/spanien/barcelona/forum/22252.aspx/spanien/barcelona/forum/22252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Edwin2
3/11/2008 22:35
Det ser ut som om att de engelska lagen har bra flyt i år i CL.
Det kan faktisk bli så att Barcelona möter ett engelskt lag redan kvartsfinalen. Kanske Arsenal eller Chelsea?
Själv hoppas jag på Schalke, med tanke alla skador som de många matcherna har kostat oss.
Barcelona JagÄlskarRonaldinho
3/11/2008 22:34
ja klart ;)
Barcelona R10 y B27 :)
Barça - Liverpool i CL final iår enligt Glenn Hysén!
Jaa, varför inte? ;)
Barcelona R10 y B27 :)
Barça - Liverpool i CL final iår enligt Glenn Hysén!
Jaa, varför inte? ;)
Barcelona JagÄlskarRonaldinho
3/11/2008 22:32
Hoppas vi får möta Liverpool barca ska ha revanch fanta mig med detta laget ska dem få se
Barcelona Kapten11
3/11/2008 22:30
Myrran

Om du menade att dom valde ett kortpassningsspel istället för ett långbollande så håller jag med dig om det.

Men särskilt underhållande var det inte.:)
Barcelona SaM__-
3/11/2008 22:29
Ser så ut. Ser också ut som att PL går förbi La Liga i rankingen om Europas bästa liga. Alla fyra PL lag vidare, 1 spanskt lag.

För övrigt så hoppas jag att vi möter Arsenal om det ska vara nått PL lag. Känns som att vi kommer ha lättast för dem fastän de rent fotbollsmässigt är bättre än Utd, chelski o pool

Edit: Sorry dubbel inlägg.
Barcelona SaM__-
3/11/2008 22:28
Ser så ut. Ser också ut som att PL går förbi La Liga i rankingen om Europas bästa liga. Alla fyra PL lag vidare, 1 spanskt lag.

För övrigt så hoppas jag att vi möter Arsenal om det ska vara nått PL lag. Känns som att vi kommer ha lättast för dem fastän de rent fotbollsmässigt är bättre än Utd, chelski o pool
Barcelona Hoshiar
3/11/2008 22:27
Grabbar kolla in den annonsen längst upp på denna sidan .

Jag saknar honom redan !

Barcelona Gaucho!
3/11/2008 22:23
Känns som vi får möta ett engelskt lag i kvarten va? :P
Barcelona Suñol
3/11/2008 22:19
Rambla: Ja herregud vad dåligt av domaren varför är inte klassen bättre? Den bästa domarinsatsen i år hittils går till Fröjdfeldt av alla människor för Celticmatchen. Syndes i princip inte.
Barcelona Myrran
3/11/2008 22:18
Kapten11

Villarreal rullade faktiskt boll ett par gånger förra matchen. Det var länge sen jag såg ett lag rulla boll på Camp Nou, som inte var Barcelona om nån inte förstod det, Liverpool ställde upp bussen och körde på kontringar. Anfallen varade max 20 sek om dem inte fick fast bollen i en frispark/hörna. Villarreal rullade boll och hade ett par passningar på Barcas planhalva. Inget som Liverpool va nära.
Barcelona Suñol
3/11/2008 22:17
Hoshiar: jag hoppas att dom ger tjockisen med väktarskägg en tjyvsmäll!
Barcelona Rambla
3/11/2008 22:16
Kapten11:

Jag tycker utvisningen är billig. Båda är långt ifrån bollen och båda träffar varandra i dullen. Blås frispark och låt spelet fortsätta. Varför förstöra en match med en tveksam utvisning?
Barcelona SaM__-
3/11/2008 22:15
Kapten11 //

Hum, joo det var defenitivt stor skillnad. Liverpool va inte i närheten av det Villarreal bjöd på i söndags. Liverpool fick knappt låna bollen i nån av matcherna, men var ack så effektiva.
Barcelona Hoshiar
3/11/2008 22:13
Hoppas bara att inte Inter börjar bråka efter matchen nu
Barcelona Kapten11
3/11/2008 22:13
Så jävla konstig var väl ändå inte utvisningen?

Myrran

Det var ingen större skillnad på det Villarreal gjorde förra matchen mot det Liverpool gjorde förra säsongen. Båda lagen har ett otroligt lågt försvarsspel och kontrar sen. Det är inte ett offensivt spelsätt enligt mig.
Barcelona Myrran
3/11/2008 22:09
Bye Bye Inter. Hoppas inte på ett Liverpool i kvarten nu.

Lite irriterande att se hur Liverpool spelar. De har ett resultat att försvara lika som de hade mot oss. För oss parkerade dem spelarbussen framför mål på hemmaplan! Nu är dem på San Siro och spelar fotboll. De håller ju jämna steg med Inter anfalls mässigt. Ingen vågar anfalla mot Barcelona (förutom Villarreal förra matchen).
Barcelona SaM__-
3/11/2008 22:08
Instämmer det Rambla påpekar. Dessa två lag fick möta varandra 11 mot 11 i en halvlek av 4. Riktigt märkligt och domarn har defenitivt skickat Liverpool vidare. Hemskt!

Barcelona Rambla
3/11/2008 22:06
Det är ju skandal att en domare ska skänka ett avancemang i CL till Liverpool. Jag fattar inte hur han kan ge ett andra gult kort på Burdisso där. Lite mer fingertoppskänsla tack domarn.
Barcelona Jugador
3/11/2008 21:54
Burdisso utvisad för Inter, blir tungt för deras del.
Barcelona Ronaldiinho
3/11/2008 21:53
Synd för Inters del, andra matchen nu mot liverpool där dom får en man utvisad.
Barcelona jogabonito_barca
3/11/2008 21:50
Vem tycker ni är mest kreativ i Inters mittfält? Tycker de inte har några kreativa mittfältare men däremot är Cruz o zlatan ganska kreativa

Behöver nog en Xavi eller Iniesta :P
Barcelona Hoshiar
3/11/2008 21:48
Vem fan bryr sig om hur många egna produkter man har skapat fram

Om en Real fan säger nått säg bara :

Vem har mest egna produkter i truppen i år ?

Ha det bra nu

Vamos ibrah y Inter !
Barcelona Kallé
3/11/2008 21:44
Rolig match mellan Inter och Liverpool. Tror faktiskt att Inter har bra chans att sätta två bollar i andra halvlek. Frågan är bara om Torres stänker dit ett, då är det goodnight ibra och inter.
Barcelona FC-Barcelona
3/11/2008 21:41
Yaya Toure har det komit något bättre resultat från han, istället för 1 månad, hoppas det inte är 1 månad asså fyfan!
Barcelona Criff
3/11/2008 21:27
Var bara tvungen att kopiera detta, ett Real fan skrev till mig i ett privat meddelande. Höll på att dö.

"Guti, Raúl och San Iker har Real Madrid fullblod, och dom har lyckats uppnå legendstatus i Real Madrid. Kom tillbaka då någon Barcatalang uppnått samma status."

Shi, Ja klart dem var bra, men alla vet att talanger är inget man köper och slänger in i startelvan och sen ska det stämma. Dem måste matchas in.

Jag tror heller aldrig att varken Gago eller Higuain kommer få mer hjärta för klubben än vad De La Red och de andra har eller hade? Dem har krigat sig genom ungdomslagen för att sen bli utlånade och bortkastade?? Neeeee...
Real Madrid Shi
3/11/2008 21:22
Criff

Håller med både när de gäller Gago och Higuain, där kunde man lika gärna gett chansen till de spelarna du nämner, men vi skall också minnas hur ruggigt bra både Gago och Higuain var innan dom köptes in.
Barcelona Criff
3/11/2008 20:59
reul madrid, njaaaee.. Real har lika bra talanger i sitt eget ungdomslag som dem inte ger chansen och istället köper in andra talanger.

Gago - De La Red & Granero

Higuain - Soldado & Mata

Drenthe(var väl först tänkt som vänsterback), Marcelo - Miguel Torres

Robben - Balboa

Det är där skillnaden ligger.
Real Madrid Radikalt
3/11/2008 20:56
Jag tror att de har relativt likvärdiga ungdomsakademier, ungefär lika bra ungdomstränare, kanske en fördel för Barcelona, men att de precis som reul madrid säger, satsar mer på sina ungdomar, värnar om dem. Dock så kan det ju också ha att göra med att fler bra fotbollsspelare har fötts i Barcelona, jämfört med Madrid?
Annons: