/spanien/barcelona/forum/22241.aspx/spanien/barcelona/forum/22241.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kallé
2008-02-24 18:59
R-E-M sitter fint. Tagga nu Barca!
Tippar 3-0. De där uppe sätter vars ett.
Barcelona Jugador
2008-02-24 18:48
Skönt med REM på toppen, hoppas verkligen på en underhållande match och att dem inte underskattar Levante för då kan det bli som Smogen sa ''en baksmälla''. 5min kvar till avspark.

Visca Barca!
Barcelona Smogen
2008-02-24 18:33
Riktigt kul med REM. Trodde verklligen att Messi skulle få vila idag till förmån för Bojan eller Giovanni, samt att Iniesta skulle få vila till förmån för Guddy, men där hade man ju fel.
Spännande match i alla fall, Levante ligger överlägset sist, men sådana här matcher blir ju ofta som en baksmälla. Plötsligt stämmer ingenting...
Hoppas det inte blir så idag...
Barcelona Edwin
2008-02-24 18:31
Nu börjar snacket före matchen på TV 4+.
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-24 18:21
Till sommaren skulle min drömvärvning vara Diego. Och Modric skulle inte heller sitta fel. Men nån Dani Alvés blir det inte.

Undrar verkligen om Barça tänker köpa in nån högerback tills nästa säsong. Dom verkar ganska nöjd med Puyol på kanten. Och det har faktiskt bara ryktats om en mittback i form av Garay.

Men jag tror nog inte barca gör så, då Garay fortfarande är för ung. så till sommaren kommer

Diego,Modric,Garay,Lahm. sen lämnar. Zambrotta,Gudjohnsen,Ezquerro.
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-24 18:21
Barcelona FCBTilIDie
2008-02-24 18:09
Härligt med R-E-M
Barcelona Meley
2008-02-24 18:08
Valdes; Zambrotta, Puyol, Milito, Sylvinho; Toure, Iniesta, Xavi; Messi, Eto'o, Ronaldinho.

Enligt hemsidan, äntligen REM från start :)
Barcelona Hoshiar
2008-02-24 17:19
Rösta på Barcelona det kommer att ta upp det i la liga studion

http://www.fotbollskanalen.se/fotbollskanalen/spanien/611813.html
Las Palmas Greve
2008-02-24 16:57
Hoppas verkligen dem vissar matchen på onsdag...Ser ju inte så ut enligt fotbollskanalen.se ..den får väl anses mer trovärdig än vad tvmatchen.se är...läge o draiväg något mail till tv4 kanske varför dem bör visa barca matchen istället :)
Barcelona Edwin
2008-02-24 16:05
Palle Kuling.... //
Ja, de sänder. Vad bra.
Tack.
Barcelona Palle Kuling....
2008-02-24 15:57
På tvmatchen.se, står det att dom ska visa matchen på Camp Nou mot Valencia på TV4sport!
Länktips: www.tvmatchen.se
Barcelona Jugador
2008-02-24 15:44
Edwin

Som det ser ut just nu på fotbollskanalen.se så finns inte matchen med i tablån. Finns dock reservation för ändringar.

Hittade förresten en fin bakgrundsbild på Bojan som jag tänkte dela med mig till er som är intresserade. Kolla länktips!
Barcelona Anton_
2008-02-24 15:44
Barca vinner lätt idag . . .
Om Real madrid förlorar så vänder vi ligan och och vinner . . .
Barcelona Edwin
2008-02-24 14:46
Är den någon som vet om Copa del Ray matchen kommer att sändas i TV?
Tv 4 Sport?
Barcelona A.Gaudi
2008-02-24 14:39
ja levante matchen får ju fått en enorm hype. hoppas bara att vi klarar av att spela det storspel så många kräver efter celtic.

har inte sett så mkt av keita men har hört bra saker om honom. sen så komemr det ju födas många nya stjärnor i sommar, tänker på EM.

Modric för kroatien kommer säkert att imponera stort och få en hel del klubbar efter sig. han är den jag jag helst vill ha hit om vi inte lyckas ta Diego.

Vad säger ni om Dani Alves egentligen?? hur mkt är man beredd att betala för honom? (del nido snackar ju om 400 miljoner :O )

jag har bara set hans offensiva kvaliteter men hur är hans defensiv?? eftersom han kommer få spela med messi måste han klara av en stor del av defensiven på egen hand.
Barcelona Palle Kuling....
2008-02-24 14:13
Ämne: Va laddad man känner....
Jag ska ta en julmust!!

Fan vad jag längtar till matcherna! Först är det Barcelona, och sen klockan 9 ska jag se när Real Madrid blir överkörda av Getafe.

Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2008-02-24 14:03
Angåeende nyförvärv till sommaren så skulle jag vilja se 2 högerbackar en mittfältare och en kantspringare på anfallet till sommaren. Högerbackarna får gärna bestå av D.Alves och ett rutinerat andrahandsval som gör sitt jobb. Typ Ferreira (chelsea). Som mittfälts alternativ vill jag se Diego då han är en kopia av deco och kan ses som dennes efterträdare. Dock hade jag heller inte varit främande för Lampard. Då han representerar en kraftfullare still som jag tycker vi saknat sen V.Bommel. Gudjhossen håller inte måttet. Som kantlöpare skulle det va bra med någon som accepterar bänken men som besitter potencial att utvecklas. Han ska också kunna spela både anfallare och ytter. Ivorianen Keita i lyon är ett självklart alternativ. Otroligt snabb och irationell hade vart en dröm att ha på bänken när matcher låser sig å alla spelar in i mitten. Något som saknats sen Guily. V.Persie arsenal har annars varit grym i hollands 4-3-3 på kanten i em kvalet ute till höger. och stänkt in 8 mål! Men han tror jag ej skulle sätta sig på bänken.
Las Palmas Greve
2008-02-24 14:02
Va laddad man känner sig inför matchen ikväll, den får avmjutas med en san miguel :)
Barcelona V ValdeS
2008-02-24 14:02
dröm värvning till nästa säsong, Dani Alves !!
Men han kommer inte kosta lite :(

Idag får vi se den gamla Barca om inte rejkard startar med Bojan lr Santos (hoppas ej).
Då får vi se...
Ronaldinho - Eto - Messi
Saknt de tre spela tillsammans!
Barcelona A.Gaudi
2008-02-24 14:00
tyvärr verkar ju Del Nido sätta en skyhög prislapp på honom.. skulle inte gärna vilja betala 300+ miljoner för en högerback. då sätter jag hellre 200 miljoner på Diego och kanske 100 miljoner på Lahm.
Barcelona Störst, bäst, Barca
2008-02-24 13:55
Såg Sevilla igår...ojojoj vilket lir. Dani Alves, många har hyllat honom jag gör likadant. Han är fantastisk!

Värva!
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-02-24 13:53
Ja, någonting nytt iaf! :)
Barcelona A.Gaudi
2008-02-24 13:43
jag tycker iaf att den ska vara mer kaotisk och "sprallig". det är ju trots allt Gaudis lag :) .

i samband med nya camp nou borde man lägga upp ett lite med Gaudi-likt bakgrundsmönster kanske.
2008-02-24 13:40
Jag vet inte men jag tycker det skulle vara kul om designen här på Barça-sidan förnyades. Känns som denna har varit ett tag. Göra en tävling av det kanske?
Barcelona A.Gaudi
2008-02-24 13:13
japp.. jag håller med om diego också. han känns perfekt för barcelona, verkar påminna en del om iniesta också. har Diego europeiskt pass föresten?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-02-24 12:59
Exakt att förstärka anfallet just nu vore överflöd!

Är det nåt som behövs förstärkas så är det mittfältet i mitt tycke, vi har en Yaya ersättare vi har en Iniesta ersätare men har vi nån Deco ersättare?

Inhandla Diego till sommaren fort som attans, detta ska då inte betyda att Deco måste lämna med samman, Diego spelar in sig med hjälp av Deco och sen lämnar antingen Deco eller är kvar.

Så här går det till i mitt huve när ja bollar runt me tanken.

:)
Barcelona Edwin
2008-02-24 12:46
Ämne: Henrys ersättare!

....Håller med om att Barcelona kanske inte har behov av Benzema just nu. Men om två eller tre år. Då är han mer rutinerad. Å andra sidan kan jag tänka mig att R Madrid kanske har större behov av honom då de sitter med äldre anfallare i truppen. Inte omöjligt han går alltså till R Madrid.
Ronaldinho fyller 28 år i mars(21 mars). Eto'o fyller 27 år i mars( 10 mars). Messi är bara 20 år och så Bojan som är 17 år.
Vi har rätt unga anfallare med utvecklingsmöjligheter att stoltsera med idagsläget.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-02-24 12:39
SÅ som det ser ut så är vi verkligen inte i behov utav nån anfallare, Benzema av det jag sett är en distinkt målskytt kan bli grymt bra men vi har bra med anfallare.

Utvecklinigen på ynlingarna har varit hyffsat bra, Bojan är väl den som utvecklast bäst men hursom helst ser det bra ut me de spelarna vi har.

Sen så vet man ju aldrig, som du säger kanske vi får upp nån spelare av liknande spelartyp.
:)
2008-02-24 12:33
angående benzema debatten är jag nästan säker på att vi kan plocka upp en minst lika bra spelare ur det egna ledet. Nästan säker på det.
Annons: