vill verkligen att han ska fixa det här så att han kan stanna hur länge som helst! Visca Rijkaard
Annons: