/spanien/barcelona/forum/22240.aspx/spanien/barcelona/forum/22240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2007-11-12 18:11
Visca_Barca:
Fin video, men snälla du. Det låter på dig som om klubben går under om Rijkaard försvinner. Så är det givetvis inte. Barca står inte och faller med Rijkaard eller vem som än tränar laget. Den står inte och faller om någon enskild spelare lämnar heller. Den som enligt mig är det närmaste "oersättlig" man kan vara i dagens trupp är lagkapten Puyol. Men även lagets själ går på lite sikt att ersätta med helst någon anna spelare från canteran.

Barcelona Tompa
2007-11-12 17:58
Jycken:
"en aggresivare o lite mer hårdhänt reijkaard får nog lite pli på grabbarna !!"'

EXAKT! Det är sannerligen inget fel på spelarmaterialet. Kunnandet finns utan tvekan för att kunna uprepa succén från 2006 även om det givertvis är mycket svårt att vinna både ligan och C.L samma år. Men f.t är såväl bortaspelet och attityden hos spelarna för dålig för att vi ska kunna vinna något av det.

Barcelona T#11
2007-11-12 17:38
pekko

jag finner inga ord för vad du säger, hur faan
kan du ens säga så??
Barcelona Messidonaa
2007-11-12 17:35
vår grabb gjorde mål här om dan :D

kolla länktips, Van Bronckorst!
Barcelona Jycken
2007-11-12 17:27
en aggresivare o lite mer hårdhänt reijkaard får nog lite pli på grabbarna !!
Barcelona Visca_Barca
2007-11-12 17:27
ni som säger sparka mister FRANK va snäll och kolla länktipsen.

fattar ni hur sorglig det kommer och va om han lämnar eller?
Barcelona Adriano_
2007-11-12 16:42
Sånt här borde våran manager säga efter en match. När ett lag backar hem med hela laget.

Sånna här saker får en annan manager att agera annorlunda
Barcelona Adriano_
2007-11-12 16:32
Asså Mourinho är så grym, lite kaxig men rak på sak. Tycker han är så himla cool. Kolla länktips för den är se värd!
Barcelona Tompa
2007-11-12 16:07
andreasbarca:
Jo, vi tycker helt annorlunda. Och du har all rätt i världen att tycka mina åsikter är "åt skogen" Vad gäller Rijkaard skrev jag så sent som förmiddags att han inte ska få foten nu, han ska få en chans att få ordning på det här. Men fortsätter det här riskerar vi att missa C.L nästa säsong och det vore ett megafiasko. Jag tror helt enkelt inte på den här "vänta och ha tålamod" alternativet. Problem startade ju inte i lördags precis... Däremot finns det tendenser på att problemen har blivit värre under hösten.

Vad gäller Ronaldinho tycker jag det bästa är att han säljs. Det fanns positiva tecken några matcher men efter lördagen har jag blivit än mer övertygad om att det bästa för LAGET är att sälja honom. Jag tror fullt och fast att han inte trivs och vi kan inte ha kvar en så central spelare som inte trivs. Och därför tror jag också att Ronaldinho faktiskt är en del av lösningen på lagets problem. Det är ohållbart att behålla en nyckelspelare som inte trivs om man ska kriga om liga och C.L pokaler.

Alla som skriver här inne vill lagets bästa men vi två har helt olika syn på hur problemen ska åtgärdas.

Sen kanske jag tog i förra inlägget på slutet men folk som svär cch lever när de ska försöka argumentera har jag svårt att ta på allvar.
Barcelona kluivert9
2007-11-12 16:01
Det beror på vilka förväntningar man har, för alla är olika. Bara för att Dihno dribblar inte bort motståndaren snyggt eller Rijkard står inte och skriker på spelarna, betyder inte att man ska kicka dem. Ok jag orkar inte diskutera mer om det, eftersom det kan ta evigheter, men som alla andra önskar jag Barca det bästa. Och till alla som ser vissa individer i laget som ett problem och tvivlar på de, hoppas ni käkar upp sina ord till slut.
Barcelona pekko
2007-11-12 15:24
Nu har vi disskuterat ordet svikare mm.

Men det vi alla vill är ju att det ska gå bra för barca eller?

Visst vi kan prata om att ha tålamod mm
Men för varje tappad poäng så naggas det i kanten dethär med tålamod.
Sen måste jag ju säga visst vissa är för en försäljning av spelar o sparkande av tränaren (jag är en av dem)

Varför?

Jo för har man problem i någonstans i en trupp eller så, så kan man inte sparka alla det förstår jag med men man kan ta bort de personor som bidra med att de andra inte gör bra ifrån sig.
Som det har verkat sista tiden så är det Ronaldinoh och Rijkaard som inte alls lever upp till förväntningarna så varför behålla dem?

Brukar man inte ta bort den del som inte fungera för att sätta dit ngn ny så att det flyter ialla fall?
Barcelona PILMÀ
2007-11-12 15:17
Kolla de sista munterna killen har en otroligt hjärta för Klubben.
Hoppas att vi får se honom på plan igen så Snaraste som möjligt.
Barcelona kluivert9
2007-11-12 15:14
Ämne: Kluivert 9 mfl:
Ni ....
jag har förstått din uppfattning om definitionen "svikare" och som du påpekade vi har helt olika åsikter. Jag har fått en känsla som att du syfter på att jag mer på Dihno och du har helt fel. Jag favoritiserar ingen och ser jag på barca matcherna så ser jag på lagets spel och inte på individens. Bara för att jag väljer att visa sitt stöd betyder det inte att jag blundar mina ögon. Nej, jag vill som alla andra att laget löser problemet så snabbt som möjligt. Förutom supporter, jag är också en realist och vill inse problemet. Dock vill jag absolut inte att klubben ska börja göra förändringar i truppen för det kan leda laget ännu mer ur balans. För mig ser problemet inte så enormt ut som kanske för andra. Situationen är inte så kritisk och därför vill jag inte spekulera. trots allt säsongen är lång och allt kan hända. Innerst inne vet jag på att det blir en positiv omvändning.
Barcelona andreasbarca
2007-11-12 15:13
Ämne: Kluivert 9 mfl:
Ni ....
jag är alltid nyanserad i det jag skriver, förutom inlägget du syftade på. Att jag uttryckte mig så berodde på irritation. Men vilket fan blir inte det när man läser denna drös med negativa inlägg? Jag håller självklart på Dinho och Messi! Likväl som jag håller på Pyuol, Valdes, Iniesta, Abidal och resten. Jag håller helt enkelt på Barca javisst. Dock har jag vad många saknar. Tålamod. Vi har massor av gånger tidigare sett exempel på klubbar i vår situation som kickat tränaren och anställt en ny som "ska ta laget tillbaka" Hur ofta lyckas man? Inte ofta vad jag sett. Därmot brukar sådana klubbar hamna i en ond spiral som leder till år efter år av misslyckanden.

Tompa, som fans är vi alla olika och har olika åsikter. Detta är min. Jag tänker inte göra som du, avsluta med att håna dig, istället önskar jag ett Barca i gammal storfrom så snart som möjligt!
Barcelona krille94
2007-11-12 15:12
Spelare som var bra i Getafe var Abbondanzieri var grymt stabil och gav trygghet åt backlinjen riktigt bra var han. Cortes gjorde en riktigt bra match på högerkanten och gjorde otroligt mycket nytta. Diaz gjorde en helt fantastiskt match han var makalöst stabil vann varenda duell och ingen kom förbi honom. Mario var matchens lirare och var helt outstanding han vann varenda närkamp duell bröt anfallet gjorde underbara brytningar och lät inte äns Barca spelare tänka han var helt makalös. De La Red gjorde en riktigt bra match och kämpade och slet och var riktigt bra defensivt. Casquerro var riktigt grym och gjorde så otroligt mycket nytta och vann bollen ofta i mitten. Uche gjorde en strålande match och skapade otroligt mycket för Getafe och var rena madrömmen för Barcas backlinje helt fantastisk. Spelare som får godkänt ändå Licht,Hernandez och Manu.
Barcelona krille94
2007-11-12 15:03
Spelare som var bra i Barcelona var. Iniesta gjorde en riktigt bra match och var den skapade nåt åt Barca och och gjorde otroligt mycket nytta. Yaya Toure var Barcelonas bästa spelare han vann varenda duell och var helt fantastisk. Xavi tycker jag gjorde otroligt mycket nytta i det tysta och imponerade. Spelare som får godkänt är iallafall Valdes,Puyol,Milito och Messi.
Barcelona Taherinho
2007-11-12 15:02
Jag tycker heller inte vi ska varken sälja Dinho eller kicka Rijkaard men jag håller med om att man ska kritisera när det är befogad, och det är det nu. Dock tycker jag problemen är andra än det som enbart diskuteras nu.

För er som vill har jag skrivit en krönika på en sida som jag skriver för angående Barças form... Gå in på länktips och läs den gärna och kommentera om ni orkar.

Jag hoppas bara grabbarna reder ut situationen i Barça nu. Jag vill se spela underbart igen...

Visca Barça!
Barcelona krille94
2007-11-12 14:59
Jag har glömt att snacka om matchen. Jag tycker det började jämt fast Barcelona hade mer boll. Jag tycker sen att Getafe hade mer chanser och gjorde även tillslut 1-0 av Manu som fick stå helt fri och sätter den. Efter det var Getafe ännu bättre och skapade många målchanser och var nära 2-0. I andra tycker jag Getafe börjar klart bäst och dominerar matchen totalt och helt makalöst vilket försvarspel dom hade Getafe. Barcelona kom knappt förbi en enda gång och dessutom skapade Getafe målchanser och avgjorde matchen feter en fin boll till Albin som sätter dit den oehört fint placerat. Jag tycker det var en match där Getafe var fantastiskt bra och kunde även vunnit med 3-0 och Getafe körde över Barcelona och hade ett fantastiskt försvarspel.
Barcelona Tompa
2007-11-12 14:12
Kluivert 9 mfl:
Ni har givetvis er rättighet att kalla oss svikare som kräver förändringar (vilket inte nödvändigtvis betyder att Rijkaard ska bort) men jag håller sannerligen inte med.

Jag ska ger er min definition på svikare istället:
Svikare i det här sammanhanget och läget som laget befinner sig i är en person som vägrar att se problemen (som har funnits i ett års tid nu), som tror att allt löser sig av sig självt, som inte vill se Rijkaards brister och som vägrar att se att ens diskutera det faktum att Ronaldinho är mycket sämre än han var för några år sedan och att han troligen innerst inne vill bort. Strutsbeteende kallas det...

Om man verkligen vill LAGETS bästa så försöker man ta tag och analysera de problem som finns istället för att nostalgiskt blicka tillbaka på det som har varit. Det kommer garanterat inte leda till någon bättring. Fast, håller man mer på Ronaldinho eller Messi än Futbol Club Barcelona så är detta beeende inte så konstigt.

andreasbarca:
Om du hade försökt att vårda språket åtminstone lite grann hade man tagit dig på lite allvar i alla fall...
Barcelona andreasbarca
2007-11-12 14:10
Ämne: Ämne: kluiver....
håller helt med..visa stöd! Dock så köpte vi aldrig davids utan han va på lån bara,men han lyfte ju laget!

Visca el Barca!
Barcelona kluivert9
2007-11-12 14:04
Ämne: kluivert9:

Vad då....
att sälja en spelare, få cash o köpa en annan ger inte så stora förbättringar, fast det finns vissa undantag(davids, ronaldihno, eto`o). visst ser anfallet så ineffektivt ut men vi ligger ju tvåa. det e ju ingenting jämfört med 6-7 år sen. jag e mycket säker på att med eto`o i gänget blir anfallet mer effektiv. vi kan förbättras och vi har mycket gott om tid, men att sälja en spelare som förde oss till den nivå vi befinner oss nu är tråkigt att höra, med tanke på att han fortfarande har mycket att ge till laget. för mig känns inte som ronaldihno har gjort sitt. visa sitt stöd istället.
Barcelona andreasbarca
2007-11-12 13:40
Nu lackar jag era j*vla pajasar va e de för fans som går ut och diskuterar när,hur och till vilket pris vi ska sälja Dinho? "om vi får 550-600 milj bla bla. Vadå så vi kan göra en real och köpa massa nytt? Tydligen tänker ni bara på plånboken. Den gör inte ett lag, se på marängerna för 2-3 år sedan. Ni e fan en skam för alla cules. Ni kan nada om denna ädla sport. Är det hans fel att barca inte går som tåget? skulle inte tro det. Det är 11 (E L V A) spelare som gör ett lag, inte tvärtom. När han på egen hand ordnar tre poäng e han såååååååå grym. När han serverar henry som gång på gång missar är det hans fel att laget inte vinner. Kan ni förstå det är LAGET som har problem, inte bara en spelare. Fan vad lack jag blir på sånna som er.....
Barcelona Gr
2007-11-12 12:58
kluivert9

Visst kan det göra ont att offra/svika något som man håller kärt. Men allt har sin tid och jag tänker att det är bättre att offra och förändra på spelar- och ledarnivå, annars riskerar man att svika hela klubben.

Med det, inte sagt att vi har kommit till tidpunkten då vi gör rätt i att skjuta gisslor. Men jag tycker att vi inte får blunda för att den tiden kanske kommer.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-12 12:42
Jo,
för övrigt tror jag att Barça har stora chanser att gå långt i Champions League. Även om laget har svårt att tända på bortaplan i serielunken så är det fortfarande vasst i enstaka viktiga matcher, och att tända till i Champions League tror jag inte att de kommer att ha problem med framöver.
Barcelona pekko
2007-11-12 12:36
kluivert9:

Vad då sviker det handlar inte om det det handlar om att man vill se en förbättring! Det kallar jag inte att svika?
Sen ska en klubb som barca aldrig komma i en sådan kris eftersom det är en sån pass stor klubb gör man det så måste man ju gör ngt?
Barcelona kluivert9
2007-11-12 12:29
det gör ont att läsa vissa inlägg här på forumet. sälja, byta bla bla. sviker laget så fort det e kris.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-12 12:10
Jag tror på Stoichkov till nästa säsong. För honom är en godkänd säsong två vinster och 36 förluster, förutsatt att vinsterna är mot Real Madrid.
Dessutom skulle han antagligen ta ut sig själv till de båda matcherna.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-12 12:07
Rambla:
Jag håller med om att det verkar klokt att avvakta till säsongsslutet innan Rijkaard ryker om Barça inte visat bättre attityd och resultat när ligan är färdigspelad. Jag sällar mig dock till den grupp som tror att såväl Barça som Ronaldinho skulle må bra av att han fick en nytändning i en annan klubb.
Barcelona ibbos
2007-11-12 12:03
Rambla % Pio Pio

Mourinho kan hamna i Barca likamycket som vilken annan tränare som helst. Men lyssna här nu, kritik åt Rijkaard. Vi har innan funderat över om Ten Cate var hjärnan bakom barcas-spel, det börjar faktist bli mer och mer realistiskt och man börjar tänka mer och mer. Ska jag vara ärlig så tror jag det, men jag tror däremot inte att Ten Cate är en MANAGER, men en grymt rutinerad och bra assisterande tränare.

Jag tror att allt e Rijkaards fel, han är tyvärr inte tillräckligt rutinerad trotts alla år han har varit tränare + det lag han har. Det märks verkligen, när vi möter lag, på bortaplan som är starka - Liverpool, Villarreal, Getafe, etc. så har vi haft problem, och det har pågått i TVÅ år, de TVÅ åren då det har varit Rijkaard och Neskeens (stavning) och inte Rijkaard och Ten Cate.

Direkt när Ten Cate stack så blev det kaos och oreda i spelet, och det var DET året Ronaldinho började tappa. Vad ska man tro egentligen? Det låter faktist väldigt REAL om man tänker efter.

För fotbollens skull, så att det blir en bättre fotboll ute i europa:

Rijkaard, gå till Chelsea, återförenas med Ten Cate.
Mourinho, kom inte tillbaka.
Cruyff, Vi vill ha dig!

Anledningen till att jag vill ha Cruyff tillbaka är dels för vår storhetstid och den rutin han har. MEN! Man får inte glömma att det var några år sen han tränade ett klubblag. Många kanske tänker att det är väldigt onödigt att byta tränare mitt under säsongen, men komigen? Vi kan inte fortsätta med en tränare som inte kan prestera på bortaplan, eller?
Las Palmas Pio pio
2007-11-12 11:14
Rambla, inte för att jag har något emot Mourinho så skulle jag inte vilja se han i Barcelona. Först och främst för hans attityd och sätt att vara mot pressen och motståndare. Barcelona är trots allt betydlig större klubb än vad Chelsea är. Inget snack på att han är skicklig tränare, men å andra sidan med tanke på alla pengar som las ut för spelare i Chelsea så tycker jag att han borde ha presterat bättre resultat än vad dem gjorde. Som du säger så har han vänner osv. i staden, men många supportrar glömmer inte hans uttalande - och visst dessa är som du säger för lyfta bort fokus från sitt eget lag, men detta är något supportrar inte bryr sig särskilt mkt om! Kul video men vi ska inte glömma att en viss Figo i eufori skrek oxå "Madrid cabron saluda al campeon!" och vart hamnade Figo sen? =)

Och jag håller med i det du säger, varför sparka tränare så fort man får motgångar? Ska vi göra som Real på senare år med Luxemburgo, Camacho, Queiroz osv? Rijkaard har trots allt erkänt att det är hans fel, fast i mitt tycke har ju spelarna oxå något att säga. Attityden på plan mot Getafe var lika med 0. Och detta kom innan matchen mot Getafe i själva uppladdningen. Messi sa att han inte såg matchen som en revansch i cupen. Inte? Vad fan, Getafe grillade Barcelona och vann med 4-0 känner man ingen revanschlust då? Det hade iallafall jag gjort, å andra sidan såg Rijkaard matchen som en bra revansch..Idag står det även i Sport att Messi säger att vi supportrar ska vara lugna. Då undrar jag vadå lugna? Bortaspelet är lika med noll, spelarna måste ta sitt ansvar annars blir det svårt!
Annons: