/spanien/barcelona/forum/22253.aspx/spanien/barcelona/forum/22253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Boixos Nois 81
2007-11-10 22:13
Rijkaard försvarar spelarna för mycket! förmodligen för att han själv har varit en spelare på hög nivå.. men ibland måste man kritisera spelarna också för tat de ska fatta det---
Barcelona Woods
2007-11-10 22:12
När det känns 1000 gånger farligare när Getafe är på våran planhalva än tvärtom förstår man att något är åt helvete fel..
Barcelona Linus
2007-11-10 22:12
Jag tror tyvärr Rijkaard har blivit lite för mycket "kompis" med truppen. Det var ett fungerande koncept de första åren, men nu när det minst sagt går knackigt på bortaplan tror jag det behövs någon som ställer högre krav på spelarna och säger ifrån på allvar. För helt ärligt, i tv-rutan ser det oftast ut som dålig inställning och motivation i våra förlustmatcher, där individerna tar överhand istället för att spela för varandra som ett lag.

Bara lite tankar...

¡Visca el Barça!
Barcelona Messidonaa
2007-11-10 22:11
som Rijkard sa innan matchen, vi måste sluta hålla i bollen så länge i onödan.. okej om vi kommer fram till målchanser, något vi absolut inte gjorde i denna match.
Barcelona Messidonaa
2007-11-10 22:11
som Rijkard sa innan matchen, vi måste sluta hålla i bollen så länge i onödan.. okej om vi kommer fram till målchanser, något vi absolut inte gjorde i denna match.
Barcelona Rambla
2007-11-10 22:10
Jag tycker det är bra att Rijkaard bytte in de två ungtupparna Bojan och Giovani. De ska också klara av när det går dåligt för laget och förluster. Detta härdar dem bara. Sen är det rätt att markera för Messi och Ronaldinho att detta duger inte och byta ut dem. Skit samma om det blir förlust. Fotboll är ett lagspel och det ska de veta vid det här laget.
Barcelona Messidonaa
Ämne: sorry

4-4-2

V....
hade du tänkt kasta ronaldinho och henry

inbilla dig hur många anfallare vi skulle ha på bänken då

Henry, Ronaldinho, Bojan, Giovanni, Gudhjonsen

vi kommer fortsätta spela 4-3-3 för det har gått bra flera år.. och det tog tid att hitta en sånn uppstälning.

Barcelona Boixos Nois 81
Ämne: Detta var det sämsta....
Tyvärr så är våra backar som har mer än 70% av bollen. För att lösa det så borde Barca spela med 3 backar för då kommer bollen snabbare upp till mittfältarna och anfallarna.. jag skulle jätte gärna vilja veta hur många minuter våra backar hade bollen under hela matchen... hur kan backarna passa till varandra när laget ligger under...
Barcelona Tompa
2007-11-10 22:09
Fortsätter den här dålig trenden I bortamatcherna kan vi glömmma ligatiteln. Det måste bli en skärpning nu. Vád gäller spelet har vi massor med offensiva spelare men i Etóos frånvaro är det för få personer som går "rakt på mål". Många gånger det för lite folk i straffområdet. Då¨talar jag inte om kvällens magplask utan mer generellt.

Barcelona älskabarcelona
Jag såg när puyol sprang mot kanten för att hämta bollen . Folk typ skrek till han å menade varför . var finns vinnarskallen nånstans?
Barcelona kluivert9
menade 4-4-2
Barcelona kluivert9
2007-11-10 22:08
Ämne: vill se barca så här....
håller med dig helt o hålet. 4-3-3 systemet fungerar inte längre, åtminstone på bortaplan. systemet e ju sönderkrossat o motståndarna läser vårt spel lätt. 4-2-2 skulle gärna prövas, nåt måste göras. man såg hela matchen att vi saknade spel i mitten. kicka rijakard? var kommer ni ifrån alla nedgångsupportrar?
Barcelona RonaldinhoGaucho10
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. När man ser sitt lag spela så här önskar man bara renoverig även om det inte är det som behövs. om jag fick välja en spelare i hela världen som skulle komma till barca är C.Ronaldo och sälja Ronaldinho till något annat lag. Ronaldinho kommer aldrig komma i samma form som han var för några år sen. Han vill inte Springa med bollen mer. Är man typ som en ytter ska man utmana, springa fast man inte får boll.

Efter landslag uppehållet vill jag ha en tränare som kan motviera spelare max och som har andra planer när inte spelet stämmer.
Barcelona Messidonaa
okej vi förlora matchen idag.

tänk på valencia som har förlorat 4 hemmamatcher IRAD!

och rosenborg slog dom både hemma och borta med 2-0

så det finns storlag som är värre än oss, sevilla ? de ligger typ 10onde plats i ligan

Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-10 22:07
det där lär inte bli lyckat, kan lova att det är etoó vi saknar. så får vi se om kommentatorerna säger att Alla i barca står still när matcher som den här kommer, killen kommer flyga förbi backlinjen
Barcelona samot
barca kan förlora det är lungt bara spelarna ger allt dom har! skit dåligt! jaja får ta 3 poäng nästa match!
Barcelona Rivaldinho9
sorry

4-4-2

Valdes

Puyol-Marquez-Milito-Abidal
Zambrotta-Touré-Deco-Iniesta
Etoó-Messi
Barcelona älskabarcelona
2007-11-10 22:06
Ämne: Ämne: det kän....
Javisst men spelet kommer förändras något mer iaf. Utan rörlighet så händer det aldrig nåt.
Barcelona FCB--10
Det är helt sjukt. Jag skyller inte Rijkaard för förlusten, men hur kan han byta in två orutinerade spelare(Bojan & Giovani) när man ligger under. Om man bara låtit Ronaldinho och Messi vara kvar på banan och hämtat in Gudjohsen så tror jag att vi skulle klarat minst en pinne.

Skit samma. Det är lätta att vara efterklok. Det saknades motivation, rörelse och mindre tillslag på boll.Något måste hända. Katastrofalt bortaspel...:(
Barcelona PILMÀ
Jag tror inte ens att vi skapade några riktiga heta Målchanser förutom några skott av Iniesta och Nick av Milito.
Barcelona Boixos Nois 81
Jag älskar Etoo för att han har hjärta för laget. Har ni sett honom på läktaren hur aktiva han är... Etoo på läktaren är bättre än Henry på plan!!!!!!!!
Barcelona Woods
Detta var det sämsta Barcelona jag någonsin sett.

Rijkaard menade på att vi måste förvandla lagets bollinnehav till målchanser, och sedermera MÅL!

Så vad ska man tycka när vi har 61 procent av bollinnehavet och på hela jävla matchen skapat två målchanser!! Två stycken!!

Självklart har Rijkaard också efterfrågat ett mer effektivt spel av spelarna, men som vi såg idag så var gensvaret han fick skandalöst dåligt.

Ronaldinho och Messi förtjänade att bli utbytta, inget snack om saken. Detsamma gällde också i stort sett hela laget. Däremot så kan vi konstatera att både Giovani och Bojan väger alldeles för lätt på den här nivån fortfarande.. Så i min mening så var det fel att ta ut Ronnie och Messi, hade hellre sett Gudjohnsen mot Xavi till exempelvis.
Barcelona Steve-O
2007-11-10 22:05
Fyfan vad det saknas stolthet och haraktär i dagens Barca. Fyfan.
Barcelona Rivaldinho9
Eto'oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo var är du????????????
Barcelona Messidonaa
Ämne: det känns som att vi....
Etoo kan inte göra allt själv när alla andra 9 spelare suckar på plan.

jag vet att han gör bättre ifrån men ändå, hela laget måste visa.
Barcelona Tompa
Leo_Messi19:
"Men det är ju han som ska motivera dem att springa meter efter meter."

Exakt samma sak har jag kritiserat Rijkaard för i snart et års tid, tyvärr har många supportrar här inne vägrat (alternativt inte velat se) att Rijkaard tycks sakna förmåga att kunna ryta till och ge spelarna en välbehövlig spark i baken när de själva uppträder som primadonnor. Visst, det är spelarna som ska göra det på planen men som tränare är det Rijkaards förbannade skyldighet att få spelarna att kämpa.

Barcelona Giovanni17
zambrotta på högerkanten!!!!! va??
Barcelona PILMÀ
2007-11-10 22:04
Jag tycket att det var dåligt att El-Mister att ta ut Leo och Gáucho samtidigt om det inte var något skadad/Sliten.
Athletic Ottar
DEt där var en läskigt dålig match av Barcelona. Hur ett så bra lag kan få ut så lite av sitt anfallsspel och uppvisa så dålig rörlighet är inget annat än en gåta.

Rijkard gör rätt i att byta ut Ronaldinho och Messi som en markering att detta spel inte är acceptabelt. Om det sedan var rätt att ta in två stycken småkillar är en annan fråga.
Barcelona älskabarcelona
det känns som att vi spelar med 10 spelare när Henry å Dinho är inne på plan. Dinho gör ba mål på fasta sit. Henry gör knapt nåt. Fan vad man saknar Etoó . Spelare med hjärta dom vissar att han vill vinna matchen . Jag älskar den spelaren å hoppas att han kommer så fort som möjligt!
Annons: