/spanien/barcelona/forum/2225.aspx/spanien/barcelona/forum/2225.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona papillon
2015-07-07 12:18
Liunil Masse

Man kan lika gärna kontra ditt inlägg med: har du blivit blind sen Laporta "vann" trippeln?

Oavsett om Eusebio är en dålig tränare eller inte så kom B-laget tvåa förra säsongen. En sån tränare sparkar man inte så fort det går dåligt. Rijkard eller Pep aldrig blivit speciellt långvariga i klubben om man tänkt på samma sätt.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Messidinho_10
2015-07-07 12:11
Tänk om Laporta kommer ut och säger att han har fixat Pogba, snacka om vad det hade svängt då!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2015-07-07 12:08
@Amo.38:

Tyvärr är det inte ett skämt, men Freixa sa något intressant igår om att Bartomeu hade fått massa underskrifter från olika penyas och därmed kan det komma att flertalet av hans undeskrifter är ogiltiga.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-07 12:06
Flavia

Bartomeu skrev på sin twitter att Pogba inte var mogen nog för att spela i Barcelona, detta efter att han misslyckades brutalt med att värva honom.
Barcelona Amo.38
2015-07-07 11:53
Om jag förstått de rätt så är Bartomeu favorit att vinna valet? Ett skämt eller vad är det som försiggår i vår klubb ? Rent BS?
Barcelona LeoMessi
2015-07-07 11:44
The cameroonians Jag förbjuder dig från att ta ett break från detta forum! Tycker att du har gjort ett riktigt jävla bra jobb och hållit samtliga härinne uppdaterade om presidentvalet. Jag själv har inte skrivit så mycket sedan säsongen tog slut och det är för att jag faktiskt inte är så insatt i det. Det enda jag har vetat är att jag inte vill se Barto vinna. Anledningen till att vissa kontrar dina inlägg med one-liners är för att dom har inget att komma, du har redan vunnit den debatten. Så jag måste tyvärr förbjuda dig från att ta ett break;)
Barcelona 11-9-10
2015-07-07 11:38
Fan vilket lag vi har i FIFA 16 då haha! När kommer spelet ut?
Barcelona Blaugrana són els colors!
2015-07-07 11:11
Mäktiga Messi Man märker att du bara jagar likes, du skrev exakt samma sak innan utan någon som helst respons. Fotboll är känslor och det som händer på plan stannar på plan, Arda är en spelare som visar mkt känslor under en match. Om du ska fastna på sånt då kan du börja ta en tänkare angående Suarez incident under VM..
Barcelona Mäktiga Messi
2015-07-07 10:56
Hur fan kan man värva en spelare som kastar skor på domaren under match mot självaste Barça ???
Barcelona Liunil Masse
2015-07-07 10:48
Att vissa här skyddar Bartomeu, har ni blivit blinda bara för vi vann trippeln eller vill ni leka speciella? Vi snackar om en person som kan så lite om fotboll att vi först har Eusebio som tränare i b-laget, sen Vinyals och resultatet blir ner till tredje divisionen. Vad gör han nu? Anställer snubben från Kataloniens landslag istället för en av La Masias bästa tränare Pimienta, kan någon komma med en god förklaring till varför man gör detta? DET ÄR SJUKT.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-07 10:38
Messidinho Sommaren 2016 kommer han, har det på känn.
Barcelona Messidinho_10
2015-07-07 10:31
Den stora frågan är om vi har gett upp Pogba helt nu? Jag vet att han är dyr men satan vilken spelare vi hade fått!!!
Barcelona A good coach is everything!
2015-07-07 10:25
the camerooonians // Bartomeu lär vinna valet och det ganska stort! Visst är Barto en ful fisk som tillsammans med Rosell har trampa på våra värderingar.. Men Barto verkar faktist vilja gå rätt väg det måste man ge honom. Med det sagt så skulle jag aldrig aldrig välja Barto före Laporta. Vad medlemmarna ser i Barto ja det vet vi inte. Men vi får helt enkelt respektera det oxh älska Barca i med oxh motgång. Detta känns som en motgång i värdering. Men det får inte oss att älska Barca mindre ! Rafinha bör du inte oroa dig för det är LEs gulle gris. Jag personligen är långt ifrån imponerad av Rafinha. Tycker han gick oförtjänt mycket speltid. För i mitt tycke så är han inte en talang och ska således behandlas som alla andra! Rafinha är den sista jag oroar mig för. Förstår faktist inte vad andra ser hos Rafinha. Tycker han tar onödig speltid från betydligt mer intressanta La Masia produkter som Samper, Halilovic osv..
Barcelona 11-9-10
2015-07-07 10:10
The camerooninas Bartos vinst = laportas förlust Laporta får börja satsa helhjärtat det har han inte gjort ännu, om man tänker efter hur det var förra gången han kandiderade för presidentposten då var det inga fingrar emellan. Den attityden skulle jag vilja se igen Att Barto skulle syssla med fulspel var givet, men det ändrar inte det faktum att ingen av kandidaterna har visat sig värdiga av president rollen Varenda en av kandidaterna är en besvikelse Men personligen så ska du inte ta till dig så mycket, du är den mest insatte i valet (klubben) och det ska du fortsätta med utan att någon nyregistrerad ska påverka dig. Ignorera trollen och fortsätt med det du gör!
Barcelona the cameroonians
2015-07-07 10:00
bara för att förtydliga;

Jag tar inte ett break för att någon ny medlem beter sig trollaktigt eller att någon har annorlunda åsikter.

Jag tar ett break därför att oavsett hur många ord och inlägg jag skriver kommer det inte förändra det faktumet att Bartomeu vinner valet.
Och i stället för att banka i huvudet i väggen och lägga ner en massa energi på något meningslöst.

Jag förstår att många bara är här för att de gillar fotbollslaget FC Barcelona, men andra är också här för att man gillar klubben FC Barcelona.
För oss är en trippel lika viktigt som att stå upp för värderingar.

Min förhoppning är och har aldrig varit att få alla här inne att tycka som jag, däremot anser jag att de mothugg jag får i princip aldrig backas upp av något annat än subjektivt tyckande eller i bästa fall att man snedvrider information för att det ska passa.
I stället handlar det om att jag, och andra som verkligen backar upp inlägg med fakta, citat och artiklar, är konspiratoriska och/eller lägger ord i munnen på oss genom att plocka ut en del av ett inlägg och "missa" själva motiveringen.

Ett exempel;

Jag skriver ett långt inlägg med motivering till varför Pogba-värvning inte kommer att påverka la Masia på samma sätt som en Turan-värvning.
Nicket Flavia replikerar med en enda mening följt av tre punkter.
Orkar jag skriva ytterligare ett inlägg och stänga huvudet i väggen? Nej.

Men grattis till Flavia och andra - ni vann "kampen"
Och grattis till Bartomeu - du vinner valet.
Kanske förtjänar ni varandra?
Barcelona Neymar N11
2015-07-07 09:42
Man kan alltid hoppas på mirakel men som läget är för tillfället så talar det mesta att Bartomeu kommer bli vald som president. Det är alltid bra att man är förberedd på det värsta.
Barcelona papillon
2015-07-07 09:36
Neymar N11

Ser lovande ut.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Neymar N11
2015-07-07 09:30
@RafaelH117: Bartomeu will inevitably be reelected as Barcelona president. Better prepare yourselves as I have been for doing for the past weeks...
Barcelona Malcom_X
2015-07-07 09:08
Ser ut att bli en intressant säsong =)
Barcelona ( Xaviesta )
2015-07-07 08:50
Barcadinho Du skriver så subjektivt och färgat att jag får huvudvärk av dina inlägg. Du förskönar bara händelserna utan rim eller reson. Bartomeu kan visa sig vara mer professionell än sin föregångare skriver du vilket är rappakalja då han isf borde visat det direkt när det fega kräket Rosell hoppade ut ur det störtande planet med den enda fallskärmen ombord, och avböjt presidentskapet då en ny president bör väljas fram av medlemmarna enligt klubbens stadgar. Alltså kan jag i stort sett torka röven med ditt resonemang där, pardon my french. Kontraktförlängningarna med Lucho, Alves och Pedro gjordes av naturliga själ då man håller folket lugna och nöjda, förmedlar en trygg bild av styrelsen och kan i lugn och ro planera inför valet. Avslutningen för Xavi var obligatorisk och pöbeln hade hängt honom i ett kors om klubbens största ikon någonsin fått lämna via bakdörren. Vilken president som helst hade kokat ihop exakt samma jippo. Zubis avgång var mer eller mindre framtvingat efter transfer ban-domen vi stämplades med. Du får det att låta som att han fick lämna sin roll som sportchef pga sin inkompetens, dåliga resultat och misslyckade värvningar vilket inte var fallet trots all ramaskri från culés världen över efter flera bedrövliga år utan mittbackar och dålig planering. Nej min vän, vill du försvara Bartomeu så får du göra det med en riktig trovärdighet samt ett underlag som håller. Just nu får jag bara en känsla av att du försvarar honom bara för att hänga på den nya trenden den senaste tiden där man försvarar Bartomeu bara för att liksom. Man vill helt enkelt simma mot strömmen eftersom det blir "tråkigt" om alla tycker samma sak. Det var inte en jävel här inne fram till i julas som inte ville se en ny ledning. Inte en endaste jävel! En trippel senare är Bartomeu helt plötsligt kungen av Katalonien och en mycket kompetent herre som vet hur man gör "stora" värvningar och sköter om klubbens vitala värderingar. Sluta.
Barcelona 11-9-10
2015-07-07 08:23
Fan nu börjar benedito snacka om värvningar med, han säger att han är intresserad av veratti och är på jakt efter honom Fan trodde inte han skulle börja på den banan med, men han behöver uppmärksamhet och tydligen så får man inte det via dom seriösa frågorna
Barcelona Barcadinho.
2015-07-07 08:18
Och så glömde jag nämna att han sparkade Zubi, det var också ett bra beslut som många här ville så länge.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2015-07-07 08:04
Vet inte om frågan har blivit ställd förut men har våra nyförvärv tillstånd att spela vänskapsmatcher?
Barcelona 11-9-10
2015-07-07 07:26
Oj vad besviken man blir, speciellt på veteranerna här inne som sänker sig enormt. För att ta meningslösa diskussioner i strävan av vilja ändra folks personliga åsikter Alla här inne har inte varit cule under Nunez Alla här inne har inte varit cule sedan laportas finare år Utan vi har en hel del nya medlemmar av den senare generationen med helt nya uppfattningar av klubben Varför ödsla ofantligt mycket energi på vad som är äkta cule och vad som inte är. Värderingar har glömts därnere och ni förväntar er att dom ska vara intakt i Norden?! ----------------- Men det är faktiskt irriterande hur man målar upp kandidaterna här inne, barto den onde och laporta den gode. Låter som en dålig film Fakta är lyckas inte laporta vinna valet med tanke på hur mycket som har gått och dåligt för klubben och hur mycket han har gått på så förtjänar han fan inte vara president. Kan du inte sänka barto utan att snacka värvningar ja då kan du börja hänga med Milton igen. Det är en boxningsmatch han måste vinna på KO
Flavía
2015-07-07 04:08
Kan tänka mig att forumlegenden "Coach Pep" jublar nu när hans/hennes landsman tillhör i världens bästa klubb :)
Flavía
2015-07-07 04:04
@1.70-ligan:

28 är ingen ålder för Arda, finns spelare som ännu presterar trots att de är en bit över 30.
Flavía
2015-07-07 04:00
@Messi es el fenómeno número uno:
€34M (samt €7M utifrån prestationsbaserade mål) är rimligt för någon som är en av världens absolut främsta mittfältare och var Atleti bäste spelare under de senaste säsongerna tilsammans med Godín. Sedan sade han aldrig att han inte pallade med Atletis hårda presspel. Däremot är det ingen vild gissning att turken har fått nog att väldigt ofta spela försvarsspel, något som kan vara rätt frustrerande för en kreativ och spelskicklig mittfältare av Ardas kaliber.
Flavía
2015-07-07 03:45
@the cameroonians:

Motsägelsefullt från någon som förespråkat en Pogba-värvning...
Flavía
2015-07-07 03:43
@Capitan \(^.^)/:

Bartomeu sade aldrig att Pogba var "omogen" utan att fransmannen inte kommer värvas under denna sommar.

Personligen skulle jag vara otroligt nöjd om vi inte värvade honom, vad har han i ärlighetens namn gjort för att rättfärdiga sitt prislapp som sägs ligga ca €80M? Pogba har visserligen varit framgångsrik men man skall ändå komma ihåg att han är inte Juventus bäste spelare och skall man vara riktigt ärlig, är Pogba inte ens den mest framträdande mittfältaren för dom. Lägg därtill att hans arbetskapacitet samt defensiva egenskaper är inget vidare så förstår man varför Arda Turan är en betydligt mer rimlig värvning då turken passar som handen i handsken för den typ av fotboll som vi spelar.

Rafinha skulle ha minst lika svårt, om inte svårare, att få speltid ifall om en jämngammal Pogba hade kommit.
Barcelona S.Eto'o
2015-07-07 02:50
Bara om en president kandidat skulle lova att hämta tillbaka denna spelare..... Avsluten är världsklass och hans pace... Herre gud!!! En av världens absolut bästa avslutare. En man som kan skjuta lika hårt med högern som med vänster. Mila damer och herrar, Vår egna Pedritooo i gammal form
Annons: